Skocz do zawartości
Gość Pawulon1973

EGR czyli zawór recyrkulacji spalin

Rekomendowane odpowiedzi

Maunual. W lecie 8l-7.5. Teraz 9.5-10l

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nawet w zimie mi nie spalił więcej niż 8,5 w mieście więc Tonie pali trochę za dużo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak myślałem żę pali za dużo. Tylko nie wiem czy to nie wina odpiętego EGR'u

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja od kilku lat mam zaślepiony egr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Masz manuala czy automat? Mi manual w mieście pali jakieś 8 więc Twoje 10 to ciut za dużo

 

porównujesz 2 różne silniki, do tego nie znasz specyfiki jazdy czy krótkie trasy miasto i motor nie dogrzany nonstop czy jazda na rozgrzanym motorze , no i podstawa 130KM vs 115KM zatem porównanie ile mi spalił a ile Tobie jest bardzo miarodajne

 

porównując bardziej do mojego to pali mi podobnie ` 9-10miasto, trasa 5-7 zależy od nogi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miasto, krótkie odcinki i często niedogrzany silnik i wychodzi 8 więc jego 10 nawet przy takich samych warunkach jak moje to i tak dużo za dużo choć by nie wiem co

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam takie pytanie w sprawie plastikowej gruszki przy egr,mam passata z silnikiem Ajm ostatnio podczas czyszczenia egr wypadł mi i pękła ta gruszka czy myogę zalozyc inna uzywke z jakiegos innego auta z grupy volkwagena czy one są standardowe do wszystkich. Jeśli ktoś wie proszę o ido nigdzie nie moge znalezc odpowiedzi dzwoniłem nawet do serwisu vw ale jakiś bezczelny gosc mi odp skąd on ma to wiedzieć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sama gruszka jako osobna część nie występuje jest to komplet razem z zaworem EGR dlatego zostaje Ci zakup używki a czy pasuje od jakiegoś innego auto być może bo zasada działania jest bardzo prosta. Aha daj zdjęcie jak Ci pękła bo ja też miałem połamaną i łatwo i szybko naprawilem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie wiem ze nie można jej kupić osobno i dlatego planuje kupić uzywke tylko nie wiem czy np z Audi a4 o takim silniku bedzie pasowac.w mojej gruszce pekly te zatrzaski niby ja skleilem ale ta membramka gumowa byla poszarpana i teraz po zamontowaniu calego Egr auto podczas jazdy czasem traci moc przy gwałtownym przyspieszaniu i nie wiem czy nie ucieka podcisnienie bo ta dzwigienka sie uklada w roznych pozycjach i czasem nawet auto niechce zapalic s jak zapali to muł ze nie mozna ruszyć i ta klapa gaszaca jest zamknieta.najważniejsze czy ta gruszka podejdzie np od audi z gory dzięki za odp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

grucha nie ma nic wspólnego z mocą czy utratą mocy z Audi spokojnie podejdzie ale możesz nawet spokojnie ją wywalić i nic się nie stanie jedynie musisz unieruchomić dźwigienke w zaworze egr bo widać że masz luźną co oznacza że masz czyściutki zawór ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurcze juz zamowilem ta gruche myslalem ze to ona jest powodem takiego dziwnego spadku mocy ze ustawia się zle i zmniejsza przekrój otworu i auto sie dusi a jak ja zablokuje to nie bedzie problemu z gaszeniem tzn ze bedzie nim telepac i nie bedzie problemow z tym podcisnieniem bo przecież od tej gruszki idzie wezyk do tego sterownika pytam bo nie kapuje tego dobrze a tak przy okazji co mogłem zepsuć ze przed czyszczeniem jechal dobrze i ciagnal do konca obrotów na każdym biegu a teraz go tak dziwnie dusi i nie ciągnie powyzej 3tys obrotów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie któryś wężyk od podciśnienia masz spadnięty albo pęknięty i nie steruje turbiną ;), czasami sie to zdarza przy takich zabiegach ;) , zrób tak:

zapal samochód,

ściąg wężyk od sterowania turbiny i sprawdź palcem czy zaciąga powietrze do środka,

na zapalonym silniku załóż go z powrotem na gruchę od turbiny i patrz czy się sztanga ruszy,

jeżeli się nie ruszy to gdzieś Ci podciśnienie ucieka i auto po prostu będzie słabe jak wolnossący diesel :lol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ha! Okazało sie ze podczas wykrecania Egr zruszylem rurke i ten metalowy kruciec od pompy vacum i tam uciekalo podcisnienie wlasnie ja zakleilem jakimś klejem do metalu i jutro bedzie próba.Mam jeszcze jedno pytanie w sprawie tej plastikowej gruszki do sztangi gaszacej kolega wcześniej pisal ze moge ja wywalic czy jak ja zablokuje na stale to nic sie nie stanie nie zepsuje czegoś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedynie może ciut mocniej telepać autem przy gaszeniu ale nie musi bo u mnie gruszka była dozwolona przez dłuższy czas i ja nic nie zauważyłem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, czy ma ktos moze wymiary blaszki zaslepiajacej egr?

 

 

Pozdrawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam co prawda b6 ale dzis od tak zdjalem sobie oslone silnika cos mnie strzelili. przy egr zauwazylem olej;/ czy to normalne? czy raczej sugeruje problemy z turbina? dodam ze olej widac jakby lecial z tej dziurki malej w egr po boku, dodam ze turbo bylo czyszczone 3ms temu bo mialo przeladowanie. czy to turbina sie konczy ze ten olej tam sie pojawil?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego olej przy egr to norma w każdym pasku z silnikiem TDI więc nie masz się czym przejmować, jedyna opcja to kupić nowy egr który zresztą za jakiś czas też zacznie puszczać olej ale na jakieś 100 tyś powinno być spokój ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Norma...umnie ten olej leci przez te dziurki od 6lat i jakies 80tyś km i turbina śmiga normalnie.

To tez jest objaw separatorA oleju w pokrywie zaworow (odma).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Jestem swiezo po czyszczeniu zaworu EGR.

Do tej roboty pozdejmowalem wszystkie weze, caly dolot od filtra do bloku czyli razem z kolektorem.

Polecam zabieg bo syfu jest co nie miara, na laczeniach rur itd.

U mnie EGR zamykal sie do konca ale w srodku byl bardzo maly przeswit :)

UWAGA !! Do czyszczenia kolektora ssacego najlepiej nadaje sie srodek do czyszczenia szyb kominkowych EMWAY wraz z taka szczoteczka. 30 zl taki preparat ale kolektor jest wyczyszczony do zera - absolutnie zadnej nawet najdrobniejszej czarnej kropki w srodku.

EGR czyscilem nafta przez 1 dzien moczony pozniej szczoteczka do zebow i preparat WURTH do czyszczenia hamulcy czy cos takiego - EGR wyglada jak nowy.

 

Rura IC karcher i jazda wiec troche sie wymyla.

Wszystkie weze dokladnie myte karcherem a szczegolnie laczenia.

Ogolnie w dolocie calym mialem sucho, jedynie po stronie kierowcy jest taki krotki waz typu "L" i z neigo wyciekly 3 moze 4 kropki oleju.

 

Zastanawia mnie tylko dlaczego EGR plul olejem jak szalony skoro w rurach tego oleju wcale duzo nie ma - raczej mgła olejowa i troche brudu.

 

Zestaw uszczelek wszystkich wg numerow podanych gdzies tutaj na forum kosztowal mnie 67 zl w ASO VW.

 

Ogolnie rozbierania 4 godziny skladania tyle samo - czyszczenie 2 dni :)

 

Nie wypowiem sie czy samochod chodzi lepiej czy gorzej - odczucie jest oczywiscie na + jakby szybciej reagowal na gaz.

 

Polecam kazdemu kto waha sie czy to zrobic - napewno nie zaszkodzi a pomoc tylko moze.

 

Spostrzezenia:

 

Otwory na kolektor w bloku mocno dosc zasyfione - balem sie tego ruszac zeby nie wlecialo do srodka :/ Ktos cos z tym robil ?

Mam chyba walnieta gruszke od EGR'a bo troche trzesie jak sie gasi i chyba nie zamyka tej przepustnicy do konca. Ma ktos podobnie ?

 

To tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Pytanie laika. Jak odłączam gumowy wężyk od EGR i zaślepiam go śrubką to tracę tą klapę gasząca? Coś gdzieś o tym słyszałem a piszę póki mi nie uciekło z głowy ;p Piszę bo wydaje mi się, że autko lekko szarpie przy gaszeniu. Wiem, że mógłbym podpiąć ten wężyk i sprawdzić ale nie jestem zbytnio doświadczonym kierowcą i nie mam być może do tego wyczucia :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności