Skocz do zawartości

Kijju

  • Liczba zawartości

    9
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O Kijju

  • Urodziny 10.11.1985

Informacje osobiste

  • Imię
    Łukasz
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Olsztyn

Samochód

  • Generacja
    B5
  • Silnik
    B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
  • Rok produkcji
    2001
  1. Witam, podpinając się pod wątek: mam dziurę w rurce paliwa tej przy grodzi koło pompy podciśnienia i EGR w silniku AWX, efektem jest lanie się ropy na katalizator i inne. na zdjęciu zaznaczam miejsce wycieku. Proszę o pomoc w ustaleniu numeru części lub info gdzie można kupić tę rurkę.
  2. Tak jak 1robert napisał wymieniłem uszczelkę pomiędzy EGR a kolektorem i jest OK, lecz przy okazji wyczyściłem na błysk EGR w środku i teraz lekko bo lekko ale pierdzi mi olejem z dziurek EGR ale może się wypierdzi (jest to na tyle mały wyciek, że się nie przejmuję). Natomiast mam inny problem: wydaje mi się, że cieknie mi olej z części zaznaczonej na zdjęciu ( co to jest? ). Możliwe że cieknie na łączeniu tej części ze skrzynią ?
  3. Po czym wnioskujesz ze zawór był rozbierany ?
  4. Witam, załączam zdjęcia mojego wycieku z EGR. Zdjęcia zrobiłem po uprzednim dokładnym wytarciu całego syfu i przejechaniu 30 km po mieście. Moje pytania do Was: 1. Co sądzicie o tym wycieku? Czy to leje się na łączeniu EGR z kolektorem dolotowym? 2. Dziurki na bokach EGR są suche, oznacza to że EGR jest OK? 3. Czy wyczyszczenie dolotu od IC do kolektora wraz z EGR i wymiana uszczelek przy EGR może pomóc? 4. Może ktoś podać nr tych uszczelek przy EGR? 5. Czy ciężko dostać się i wyczyścić IC? Dodam jeszcze tylko, że przed wytarciem olejem zachlapane było wszystko co znajduje się obok i pod EGR, nawet już kilka kropel na podłogę w garażu. Samochodem zrobiłem 10tkm od zakupu, oczywiście przy zakupie było czysto -wiadomo , przejechane mam 204tkm ale na 100% nie jest to przebieg autentyczny bo samochód dwa lata wcześniej serwisowany był u niemca z przebiegiem 211tkm.
  5. Kijju

    Tylna wycieraczka w B5

    Witam, u mnie problem z tylną wycieraczką polegał na tym, że się w ogóle nie kręciła a płyn zamiast lać się na szybę to leciał gdzieś gdzie go grawitacja ściągnęła Rozebrałem panel tylnej klapy: trzyma się on na zatrzaskach oraz na dwóch ukrytych wkrętach, które znajdują się w "dziurach" na ręce za które łapiemy jak zamykamy klapę (niestety nie mam zdjęcia). Sprawdziłem napięcie na 4 pinowej wtyczce- wszystko było ok, czyli prąd dochodził na jednym pinie, reszta to masa i zera kontrolne. Zdjąłem wycieraczkę i odkręciłem cały mechanizm - trzy nakrętki zaznaczone na zdjęciu: "][/url] Okazało się, że mój mechanizm jest ok tylko cały wałek który napędza wycieraczkę jet zapieczony w obudowie, przyczyna - pęknięta uszczelka na końcu wałka: - bardzo ciężko było go wyjąć i przy okazji połamałem sobie obudowę , więc zacząłem poszukiwać na forum, uszkodzonego mechanizmu ale z całą obudową, kolega forumowicz z Olsztyna miał taki mechanizm od Audi swojego brata (mechanizmy są identyczne tylko nie wiem jakie to Audi ) i nawet nie chciał za niego na browara Mechanizm od kolegi miał inne często spotykane uszkodzenia- ukręcona rurka doprowadzająca płyn do dyszy, rurka biegnie wewnątrz wału napędowego wycieraczki, A zatem z dwóch nie sprawnych mechanizmów zrobiłem jeden działający, Aby otworzyć mechanizm musimy odkręcić 7 śrubek torx (nie pamiętam rozmiaru) umieszczonych na metalowej obudowie: UWAGA: pod metalową przykrywką znajduje się papierowa uszczelka, lepiej jej nie przerwać Do wnętrza mechanizmu, który miał ukręconą rurkę dostało się dużo syfu co widać na zdjęciach: Przyczyną takiego stanu rzeczy mogło być lanie dużej ilości płynu, gdy rurka była już ukręcona, na czwartym zdjęciu w tym poście widać, że mechanizm miał zatkane otwory, którymi ma uciekać ewentualna wilgoć z wnętrza wałka (zaznaczone na żółto), przy składaniu mechanizmu pamiętajcie żeby te dwa otwory były drożne. Aby pozbyć się ukręconej rurki musimy przewiercić na wylot wałek, ja wierciłem z jednej i z drugiej strony wiertłem do metalu nr 4, pełno syfu w środku siedziało. Z dwóch mechanizmów wybrałem najlepsze części, tak to wyglądało przed złożeniem, zaznaczyłem kropkami które części pochodzą z jednego a które z drugiego (jakby to kogoś interesowało ) A tak wyglądał mechanizm po złożeniu przed zamknięciem ( może trochę przesadziłem ze smarem ) Założyłem wszystko w odwrotnej kolejności, efekt był zadowalający lecz okazało się, że dysza spryskiwacza jest przytkana i bardzo słabo leje. Odetkanie jej zajęło mi 5 minut, obciąłem dwa włosia ze zwykłej szczotki do zamiatania i kombinerkami najpierw jeden potem drugi wepchałem na wylot dyszy poruszałem prawo lewo i przedmuchałem, na koniec szpilką ukierunkowałem sobie dyszę na szybę i wszystko działa jakby dopiero z fabryki wyszło Mam nadzieje, że komuś przyda się opis. Pozdrawiam.
  6. zatem Pioters czekam na info, jestem mobilny po Olsztynie wiec mogę podjechać jak znajdziesz mechanizm
  7. Wiem, ale w ASO w Olsztynie ponad 200 zł - trochę sporo jak na taką usterkę. Zamienników chyba nie robią, przynajmniej nie znalazłem jak dotąd.
  8. Witam, jestem od niedawna posiadaczem passata B5 3BG 2001r. niestety po zakupie okazało się, że nie działa tylna wycieraczka i spryskiwacz. Rozebrałem ten mechanizm i okazało się, że części w środku po wyczyszczeniu są ok, mechanizm już działa lecz brakuje mi końcówki dyszy spryskiwacza i uszczelki tej dyszy i ewentualnie obudowę mógłbym wymienić bo jest pęknięta. Czy ma ktoś z Was uszkodzony taki element żebym mógł z dwóch nie sprawnych zrobić jeden działaəący.
  9. Kijju

    Tylna wycieraczka w B5

    Witam, mam problem z tylną wycieraczką, wycieraczka ani drgnie więc ją rozebrałem okazało się, że trzpień który obraca wycieraczką jest cały zaśniedziały i skorodowany, silnik działa poprawnie. Niestety podczas rozbierania mechanizmu pękła mi obudowa tego trzpienia, ta plastikowa część, która przechodzi przez szybę. Czy ma ktoś może na zbyciu stary nie działający mechanizm, żebym mógł podmienić sobie obudowę i dyszę?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności