Skocz do zawartości

xSenseix

  • Zawartość

    74
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O xSenseix

  • Urodziny 11.09.1987

Informacje osobiste

  • Imię
    Szymon
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Złotoryja

Samochód

  • Generacja
    B6
  • Silnik
    B6 2.0 TDI-PD 140KM (BKP) DSG
  • Rok produkcji
    2006

Ostatnie wizyty

324 wyświetleń profilu
  1. xSenseix

    diesel Głośna praca silnika BKP

    Witajcie ponownie. Mam pytanie odnośnie ustawienia kąta w silniku BKP. Czy podczas ustawiania wałka ssącego należy skorelować również wałek wydechowy? Autko chodzi już lepiej (wczoraj miałem chwilę aby się pobawić i chwilowo zostawiłem na 0,34), pracuje miękko lecz wciąż jak dla mnie zbyt głośno. Spaliny mniej gryzące, lecz przy kickdownie nie widać aut za mną. Wcześniej nie zaobserwowałem efektu dymienia na czarno podczas redukcji stąd pytanie o wałek wydechowy. Bazuję oczywiście na temacie poniżej bo u mnie objawem dodatkowym jest nierówna praca motorowni - rzadko kiedy trzyma 800obr/min na biegu jałowym. Zwykle 843-860 i tak sobie skacze między tymi wartościami. Pozdrawiam,
  2. xSenseix

    diesel B6 BMR Problem z EGR i przepustnicą

    Olej ot tak nie wyparuje. Jeśli miałby tamtędy "uciekać", to miałbyś ślady oleju w jego okolicy.
  3. xSenseix

    Uszczelka zamocowana do drzwi

    Ja u siebie dodatkowo między te uszczelki wkleiłem parcianą taśmę izolacyjną złożoną w V. Miałem wodę na progu a teraz spokój, a i nawet ciszej się zrobiło Wcześniej nawet regulacja dociągu drzwi nie pomagała.
  4. EGR do czyszczenia ew wymiany.
  5. xSenseix

    2.0 TDI 140- niebieski dym przy odpalaniu

    Zaznaczyłem Ci obudowę filtra. Otwierany od góry przy konieczności odkręcenia kilku śrub torxem (nie pamiętam jakim)
  6. xSenseix

    2.0 TDI 140- niebieski dym przy odpalaniu

    Nie, wymieniłem uszczelkę pompy tandemowej, która przepuszczała olej do paliwa (dlatego proszę abyś sprawdził czy filtr paliwa Ci się nie zabarwił na czarno). Mówiono mi że gdy uszczelki pompek są do śmieci to auto z rana dłużej kręci bądź trzeba kręcić kilka razy by odpalił. (ja wciąż mam 60-tkę )
  7. xSenseix

    2.0 TDI 140- niebieski dym przy odpalaniu

    Jeśli olej przedostaje się przez pompę tandemową do paliwa a paliwo zmieszane z olejem do komory spalania. Wtedy filtr będzie czarny, osmolony olejem (od powrotu paliwa). Najszybciej sprawdzisz to odkręcając dekielek filtra. Ile ubywa Ci oleju? U mnie telepało silnikiem przez 2-3 sekundy jak Ursusem c-360, później już był spokój. Nawet dymka nie puścił. Jak wygląda poranne odpalanie? Pali od strzała czy musisz kręcić nieco dłużej?
  8. xSenseix

    2.0 TDI 140- niebieski dym przy odpalaniu

    Sprzedawać samochód w panice, że zaraz odpadnie silnik? Najpierw zdiagnozuj przyczynę bo ktoś kumaty Cię po sądach będzie ciągał za wadę ukrytą Jeśli uszczelki na pompkach - ok 300zł (gumki + robocizna) Jeśli uszczelniacze zaworowe - ok 500zł bez zrzucania czapki, choć poddymiałby też podczas schodzenia z obrotów bądź przy hamowaniu silnikiem - sprawdź to z kimś, kto będzie za Tobą jeździł i będzie wiadomo Jeśli vacuum pompa - tak było w moim przypadku to używka 50zł, nówka ok 600zł. Sprawdź jakiego koloru jest filtr paliwa.
  9. xSenseix

    Tłusty nalot na przedniej szybie

    Palisz papierosy, e-papieros? Ja miałem tłustą szybę od palenia e-peta, teraz nie palę i mam spokój. Kiedy auto przeszło serwis klimatyzacji? (odgrzybianie etc.)
  10. xSenseix

    diesel Głośna praca silnika BKP

    Widziałem tutorial gdzieś na forum, także będę walczył.
  11. xSenseix

    diesel Głośna praca silnika BKP

    Jak odzyskam vcds, będę próbował. Najgorsze jest to, że nie ma w mojej okolicy ogarniętych mechaników.
  12. xSenseix

    diesel Głośna praca silnika BKP

    Nie robiłem. Nie ma problemu z odpalaniem nawet zimą. Żadnego dymka przy odpalaniu nie puszcza a taki obrazek towarzyszy mi od dnia zakupu. Marku, potrafisz powiedzieć mi ile stopni na + bądź - ? Czy metodą prób i błędów próbować ustawić?
  13. xSenseix

    diesel Głośna praca silnika BKP

    Spalanie na biegu jałowym to 0,8l/h bez klimy, z klimą nawet 1,2l/h. Ogólnie martwi mnie ta twarda praca. On chodzi jak traktor. Popołudniu wrzucę krótki filmik jak pracuje silnik. Maska ma oryginalne wygłuszenie. Przy zamkniętej pokrywie najgłośniej jest po stronie rozrządu.
  14. Witajcie. Podpowiedzcie proszę gdzie mogę szukać przyczyny głośnej, twardej pracy silnika 16v o oznaczeniu BKP. Na początku myślałem, że z racji posiadania szesnastu zaworów silnik ten po prostu tak pracuje i jest to prawidłowa praca (głośny klekot). Niestety tutaj bardzo się myliłem, kiedy miałem okazję posłuchać pracy dwóch zupełnie z przybliżonym przebiegiem silników BKP (one pracują miękko, bez jakiegoś klekotu) Kąt wałka to -1 stopień. Olej na jakim jeżdżę to Motul specific 5W40, którego od wymiany do wymiany dolewam ok 700ml/15tys km. Auto czasami odpala twardo, jakby silnik chciał wyskoczyć a czasem lekko bez jakichś szarpnięć. Czy szukać przyczyny w wałkach rozrządu? Dole silnika? Osprzęcie? Po przegazowaniu nic nie stuka, nie puka w silniku. Czasami auto traci elastyczność, pracuje jeszcze głośniej. W mojej okolicy każdy "mechanik" mówi: "ten typ tak ma, bo to pompowtrysk" - bzdura - mogłem porównać i ten typ tak nie ma. Czy wśród nas jest ktoś z okolic Jeleniej Góry, Legnicy, kto mógłby pomóc mi w diagnozie problemu? Nie chcę w akcie desperacji wymieniać silnika albo czekać aż coś samo odpadnie. Pozdrawiam,
  15. xSenseix

    Pompowtryski czy coś innego

    Dobrze wspominał. Sprawdź wiązkę do pompek.
×

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności