Skocz do zawartości
Gość Pawulon1973

EGR czyli zawór recyrkulacji spalin

Rekomendowane odpowiedzi

Jak odepniesz tylko wężyk od egr-a to klapa dalej działa bo jest sterowana innym wężykiem ;p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie ,

 

Panowie potrzebuje Waszych wskazówek.

Nie mogę znaleźć EGR w swojej B6 1.9 tdi bls. Gdzie to ustrojstwo się u mnie znajduje.

Oglądałem filmiki i zdjecia i za cholere nie wiem gdzie to jest ...

dzieki z gory.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Znalazłem fajny filmik odnośnie regeneracji N18 i N75. Kolega opisuje jak sprawdzić i naprawić zepsuty zawór. Zawsze to alternatywa przed wydatkiem z kieszeni.

Może komuś się przyda. Pozdrawiam

http://majsterek-debesciak.pl/filmy....ion=film&id=13

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Może mi ktoś powiedzieć czy jak mi wyskakuje bład dotyczacy EGR na kompie, to auto wpada w tryb awaryjny?? i może wiecej palić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, załączam zdjęcia mojego wycieku z EGR. Zdjęcia zrobiłem po uprzednim dokładnym wytarciu całego syfu i przejechaniu 30 km po mieście. Moje pytania do Was:

 

1. Co sądzicie o tym wycieku? Czy to leje się na łączeniu EGR z kolektorem dolotowym?

2. Dziurki na bokach EGR są suche, oznacza to że EGR jest OK?

3. Czy wyczyszczenie dolotu od IC do kolektora wraz z EGR i wymiana uszczelek przy EGR może pomóc?

4. Może ktoś podać nr tych uszczelek przy EGR?

5. Czy ciężko dostać się i wyczyścić IC?

 

Dodam jeszcze tylko, że przed wytarciem olejem zachlapane było wszystko co znajduje się obok i pod EGR, nawet już kilka kropel na podłogę w garażu.

Samochodem zrobiłem 10tkm od zakupu, oczywiście przy zakupie było czysto -wiadomo :),

przejechane mam 204tkm ale na 100% nie jest to przebieg autentyczny bo samochód dwa lata wcześniej serwisowany był u niemca z przebiegiem 211tkm.

IMG_20150625_224822.jpg

IMG_20150625_224738.jpg

IMG_20150625_224754.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

widac ze ktos rozbieral gorna pokrywe i wlasnie stad ci leci , jak malo leci to jezdzij,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
widac ze ktos rozbieral gorna pokrywe i wlasnie stad ci leci , jak malo leci to jezdzij,

Po czym wnioskujesz ze zawór był rozbierany ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oring do wymiany - aso około 30 zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po czym wnioskujesz ze zawór był rozbierany ?

 

zobacz na pokrywe gorna , nie jest na okolo docisnieta rownomiernie - chyba ze sie myle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zobacz na pokrywe gorna , nie jest na okolo docisnieta rownomiernie - chyba ze sie myle

tak jest w każdym...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja w swoim aucie też zaślepiony mam egr, pasek lepiej się zbiera z dolnych obr, i nie zasyfia kolektora i przepustnicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak 1robert napisał wymieniłem uszczelkę pomiędzy EGR a kolektorem i jest OK, lecz przy okazji wyczyściłem na błysk EGR w środku i teraz lekko bo lekko ale pierdzi mi olejem z dziurek EGR ale może się wypierdzi :) (jest to na tyle mały wyciek, że się nie przejmuję).

 

Natomiast mam inny problem: wydaje mi się, że cieknie mi olej z części zaznaczonej na zdjęciu ( co to jest? ).

 

zdjecie.jpg

 

Możliwe że cieknie na łączeniu tej części ze skrzynią ?

Edytowane przez Kijju

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Możliwe że cieknie na łączeniu tej części ze skrzynią ?

To pompa paliwa i podciśnienia. Ona nie łączy się ze skrzynia tylko z głowicą. Możliwe że tam cieknie bo to się często zdarza - zwłaszcza w pompach LUK'a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kijju z dziurek przy egr zawsze będzie leciał olej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie zawsze ale to tylko dowodzi ze zawór jest już nieco wypracowany. Mi tez trochę leci choć w poprzednim aucie leciał dużo słabiej...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie zawsze ale to tylko dowodzi ze zawór jest już nieco wypracowany. Mi tez trochę leci choć w poprzednim aucie leciał dużo słabiej...

dokładnie, kwestia wypracowania - jak już leci to nie przestanie. Ja mam nowy i od dobrych 3 lat susza, ale pewnie duży wpływ na to ma fakt że jest wyłączony programowo więc trzonek zaworu się nie wyrabia w miejscu gdzie następuje przeciek)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie. Mi puszczal kupilem nowy, zrobilem jakies 80 tys na nowym i sucho :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja od kiedy kupiłem auto (2 lata) EGR suchy ale przy okazji uszczelki pod główką postanowiłem go zaślepić. Nie wiem po co to badziewie producent wstawił. Po co ten intercooler który ma za zadanie schłodzić powietrze a następnie ogrzać i zdławić je mega gorącymi i brudnymi spalinami. Wywaliłem i mam czysty dolot, lepsza dynamika itd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja od kiedy kupiłem auto (2 lata) EGR suchy ale przy okazji uszczelki pod główką postanowiłem go zaślepić. Nie wiem po co to badziewie producent wstawił. Po co ten intercooler który ma za zadanie schłodzić powietrze a następnie ogrzać i zdławić je mega gorącymi i brudnymi spalinami. Wywaliłem i mam czysty dolot, lepsza dynamika itd.

 

EGR bierze udział w określonym zakresie pracy silnika, tam gdzie nie wykorzystujesz pełnej mocy.

Osobiście nie jestem w stanie wyczuć za kierownicą różnicy między działającym, a nieczynnym EGR-em - pomimo tego że poza wyłączonym EGR mam skorygowane inne mapy fabrycznie dostosowane pod działający EGR (boost i początek wtrysku).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio przy okazji regeneracji turbo, czyściłem dolot, kolektor ssący i egr i powiem szczerze że nie chcę mieć tego wynalazku w samochodzie działającego.

Jedyny plus to taki że w zimę dużo szybciej nagrzewa się silnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności