Skocz do zawartości
Charakterek

Kupujemy Passata B6/B7-na co zwrócić uwagę, jaką wersję wybrać?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

przymierzam się do kupna passata w dieslu. Narazie jestem na etapie przeglądania ofert ( zakup za około miesiąc). Czy za 40 tys jestem w stanie kupić B7 w dobrym stanie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Warto kupić paska 4x4(tj. 4 motion) czy więcej z tym problemów niż korzyści? Chodzi o b6 z 2.0 benzyną - 150 KM.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za 40k kupisz b7 w dobrym stanie ale ze słabym wyposażeniem lub odwrotnie. Jedno i drugie za 40k nie uda sie. Napisałeś, ze zakup za miesiąc---jeśli to ma być dobre auto to życzę szczęścia jednocześnie gratulując optymizmu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Za 40k kupisz b7 w dobrym stanie ale ze słabym wyposażeniem lub odwrotnie. Jedno i drugie za 40k nie uda sie. Napisałeś, ze zakup za miesiąc---jeśli to ma być dobre auto to życzę szczęścia jednocześnie gratulując optymizmu.

 

Hej przecież w dziale giełda jest taki, ponoć cena dla forumowiczów ma być dobra, a wyposażenie ma wg mnie niezłe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

przymierzam się do kupna passata w dieslu. Narazie jestem na etapie przeglądania ofert ( zakup za około miesiąc). Czy za 40 tys jestem w stanie kupić B7 w dobrym stanie ?

 

Czy w dobrym stanie to trudno powiedzieć ;z pewnością będzie to 1,6 TDi 105 KM.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy w dobrym stanie to trudno powiedzieć ;z pewnością będzie to 1,6 TDi 105 KM.

 

1.6 TDI 105 KM w B7 nie służy do jazdy a do odpychania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
... do 160km/h jeździ niamal tak samo jak 2.0 tdi,

 

a do tego jak komuś mocy zbyt małóo, na 140 KM bez najmniejszego problemu i bezpiecznie można czipować, tyle ,że w zasadzie to zbyteczne do sprawnego poruszania się...

 

jeździłem autem z takim silnikiem i bez urazu ale przed chipowaniem to auto służyło do odpychania.

1.6 TDI od 2.0 TDI ma 35 KM + 75 Nm, więcej podaj mi swoją definicje " przyspiesza niemal tak samo " :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1.6 jest dobry ale w golfie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

każda sroka swój ogonek chwali :bezzebow

Koledzy doradzam przejażdżkę jakąś hondą cbr, wtedy i 1.6 i 2.0 a nawet passat r36 niestety nie jedzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przyśpieszenie o sekundę lepsze

Sprawdź ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dlatego ja każdemu polecam właśnie 1.6, a jak komuś mało to profesjonalny czip w v-techu kosztuje 1400pln,

 

W v-techu to mają profesjonalne gotowce :lol3

Andrzej pomijając zabójczą moc (podobną ilość KM mam w motocyklu) powiedz mi co ma się u Ciebie w aucie psuć skoro ma 2 lata?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zgadzam się i w tym właśnie rzecz, jak ktoś chce sportowych wrażeń to kupuje porsche a nie passata i w kombi ;), ja nie chwalę swojego, bo dla mnie to jest wozidło jedynie, ma bezawaryjnie jeździć z komfortowych w miarę warunkach i tyle, do wariacji mam inne auta, w moim przypadku 1.6 to był świadomy wybór i cieszę się ,że się nie dałem namówić na 2.0 tdi, owszem między 2.0 170 KM, to już jest naprawdę różnicę czuć i to dużą, ale miedzy 140 niemal żadnej, a przyśpieszenie o sekundę lepsze , no please i na co to komu w kombi od szmelcenvagena :D... dlatego ja każdemu polecam właśnie 1.6, a jak komuś mało to profesjonalny czip w v-techu kosztuje 1400pln, w zamian się kupuje święty spokój i to najważniejsze

Jak będziesz miał powyżej 300 tys to się odezwij [emoji6]

 

Kupiłe nowe czy używane?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1,6 TDI włśnie do Golfa czy Audi A3 się nie nadaje. Jest kompletną porażką przez skrzynię 5 biegowa ,awaryjną i żle zestopniowaną. Wlasnie w Passacie przy 6 biegach on pokazuje co potrafi,bez użycia koła dwumasowego i wielu kosztownych w naprawach elementów. Passat jest tylko 100 kg. cięższy od Golfa. Jak komuś zależy na oszczędnym aucie w mieście,tanim i bezawaryjnym do przebiegów grubo ponad 300 tys. to śmiało polecam.Mój ma 350 tys. i jest to 3 auto z tym silnikiem po Polo i Golfie z podobnymi przebiegami. Po delikatnym tuningu na 140-150 Km naprawdę super auto. Jak ktoś szuka rakiety to 2,0. Drozszy w zakupie,naprawach i spalaniu po mieście,bo na trasie to podobnie spalają .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

6 biegowa skrzynia z silnikiem 1,6 nie posiada dwu masy tylko 5 biegowe te awaryjne mają DM. I nie dotyczy to tylko Passata ,bo jeszcze Superb ma 6 biegów i Touran nowy na 100% bez DM.Sprawdzone praktycznie nie tylko z opowieści.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Andrzej po prostu dobrze trafił i jak będzie dbał to go nie zawiedzie maszyna. Ja dla przykładu dzisiaj troszkę polatałem B6 kombi z 10r z silnikiem 1.6 TDI.... no hmmm może dlatego ze skrzynia 5 ale różnicę czułem do swojego auta. Bardziej porównał bym to do poprzedniego AVB przed hamownią i zmianą skrzyni na 6. Jeździć się dało ale zastanawiałem się jak to jest przy pełnym aucie. Pasek miał 203 nalotu i ostatnio stanął na skrzyżowaniu i trup. W serwisie wymienili trzeci wtrysk i ożył. Po wciśnięciu sprzęgła do połowy czuć jak w pedał uderza coś od spodu (kończy się dwumas). W sterowniku silnika był błąd przejściowy odnośnie EGRu, pewnie zaczyna się kończyć, w tych silnikach to norma jak i innych, w tym 1.6 nadzwyczaj długo wytrzymał. Obejrzałem silnik robiąc mu przegląd i tylko nieznaczne zapocenia gdzieś na łączeniach, ogólnie suchy i czysty. Myślę że jak się dobrze trafi to będzie dobrze, jak trafi się źle to.... macie tu foto z caddiego, na foto znajdziecie przebieg,datę produkcji i kod silnika. Filtr pierwszy raz otwierany od fabryki. Zwykły przegląd, po wymianie filtrów pojechał dalej i nadal jeździ, dam znać kiedy stanie. Ps, wtryski padają we wszystkich CR, nie tylko vag. kwestia tylko kto jak trafił i jak dba. Mieli i mieli i fotki z licznikiem i silnikiem to chyba za rok doda.. silnik CAYN nalot 54888km. 12r.

[ATTACH=CONFIG]150320[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]150322[/ATTACH]

Edytowane przez BociekCC

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Andrzeju nawet w salonie można trafić na autko po dziwnych zdarzeniach. Widziałem naocznie kilka prowadzonych spraw przeciwko salonom... z fabryki do salonu daleka droga... czasami nawet przez komorę lakierniczą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koniec panowie.

Serio koniec.

 

Wracając do stwierdzenia z 2 stron wstecz Apropos b7 za 40 tysi....

W dziale giełda jest auto za 44.000 juz po redukcji ceny.

Nie chce sie wypowiadać na temat czyjegoś auta nie widząc go- wiec powiem tylko ze swojego sprzedałem miesiąc temu za 10 więcej.

Pamiętaj tez że 44 to nadal nie jest zakładane przez Ciebie 40.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
napisałem swoje zdanie na temat wadliwych i kiepskich silników 2.0 tdi w wersji pd szczególnie, do tego wszelkie zalety silnika 1.6 tdi

A cóż takiego awaryjnego ma silnik 2.0TDI w Passacie B7 czego nie ma silnik 1.6 TDI w tym samym aucie??

 

że to jedynie samochód i szmelcenvagen, ale nie , sekta zakochanych w swoich złomach nie potrafi przyjąć

Forum nie służy jedynie do żerowania na wiedzy i pomocy innych. Forum zrzesza fanatyków i miłośników danej marki. Dla mnie nawet ten 2.0TDI 140KM nie robi żadnego wrażenia, a w stronę 1.6 nawet bym nie spojrzał. Takie jest moje zdanie i jak widać większości forumowiczów.

Zadowala Cię 1.6 to bardzo dobrze, ale na siłę nikomu nie musisz go narzucać bo każdy ma swoje zdanie i oczekiwania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zadowala Cię 1.6 to bardzo dobrze, ale na siłę nikomu nie musisz go narzucać
Nigdzie na siłę nikomu nic nie narzucał - właśnie powywalałem kupę postów, w których był wyśmiewany, że miał czelność kupić i polecać auto z takim silnikiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Silnik 1,6 tdi to z grubsza ta sama konstrukcja co 2.0 ma jedynie tłoki o mniejszej średnicy i mniejszym skoku. Plusy takie, że nie ma panewek i w niektórych wersjach koła dwumasowego. Pomijając kwestię osiągów to ja widzę 3 zasadnicze wady tego silnika. "Poprawiony" przez Continentala wtrysk common rail, który jest bardzo, ale to bardzo wrażliwy na jakość paliwa. Wyżyłowana do granic możliwości turbina, która zwłaszcza przy przeglądach LL zdycha. Sonda lambda, katalizator i dpf w jednym module. Jak znam życie to przy awarii jednego w serwisie będą wciskali klientom całość :D.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności