Skocz do zawartości
Gość Pawulon1973

EGR czyli zawór recyrkulacji spalin

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, może mi ktoś podesłać jakiś kompletny sprawdzony zestaw rzeczy potrzebny do zaślepienia EGR w passacie b5 fl avf?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

WITAM , czy mozna usunac wyciek przy osce od klapy gaszacej ? jest to rozbieralne ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko wymiana na nowy nie naprawisz tego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tak czytam po wszystkich forach o zaślepianiu EGR bo się powoli do tego szykuję, razem z instalacją OCT i tak się pytam o co chodzi, że 90% osób pisze o wstawianiu zaślepek, a tylko raz na naprawdę wiele wypowiedzi jest napisane, że wystarczy zdjąć wężyk sterujący zaworem.

 

 

W czym tkwi różnica między zaworem zaślepionym a odciętym od zasilania ? No bo skoro wyłączony zachowuje się tak samo jak zaślepiony i nie puszcza spalin to gdzie tkwi różnica ?

 

 

Mowa o zaworze z klapą gasząca która ma swój oddzielny wężyk i pracuje nadal po wyłączeniu EGR.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

roznica w tym ze cisnienie spalin na odlaczonym wezyku a nie zaslepionym zaworze bedzie unosilo ten grzybek co jest w srodku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok wszystko jasne.

Ostatnie co trzyma mnie przed zaślepieniem EGR to rozgryzienie sprawy temperatury spalania w komorze. Chodzi o to, że do paliwa dodaje sobie LM1052 które i tak nie ma takiej samej temp spalania jak ON. Muszę wybadać jak to się zmieni po zaślepieniu EGR.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A to dlaczego? Jak inaczej używać LM1052 aby to miało sens ?

Przecież to ma spełniać rolę smarowidła. Wymieszane z ON przywraca właściwości smarne jakie mieliśmy przed chyba 2006r kiedy to nastąpiło odsiarczenie paliwa, a przez to układ zasilania pracuje w gorszych warunkach. Dodaję do baku, robię kilka gwałtownych manewrów aby się wymieszało i zapominam. Jak mam to inaczej podać? Paliwo zmienia swoje właściwości smarne po wymieszaniu i smaruje wszystko po drodze tak jak powinno tak jak to robiło kiedyś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć wszystkim !

 

Mam do Was pytanie, lecz póki co chciałbym opisać mój problem. Otóż od pewnego czasu (miesiąc?) przy dodawaniu gazu (obroty 1700-1900) zaczęło mi delikatnie szarpać silnikiem, lecz w dalszych wartościach obrotów wszystko było w porządku. W tym czasie gdy były takie objawy pojechałem do mechanika i wymieniłem olej, filtr oleju i filtr paliwa. Wyczytałem że filtr paliwa może być przyczyną tego szarpania, więc nie chciałem zawracać głowy mechanikowi takimi rzeczami i zobaczę sam jak się spisuje auto po wymianie tego podzespołu. Niestety objawy nie ustąpiły i po tygodniu pojechałem do niego ponownie tylko tym razem powiedziałem co i jak. Stwierdził że może to być EGR. Stwierdził że zrobi taki myk, wyjął dwa wężyki z tego egr-u i włożył do nich śrubę by nie zasysały powietrza, tzn włożył do jednego (tego który wchodził w taką metalową obudowę z taką rurką na około 1cm). Teraz auto chodzi elegancko i nic się nie dzieję.

 

Później telefonicznie poinformowałem go że wszystko jest ok i powiedział mi żebym jeszcze zaślepił ten jeden wężyk by turbina nie odczytywała złych wartości, czy jakoś tak.

 

Chciałem się was zapytać czy jazda z taką modyfikacją jest bezpieczna i czy ten egr jest w ogóle potrzebny, skoro będąc odłączony auto działa lepiej ?

 

Pozdrawiam :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Modyfikacja jak najbardziej bezpieczna, nie wywala Ci błędu na desce? Ten drugi wężyk jest od klapy gaszącej jego raczej zostaw w spokoju, niech działa bo pozwala to łagodniej gasic motor bez takiego trzepnięcia. Jeśli nie wywala błędów to dobrze by było również zaślepić rurkę ta od EGR-A do kolektora wydechowego, można za kilka zł kupic gotową blaszkę. Małą wada takiego rozwiązania jest to, że silnik troche wolniej sie nagrzewa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Ci za odpowiedź :-). Ale gdybyś mógł mi jeszcze powiedzieć, który wężyk ma być bez "zaślepki"?

 

Ps 1: Nie mam żadnych komunikatów na wyświetlaczu, mimo tego że dzisiaj zrobiłem już koło 100 km

 

Ps 2:

Ale druciarstwo, nie?

 

e05bbbc688da525e79c2648206e9f144.jpg

 

Pozdrawiam!

Edytowane przez Emhace501

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tam gdzie gruba śruba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli mała śruba zostaje, a gruba znika? Mechanik mnie wczoraj puścił do domu z odwrotną sytuacją. Małej nie było, a grubą zostawił :-)

 

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odwrotnie kolego Gruba Śruba zostaje A Cienki Wężyk idzie do klapy gaszącej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Odwrotnie kolego Gruba Śruba zostaje A Cienki Wężyk idzie do klapy gaszącej

 

Czyli cienki wężyk wkładamy na swoje miejsce, ok !

 

Dzięki !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ostatnie co trzyma mnie przed zaślepieniem EGR to rozgryzienie sprawy temperatury spalania w komorze

 

Temperatura spalin jest obniżana przez podanie mniejszej ilości tlenu tylko po to aby zmniejszyć ilość NOX w procesie spalania mieszanki paliwowo - powietrznej. Nie ma to żadnego negatywnego wpływu na trwałość silnika. Zresztą egr jest otwarty tylko na biegu jałowym lub przy średnim obciążeniu silnika. Przy wyprostowanej prawej nodze jest zamknięty ponieważ potrzebne jest dużo O2 aby skład mieszanki był optymalny. Egr jest silnikowi potrzebny jak du..e koszula :) Chyba, że masz nowszy rocznik i wywala błąd jak u mnie :( wtedy trzeba programowo offa zrobić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam takie pytanie czy po wyjęciu egr wyczyszczeniu tego całego syfu klapa gasząca ładnie zamyka się i otwiera , a czy ten grzybek w środku co pracuje po czyszczeniu jak wcisnę palcem to powinien lekko chodzić czy nie ma szans go palcem ruszać tylko dopiero jak ciśnienie się zrobi na wężyku ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na wężyku masz podcisnienie, a nie cisnienie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
roznica w tym ze cisnienie spalin na odlaczonym wezyku a nie zaslepionym zaworze bedzie unosilo ten grzybek co jest w srodku

 

Przecież tam jest podciśnienie a nie ciśnienie, jedyne co blokuje ten grzybek to sprężyna pod membraną.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chodzi mi o to czy jak miałem go wyciągniętego do czyszczenia czy da rade palcem go tak wciskać jak na filmiku czy tylko on się podnosi na podciśnieniu ?

, lub czy mogę go założyć i ściągnąć gumę i odpalić auto czy chodzi ten grzybek ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności