Skocz do zawartości
Charakterek

Kupujemy Passata B6/B7-na co zwrócić uwagę, jaką wersję wybrać?

Rekomendowane odpowiedzi

Silnik 1,6 tdi to z grubsza ta sama konstrukcja co 2.0 ma jedynie tłoki o mniejszej średnicy i mniejszym skoku. Plusy takie, że nie ma panewek i w niektórych wersjach koła dwumasowego.

Czy moglibyśmy ostatecznie potwierdzić lub zaprzeczyć że silnik 1.6 tdi CAYC 77kW/105KM ze skrzynią manualną 6-cio biegową ma/nie ma dwumas?

 

Pomijając kwestię osiągów to ja widzę 3 zasadnicze wady tego silnika. "Poprawiony" przez Continentala wtrysk common rail, który jest bardzo, ale to bardzo wrażliwy na jakość paliwa. Wyżyłowana do granic możliwości turbina, która zwłaszcza przy przeglądach LL zdycha. Sonda lambda, katalizator i dpf w jednym module. Jak znam życie to przy awarii jednego w serwisie będą wciskali klientom całość :D.

Dodałbym jeszcze awarie EGR.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dodałbym jeszcze awarie EGR.
To akurat w każdym :), więc pod tym względem 1,6 nie wyróżnia się ani na plus ani na minus.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy moglibyśmy ostatecznie potwierdzić lub zaprzeczyć że silnik 1.6 tdi CAYC 77kW/105KM ze skrzynią manualną 6-cio biegową ma/nie ma dwumas?

 

 

Dodałbym jeszcze awarie EGR.

 

mkpol wcześniej napisał,że niektóre modele silnika TDi 1,6 105 KM mają a niektóre nie mają dwumasy, dziwne to bo ten silnik (CAYC) występuje pod innym oznaczeniem w pozostałych pojazdach w koncernie VW.Rozwiejesz swoją ciekawość po rozkodowaniu nr VIN w ASO VW.

Jeżdziłem B7 Variant z silnikami 1,6 105KM ,2,0 140KM, 2,0 170KM i nie mam dobrego zdania o przyspieszaniu 1,6 dopóki pusty (kierowca) to jeszcze jakoś tam jedzie- fakt oszczędniej niż np. 2,0 140KM. Takie jest moje zdanie i dlatego wybrałem 2,0 a nie 1,6 pomimo jego niższej ceny.

Edytowane przez JurekW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1.6 tdi nie ma mniejszej średnicy tłoka a jedynie skok mniejszy
Andrzej chłopie daj sobie powiedzieć. 1,6 ma 79,5 mm średnicy a 2.0 81,0 mm średnicy tłoka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

*****, a ten dalej swoje :lol3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a co mam Twoje? piać z zachwytu nad bublem? lepiej podejść realnie i obiektywnie do zagadnienia, a wam jak widać tego obiektywizmu brakuje

 

Duży o to mi chodziło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Andrzej jesteś bardziej żałosny niż silnik diesla 1.6 w Passacie. Na siłę chcesz udowodnić swoją teorię pomimo tego że nie masz racji. Skoro ten 2.0 jest taki paskudny to rozumiem że ludzie są idiotami skoro zamawiają auto z tym silnikiem , obstawiam że 95% sprzedaży przez VW sliników diesla stanowią silniki 2.0 (140 i 170 PS) rozumiem że aż tyle osób chce dać zarobić mechanikom skoro to aż tak się sypie?

 

Zejdź na ziemię chłopie i spójrz na fakty. 1.6 Nadaje się na spokojną emerycką jazdę. Ani tym nie pogonisz ani nic bo mocy brak....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie-kurczę mega jedziecie po chłopaku. Normalne ze chwali swój wybór podobnie jak wy chwalicie swój. Najwidoczniej o was fanatykach i miłośnikach marki nie pomyślał producent bo jednak zrobił taki motor i czy wam sie to podoba czy nie nadal go sprzedają a kupujących nie brakuje. A i jeszcze jedno- troche kultury Panowie bo jadem wieje z Waszych wypowiedzi.

Ty Andrzej tez przestań bezsensownie pisać, ze v-Max jest identyczny lub zbliżony- v-Max nie jedzie.

to co jedzie to 80-120 lub 100-140. Na tym polu niestety różnice znaczne.

 

i na serio jedną i drugą stronę sporu proszę o zakończenie. Ja mam auto białe a ktoś czarne, które lepsze???

jak dzieci chłopaki jak dzieci.

jak Was to ucieszy albo chociaż ukróci te przekomarzania to mam lagunę GT. Wiecie jaki to dopiero jest badziew....

Edytowane przez bullet

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

[quote name=ANDRIUBIKER; 1.6 tdi ma w podstawie 250' date=' mało? zapewne ... dalsza dyskusja jest bezcelowa, bo pojęcia to trzeba nieco z praktyki mieć , a nie naczytać się głupot i myśleć że tak ma być, pomijam już fakt nawet ,że sporą część Nm w 2.0 tdi odbierają wałki wyrównoważające , ograniczenia skrzyni bla bla bla, dokształcać się to we własnym zakresie, dane papierowe to jedno, a zachowanie w praktyce do inna bajka... ja kończę wywody bo walka z sekt,ą mija się z celem

 

[/quote]

 

Andrzej nie wiem czy wiesz, że w B7 jest od początku montowana druga generacja silników 2,0 TDi CR 103kW/140KM , gdzie w układzie smarowania zastosowano gerotorową pompę oleju;pompa znajduje się w przekładni wyrównoważającej,która to jest umieszczona pod wałem korbowym,w misce olejowej.Wał korbowy napędza przekładnię za pomocą kół zębatych.Również pierwsza generacja silnika TDi 2,0 CR 103kW/140KM (montowany od 2007r w różnych modelach koncernu ) nie była wyposażona w napęd pompy za pomocą popychacza ( imbusa) tylko w układ taki jak w II generacji 2,0.Odnośnie podobieństw pomiędzy 1,6 TDi CR 105KM a 2,0 TDi CR 140KM II generacji montowanych w B7: głowica konstrukcyjnie identyczna jak w 1,6 TDi CR;moduł recyrkulacji spalin również konstrukcyjnie identyczny jak w 1,6 TDi CR;kolektor ssący bez przestawiania klap zawirowujących.Sterownik silnika 1,6 CR (CAYC) to Simos PCR2.1 ,a w 2,0 CR (CFFB) to Bosch EDC 17.

W silniku 1,6 CR choćbyś nie wiem jakich argumentów użył na niekorzyść silników 2,0 nic nie zastąpi tego że jest to konstrukcja typowo budżetowa (dotyczy Passata B7)- praktycznie "dół" silnika, to można by nazwać niczym "jednorazówka".Ponadto chciałbyś czipować ten silnik w przypadku kiedy turbina oryginalnie już w standardzie pracuje na 100% wydajności,no i cena "czipa"o połowę większa niż przy 2,0 CR.Takie są fakty,lecz każdy ma swoje zdanie,również TY odnośnie swojego silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te silniki 1.6 TDI były montowane w cady i największą wadą to wtyski u nas na giełdzie by Cię ozłocili jak byś je miał, bo podobno są nie regenerowalne tylko wymiana na inny lub nowyi to za konkretną kasę !!!

 

To tylko dla twej wiadomości

 

A tak do Twej wiadomości to ja mam 2.0 benzyne tak na ścisłe, i mam w czterech literach ekonomię !!!:haha

Edytowane przez romeo9999

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tu się mylisz, w b7 owszem, ale dopiero od roku modelowego 2012, wcześniejsze silniki cr, w b6 miedzy innymi mają pompę oleju napędzaną imbusem, sam wymieniałem w b6 z roku 2009-ego,

 

Piszesz nieprawdę - zauważ,że 2,0 TDi PD były montowane i sprzedawane równocześnie z 2,0 TDi CR np w Passacie B6 . Ja się nie mylę odnośnie 2,0 TDi CR = MY 2010-2014 potwierdzone jest dokumentacją Volkswagena - chyba , że to też podważysz , że VW jest w błędzie i nie wie co pisze i co sam sprzedaje (historia zna takie przypadki).

 

Widzę ,że jesteś bardzo mocno "zniesmaczony" z samego posiadania VW a w szczególności Passata - zamień go na inną markę i nie "płacz" ,że generalnie VW jest "be" poza oczywiście 1,6 CR .Jeden z kolegów zaproponował Renówkę ,może to dobry pomysł można wiele napisać o "królowej lawet".Nie żebym był złośliwy,lecz stwierdzam fakt- z tego co widzę to ostatnie słowo musi należeć do Ciebie , nawet choćbyś nie miał racji.

Edytowane przez JurekW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wymieniałem osobiście "imbus: w b6 2.0 cr 2009 rok, więc wiem co piszę, owszem jestem zniesmaczony vw, bo sprzedają buble za grubą kasę,

 

Co nie zmienia faktu, że w B7 nigdy nie było napędu "imbusowego" pompy oleju.Szczerze Ci współczuję ,że się zawiodłeś na Volkswagenie,zawsze można to zmienić - np. postanowienie noworoczne na 2017r i już jesteś w innej wymarzonej marce i rzeczywistości .I tego szczerze bardzo Ci życzę.Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm... Ciągle tylko 2.0 PD i płacz jakie to ogromne koszty i Ci mechanicy.

 

Forumowicz zapewne nadział się na 2.0 PD i teraz tak nienawidzi. :jupi

W końcu kupił nóweczkę z salonu i ma spokój, :D bo na poprzednie auto poszło krocie na ludzi zwanych mechanikami. :D

W dzisiejszych czasach jak sam nie masz pojęcia lub znajomych z pojęciem to faktycznie tylko będziesz jeździł od warsztatu do warsztatu z byle pierdołą, a na koniec wylewał żale na publiczne fora jakie to auto złe.

 

porównaj v/max 1.6 do v/max 2.0, moc odpowiada jedynie za prędkość maxymalną

Człeku jakie VMAX???? Znowu cytujesz papier... Żadne nowe auto nie osiąga prędkości max dla swoich możliwości bo we flasu ECU są mapy tzw. limitery, którymi producent zablokował max prędkość.

 

Na co dzień piszę programy. Setki aut już w życiu zlogowałem i rzygać mi się chce jak ktoś kto potrafi tylko wymienić żarówkę w aucie lub nawet nie gra chojraka w tematach technicznych....

 

wymieniałem osobiście

Taa własnymi rękami?? Czy na papierze, a warsztat skroił za robotę nie małą sumkę.

 

Na koniec dodam, że nie polecam nikomu silnika 1.6 TDI w Pasacie B7 nawet najgorszemu wrogowi....

 

A dlaczego??

 

 

 

Bo Andrzej taki ma.....:winner_third_h4h:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Bo Andrzej taki ma.....:winner_third_h4h:

 

You made my day :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Andrzej ,widzisz nie tylko ty możesz być zniesmaczony - teraz i ja również jestem, po tym o czym piszesz i się nie zgadzasz z tym co napisałem.

 

"Również pierwsza generacja silnika TDi 2,0 CR 103kW/140KM (montowany od 2007r w różnych modelach koncernu ) nie była wyposażona w napęd pompy za pomocą popychacza ( imbusa) tylko w układ taki jak w II generacji 2,0."

 

Teraz wiem ,że takiemu VW nie należy wierzyć.:nie:hyhy

Edytowane przez JurekW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę że nie ma się o co kłócić.

Każdy ma jakieś priorytety przy wyborze auta. Jeden woli moc inny ekonomię,a jeszcze inny jak najmniej awarii.

Jedno jest pewne jest to najmniej awaryjny silnik ze wzgledu na swoją prostotę i brak kilku elementów które posiada 2,0.

Mniej pali szczególnie w mieście.

Najtańsze części na rynku używanych, kilka przykładów wtryski zaczynają się od 100 zł , cały silnik od 1500 zl ,tarcza sprzęgła ze sprężynami,bo nie ma DM ,turbina 350 zł. Jak nawet coś pójdzie to grosze kosztuje.

Ja taki wybrałem po raz trzeci po Polo I Golfie.Każdy po tuningu na 140-150 km.

Dobrze że jest wybór i nie ma się o co sprzeczać co lepsze. Mi ważne że spali litra mniej na 100 ,olej wymienię co 30 tys. bez stresu,a robimy prawie 100 tys. rocznie więc oszczędności sa ogromne.

Awarie jakie miałem to w każdym EGR, i jeden wtrysk w Polo po 200 tys.kupiony za 100 zł na allegro. Nawet mi przez myś nie przeszło by kupic 2,0 i dbać o niego jak o żonę,lub bardziej. To jest typowy wół roboczy do pracy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może jak bym robił 10-20 tys. rocznie to bym se kupił 2,0 i się pieścił z nm jak żona. Oleje firmowe lał i wymieniał co 10 tys.,paliwa lepsze. Teraz zareklamuję firmę Tesco ,ale w 90 % to tam tankuję swoje 1,6 TDI i nigdy żadnych problemów.Orlen to od święta,lub z musu. Nie stresuję się że jadę na wysokim biegu i niskich obrotach co jak wiadomo znaczy śmierć dla dwu masy,bo jej nie mam.

Jak kupowałem pierwszego 1,6 z 5 lat temu to miałem stresa,bo nowe,nie wiadomo co to jest,ale okazał się dobrym wyborem po Audi A3 ze słynną miną 1,9 BLSa Za którego mogę se kupić prawie 3 siliki używane 1,6 tdi z małym przebiegiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, dotychczas jeździłem Golfem IV TDI 101KM, czas przesiąść się na coś większego. Na tą chwilę szukam Passata B6 również w dieslu. Jakie silniki będą najmniej awaryjne w tym modelu?

 

Pozdrawiam

Artur

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wysil się trochę i poczytaj co najmniej kilkanaście ostatnich postów w tym wątku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wysil się trochę i poczytaj co najmniej kilkanaście ostatnich postów w tym wątku.

+1

 

BTW 1.6 tdi [emoji6]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności