Skocz do zawartości
Gość Pawulon1973

EGR czyli zawór recyrkulacji spalin

Rekomendowane odpowiedzi

Witam dawno mnie tu nie było mam pytanie kupiłem w tym tygodniu passat b5fl 1.9tdi abv 101ps właśnie przy zaworze egr mam odcięty werzyk i z drugiej strony tego przewodu mam zaślepiony śrubką. Czy to faktycznie można tak jeździć i czy układ egr jest zapchany ??? Na komputerze w aucie brak jakiś błędów auto zapala na dotyk praca silnika równa i cicha . Z GÓRY dzieki za odpowiedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam dawno mnie tu nie było mam pytanie kupiłem w tym tygodniu passat b5fl 1.9tdi abv 101ps właśnie przy zaworze egr mam odcięty werzyk i z drugiej strony tego przewodu mam zaślepiony śrubką. Czy to faktycznie można tak jeździć i czy układ egr jest zapchany ??? Na komputerze w aucie brak jakiś błędów auto zapala na dotyk praca silnika równa i cicha . Z GÓRY dzieki za odpowiedzi

 

Masz odłączony EGR, wężyk jest zaślepiony aby układ podciśnienia był szczelny. W jakim stanie masz EGR to nikt Ci nie odpowie, bo niby na jakiej podstawie? - nie zaglądniesz to się nie przekonasz. Możesz tak jeździć, a w Twoim roczniku nie będziesz mieć błędów z tego powodu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
EGR bierze udział w określonym zakresie pracy silnika, tam gdzie nie wykorzystujesz pełnej mocy.

Osobiście nie jestem w stanie wyczuć za kierownicą różnicy między działającym, a nieczynnym EGR-em - pomimo tego że poza wyłączonym EGR mam skorygowane inne mapy fabrycznie dostosowane pod działający EGR (boost i początek wtrysku).

 

 

Udanego czyszczenia kolektora ssącego. Jak sobie skorygowałeś mapy pod egr to fajnie buhhe. Jest różnica z zaślepionym egr od 1 tys. do 2 tys. obr. czuje dynamikę Ty, Nie czujesz różnicy bo silnik w tym zakresie truje Ci się spalinami. To jest wypowiedź każdego kto ten badziewny zawór ekologów usunął.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Udanego czyszczenia kolektora ssącego. Jak sobie skorygowałeś mapy pod egr to fajnie buhhe. Jest różnica z zaślepionym egr od 1 tys. do 2 tys. obr. czuje dynamikę Ty, Nie czujesz różnicy bo silnik w tym zakresie truje Ci się spalinami. To jest wypowiedź każdego kto ten badziewny zawór ekologów usunął.

Przeczytaj dokładnie co napisałem a potem pisz swoje wywody. Kolektor mam akurat bez grama nagaru bo dawno go wyczyściłem, EGR mam nieczynny + poprawioną mapę początku wtrysku i boostu w zakresie gdzie wcześniej pracował EGR, a Ty mi tu wyskakujesz że silnik truje mi się spalinami :D

 

Jak sobie skorygowałeś mapy pod egr to fajnie buhhe

Jak się z czegoś śmiejesz to warto chociaż wiedzieć z czego - dostosowane pod EGR to te mapy są w fabryce, ale o tym sobie doczytaj albo na nie zerknij ;)

Edytowane przez dtambor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie poniewaz zaslepilem u siebie egr i od tego momentu wywala mi chek przy czym wiecej pali co do mocy ciezko okreslic . Chek czasami gasnie lecz niedlugo i tak zapala sie z niewiadomych przyczyn.. co zrobic zeby zgasl wie moze ktos ? Dziekuje za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

trzeba go programowo wyłączyc u jakiegoś tunera :), masz auto z 2003roku wiec to normalne ze ci wywala kontrolke:)

Ja mam passata z początku 2003roku i nie mam egr-a i na szczeście nie mam żadnych błędów :), ty masz już pewnie parę miesięcy młodszego :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie z tego co wyczytałem to w moim passacie wyskoczy błąd po zaślepieniu zaworu EGR dobrze myślę? ( luty 2004 ale jeszcze bez kierunków w lusterkach).Mam mętlik w głowie co robić z tym badziewiem .Umówiłem się z mechanikiem na czyszczenie całego ukladu dolotowego i nie wiem teraz czy wymienić EGR na nowy bo mogę kupić po zniżkach stałego klienta w pewnej hurtowni zamiennik za 305 zl lub orginał za 430 zl czy po wyczyszczeniu zaślepić .Sam zawór jest cały uwalony od syfu wszedzie gdzie tylko może być ujscie nawet gruszka od gaszacza cała uwalona i kapie na plecionke od wydechu ale chyba zaworek działa bo żaden błąd nie wyskakuje. Turbo z obu stron suche a odma uwalona tak samo jak EGR wiec tu pewnie jest wina z którą nic nie zrobie ( nie chce oil catch tank bo w zime moge zrobić wiecej bałaganu jak to warte )wiec zostaje co jakis czas w najnizszym punkcie IC sciagnać strzykawką z wezykiem syf ktory tam jest i pod cisnieniem pcha sie wszedzie gdzie może.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lusterka z kierunkami szły już już w roku 2003 (od końca października lub listopada) więc albo masz pierwszą rejestrację w 2004, a rocznik 2003 albo masz jakąś inną kombinację :)

Samym zaślepieniem EGR nie zniwelujesz wycieku, wyciek jest na zewnątrz i nie ma to powiązania z tym czy EGR działa czy nie.

W roczniku 2004 po zaślepieniu EGR wyskoczy Ci błąd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W roczniku 2004 po zaślepieniu EGR wyskoczy Ci błąd.
Rocznik nie ma nic do tego. W każdym AVF/AWX pojawi się błąd po zaślepieniu EGR'a.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rocznik nie ma nic do tego. W każdym AVF/AWX pojawi się błąd po zaślepieniu EGR'a.

Nie w każdym kolego ;)

Rocznik, a w zasadzie zastosowany soft ma tutaj znaczenie. Nowszy soft wyłapuje wadliwą pracę EGR na podstawie wskazań przepływomierza, starsze softy nie mają "diagnostyki" układu recyrkulacji spalin.

Edytowane przez dtambor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na innych forach (m.in. Seata) naczytałem się o tych błędach w AVF/AWX to odpuściłem sobie zaślepianie bo generalnie wszyscy pisali że błędy będą o ile nie wyłączy się EGR'a poprzez kompa. Ale jak mówisz że jest szansa na działanie bez łapania błędu to dzisiaj wkręciłem śrubkę pokrytą butaprenem w wężyk sterujący EGR'em i jak na razie nie ma błędu. Pochodził trochę na wolnych obrotach, potem trasa około 4km i nadal nie ma błędu więc wychodzi na to że masz rację :ok

Co do zmian pracy silnika przy wyłączonym EGR to na wolnych obrotach pracuje nieco inaczej, bardziej słychać to "klepanie" typowe dla diesla. Reakcja na gaz wyraźnie szybsza. Spalanie na biegu jałowym bez zmian.

Edytowane przez Fenio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Racja co do zaślepiania,ja mam zaślepiony około roku czasu i żadnego błędu nie mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A u mnie w 2003 z miejsca łapał błąd :), tyle że ja mam już modelowo rocznik 2004 (październik albo listopad 2003).

Co do pracy to fakt, na wolnych chodzi bardziej twardo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja dzisiaj zaślepiłem EGR (a w zasadzie śrubką wężyk dochodzący do gruszki w EGR), EGR już nie działa ?

Mogę tak jeździć z zaślepionym wężykiem ? Czy muszę mechanicznie zaślepiać dwoma blaszkami EGR'a ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj,ja zaślepiłem blaszką zakupioną w serwisie VW za 30 zł z uszczelką.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zawór EGR jest szczelny i zamknięty to możesz tak jeździć i efekt będzie taki sam jak przy zaślepianiu blaszkami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak, EGR jest szczelny - nie poci się.

Wydaje mi się, ze jest zamknięty - plus taki, ze spaliny przestał być gryzące - oraz narazie nei zauważyłęm falowania obrotów i dawania przy tym gryzącego dymu - wow!

Jesli to "naprawilo"problem to MIŁO !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Drugi plus to mniej sadzy przy jeździe z nie do końca wciśniętym gazem. Większa ilość powietrza daje lepsze dopalenie paliwa, co prawda tlenków azotu jest na pewno więcej ale to nie one tylko sadza uszkadza zmienną geometrię turbosprężarki.

 

tak, EGR jest szczelny - nie poci się.

Pisząc o szczelności miałem na myśli szczelność zaworu pomiędzy doprowadzeniem spalin a kolektorem dolotowym. Pocenie się oleju z EGR to całkiem inna sprawa.

Edytowane przez Fenio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jestem tu od nie dawana. W lipcu kupilem Passata 2003 rok 1.9 AVF z DPF. Od jakiegos miesiaca borykam z takim problemem chyba EGRa...

Pewnego dnia jadac do pracy zaswiecilo mi Abgas Werkstatt! i kontrolka Check Engine, po powrocie z pracy mechanik podpial pod kompa i pokazal blad EGR.

Na drugi dzien pale auto bledu nie ma. Wracajac z pracy tez sie nie pokazal. Po jakims czasie znow sie pokazal.

Na poczatku tygodnia wymienilem EGRa na nowego i byl spokoj, do dzis... komunikat znow sie pojawil ten sam...

O co kaman?!

Stary EGR byl zaolejony i mial sporo nagaru. Wedlug zalecen mechanika wlalem jakis preparat do czyszczenia ukladu paliwowego

.20151002_220103.jpg

20150929_053337.jpg

Edytowane przez Wookash

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pracą egr steruje zawór n18 - może on coś szwankuje, jest na rurze dolotu (od tyłu), mniej więcej pod zbiorniczkiem wyrównawczym płynu chłodniczego. Sprawdź też podciśnienia. Uszkodzoną membranę EGR można wykluczyć skoro wymieniony na nowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności