Skocz do zawartości
Charakterek

Kupujemy Passata B6/B7-na co zwrócić uwagę, jaką wersję wybrać?

Rekomendowane odpowiedzi

Zasięg jest liczony w oparciu o poprzdnie spalanie jakie uzyskałeś w czasie jazdy. Jak ostro jechałeś to zasięg będzie niższy; jak oszczędnie i ekonomicznie - odpowiednio większy.

W przypadku 2,0TDI po zatankowaniu do pełna zasięg może być nawet 1100-1200km.

komputer po zatankowaniu pokazuje mi co najmniej 1200km ale niestety zazwyczaj po 800-850 km zaświeca mi się rezerwa i max to 950 bym zrobił wyjeżdżając paliwo do zera poprostu komp mi zaniża spalanie o ok. 1 litr lub nawet 1.3l

muszę przy wizycie u mechanika spróbować to skalibrować bo tak to sam siebie ,,oszukuję,, że mi pali 5.5l a w rzeczywistości średnio wychodzi mi 6,7l

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość markep

prośba o poradę. Szukam dużego kombi, który nie będzie zbyt awaryjny. Mój wybór padł na VW Passata, chociaż po przeczytaniu paru wątków na forum mam mieszane uczucia.... czy B6 jest naprawdę tak strasznie awaryjny? Tyle tego na drogach, że aż ciężko uwierzyć że wszyscy rano już byli w serwisie :)

 

Czy warto kupić passata 2.0 tdi 170KM z 2007 roku do jazdy 95% w mieście ? Mam około 10 km do pracy, więc dziennie conajmniej 20 km przejadę. Wiem że DPF tego nie wytrzyma, więc zamierzam go usunąć.

BTW - czy po wywaleniu DPF samochód przechodzi test spali (chyba euro4) ?

Czu oprócz DPF są inne części, które nie lubią takich jazd ?

Nie piszcie o benzynie, bo kupna 2.0 TFSI, które pali jak smok i do tego tylko 98 jest bez sensu, zwłaszcza że cena obydwu modeli silnikowych z 2007 roku jest zbliżona. A niestety wersja z 1.8 TSI z DSG jest nie do zdobycia :(

Czy ten silniki 2.0 tdi z 2007 roku jest jakoś mniej awaryjny niż 2.0 tdi 140 km ? Czy jeżeli samochód ma 100 tyś. przejechane to czekają mnie jakieś duże wydatki w najbliższej przyszłości?

 

 

z góry dzięki za jakieś porady

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
prośba o poradę. Szukam dużego kombi, który nie będzie zbyt awaryjny. Mój wybór padł na VW Passata, chociaż po przeczytaniu paru wątków na forum mam mieszane uczucia.... czy B6 jest naprawdę tak strasznie awaryjny? Tyle tego na drogach, że aż ciężko uwierzyć że wszyscy rano już byli w serwisie :)

 

Czy warto kupić passata 2.0 tdi 170KM z 2007 roku do jazdy 95% w mieście ? Mam około 10 km do pracy, więc dziennie conajmniej 20 km przejadę. Wiem że DPF tego nie wytrzyma, więc zamierzam go usunąć.

BTW - czy po wywaleniu DPF samochód przechodzi test spali (chyba euro4) ?

Czu oprócz DPF są inne części, które nie lubią takich jazd ?

Nie piszcie o benzynie, bo kupna 2.0 TFSI, które pali jak smok i do tego tylko 98 jest bez sensu, zwłaszcza że cena obydwu modeli silnikowych z 2007 roku jest zbliżona. A niestety wersja z 1.8 TSI z DSG jest nie do zdobycia :(

Czy ten silniki 2.0 tdi z 2007 roku jest jakoś mniej awaryjny niż 2.0 tdi 140 km ? Czy jeżeli samochód ma 100 tyś. przejechane to czekają mnie jakieś duże wydatki w najbliższej przyszłości?

 

 

z góry dzięki za jakieś porady

kup lepiej 1.9 TDI bez DPF + chip i masz autko idealne do miasta.

mało pali problemów z DPF nie ma.

po chipie idzie tym spokojnie sie poruszać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O ile się orientuję DPF'a można wybić odpowiednio zmodyfikować komputer i po sprawie.

 

Panowie ogromna prośba, czy ktoś mi rozkoduję ten VIN, chodzi mi przede wszystkim, czy silnik jest PD, czy CR

WVWZZZ3CZ8E119555

Passat 2008 rok 2.0 TDI 140PS, DSG, HIGHLINE,KOMBI, CZARNY. Tyle wiem.

 

Mam też na oku drugiego 2007 rok, 2.0 TDI 170 PS, MANUAL, silnik BMR - podobno bardzo awaryjny :-(.

WVWZZZ3CZ8E019917. Gdyby ten pierwszy był na manualu, dużej bym się nie zastanawiał, zalezy mi przede wszystkim na bezawaryjności.

Edytowane przez bobwoj
uzupełnienie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
prośba o poradę. Szukam dużego kombi, który nie będzie zbyt awaryjny. Mój wybór padł na VW Passata, chociaż po przeczytaniu paru wątków na forum mam mieszane uczucia.... czy B6 jest naprawdę tak strasznie awaryjny? Tyle tego na drogach, że aż ciężko uwierzyć że wszyscy rano już byli w serwisie

 

Czy warto kupić passata 2.0 tdi 170KM z 2007 roku do jazdy 95% w mieście ? Mam około 10 km do pracy, więc dziennie conajmniej 20 km przejadę. Wiem że DPF tego nie wytrzyma, więc zamierzam go usunąć.

BTW - czy po wywaleniu DPF samochód przechodzi test spali (chyba euro4) ?

Czu oprócz DPF są inne części, które nie lubią takich jazd ?

Nie piszcie o benzynie, bo kupna 2.0 TFSI, które pali jak smok i do tego tylko 98 jest bez sensu, zwłaszcza że cena obydwu modeli silnikowych z 2007 roku jest zbliżona. A niestety wersja z 1.8 TSI z DSG jest nie do zdobycia

Czy ten silniki 2.0 tdi z 2007 roku jest jakoś mniej awaryjny niż 2.0 tdi 140 km ? Czy jeżeli samochód ma 100 tyś. przejechane to czekają mnie jakieś duże wydatki w najbliższej przyszłości?

 

 

z góry dzięki za jakieś porady

Tak, jak kolega wyżej napisał, do miasta może być 1.9 + chip, albo 2.0 140KM bez DPF, i tutaj łatwo trafić DSG - w mieście bajka, w 1.9 nie występuje. 170KM to nie zbyt dobry wybór do miasta, różnicy między 140KM nie odczujesz a spali o 1l/100km więcej do tego zawsze ma DPF'a

O ile się orientuję DPF'a można wybić odpowiednio zmodyfikować komputer i po sprawie.

 

Panowie ogromna prośba, czy ktoś mi rozkoduję ten VIN, chodzi mi przede wszystkim, czy silnik jest PD, czy CR

WVWZZZ3CZ8E119555

Passat 2008 rok 2.0 TDI 140PS, DSG, HIGHLINE,KOMBI, CZARNY. Tyle wiem.

 

Mam też na oku drugiego 2007 rok, 2.0 TDI 170 PS, MANUAL, silnik BMR - podobno bardzo awaryjny .

WVWZZZ3CZ8E019917. Gdyby ten pierwszy był na manualu, dużej bym się nie zastanawiał, zalezy mi przede wszystkim na bezawaryjności.

Ten pierwszy też raczej na PD bo przed połową 2008r. DSG - chyba nie jeździłeś, świetna sprawa, było już mówione na forum, poczytaj a o awaryjność się nie martw, prawie niezniszczalna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Czytałem, że ludzie narzekają na mechatronikę, która sporo kosztuję, a potrafi się uszkodzić przy 40000 km.

 

---------- Post added at 15:03 ---------- Previous post was at 14:20 ----------

 

Mam jeszcze jedno pytanie, mianowicie w TDI 170PS są montowane wtryskiwacze siemensa i bosha. Pierwsze są ponąć bardziej awaryjne. Czy po numerze VIN można sprawdzić jakie są w tym przypadku? No i ten silnik BMR podobno ma wadliwy napęd pompy oleju, który siada między 120 - 180 tyś km. Może to ktoś potwierdzić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam jeszcze jedno pytanie, mianowicie w TDI 170PS są montowane wtryskiwacze siemensa i bosha. Pierwsze są ponąć bardziej awaryjne. Czy po numerze VIN można sprawdzić jakie są w tym przypadku? No i ten silnik BMR podobno ma wadliwy napęd pompy oleju, który siada między 120 - 180 tyś km. Może to ktoś potwierdzić?

 

W passacie 170 KM są tylko montowane SIEMENS ale ostatnio serwis wymienia je gratis w przypadku standardowej usterki cewki !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nawet jeżeli auto nie jest na gwarancji i zostało zakupione w Niemczech?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nawet jeżeli auto nie jest na gwarancji i zostało zakupione w Niemczech?

Nawet,

wada fabryczna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie piszcie o benzynie, bo kupna 2.0 TFSI, które pali jak smok i do tego tylko 98 jest bez sensu
Kolego nie wypisuj bzdur. 2.0 TFSI w mieście ok 2-3l więcej niż 140KM w dieslu a jeśli chodzi o awaryjność to przebija diesla bez dwóch zdań, nie wspomnę ze masz 60KM więcej do dyspozycji. Mam takiego i na 70l PB przejechałem w ruchu miejskim 650km, dieslem zrobiłbyś z 200km więcej więc różnica żadna. A co do tankowania to tankuję pb 95 i nie widzę żadnej różnicy jak tankowałem pb98 poza wyczyszczona kieszenią.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że wówczas są one wymieniane na wersję poprawione i można jeździć bezpiecznie bez obawy, że auto zgaśnie podczas wyprzedzania bo i o takich przypadkach czytałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rozumiem, że wówczas są one wymieniane na wersję poprawione
Tak.
i można jeździć bezpiecznie bez obawy, że auto zgaśnie podczas wyprzedzania
Tego to Ci nikt w ASO nie obieca. No ale tak powinno być.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jednak po wymiane problem się powtórzy, czy przysługuje kolejna wymiana, czy jest to czynność jednorazowa i czy każdy serwis od ręki wymieni na swój kosz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeżeli jednak po wymiane problem się powtórzy, czy przysługuje kolejna wymiana, czy jest to czynność jednorazowa i czy każdy serwis od ręki wymieni na swój kosz?
Oczywiście, ze tak. Jedynym wymogiem musi być to, ze auto przyjedzie na lawecie do ASO.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak z robocizną, też jest wliczona w usługę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jak z robocizną, też jest wliczona w usługę?

Jeżeli wada fabryczna i ją wymieniają to nie dadzą Ci czterech wtryskiwaczy i powiedzą ,że masz sobie wymienić. Wszystko jest w "cenie" :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie piszcie o benzynie, bo kupna 2.0 TFSI, które pali jak smok i do tego tylko 98 jest bez sensu,

 

Kolego ganiałeś tym motorem że piszesz farmazony?

Na klapce wlewu paliwa jest naklejka "min. PB95" więc możesz zalać i 95 i 98 .

Wcześniej miałem vectrę 1,8 115KM i paliła tyle samo co passat , a różnicy w dynamice chyba nie muszę wyjaśniać.Jest to bardzo oszczędny silnik , a jednocześnie bardzo dynamiczny i bezawaryjny.Jazda na tym silniku to czysta przyjemność.

Nie bez przyczyny został wybrany najlepszym silnikiem 2006 roku w klasie do 2 litrów. A rok póżniej zajął 3 miejsce.To o czymś świadczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Mam 2 pytania.

1.Mam okazje kupić paska kombi 2.0tdi 140km wersja comfortline z 2006r.Auto przywiezione z Nimeiec przebieg 189 tyś Środek samochodu zadbany nic nie wytarte, w środku navi,jedynie jest małe pęknięcie na przednim zderzaku. . Auto serwisowane kompletna książka serwisowa.Gość chce za niego 34tyś.Co myślicie o tej cenie? Pozatym gosc który ma do sprzedania ten samochód jest mechanikiem ma swój warsztat tak że powinien znać sie na żeczy i ten samochód powinien być w dobrym stanie technicznym.

2.ile kosztuje w serwisie sprawdzenie samochodu? chodzi mi o:

-podpięcie go pod komputer i sprawdzenie czy wszystko jest ok?

-sprawdzenie geometri zawieszenia

-i reszte żeczy któe standardowo odbywaja sie podczas takich oględzin.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego 34 tyś to pewnie po dzwonie z kręconym licznikiem - średnia cena na giełdzie tego rocznika to 40tyś , a gdzie zarobek handlarza.

weż kogoś kumatego , sprawdzcie dokładnie stan techniczny,sprawdż w serwisie historię serwisową po VIN-ie auta i jak dobrze zrobiony to możesz pomyśleć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dokładnie widzę że ludzie nie mądrzeją w tym kraju i nadal szukają samochodów w promocyjnych cenach heeee, okazje są dla naiwnych. Nie ma jak zapłacić za dobre auto i mieć spokój, to jest moje zdanie, a jak mnie nie stać to kupić coś mniejszego a nie wyrywać się ....

 

to że ma warsztat według mnie dało by mi do myślenia ile go składał a nie że się zna na rzeczy :D:dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności