Skocz do zawartości
Gość Pawulon1973

EGR czyli zawór recyrkulacji spalin

Rekomendowane odpowiedzi

mi tak ASO citroena 'naprawiło' egr w citroenie :)

wzięli parę stówek, i wszystko było fajnie...

zauważyłem to przy wymianie świec żarowych jakieś 1,5 roku później, odkręcając kolektor dolotowy i odczepiając rurkę powrotu spalin - patrzę a tu wycięta blaszka miedziana ;>

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odcinanie EGR pomaga gdy przyczyna tkwi w samym EGR-ze (jego sterowaniu i pracy), ale nie zlikwiduje to krążącego oleju w dolocie(a to przyczyna odmy).

Miałem tak, że w zaślepionym EGR blszka przy bloku silnika zbierał sie olej który nie był dostatecznie podgrzany przez dolot spalin i strasznie śmierdziały spaliny.

Cieknący EGR to wina odmy- mozna go czyścić .Odcinać w AVF(131k.)-wyskakuje błąd i jest słaby w dolnym zakresie obrotów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niewiem jak tobie ale mi zaden blad nie wyskakuje a jezdze tak juz ponad rok i wcale nie jest slabszy z dolu ,egr otwiera sie na biegu jalowym to jak jest zaslepiony to nie leca do cylindrow spaliny a silnik oddycha zimniejszym powietrzem to powinien miec lepszego kopa z dolu ,no chyba ze sie myle ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
egr otwiera sie na biegu jalowym

Jesli dobrze pamietam to wczasie pomiarow VAG EGR byl nawet otwarty wczasie przyspieszania. W zaleznosci od potrzeb stopien jego otwarcia byl rozny co bylo wyrazone w procentach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chciałbym usłyszeć jakieś RACJONALNE wytłumaczenie od jakiegoś inżyniera z jakiegoś koncernu motoryzacyjnego PO CO wpycha się spaliny na dolot?

 

pomijając ekologię.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tu masz odp.http://nubira.autokacik.pl/lektury/egr/egr.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy to możliwe ze jak zawór jest drożny niby działa to auto mi kopci jak jest zimne na niebiesko a jak sie rozgrzeje to przestaje ??to może warto kupić nowy zawór i auto nie będzie kopcić na niebiesko ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jacek023

no ja wlasnie mam taki sam problem w passacie 1,9tDi 115km 2000r i jezdze juz tak rok i tylko dolewam oleju.-to chyba nie najlepsze rozwiazanie. koledzy co robic??? bo cieknie nie malo.. pomocy??????????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wedlug mnie to nie wina zaworu ze auto kopci ten zawor ma za zadanie recyrkulowac spaliny a nie ze przez to ze dziala albo nie bierze olej,olej jest w dolocie z powodu odmy albo turbiny .powodem kopcenia moze byc to ze jak auto stoi to olej splywa do kolektora ssacego i po odpaleniu silnika troche kopci ,chyba ze to wina uszczelniaczy zaworow albo oleju .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś odma trafiła w butelkę zobaczymy czy sie coś poprawi jak nie to chyba bedzie wina turbiny jak oleju będzie w wężach tak czy sie mylę??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dziś odma trafiła w butelkę zobaczymy czy sie coś poprawi jak nie to chyba bedzie wina turbiny jak oleju będzie w wężach tak czy sie mylę??

 

Podziel się wrażeniami. Dużo oleju się już zebrało? EGR zaczął zauważalnie mniej się pocić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pindolos

Witam. Maiłem rownież wycieki z egr,wyczyściłem go we wnątrz, oskrobałem go z sadzy węglowej i muszę powiedzieć, że poprwiła się dynamika jazdy. Zbiera się o zdecydowanie lepiej niż przed tą operacją. W poprzednim pasku kupiłem taki zawór w inter carsie za 560 zł z małą zniżką. Więc lepiej go wyczyścić wpier i jeśli nie pomoże kupić drugi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakiś czas temu opisywałem na forum mój problem: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=594259. Wertując tematy o EGR zauważyłem, że ktoś wspomniał o tym, że uszkodzony (niedrożny) zawór może powodować problem z odpalaniem silnika lub szarpania na wolnych obrotach (u mnie raczej nazwałbym to nierówną pracą). Zastanawiam się, czy jest to prawdziwe.

 

 

Zawór przeczyściłem, co prawda był osmolony, ale nie wyglądało to znowu tak strasznie, biorąc pod uwagę to co prezentowali na zdjęciach inni forumowicze.

 

Z ciekawości chciałem sprawdzić czy 'tłok' dobrze pracuje. Wziąłem wężyk do ust i się zdziwiłem bo sporo musiałem się nagimnastykować wciągając powietrze (podciśnienie ?) by podnieść tłok do połowy, a już nie mówiąc o centymetrowym skoku. Taki stan rzeczy jest normalny ?

 

Czy zawór podczas swej pracy wydaje jakieś dźwięki ? Kiedyś kompletnie na to nie zwracałem uwagi ale teraz gdy zainteresowałem się EGRem, ciągle go słyszę. No może nie ciągle, ale przy zmianie obrotów miedzy 930 a 950, no może 1000. Są momenty, że zawór milczy a przynajmniej nie wydaje dzięków. Sam rodzaj dźwięku określiłbym podobnie jak inni to robili: chrumkanie, kaczka a może nawet i siorbanie (z tym, że ja mam tam względnie sucho)

 

PS: Czytając inne wypowiedzi miałem odniosłem wrażenie, że zawór przełącza się przy trochę wyższym zakresie obrotów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w PD zaślepienie to nie najlepszy mpomysł ;)

Czy mam rozumięc ze vw 2003 silnik 101km 250 N lepiej nie zaślepiąc "gugloczącego" EGR czy też można i jeśli tak to gdzie bo czytam kilka info na forach i już nie bardzo wiewm co mam robic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy mam rozumięc ze vw 2003 silnik 101km 250 N lepiej nie zaślepiąc "gugloczącego" EGR czy też można i jeśli tak to gdzie bo czytam kilka info na forach i już nie bardzo wiewm co mam robic

 

przeczytaj jeszcze raz ten temat ale uważnie a bedziesz wiedział czy zaślepiac czy nie !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość sylek5
Napisał Szklana

To zależy jaki masz wyciek, w moim jest tylko spocone z oleju powycirałem i ok.

 

U mnie niestety po wytarciu z zewnątrz po 1tys km znów pojawił się olej z dwóch dziurek więc zgodnie z namową mechanika kupiłem nowy EGR. Podobno czyszczenie w środku EGR nic by mi nie dało.

Dodatkowo zaślepiłem nowy EGR abym nie musiał płakać z jego ponowną wymianą za kilkadziesiąt tys. km bo podobno nowe EGRy już po 60-100tys. potrafią cieknąć. Zaślepienie polegało na zablokowaniu przepływu powietrza w wężyku wychodzących z EGRa do kolektora ssącego.

Tak więc tym którzy jeszcze mają sprawny czyli nie cieknący EGR radzę zaślepić go w ten sposób (może być jakaś kulka w środku wężyka lub przecinami wężyk i z obu stron blokujemy). W ten sposób zaślepiony EGR nie pracuje więc nie ma co się zepsuć w przyszłości (jeżeli wcześniej ciekł to po zaślepieniu w ten sposób nadal będzie ciekł).

 

Miałem wyciek z ERG odkręciłem, wyczyściłem(oczywiście był całkiem zapchany ok 20 gram sadzy) i wszystko suchutkie.

Jest to zawór przez który wraca część spalin nie ma możliwości żeby się nie zasyfił(tysiące litrów spalonej wachy.

Przed czyszczeniem silnik muł i strasznie kopcił, teraz przyśpieszenie super(jak na moje 90KM), jakoś cisiej pracuje, leciutkie kopcenie przy odpalaniu zimnego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

A ja mam takie pytanko-

zaślepiłem ten górny przewód z egr bo mi cholernie kwakał jak się zagrzał,ale zauważyłem ze od tego czasu zaczal brac wiecej oleju,i zastanawia mnie to ,bo bardzo mi sie nie chce wiezyc ze egr by byl temu winien!Co wy na to? mial juz ktos podobnie?podpadlo mi to wtedy jak jechalem w trase 700 km do kraju-wtedy nie bylo zuzycia oleju bo sprawdzalem przed podroza i po,a po zaslepieniu tego egr gdy jechalem ten sam kawalek spowrotem ubylo go znacznie:(dzieki za opinie;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A moze wracales z wiekszymi predkosciami przy wyzszych obrotach.??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie styl jazdy mam zawsze taki sam i poruszam się zawsze z podobnymi prędkościami i z obciążeniem auta,u mnie prędkość na autostradzie to zazwyczaj 150-160 kmh.Chyba ze przez te upały sobie tak łyknął:D bo klima i swiatla jednak obciazaja bardziej silnik,sam juz nie wiem,ale dzieki za odpowiedz.

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie glupie pytanie laika.

Odkrecilem przed chwila EGR do czyszczenia, mam uszczelke i oring. OK. Ta uszczelka siedzi pomiedzy EGR a ta rurka co leci do bloku silnika. A pomiedzy rurka a blokiem silnika jest jakby taka metalowa uszczelka. Czy to sie wymienia? Czy lekko papierem i mozna z powrotem zalozyc, albo smarem miedzianym machnac.

 

Dzieki za odpowiedzi

 

A o to moj EGR od srodka:

CIMG3991.jpg

Edytowane przez Leo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności