Skocz do zawartości
longboy

Świece żarowe układu chłodzenia w TDI

Rekomendowane odpowiedzi

Miałem podobnie po wymianie tej świecy nagrzej auto tak żeby otworzył się termostat

to się sam odpowietrzy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ponad to po wymianie świec na sprawne bardzo bulgocze płyn w nagrzewnicy szczególnie rano jak te świece grzeją.

A uszczelke pod głowicą masz całą???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość eltom
Wymieniłem te 3 świece i teraz sączy się tamtędy płyn chłodniczy. Może czymś to uszczelnić np. taśmę teflonową nawinąć na gwint. Jakieś inne propozycje??

 

Kolego, a na jakie świeczki wymieniłeś? Masz silnik ATJ, więc podchodzą Ci tylko takie świece:

Oryginalne VW

N10302102

Natomiast zamienniki

BERU -> 0100226199

BOSCH -> 0250201036

CHAMPION -> CH202002

FAI -> GGP82

FEBI -> 15958

KAGER -> 652006

LUCAS -> LP046

MEYLE -> 1000201036

SWAG -> 30915958

WEGA -> SX76

A co do reszty Kolegów, to nie piszcie bzdur, tylko ruszyć się trochę, kliknąć na pierwsze strony tematu, i tam jest jasno napisane, że:

Podgrzewacz świec wyłącza się po PRZEKROCZENIU temperatury 70 stopni. I to nie są informacje z kosmosu, tylko oficjalne instrukcje oprogramowania diagnostycznego VAG COM. Osobiście sprawdzałem te informacje podczas wczorajszych pomiarów, i dodam, że świece wyłączyły się dokładnie w chwili, gdy temperatura osiągnęła 70,2 stopni. Gdy było 70, wciąż działały. Dodam też, że gdy już działają, a silnik nie ma jeszcze 70 stopni, i w międzyczasie temperatura zasysanego powietrza przekroczy plus 5 stopni, to one się nie wyłączą, tylko dalej będą grzać aż do tych 70 stopni. Tymczasem jeśli od razu po zapaleniu jest conajmniej plus 5 stopni, to świece nie załączą się dopóki temperatura nie spadnie poniżej plus 5 stopni. Chyba że wcześniej silnik złapie już te 70 stopni, to wiadomo, że się nie załączą już. I proszę nie zadawać dziwnych pytań, bo są to oficjalne dane techniczne tego systemu podgrzewania, a ja jedynie potwierdziłem je w praktyce i sprawuje się to wszystko jak należy, a przy minus 4 stopniach dziś, od razu po odpaleniu odjechałem, i po kilometrze z nawiewu jest już pierwsze odczuwalne na dłoniach ciepłe powietrze. I tak być MUSI.

 

Ponad to po wymianie świec na sprawne bardzo bulgocze płyn w nagrzewnicy szczególnie rano jak te świece grzeją. Wcześniej przed wymianą tego nie było.

 

U mnie też zaczęło sobie bulgotać, a uszczelkę pod głowicą mam sprawną. Pojeżdżę trochę, i myślę, że się odpowietrzy samo (to już moja, niepotwierdzona teoria, choć uszczelkę mam sprawną na 100%)

Pozdrawiam

Edytowane przez eltom

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jakie świece w AWX,AVF do podgrzewania wody,pierwsze słysze!

 

Mam takie świece w AVF-ie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tymczasem jeśli od razu po zapaleniu jest conajmniej plus 5 stopni, to świece nie załączą się dopóki temperatura nie spadnie poniżej plus 5 stopni.

 

Z którego czujnika brana jest temp powietrza?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak już ktoś wcześniej pisał, temperaturę bierze z przepływki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W vagu kanał 7?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość eltom
Jak już ktoś wcześniej pisał, temperaturę bierze z przepływki.

 

W vagu kanał 7?

 

Jak Koledzy powiedzieli, temperatura odczytywana jest z przepływomierza, jest to tzw. czujnik G42, w praktyce zintegrowany z przepływomierzem. W VAG'u to blok 7.

Edytowane przez eltom

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak Koledzy powiedzieli, temperatura odczytywana jest z przepływomierza, jest to tzw. czujnik G42, w praktyce zintegrowany z przepływomierzem. W VAG'u to blok 7.

No właśnie nurtowało mnie skąd zna temperaturę, skoro ja nie mam klimatronica.

Odnośnie bulgotania, to miałem przypadek przepalonej uszczelki i właśnie wydawał podobne do bulgotania dźwięki przy przyspieszaniu. Nie twierdze, że musi to być uszczelka, równie dobrze może być to powietrze w nagrzewnicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość eltom
Odnośnie bulgotania, to miałem przypadek przepalonej uszczelki i właśnie wydawał podobne do bulgotania dźwięki przy przyspieszaniu

U mnie wczoraj po wymianie świec zaczęło solidnie bulgotać, a wcześniej też czasem delikatnie mu się czasem zdarzyło, ale ani trochę nie ubywa płynu chłodniczego, a i z olejem nie mam problemów. Pozostaje jeździć i regularnie kontrolować stan płynów. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak pisałem w poprzednio pomimo, że w ukł. chłodzenia wspominanej jednostki napędowej AVB nie ma elementu (038121145) ogrzewacza elektrycznego odczuwalne jest włączenie odbiornika elektrycznego dużej mocy przy nastawieniu ogrzewania na maksimum.

Moje spostrzenia dla AVB ;).

W 17-instruments, grupa 016 mozemy zaobserwowac dzialanie ukladu podgrzewania.

5c2b41af1bae6507.jpg

00 - uklad wylaczony

01 - jedna swieczka grzeje - badz 1 stopien grzania

10 - dwie swieczki grzeja - badz 2 stopien grzania

11 - trzy swieczki grzeja - badz 3 (najwyższy) stopien grzania

Napisalem swiece badz stopien grzania bo nie wiem co tam siedzi ;).

 

Ponadto na podstawie odczytu obciażenia alternatora widac, ze uklad działa bo:

przy wylaczanym ogrzewaniu (na climatronicu ustawione LO) alternator ma obciazenie ok 33%

na wlaczonym ogrzewaniu - I stopien (01) - 38% obciazenia alternatora

na wlaczonym ogrzewaniu - II stopien (10) - 43% obciazenia alternatora

na wlaczonym ogrzewaniu - III stopien (11) - 48% obciazenia alternatora

 

- 038121144A ~plastikowe kolanko

wg. ETKI poprawna nazwa to "kołnierz z pierścieniem uszczelniającym". Zamontowany w AVB, AWX i AVF.

5a424b68648a0466.jpg

 

Widzac cene w ETCE moge stwierdzic, ze to kolanko nie odpowiada za podgrzewanie plynu. W trakim razie co obciaża alternator??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jakie świece w AWX,AVF do podgrzewania wody,pierwsze słysze!

 

Hmmm?

 

---------- Post added at 20:01 ---------- Previous post was at 19:59 ----------

 

Mam takie świece w AVF-ie.

 

 

Ja w swoim AVF-ie wymianiałem pompe Vakum i dam sobie moze nie głowe :) ale rękę obciąć, że nie mam tych świec tylko samo kolanko. Jutro z ciekawości to sprawdzę bo temat mnie zainteresował.

Edytowane przez eusso

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja w swoim AVF-ie wymianiałem pompe Vakum i dam sobie moze nie głowe ale rękę obciąć, że nie mam tych świec tylko samo kolanko. Jutro z ciekawości to sprawdzę bo temat mnie zainteresował.

Może gdzie indziej jakiś inny podgrzewacz jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może? A może jakieś konkrety?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Może? A może jakieś konkrety?

Jak chcesz konkrety to powierz mi swój samochód na pół dnia :). Nie pracuje w zawodzie mechanika już sporo czasu i nie miałem do czynienia jako mechanik z tą jednostką. Może być również tak, że 130 konne jednostki nie mają podgrzewaczy. Bierze się to z tego, że podnoszenie osiągów silnika o danej pojemności powoduje pogorszenie jego sprawności. Mówiąc krótko, więcej się wydziela ciepła. Są to domysły, fakt jest taki, że podgrzewacze zostały zastosowane po to aby obniżyć sprawność silnika turbo diesla, aby ten szybciej się rozgrzał i mniej palił, co za tym idzie trzymał normy emisyjne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie ma czegoś takiego. Mam zwykłe kolanko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie: nie wyciągnąłem jeszcze moich świeczek, ale według mojej analizy to te świece z przykręcanymi kabelkami (np u mnie) to dokładnie te same świece co w starych 1.6d/td!!! Miałem wcześniej golfika z tym motorem i odrazu skojarzyłem! No a te świece to kosztują ok 20zł za boscha, a poza tym zostały mi po golfie zapasowe:)Jeśli się mylę proszę mnie poprawić.

Edytowane przez bigu888

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie nie ma czegoś takiego. Mam zwykłe kolanko.

Zgodzę się, że nie zawsze było. Ja mam a AFN, a kolega w Audi A6 (też AFN) nie ma świeczek podgrzewających płyn. Podobnie było w silnikach AHU. Porównywałem w Golfie III i Toledo. W Toledo brak w Golfie były. Może rynek, na który były produkowane samochody ma tu znaczenie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to nie sa swiece ,tylko czujniki, bylo zdiecie na forum, znalazlem w silniku i sa to czujniki nie moje stwierdzenie paru fachmanow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaraz, zaraz, te trzy świece, to mają być czujniki ??? O ja pie...e, ale fachowcy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności