Skocz do zawartości
Gość Pawulon1973

EGR czyli zawór recyrkulacji spalin

Rekomendowane odpowiedzi

lukisio dzięki. Jeszcze nie byłem na spocie. Ale w poniedziałek przyjadę może coś się wyklaruje. Do poniedziałku zawieszam kombinacje z EGR-em Chyba że ktoś ma jakieś doświadczenia z podobnymi objawami.

Hehe mamy doświadczenie z EGR to już kilka wymieniliśmy :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam szanownych posiadaczy TDI.

 

Ja EGR w AVB (PD, 100KM) zaslepilem na amen - rurke u gory i u dolu, cienka blacha stalowa, pare lat temu. Przejezdzilem ok 80-90Kkm i niedawno w celu kontroli uszczelki dolnej na mozliwosc przepalenia zdemontowalem (blaszka byla OK) - zalozylem normalene uszczelki z otworami, czyli reaktywowalem dzialanie EGR.

Rezultaty;

1.Bardziej cicha (miekka) praca silnika;

2. Chyba ciut bardziej mulowaty;

2.Niestety dziwne odglosy w zakresie 2000-2300 rpm. - tylko w czasie jazdy!! - przypomina brzeczenie + syczenie, generalnie wyzsza czestotliwosc. Przy wiekszych predkosciach nieslyszalne. Daje gazu - brzeczy; ujmuje - przestaje. Przed demontazem zaslepek tego nie bylo.

Chyba odglos zanika jak silnik dobrze rozgrzany. Wskazuje, ze cos sie dzieje z EGR, bo nie wydaje mi sie, zeby to byla wibracja dolnej, metalowej uszczelki.

 

Moj EGR jest calkowicie suchy z zewnatrz (przebieg 150Kkm), ale rura lekko zaolejona wewnatrz. Zuzycie oleju te same od nowosci.

 

Wracam do zaslepki bo to brzeczenie jest slyszalne na zewnatrz pojazdu.

 

SV

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tak mam jak jest wlaczona klima nawet jak jest rozgrzany silnik moze nie co 10s ale spadaja jak by obroty, to kompresor klimy daje taki opor.Niewiem czy o to ci chodzi sproboj na rozgrzanym silniku zobaczyc z klima

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy czyli aby zaślepić egr wystarczy zdjąć ten przewód z góry i zatkać go czymś czy jak to zrobić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przy włączonej klimie w trybie auto jest gorzej. Jak włączę na econ problem znika. Ostatnio przy nagrzanym silniku problem nie występuje :) Diabli wiedzą co go boli?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam ja u siebie usunołem ten zawór i od tej pory samochód przestał dymic na czarno. pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja tak mam jak jest wlaczona klima nawet jak jest rozgrzany silnik moze nie co 10s ale spadaja jak by obroty, to kompresor klimy daje taki opor.Niewiem czy o to ci chodzi sproboj na rozgrzanym silniku zobaczyc z klima
Ja tak mam jak jest wlaczona klima nawet jak jest rozgrzany silnik moze nie co 10s ale spadaja jak by obroty, to kompresor klimy daje taki opor.Niewiem czy o to ci chodzi sproboj na rozgrzanym silniku zobaczyc z klima

 

Na rozgrzanym silniku problem ustaje. Obroty są równe. Nawet jak klima jest w auto i są włączone światła

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na rozgrzanym silniku problem ustaje. Obroty są równe. Nawet jak klima jest w auto i są włączone światła

Jankor mam EGR na podmiankę jak coś. Na spota zabiorę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Dzisiaj zauwazylem ze przewod podcisnieniowy ktory idzie od zaworu EGR od tego czarnego "czegos" z ta wajcha i laczy sie z czarnym cienkim sztywnym przewodem kolo turbo byl zupelnie odlaczony, podlaczylem no i nie widac zadnych efektow:) do czego on jest? dzieki za odpowiedz!

 

Tom

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest do gaszenia silnika. Dzięki temu silnik bardziej miękko gaśnie i nie telepie się na boki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ankor mam EGR na podmiankę jak coś. Na spota zabiorę.

Dzięki za pamięć. Okres przedświąteczny to czas zwariowany, nie bardzo mam teraz czas. Jakoś doturlam się do nowego roku. Wiesz że ten AWX, wg koomputera, pali prawie pół litra więcej na trasie niż mój były silniczek AVF:( Może dawka paliwa za duża?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na tym forum Masters mówi że nie ma wpływu zaślepienie EGR-a dla TDI a co Wy sądzicie bo nie wiem co robić sam...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zaślepiłem kilka miesięcy temu i nie mam żadnych problemów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

znam a może widziałem i jeździłem kilkoma autami które miały zatkany zaślepiony EGR i Negatywnych odczuć nie było, teraz nie mają EGRów Klap Gaszących ...i jest Wsio OK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A kolego jak z odgłosami?Chodzi głośniej? Jak przy gaszeniu auta?

I pytanko jak to zaślepić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja tam wiem czy chodzi głośno! dla mnie chodzi TAK samo! Gaszenie w moim przypadku, nie było różnicy, a w przypadku innych aut z klapą gaszącą to ja nie odczuwam różnicy!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolega ma audi a3 130ps zrobione na jakies 180PS. Od kilkudziesieciu tys. km ma zaslepiony EGR i nic mu sie nie dzieje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja wczoraj tj. 29.12.2009 walczyłem z kolektorem ssącym i EGR,

(Mój Pasek 1,9TDI 110KM AFN 99 rok ma niby 180 tyś km przebiegu)

TYLE SYFU TO JA NA OCZY NIGDY NIE WIDZIAŁEM

SZOK SZOK SZOK

ZWIĄZKI WĘGLA + NIEDOPALONY OLEJ SILNIKOWY + PÓŁ TABLICY MENDELEJEWA ...

NAGARU MIAŁEM CAŁY KOLEKTOR ( PRZELOTY MIZERNE)

JAK GO CZYŚCIŁEM TO WYBRUDZIŁEM GRAŻ + POMIESZCZENIE OBOK

NIE POLECAM ROBIĆ TEGO BEZ GUMOWYCH RĘKAWICZEK !!!!!!!!

RĘCE MAM STRASZNIE UFAJDANE I NIE MOGĘ DOSZOROWAĆ

NIE ŻYCZĘ NIKOMU DOZNAŃ

MÓJ KOLEKTOR ZROBIŁ SIĘ 2 RAZY LŻEJSZY

NA DOMIAR ZŁEGO SPADŁY MI JESZCZE IMBUSY POD SILNIK WALCZYŁEM Z PŁYTĄ O 23.00

A JAK ODPALIŁEM ZAUWAŻYŁAM NIBY MNIEJSZE ZADYMIENIE W GARAŻU I BARDZIEJ TWARDĄ PRACĘ DIESLOWSKĄ

A CO DO ZBIERANIA SIE TO NIC NIE POWIEM , BO JAK POJECHAŁEM NA JAZDĘ PRÓBNĄ

PO ROZGRZANIU CHCIAŁEM POKRĘCIĆ GO NA 3500 - 4000 OBROTÓW ŻEBY PRZEDMUCHAĆ SYFY

(JAK CZYŚĆIŁEM WLOTY W GŁOWICY TROCHE SYFU WPADŁO MI DP ŚRODKA NA ZAWORY)

---- PADŁ MI ALTERNATOR !!!??!?!? CHOLERA PECH

ALE JAK ZROBIE JAZDĘ TO DAM KOLEGOM (KOLEŻANKOM) ZNAĆ CO I JAK

PÓKI CO TO MAM JESZCZE GOLFA 1,9 TD 98 ROK

I CARAVELLE 2,5 TDI 102 KM

I JUŻ PLANUJE ZABIERAĆ SIE ZA TE AUTKA ABY CZYŚCIĆ KOLEKTOR i EGR STOP

NIE LUBIĘ BYC EKOLOGICZNY SKORO NA MOIM OSIEDLU WSZYSCY PALA ZIMĄ PAPĄ OPONAMI FOLIAMI SZMATAMI I TAKIE TAM

WIDZĘ ŻE EGR NIESIE SAME MINUSY DLA UŻYTKOWNIKA A PLUSY DLA ŚRODOWISKA

MOŻE SIĘ MYLĘ ALE DLA EGR MÓWIE ZDECYDOWANE NIE NIE NIE

ZASTANAWIAŁEM SIĘ DLACZEGO MÓJ BUSIK CARAVELE LEKKO SOBIE DYMI I SŁABY JEST U SPODU ( 1000-2000 OBR) A TU TAKIE ZABIEGI DŁAWIĄCE MAJĄ MIEJSCE !

 

JEŚLI KTOŚ PYTA ILE CZASU ZAJĘŁO MI CZYSZCZENIE KOLEKTORA W AFN,

TO MÓWIĘ OD 17 DO 22

OK 5h

OCZYWIŚCIE EGR MA ŚCIĄGNIĘTY WĘŻYK I ZASLEPINY ŚRUBĄ

 

_niekrzycz

Edytowane przez Łysy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

3 tyg temu zaslipiłem EGR. Tydzień temu wymontowałem kolektor z EGR-em wyczysciłem to wszystko "do białego" plus nowe uszczelki i jest gicio.

Moje odczucia przy zaślepionym erg??

Jak dla mnie podczas pracy na zimnym silniku, pracuje dłośniej "jak stary 123", spalanie takie same.

Moim zdaniem lepiej wyczyścić go raz w roku i zmodyfikować odme.

To takie moje skromnie zdanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności