Skocz do zawartości
Gość Pawulon1973

EGR czyli zawór recyrkulacji spalin

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Martin24

Witam ma passacika 1,9 TDI 101 KM jak się nie mylę jest to silnik AVB rok produkcji 2001 od nowości w jednych rekach nalatane niecałe 130 tyś km.

Mój problem jest taki że jak wcisnę pedał przyśpieszenia do podłogi auto jest mułowate na 4 biegu i nie chce zbytnio przyśpieszać, na 4 biegu powinno pojechać z prędkością około 145km/h przy 4 tyś obrotów gdzie silnik uzyskuje max moc niestety z uzyskaniem tej prędkości jest problem tak jakby auto coś trzymało natomiast od około 3 tys obrotów strasznie się muli i strach coś wyprzedzać. Wczoraj podłączyłem auto do komputera program VAG nie wykazał żadnych błędów jeśli chodzi o silnik czy o zawory w które to autko jest wyposażone. Tak na marginesie jedynie pokazał mi błąd 1613 nie mogłem znaleźć opisu błędu podejrzewam jednak że chodzi tu o radio gdyż mam wyjęte seryjnie montowane i wstawione inne. Po podstawieniu nowego zaworu EGR była ta sama sytuacja auto dalej się muli więc zamiast kupować nowy to wyczyściłem swój który teoretycznie jest sprawny , czy może jest jeszcze jakiś zawór który można wyczyścić ewentualnie wymienić i gdzie się on znajduje. Turbinka pracuje bardzo ładnie gwiżdże jak w nowym aucie mechanicy rozkładają ręce chcą mi powymieniać połowę osprzętu przy silniku. Mam zamiar wybrać się do ASO ale cena serwisowa mnie przeraża.

Proszę o pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pozostaje jedynie zlogowanie w czsaie jazdy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem taki sam problem.... Tak jak mój poprzednik napisał najlepiej jest się zlogować w czasie jazdy... U mnie rozwiązaniem problemu była wymiana przepływki ze względu na falującą wartość... Wymieniłem na nówkę Bosch-a i do tej pory nie mam problemu. Ale najpierw zloguj się w czasie jazdy...

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam ma passacika 1,9 TDI 101 KM jak się nie mylę jest to silnik AVB rok produkcji 2001 od nowości w jednych rekach nalatane niecałe 130 tyś km.

Mój problem jest taki że jak wcisnę pedał przyśpieszenia do podłogi auto jest mułowate na 4 biegu i nie chce zbytnio przyśpieszać, na 4 biegu powinno pojechać z prędkością około 145km/h przy 4 tyś obrotów gdzie silnik uzyskuje max moc niestety z uzyskaniem tej prędkości jest problem tak jakby auto coś trzymało natomiast od około 3 tys obrotów strasznie się muli i strach coś wyprzedzać. Wczoraj podłączyłem auto do komputera program VAG nie wykazał żadnych błędów jeśli chodzi o silnik czy o zawory w które to autko jest wyposażone. Tak na marginesie jedynie pokazał mi błąd 1613 nie mogłem znaleźć opisu błędu podejrzewam jednak że chodzi tu o radio gdyż mam wyjęte seryjnie montowane i wstawione inne. Po podstawieniu nowego zaworu EGR była ta sama sytuacja auto dalej się muli więc zamiast kupować nowy to wyczyściłem swój który teoretycznie jest sprawny , czy może jest jeszcze jakiś zawór który można wyczyścić ewentualnie wymienić i gdzie się on znajduje. Turbinka pracuje bardzo ładnie gwiżdże jak w nowym aucie mechanicy rozkładają ręce chcą mi powymieniać połowę osprzętu przy silniku. Mam zamiar wybrać się do ASO ale cena serwisowa mnie przeraża.

Jak przestudiujesz dokladniej zasoby forum to sie dowiesz ze najprawdopodbniej winna jest przeplywka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Martin24

Dzięki za pomoc wymieniłem przpływkę wstawiłem bosha autko odżyło aż chce się jechać

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzięki za pomoc wymieniłem przpływkę wstawiłem bosha autko odżyło aż chce się jechać

pozdrawiam

Jakie teraz koszta?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Martin24

po rabacie za taką przepływówkę bosha zapłaciłęm 280 zł tak normalnie kostuje e grsnicach 340 zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyszczenie i zaślepienie EGR, czyszczenie kolektora ssącego:

(wymiana uszczelek i zaślepka z blachy)

 

zdjcie0045yax.th.jpgzdjcie0046x.th.jpgzdjcie0047j.th.jpg

 

zdjcie0048.th.jpgzdjcie0049w.th.jpgzdjcie0050o.th.jpg

 

zdjcie0051n.th.jpgzdjcie0052.th.jpgzdjcie0053.th.jpg

 

 

Czyszczenie kolektora dolotowego w moim przypadku było makabryczne.

Syf miał warstwę grubości ok. 1 cm a usuwanie go przebiegało tak:

drapanie szczoteczką małą z metalowym włosiem na zmianę z moczeniem w 3 litrach NITRO /a to i tak było za mało/

Potem karcher /który notabene nic nie daje/ i moczenie w środkach żrąco czyszczących do usuwania kamienia i tłustych osadów m.in. z kuchenek, piekarników i ceramiki. Najlepiej zrobić silny roztwór w dużym naczyniu, na tyle głębokim, aby cały kolektor się zanurzył.

Potem trzeba wymienić wszystkie uszczelki, skręcić to wraz z blaszką zaślepką pod EGR i koniec.

Edytowane przez THAMIAN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fajnie to zrobiłeś,sam bym chciał ale nie umiem,nie mam możliwości no i czasu :( a przydałoby się przeczyścić :(

Ciekawe czy mechanik czymś takim się zajmuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyszczenie i zaślepienie EGR, czyszczenie kolektora ssącego:

(wymiana uszczelek i zaślepka z blachy)

Nie tak zle zabrudzony przed czyszczeniem.

Mozna jeszcze bylo smialo zrobic kilkadzisiat tys km ;).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Fajnie to zrobiłeś,sam bym chciał ale nie umiem,nie mam możliwości no i czasu a przydałoby się przeczyścić

Ciekawe czy mechanik czymś takim się zajmuje.

 

nie do końca sam, pomogło mi kilku kumpli. Nie jest to trudne, rozebranie to chwilka, czyszczenie jest strasznie mozolne i trwa długo bo syfu zebrało się sporo. Przy montażu wszystkiego mieliśmy problem z przykręceniem kolektora ssącego na ostatnią śrubę / tę od strony kabiny/ bo uszczelka pod nią wchodziła a poza tym brakuje miejsca ze względu na sztywny idący tam wężyk olejenia turbiny.

 

Nie tak zle zabrudzony przed czyszczeniem.

Mozna jeszcze bylo smialo zrobic kilkadzisiat tys km .

 

:eek: był strasznie zabrudzony, w kolektorze ssącym kilka mm warstwy mazi, aż auto się jakoś dziwnie muliło

Edytowane przez THAMIAN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

THAMIAN a czy po zaślepienu EGRa nie wywala ci błędów ? Widzisz jakąś różnicę w pracy silnika i jeździe ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wiem na pewno ale wydaje mi się że jest ciut lepiej na elastyczności...

 

a co do błędów to jeszcze nie sprawdzałem, dzisiaj zerknę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

THAMIAN jeszcze jedno , czy przy gaszeniu silnkia bardzo "telepie " ? bo EGR odpowiada za łagodne gaszenie .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
EGR

nie jest odpowiedzialny za gaszenie auta

 

poszukaj na forum

 

od tego jest klapa :P

Edytowane przez jarucki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cytat:

Napisał SNEYK

EGR

 

nie jest odpowiedzialny za gaszenie auta

 

poszukaj na forum

 

od tego jest klapa

Kolego, to powiedz mi co steruje tą klapą ? :)

EGR - a jak będzie zaślepiony, to nie będzie sterowania klapy :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego, to powiedz mi co steruje tą klapą ?

Zaworek - powietrze !

a co ma EGR do Sterowania klapą?

 

EGR - a jak będzie zaślepiony, to nie będzie sterowania klapy

No chyba że chcesz wywalić cały EGR razem z Klapą Gaszącą!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No chyba że chcesz wywalić cały EGR razem z Klapą Gaszącą!
Dokładnie :super:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

był jeden błąd na VAG-u ale po wykasowaniu się nie pojawia..

 

przy gaszeniu telepie motorem bo nie podpiąłem wężyka, zgubiłem gdzieś ten nasadkę przy klapie dogaszającej.. ale jak się to założy to będzie git :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja dzisiaj zaślepiłem EGR AVB 101km. Po jeżdzie próbnej nie odczuwam żadnej różnicy, wkreca sie ładnie w każdym zakresie obrotów. Nie pojawił sie żaden błąd w kompie. Przynajmniej już nie leci żden syf do silnika . Mam nadzieje że dalej będzie git.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności