Skocz do zawartości
Charakterek

Kupujemy Passata B6/B7-na co zwrócić uwagę, jaką wersję wybrać?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, kupiłem właśnie takiego VW, i byłem z niego bardzo zadowolony dopóki nie poczytałem postów na temat jego awaryjności, wtryskiwaczy itd. jakaś masakra, teraz nie wiem co mam robić, jak się uchronić przed awarią np pompo-wtryskiwaczy.

Lej paliwo na dobrych dużych stacjach, co 10.000km dolewaj do paliwa preparat STP do czyszczenia pompowtrysków - takie użytkowanie znacznie przedłuży ich żywotność. W najgorszym wypadku regeneracja kosztuje 600zł/szt.

hm to teraz daliście mi do myślenia. mowicie ze benzyna lepsza od diesla? A jest szansa kupienia zadbanego diesla z małym pewnym przebiegiem czy raczej nie bardzo?

Diesla z małym przebiegiem kupisz albo za bardzo duże pieniądze, albo kręconego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, kupiłem właśnie takiego VW, i byłem z niego bardzo zadowolony dopóki nie poczytałem postów na temat jego awaryjności, wtryskiwaczy itd. jakaś masakra, teraz nie wiem co mam robić, jak się uchronić przed awarią np pompo-wtryskiwaczy.

 

Powieś się :rotfl:

 

Jak się rozleci to zrobisz i będziesz jeździł dalej. Moze byc tak ze będzie bezawaryjny. Rzadko który pasek jest tykającą bombą zegarową. Wieeeele ludzi na forum jest baardzo zadowolonych z zakupu i mają już grube przebiegi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, kupiłem właśnie takiego VW, i byłem z niego bardzo zadowolony dopóki nie poczytałem postów na temat jego awaryjności, wtryskiwaczy itd. jakaś masakra, teraz nie wiem co mam robić, jak się uchronić przed awarią np pompo-wtryskiwaczy.

Lej paliwo na dobrych dużych stacjach, co 10.000km dolewaj do paliwa preparat STP do czyszczenia pompowtrysków - takie użytkowanie znacznie przedłuży ich żywotność. W najgorszym wypadku regeneracja kosztuje 600zł/szt.

 

większość (~85%) wtrysków jak pada to z przyczyn elektronicznych.

 

hm to teraz daliście mi do myślenia. mowicie ze benzyna lepsza od diesla? A jest szansa kupienia zadbanego diesla z małym pewnym przebiegiem czy raczej nie bardzo?

Diesla z małym przebiegiem kupisz albo za bardzo duże pieniądze, albo kręconego.

 

albo po dzwonie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kupiłem krajowego na jesieni 2010, miał przebieg 56000, teraz ma chyba 61000, bardziej służy nam na wakacje i ferie, no i żonka nim pomyka, ja śmigam alteą 1.9 TDI, a

 

---------- Post added at 21:02 ---------- Previous post was at 21:01 ----------

 

dzięki panowie za trochę nuty optymizmu:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
większość (~85%) wtrysków jak pada to z przyczyn elektronicznych.

Mówisz o Siemensie którego jest 40% w B6.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no własnie ja mam chyba siemensa, ponieważ mam kod silnika bkp, a tak na marginesie to podczas serwisu przeglądają te pompo-wtryskiwacze, czy je jakoś czyszczą?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie specjalnie, jeśli nie ma błędów w kompie to nie. W serwisie czyszczą pompowtryski ultradźwiękami, ale nie wiem czy wszystkie czy tylko piezoelektryki z BMR'a.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok, będę w serwisie u Bełtowskiego to zapytam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ok, będę w serwisie u Bełtowskiego to zapytam

 

Poszukaj tematu o regeneracji SIEMENS i rozjaśnisz sobie wszystko lub 03G130073D - nie taki diabeł straszny jak go malują, ostatnio naprawiałem auto kolego 2.0 TDI BKP i regeneracja 3szt. kosztowała 1500 zł. z wszystkimi kosztami, obecnie można by próbować reklamacji w serwisie VW bo koledzy piszą bardzo ciekawe info ale wszystko jest w poście o regeneracji

 

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=88397

 

również mam Siemensy i nie planuję auta sprzedawać bo jazda tym autkiem to czysta przyjemność !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jestem na etapie zakupu Passata B6. Może nie będę oryginalny z pytaniem, ale czy faktycznie te silniki 2,0 TDI to taka wielka lipa? Faktycznie nagminnie padają w nich pompowtryski? Bo rozumiem, jak ktoś nie dba i tankuje na stacji typu "no name". Pytam, bo generalnie chciałem kupić Passka 1,9TDI w HighLine, ale niestety graniczy to z cudem i będę musiał się zastanowić jednak nad 2,0 TDI. Co myślicie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podejmij ryzyko sam. Jedni są zadowoleni a inni bardzo rozczarowani. Nikt nie zagwarantuje Tobie że trafisz na bezawaryjny egzemplarz. Nikt ani nic nie jest już w stanie zmienić fatalnej opinii o tym silniku na rynku używanych b6.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich teraz w nowym dziale;

mam pare kwestii odnosnie Passatow B6.

Zamierzam w tygodniu jechac po Paska do NIemiec jednak mam pytanie. Znalazlem B6, rocznik 2008, 2.0 TDI 170KM, kombi, comfortline, DSG, navi ms 500

1. Byly problemy z szybami czolowymi w tych modelach? Tzn mam zdekodowany w serwisie VW numer VIN i przez te 3 lata mial wymienione 3 razy szyby?! Pierwsza wymiana byla na szyby z podgrzewaniem, natomiast dwie nastepne juz bez, tylko z czujnikiem deszczu?! Czym to moze byc spowodowane? (druga i trzecia szyba byla wymieniona w przedziale 6 miesiecznym. Pytanie dlaczego?

2. czy pompowtryskiwacze wymienia sie w komplecie, czy mozna pojedynczo?

bo mam na wykazie wymiana pompowtryskiwacza ale powiem szczerze nie moge sie "doczytac" czy w komlecie, czy tylko w konkretnym cylindrze?

3. czy ktos potrafi "rozszyfowac" kody, ktore sa zawarte na liscie po zdekodowaniu VIN'a?

np.: oznacz.prod.: V, F, L

WA: Z, A, O, M, I, F

TG: tutaj podane rozne cyfry

 

Przepraszam jesli juz gdzie te pytania byly zadane, jednak zalezy mi na czasie, szukalem na forum, jednak na szybko nie znalazlem, a mam sporo innych rzeczy jeszcze do wyjasnienia odnosnie samochodu, wiec zadaje w ten sposob pytanie.

dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a powiedzcie mi skrzynia DSG to jest automat?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak , bardzo dobry automat .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, jest ktos kto moze odpowiedziec na moje pytania?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

comfortline tez kupisz 1.9 i bedziesz zadowolony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@dszyszko

ad.1 nie słyszałem żeby były problemy z szybami

ad.2 pompowtryskiwacze możesz wymieniać pojedynczo. Niektórzy sugerują że jak poleciał jeden to zaraz polecą następne. U mnie na razie (odpukać) nie poleciał żaden.

Rocznik 2008 możesz trafić już z CR więc problemu może nie być w ogóle.

Każdy ma inną opinię ale ja mogę polecić ten samochód.

Co do navi to sprawdź czy jest to RNS 510 (dotykowa)

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedna sprawa: czy pompo wtryskiwacze mogą paść tak samo w 2,0 TDI jak i w 1,9 TDI? Jest na to jakaś reguła? (prócz oczywiście lania dobrego paliwa) Czy model 2,0TDI jest w grupie "podwyższonego ryzyka"?:fajny Pytam, bo waham się którą wersję wybrać. Rozumiem, że jeśli już jest silnik CR, to z DPF? Pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeszcze jedna sprawa: czy pompo wtryskiwacze mogą paść tak samo w 2,0 TDI jak i w 1,9 TDI? Jest na to jakaś reguła? (prócz oczywiście lania dobrego paliwa) Czy model 2,0TDI jest w grupie "podwyższonego ryzyka"?:fajny Pytam, bo waham się którą wersję wybrać. Rozumiem, że jeśli już jest silnik CR, to z DPF? Pzdr
nie ma na to reguły pompki mają swoje humory i jak chcą to padną wszystkie na raz lub po kolei lub tylko 1 lub będą działały "az do skończenia silnika" co mało prawdopodobne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedna sprawa: czy pompo wtryskiwacze mogą paść tak samo w 2,0 TDI jak i w 1,9 TDI? Jest na to jakaś reguła? (prócz oczywiście lania dobrego paliwa) Czy model 2,0TDI jest w grupie "podwyższonego ryzyka"? Pytam, bo waham się którą wersję wybrać. Rozumiem, że jeśli już jest silnik CR, to z DPF? Pzdr

Bosche padają tak samo w 1.9 jaki i 2.0. Z siemensami jest tak samo padają w obydwu przypadkach tyle, że jeszcze szybciej od boscha. Każdy CR ma DPF.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności