lookas76 Zgłoś #1 Napisano 16 Września 2007 Witam, Nurtuje mnie pytanie czy w silnikach AWX/AVF odma wymaga jakiegoś serwisowania - czyszczenia lub wymiany filtra? A w ogóle to jest tam jakiś filtr? Patrzyłem do ETKI ale żadnego filtra nie znalazłem, a wiem, że ważne jest dla silnika aby bez problemu "oddychał", więc drożność odmy to podstawa. Może ktoś rozwiązać mój dylemat? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #2 Napisano 16 Września 2007 u mnie zadnego filterka NIE MA jest TYLKO kawalek plastikowej rurko o srednicy ok 15mm. Kiedys z ciekawosci zdjalem ja i... BYLA CZYTA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lookas76 Zgłoś #3 Napisano 16 Września 2007 No tak na samej rurce nic nie ma, ale czy jest coś w pokrywie zaworów, gdzie ta rurka wpada? Podobno ma być tam jakaś siatka metalowa separująca olej z powietrza, ale czy tego się nie czyści, jeśli tam to w ogóle jest? Może to być zaklejone jakimś brudem po wielu tysiącach kilometrów, tak myślę.... Razem z Zuse czekamy dalej na burzę mózgów... W 2.5 TDI niedrożna odma potrafi powodować prawdziwe cyrki z kopceniem na niebiesko włącznie... ale to inny silnik i chyba inne rozwiązania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marios Zgłoś #4 Napisano 12 Października 2007 Ja będe musiał chyba wymienić tą pokrywę zawrową ponieważ przez odmę dostaje się sporo oleju i zasyfia cały dolot. Czy ktoś słyszał o jakiejś akcji VW odnośnie wady tego odpowietrzania i wymianie tej pokrywy zaworowej w która jest wbudowany seperator (metalowa siatka) wyłapujący drobiny oleju ?? U mnie po odpięciu tego węża okazało się że jest cały dosyć mocno zaolejony tak samo jak reszta dolotu śladowe ilości oleju doszły nawet do IC Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eusso Zgłoś #5 Napisano 4 Czerwca 2009 Witam. Dołączam sie do tematu. U mnie z odmy daje olejem. Czy zrobic dodatkowy separator oleju tz. oil catch tank. Problem poruszałem juz w wątku poniżej : http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=53777 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
termin Zgłoś #6 Napisano 7 Czerwca 2009 (edytowane) Witam, czy którys z uzytkowników AVF lub podobnych montował oil catch tank i jak po tym auto sie zachowywało? na allegro znalazlem taki wynalazek http://www.allegro.pl/item646731483_oil_catch_tank_zbiorniczek_odmy_turbo_tuning_dolot.html u mnie jest dokladnie to samo, jak sie silnik do 4500 obrotow zakreci to olej leci przez otwortki w EGR. _zlydzial1 Edytowane 7 Czerwca 2009 przez Majcin Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamyk198 Zgłoś #7 Napisano 5 Marca 2010 (edytowane) Dzis zdemontowałem pokrywę zaworów i wszystko się wyjaśniło. Moim skromnym zdaniem duża ilość oleju w odmie spowodowana jest niedbalstwem lub błędem w projektowaniu odpowietrzenia skrzyni korbowej. Poniżej wrzucam zdjęcia z opisem i moimi wnioskami. nr1. ogólny widok środka pokrywy nr.2 jeden z czterech otworów którymi turbo "zasysa" powietrze znad zaworów nr3.kanał w którym umieszczony jest "filterek oleju" nr4.kanał olejowy nad którym umieszczone są cztery otwory od odmy (te z rysunku nr.2) Mój wniosek jest nastepujący: Turbo zasysa gazy ze skrzyni korowej otworami w pokrywie zaworów ktore umieszczone są nad kanałami olejowymi. Po 180-200000 psełdo filterek jest już tak nasączony olejem, że nie przechwytuje go. W wyniku tego duża ilosć oleju jest w przewodach turbo. Może ktoś wyciągnął inne wnioski, czekam. Edytowane 5 Marca 2010 przez kamyk198 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uki1906 Zgłoś #8 Napisano 5 Marca 2010 Po 180-200000 psełdo filterek jest już tak nasączony olejem, że nie przechwytuje go. W wyniku tego duża ilosć oleju jest w przewodach turbo.Może ktoś wyciągnął inne wnioski, czekam. Dokładnie, jest nasączony, zapchany wszelkim ustrojstwem(sadzą i nie tylko), jakie olej zbiera podczas swojej wędrówki. I teraz olej bez przeszkód płynie sobie do dolotu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PASEK????? Zgłoś #9 Napisano 5 Marca 2010 Witam ja nie dawno nabyłem paska AVF 4 motion i powiem tak z rur to się lało jak z ''rynny'' poczytałem trochę na forum i zastosowałem butelkę z coli oczywiście wyczyściłem cały dolot łącznie z EGR kolektor ssacy [ było pełno mazi ] przejechałem już z butelką 1000 km rury są suche nic się nie leje intercoler nie kapie jak to miało miejsce a w butelce nazbierało się ok 2 setki brudnej czarnej wody.Może ta butelka jest nie estetyczna ale mi to nie przeszkadza jedynie jak stoję a silnik pracuję czuję spaliny i będę musiał zastosować jakiś orginalny oil tank czy jak się to zwie.Taki seperator jest zastosowany w Chrysler Voyager i spełnia swoją funkcję jest sprawdzone rozwiązanie.O takie moje spostrzeżenie.Pozdrawiam Chrysler Voyager Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamyk198 Zgłoś #10 Napisano 5 Marca 2010 Moim zdaniem VW mógł to inaczej zrobic. Po pierwsze umożliwić demontaż "filterka" w pokrywie, po drugie połączyć odme nie z turbo tylko z kolektorem ssącym.Wtedy gazy byłyby odprowadzane i nie byłby oleju w IC, Egr itp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PASEK????? Zgłoś #11 Napisano 5 Marca 2010 Masz racją odnośnie filterka ale nie zapomnij że kolektor ssący ma podciśnienie i tak samo zassa olej,problem jest po stronie tego regulatora ciśnieniowego w pokrywie klawiatury jak by dobrze od seperował olej od gazu było by czyściutko takie jest moje zadanie.Te nasze ''butelki'' to tylko zaleczanie rany.Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamyk198 Zgłoś #12 Napisano 5 Marca 2010 (edytowane) Jutro spróbuje przepłukać benzyną lub czymś takim. Patrząc na te oil tank catch-ery obawiam się że kiedyś zapcha się odma wraz z całą modyfikacja i bedzie poważniejszy problem. A gdyby zamontować coś takiego http://allegro.pl/item935000222_filtr_odwadniacz_separator_wody_i_oleju.html Edytowane 5 Marca 2010 przez kamyk198 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxdax Zgłoś #13 Napisano 5 Marca 2010 a czy nie było jakiejś akcji serwisowej z tymi pokrywami? może z nowymi obudowami jest lepiej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamyk198 Zgłoś #14 Napisano 5 Marca 2010 Tak była ale podobno nie w polsce. Spotkałem sie z dwoma rodzajami pokryw, nr.1pierwsza taka jak moja z wypustkami ssącymi nr.2 jakaś inna, bez wypustek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxdax Zgłoś #15 Napisano 5 Marca 2010 ale jak byś to chciał podłączyć? ---------- Post added at 23:13 ---------- Previous post was at 23:12 ---------- A gdyby zamontować coś takiegohttp://allegro.pl/item935000222_filt...y_i_oleju.html ale jak byś to chciał podłączyć? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamyk198 Zgłoś #16 Napisano 5 Marca 2010 Można zamontowac to na przelocie odma-turbo tylko ma to dwa minusy:( 1.trzeba zdemontować zaworek w separatorze (on jest zamykany ciśnieniowo a w przelocie jest podisnienie) 2.przymus czestego czyszczenia. Ale mam juz pewien pomysł: skręcana tuba z uszczelkami w środku filterek i to wszystko zamontowane na przelocie. Taki zmodernizowany separator. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamyk198 Zgłoś #17 Napisano 6 Marca 2010 Tak patrze,że juz sam sobie odpowiadam na forum:dolamam Ale co tam, może ktoś to przeczyta i bedzie to pomocne. A wiec. Dziś chciałem przemyć odmę, ku mojemu zdziwieniu w pokrywie rozrządu nie ma żadnego filterka. Jest tylko sieć kanalików którymi przemieszczają się gazy. Po czym wnosze?? A po tym, iż benzyna ekstrakcyjna wlana do króćca odmy momentalnie wylewa się drugą stroną. Co byłoby niemożliwe gdyby był tam choćby jakiś "druciak". Moje zdanie jest takie pokrywa jest tylko pokrywą bez żadnego filtra czy jak go tam nazwać. Ja będę zakładał filtrek na przelocie odma-turbo. Kupiłem takie cudeńko w sklepie z hydrauliką, pod nazwą filtr do pralki. Poniżej zdjęcia; nr.1 prawdopodobnie pusty kanał w pokrywie nr2.otwory odpowietrzające z którymi połączony jest "pusty kanał" nr3.to samo co wyżej tylko druga strona nr4.cudeńko które będzie filtrem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mebelman Zgłoś #18 Napisano 6 Marca 2010 Poczytaj ten temat http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=15570 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamyk198 Zgłoś #19 Napisano 6 Marca 2010 Już to czytałem. Jak dla mnie dobry wątek z "rączką od roweru zamiast węża":doh Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darek0808 Zgłoś #20 Napisano 6 Marca 2010 Panowie, tez mam ten sam problem i zastanawiam sie nad jego rozwiazaniem któryś z forumowiczów w innym poście podał link do forum skody http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=25355&postdays=0&postorder=asc&start=0&sid=a3ee425160f7364358ddda89681d1156 czytałem ze można tez wymieni pokrywe zaworową (ktoś pisał ze kosztuje 105 zl) tylko zastanawiam sie ile moze pojeździc bez awarii? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach