Skocz do zawartości
pogromca

Zamiana nawigacji MCD na MFD, podłączenie MFD

Rekomendowane odpowiedzi

Teraz to mądrego nie udaj bo nic nie wnosisz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz to mądrego nie udaj bo nic nie wnosisz...

Kolego ogarnij się. :zliscia

Od początku pisałem że taki myk jest nie możliwy, a ty podniecałeś się jak przysłowiowy murzyn blaszką. :stop

P.S. A pisałem to nie dla tego że wyczytałem takie info w ulotce z Biedronki, tylko rzecz jasna przerabiałem to na własnej skórze. :ok

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ponowię swoją wypowiedź.

 

 

 

... nie ma innej opcji. :ok

Pozdro.

Nie cały wsad,tylko kilka komórek,odpowiedzialnych za komunikację licznika z Navi.:ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie cały wsad,tylko kilka komórek,odpowiedzialnych za komunikację licznika z Navi.

Ryszard, to oczywiste. :ok

Ja nie wnikam ile tego wsadu w nim jest powiedzmy ,,ponad normę,, tylko stwierdzam fakt że komunikacja (bez CAN) z ori wsadem 849 jest fizycznie nie możliwa.

 

P.S. To na marginesie wypowiedzi:

a siedzi w nim wsad od europejczyka 3B0920849.

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Od początku pisałem że taki myk jest nie możliwy, a ty podniecałeś się jak przysłowiowy murzyn blaszką.

Teraz jak "nieświadomie" się okazało, że jest coś takiego możliwe to się podniecasz, że nie wiadomo co wiedziałeś??? Hehe dobre żarty. Przewertowałem całe forum i wszystkie tematy i tam, ani Ty, ani inni tacy mądrzy nie byli. Kazaliście zmieniać licznik na starszy...

tylko rzecz jasna przerabiałem to na własnej skórze.

Tak to słucham, które adresy i jak należy przerobić??? Podziel się z innymi?? ;)

 

 

Aha Ty wgrywałeś cały wsad:

w liczniku bankowo masz wgrany wsad od 847.

tylko komu?? Bo u siebie w aucie zamontowałeś 847A.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy coś wiadomo o tych komórkach, które trzeba zmienić w liczniku 849? Ciekaw jestem, czy to prawda. Sam miałem licznik 849 i zmieniałem na starszy, bo rzekomo nie było innego wyjścia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeorałem wczoraj kilka wsadów adres po adresie. Tzn. ten co mam teraz w liczniku, oryginalny 3B0920849 oraz swój poprzedni 3B0920827.

Czyli dwa które były łączone, aby powstał ten na którym jeżdżę.

Powiem tak. Obecnie w moim liczniku siedzi wsad ...849 i żaden inny. IMMO, kluczyki, VIN itp. są skopiowane z mojego starego licznika tak jak pisze kolega Pogromca w wątku o wymianie licznika.

Edytowane przez Grucha...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy coś wiadomo o tych komórkach, które trzeba zmienić w liczniku 849? Ciekaw jestem, czy to prawda. Sam miałem licznik 849 i zmieniałem na starszy, bo rzekomo nie było innego wyjścia.

A masz jeszcze,tamten licznik i navi ,żeby przetestować?Bo ja nie bardzo mam na czym sprawdzić po zmianie komórek czy to na pewno te.Nie mam nawi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przecież wystarczy radio Gamma lub Beta nie trzeba navi. ;) Jak domyślasz się, które to adresy to mogę edytować wsad i sprawdzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Grucha... , wstaw tutaj wsad, usuń info o immo i vin jeśli się obawiasz i kto będzie chciał to niech testuje ;)

Zawsze to jakiś ruch w interesie. Może ktoś będzie miał więcej czasu to wychwyci w czym rzecz.

 

Wychodzi na to że te liczniki są mega uniwersalne, tylko nie znamy ich pełnej funkcjonalności (choć i tak już trochę opisano w ciekawostkach).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przecież wystarczy radio Gamma lub Beta

Ale też trzeba je mieć,a ja nie mam fabrycznego.

Jak domyślasz się, które to adresy to mogę edytować wsad i sprawdzić.

Prześlę ci zrobiony wsad,abyś wgrał i sprawdził,czy działa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć wszystkim, chciałbym założyć nawigacje mdf do swojego vw i mam pare pytań na które nie mam nadal odpowiedzi po wcześniejszym przejrzeniu całego internetu. A chciałbym nazbierać powioli potrzebne do montażu graty.

1. Czy jakość dźwięku jest dużo gorsza od tej z np jvc pionera itp?

2. Czym się konkretnie różni wersja C od D? (bo wiem ze A i B nie czyta dx a wer. G jest na Can pod nowsze liczniki i potrzebne do tego jest TMC) Znajomy chce mi sprzedać wersje C za 600zł i nie wiem czy warto. Czy może dołożyć 50-100zł i kupić wersje D ?

3. Która antena gps będzie najlepsza? Cieżko znaleźć te co były orginalnie montowane za rozsądne pieniądze bo ceny wachają się w granicach 200zł :/ a nie wiem czy warto kupować wewnętrzną antene przyklejaną do szyby, czy może antene „płetwe” co były montowane np. w golfie V?

4. Do kostki 26pin podobno trzeba podłączyć sygnał abs z lewego i prawego koła. Czy zakupienie adaptera plug&play załatwi sprawę sygnałem GALI? Będzie to miało rece i nogi żeby dokładnie pokazywało prędkość, czy co tam ma pokazywać?

5. Jak podlaczyć nawigacje by mozna diagnozowac vagiem?

Edytowane przez dan992

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Grucha... , wstaw tutaj wsad, usuń info o immo i vin jeśli się obawiasz i kto będzie chciał to niech testuje

Zawsze to jakiś ruch w interesie. Może ktoś będzie miał więcej czasu to wychwyci w czym rzecz.

Nie ma sensu wstawiania wsadu. Były różne testy, wgrywałem różne wsady, nawet ori ...849 bez żadnej przeróbki i wystarczyło wykonać odpowiednie kodowania i napisy z navi i radia pojawiały się na Fisie. Więc ktoś tu opowiadał od kilku lat baje, albo nie wiedział jak to ugryźć bo u mnie Navi wer. D łączy się po 3 kablach z licznikiem ...849 bez ręcznej ingerencji w edycję wsadu, a samymi kodowaniami czyli z automatu.

1. Czy jakość dźwięku jest dużo gorsza od tej z np jvc pionera itp?

Nie wiem, ale na pewno jest lepsza niż na ori Gammie...

2. Czym się konkretnie różni wersja C od D? (bo wiem ze A i B nie czyta dx a wer. G jest na Can pod nowsze liczniki i potrzebne do tego jest TMC) Znajomy chce mi sprzedać wersje C za 600zł i nie wiem czy warto. Czy może dołożyć 50-100zł i kupić wersje D ?

Mało o tym konkretnego info. Funkcje niby te same, obie czytają DX na pewno różni je kolejność wypustu czyli C starsza D nowsza.

Znajomy chce mi sprzedać wersje C za 600zł i nie wiem czy warto. Czy może dołożyć 50-100zł i kupić wersje D ?

A od kiedy cena jest adekwatna do modelu navi?? Nie zauważyłem tego. Jak szukałem dla siebie to nawet wersje A i B u nie których były droższe niż D. Wszystko zależy od sprzedającego, a pro po Twojego kolegi to jeśli chce Ci sprzedać gołą navi to 600zł nie jest wcale, ani tanio, ani po koleżeńsku. ;)

3. Która antena gps będzie najlepsza?

Jak nie masz co robić z kasy to możesz i ori kupić na dach, a jeśli chcesz, aby było w normalnej kasie to antena z allegro za 30zł zamontowana pod deską spełni w 100% potrzebne funkcje.

4. Do kostki 26pin podobno trzeba podłączyć sygnał abs z lewego i prawego koła. Czy zakupienie adaptera plug&play załatwi sprawę sygnałem GALI? Będzie to miało rece i nogi żeby dokładnie pokazywało prędkość, czy co tam ma pokazywać?

Jeśli masz ori instalacje to sygnał Gali masz w kostce doprowadzony i adapter P&P wystarczy bez dodatkowych przeróbek.

5. Jak podlaczyć nawigacje by mozna diagnozowac vagiem?

Tu jak wyżej w ori kostce jest doprowadzona linia diagnostyczna K jeśli masz ori to będzie, a jeśli nie to trzeba po prostu ją podciągnąć.

Edytowane przez Grucha...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mało o tym konkretnego info. Funkcje niby te same, obie czytają DX na pewno różni je kolejność wypustu czyli C starsza D nowsza.

 

Ludzie coś pisali na forum że C jest wolniejsze od D ale kto tam wie...

 

Pisali także, że lepszy jest dźwięk po wyłączeniu DSP, A mnie ciekawi co to jest to DSP? Czy to te wyjścia z żółtej mini iso?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ludzie coś pisali na forum że C jest wolniejsze od D ale kto tam wie...

Podobno ma mniej pamięci podręcznej.

 

Pisali także, że lepszy jest dźwięk po wyłączeniu DSP

Miałeś na myśli ,,włączeniu,, ? :hmm

 

A mnie ciekawi co to jest to DSP

Cyfrowy procesor dźwięku. :ok

 

P.S. Różnica z/bez DSP jest kolosalna. :hyhy

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Miałeś na myśli ,,włączeniu,, ? :hmm

Dobrze napisałem :cool na forum golfa pisał jakiś gostek że jak wyłączył DSP to miał lepszy bass

 

A czy DSP działa na tym głównym wyjściu głośnikowym (duża kostka iso) i na tym wyjściu głośnikowym z żółtą kostką mini iso? :hmm

 

U siebie nagłośnienie mam zrobione w ten sposób, że mam zwrotnice wzmacniacz i tube i pewnie trzeba będzie podłączyć to wszystko pod żółtą kostke?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na forum golfa pisał jakiś gostek że jak wyłączył DSP to miał lepszy bass

Dobre. :haha

 

A czy DSP działa na tym głównym wyjściu głośnikowym (duża kostka iso)

Gniazdo ISO w radiu jest nie aktywne.

Głośniki podłączone są bezpośrednio pod DSP. :ok

 

U siebie nagłośnienie mam zrobione w ten sposób, że mam zwrotnice wzmacniacz i tube i pewnie trzeba będzie podłączyć to wszystko pod żółtą kostke?

Żółte Mini Iso służy do sterowania wzmakiem z poziomu radia.

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie ma sensu wstawiania wsadu. Były różne testy, wgrywałem różne wsady, nawet ori ...849 bez żadnej przeróbki i wystarczyło wykonać odpowiednie kodowania i napisy z navi i radia pojawiały się na Fisie. Więc ktoś tu opowiadał od kilku lat baje, albo nie wiedział jak to ugryźć bo u mnie Navi wer. D łączy się po 3 kablach z licznikiem ...849 bez ręcznej ingerencji w edycję wsadu, a samymi kodowaniami czyli z automatu.

 

A jakie to kodowanie??Jestem bardzo zainteresowany...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. Kodujesz licznik pod navi +16 i resztę co tam masz w wyposażeniu lub chcesz mieć.

2. Kodujesz radio 5 cyfr kodowania. Dwie pierwsze rodzaj pojazdu, trzecia rodzaj i ilość głośników, czwarta system korekcji dźwięku i ostatnia czyli 5 konfiguracja: +1 antena ze wzmacniaczem, +2 odtwarzacz CD/zmieniarka, +4 wyświetlanie komunikatów na FISS.

3. Kodujesz navi. Do wyboru jest +1 Tuner TMC i Telefon: brak, +2 Tuner TMC zainstalowany, +3 Telefon zainstalowany, +4 Tuner TMC i Telefon zainstalowany.

4. Odświeżasz kodowanie Can Gateway.

:ok

Edytowane przez Grucha...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1. Kodujesz licznik pod navi +16 i resztę co tam masz w wyposażeniu lub chcesz mieć.

2. Kodujesz radio 5 cyfr kodowania. Dwie pierwsze rodzaj pojazdu, trzecia rodzaj i ilość głośników, czwarta system korekcji dźwięku i dwie ostatnie (czyli 5 i 6) konfiguracja: +1 antena ze wzmacniaczem, +2 odtwarzacz CD/zmieniarka, +4 wyświetlanie komunikatów na FISS.

3. Kodujesz navi. Do wyboru jest +1 Tuner TMC i Telefon: brak, +2 Tuner TMC zainstalowany, +3 Telefon zainstalowany, +4 Tuner TMC i Telefon zainstalowany.

4. Odświeżasz kodowanie Can Gateway.

:ok

 

Jak miałem licznik 849 tak właśnie robiłem i za chiny nie chciał wyświetlać komunikatów radia po trzech kabelkach. Jak dorwę następny, to będę testował. teraz mam 847 ale niestety pada mi wyświetlacz, co mnie wnerwia powoli... A wymieniłem właśnie dlatego, że w żaden sposób nie szło połączenie navi D z zegarami 849.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności