Skocz do zawartości
Gość siara32

Kolejny goracy temat - temperatura cieczy chlodzacej B4

Rekomendowane odpowiedzi

siara32 zasluguje na bananka!!!
A to niby dlaczego?

Autora wątku (siara32) automat już wyrzucił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Po przeczytaniu wszytkich postow stwieradzam ze rowniez mam do wymiany termostat.Ale moje pytanie bedzie sie wiazalo z kontrolka od plynu chlodnicy.po przejechaniu kilku km wlacza sie i mroga caly czas stan pynu w zbiorniczku prawidlowy. W moim zbiorniczku nie ma czujnika poziomu cieczy kolega ma taki sam silnik w golfie 3 i ma czujnik a umnie nic nawet kabli nie widze bo mozliwe ze ktos wymienil na inny zbiornik.A kontrolka mruga i razi mnie strasznie ma ktos jakies pomysly jak to naprawic bez wyciagania zarowki

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a umnie nic nawet kabli nie widze bo mozliwe ze ktos wymienil na inny zbiornik
możliwe. Ale bardziej prawdopodobne że nigdy go nie miałeś. Większość B3 ma ten czujnik przy zbiorniczku ale są też wersje że niemają tego czujnika nie wiem od czego to zależy.

 

---------- Post added at 15:45 ---------- Previous post was at 15:39 ----------

 

Poczytaj trochę a wszystko będziesz wiedział:

http://forum.vw-passat.pl/search.php?searchid=4246937

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok wiec nie mam tego czujnika wiec jak mam naprawic to kontrolke gdzie jakies kable jak mroga to cos musi do niej dochodzic jakies propozycje koledzy???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jutro biorę się za rozbieranie deski wyciągnę nagrzewnice przedmucham itd , ew. podkleję klapki . Kolega njub piszę że tylko w samochodach z wydajnym ogrzewaniem przy pomocy nawiewu można schłodzić silnik , mój w temperaturze + 30C z włączonym nawiewem na 3 i wskazówka skakała od 90-95 nigdy więcej . Przypominam passat b3 bez klimy . Chociaż nikomu nie polecam takiego rozwiązania jako że to nie zbyt przyjemne ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie to, ze tylko w tych z wydajna wentylacja/klimatyzacja, tylko, ze w niektorych zwlaszcza z malymi silnikami baaaardzo zbijaja temperature. niektore samochody przy duzych mrozach ciezko nagrzac nawet ze sprawnym ukladem chlodzenia i tyle. W jednych to bardziej, w innych mniej. Na ten przyklad - moj Passat na postoju z wlaczonym ogrzewaniem na 1 spokojnie trzyma sobie 90st w morozy, na 2 biegu i max temp. pooowolutki zaczyna zbijac. W A6 ustawienie, aby utrzymac temp. podobna jak w Pasku powoduje spadek temp. cieczy chlodzacej nawet do 60st. Przy malych mrozach jest ok, przy duzych nagrzewniczka widocznie za dobrze sobie radzi z 1.9 tdi ;] BTW termostat jest w 100% sprawny, sprawdzany z termometrem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jutro biorę się za rozbieranie deski wyciągnę nagrzewnice przedmucham itd , ew. podkleję klapki .

na twoim miejscu w pierwszej kolejności sprawdził bym termostat, przy 90*C termostat powinien się otworzyć co za tym idzie dolny wąż od chłodnicy powinien się zrobić gorący jeżeli jest zimny no to masz przyczynę przegrzewania się silnika.

Nie mniej jednak masz problem też z ogrzewaniem wnętrza i tu zaczął bym od podklejenia klap.Żeby podkleić klapy nie potrzeba rozbierać całej deski, wystarczy zdemontować schowek półkę pod schowkiem, i silniczek wraz z tunelem doprowadzającym powietrze. Mi cała operacja w sobotę zajęła 2 godzinki. Jak byś chciał wyciągać nagrzewnicę to minimum 3x tyle czasu i duże prawdopodobieństwo że się jakieś zaczepy linek ułamią itd, więc skoro nie cieknie to nie polecam.

Gdyby naprawa klap niewiele pomogła to na twoim miejscu ewentualnie bym przepłukał nagrzewnicę jakimś środkiem odkamieniającym lub zalał octem na noc. Take płukanie też nie wymaga wyciągania nagrzewnicy, ściągasz tylko węże na ścianie grodziowej i płuczesz.

Jak wymieniać ngrzewnice lub naprawiać klapy opisane jest ładnie w tym temacie:

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=38825

 

Czyli widocznie spisek... Jesli pokretla od temp. nie ustawisz na maks. teperature to bedzie wialo i zimnym, nawet z wylaczonym nawiewem powietrze bedzie wpadalo tymi dyszami od samego pedu
no to widocznie ty masz jakiś spisek w aucie(a raczej dziurawe klapy), bo ja wczoraj wracając autem z pracy kombinowałem na różne sposoby i na żadnym ustawieniu nie występuje takie zjawisko.
wpadalo tymi dyszami od samego pedu
niczego takiego w pasku nie ma. Jest tylko jeden wlot powietrza i bez znaczenia czy wiatrak pracuje czy nie to powietrze pokonuje tą samą trasę. Edytowane przez cysiokysio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cysiokysio zwracam honor, zwyczajnie zawsze mam ustawiona temp nie na max < wtedy wyst podobne objawy, zwlaszcza przy szybszej jezdzie >. Sprawdzilem passata przy predkosci 130, pare stopni mrozu i temp ustawiona na maks, dmuchawa wylaczona - zero jakiegokolwiek zimnego przedmuchu, z kratki napierdziela goracem ( tyle ze nie dmucha tak mocno ). Przejechalem tak dzisiaj 140 km z wylaczonym nadmuchem i wewnatrz byl ukrop. My bad ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ja mam takie pytania.Jak twarde powinny byc weze od plynu chlodzacego? Jakies tam powinny byc, bo w koncu to cisnienie jest...

 

 

I drugie ciekawsze.Jak mam wyjac te plastikowa oslone ktora jest miedzy grillem a chlodnica? Rozlecial mi sie hokej i kratka pod zderzakiem.

Gdy wyjme te dziwna i zupelnie niepotrzebna oslone bedzie chlodzenie chocby przez znaczek VW...

W przyszlosci byc moze sobie kupie taki grill z kratka i bedzie jakos normalnie chlodzic ten silnik, bo tak to powyzej 100 km/h na trasie mi sie zalacza wentylator chlodnicy.Nie mowiac juz o miescie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja nie mam tej kratki i chłodzenie jest normalne. Żeby wyjąć ten plastik musisz wymontować chłodnicę bo jest przykręcony od przodu na 4 wkręty. Co do twardości węży to trudno to określić, u mnie da się ścisnąć ten wąż więc aż takie twarde jak kamień to nie są

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

Wymieniłem czujnik i dalej i70, po czym termostat dalej 70,czujnik wentylatora chłodnicy i 70

O co chodzi?

:zeco

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam

Wymieniłem czujnik i dalej i70, po czym termostat dalej 70,czujnik wentylatora chłodnicy i 70

O co chodzi?

Jeśli te 70 oznacza wskazanie wskaźnika temp. To albo czujnik wskaźnika nawalił albo sam wskaźnik. Ewentualnie jeździsz na włączonej klimie :-P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ewentualnie jeździsz na włączonej klimie
A czy włączona klima ma wpływ na temp cieczy chłodzącej? Raczej nie (a przynajmniej tak być nie powinno ;))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A czy włączona klima ma wpływ na temp cieczy chłodzącej? Raczej nie (a przynajmniej tak być nie powinno )

Według mnie, ma. Nie wiem jak w manualnej ale w moim climatronicu po włączeniu automatycznie uruchamia wentylatory na chłodnicy by właśnie utrzymać lekko chłodniejszą temperaturę... Czy tak powinno być czy też mam coś zwalonego to nie wiem. Ale istot tego jest taka, że nawet jak pędzę trasą gdy w tych upałach bez klimy to temp bliska 100(nowy termostat) to po włączeniu klimy jest ok 80 ;-)

 

Nie jestem pewien ale wydaje mi się, że któryś z podzespołów od klimy jest chłodzony tą samą cieczą... Inaczej gdyby się układ przegrzał, zadziałałby zawór ciśnienia i wypuścił odczynnik w powietrze. Czy czasem skraplacz nie jest chłodzony cieczą z układu?

Edytowane przez druidionin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w moim climatronicu po włączeniu automatycznie uruchamia wentylatory na chłodnicy by właśnie utrzymać lekko chłodniejszą temperaturę...

Nie powinno tak być. Przecież skraplacz jest gorący - to raz. Dwa to jeśli by nawet udało się jakimś cudem schłodzić chłodnicę do 80st to powinien się przecież przymknąć termostat utrzymując te 85-90 st.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i trzyma te 85 :-) nie precyzyjnie napisałem zwrotem "okolice 80". Wiatraki załączają się wcześniej by nie dopuścić do sporego przekroczenia 90 stopni...

Jak mi mechanik płyn chłodniczy wymieniał to czekał i czekał żeby go zagrzać i odpowietrzyć zanim ja nie przyszedłem i nie wyłączyłem klimy. Na klimie nie przekroczy zbytnio 90 stopni tylko właśnie oscyluje między 80-90.

 

Dwa to jeśli by nawet udało się jakimś cudem schłodzić chłodnicę do 80s
Dwa wiatraki w jednym cugu mają na to potencjał ;-) Ale co z tego jak przez termostat i czujnik z bloku temperatura tak jak twierdzisz nie zejdzie poniżej 80 :-)

 

Także trochę namieszałem sorki ;)

Edytowane przez druidionin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odgrzewam kotleta...

przeczytałem temat, ale chyba za mało rozgarnięty jestem i muszę zapytać (wybaczcie)

Od kiedy tylko pamiętam wskazówka mojego passetari nie pojawiła się nawet w okolicach 90 stopni(lato, zima bez różnicy) zwykle jest to lekkie drgnięcie ze stanu spoczynku. I teraz pytanie co "działa źle"?

1.Zegary dopadają bo wymieniałem(nie z tego powodu oczywiście) i są takie same wskazania temperatury.

2.Wentylatora to nigdy chyba nie słyszałem?

3.Pod maską jest gorąco po dłuższej jeździe czy pałowaniu jak się podniesie klapę to czuć uderzenie ciepła.

4.Nagrzewnica działa bardzo dobrze i potrafi zrobić w kabinie ładny piekarnik.

5.Spalanie jest bardzo w normie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zwykle jest to lekkie drgnięcie ze stanu spoczynku

No to czujnik...pewności nie mam ale jak zmostkujesz piny na tym czujniku to wskazówka powinna iść do góry...no ale lichy ze mnie elektronik....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ze mnie też:) więc: czujnik rozumiem w intercarsie dostanę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności