Skocz do zawartości
Gość Pawulon1973

EGR czyli zawór recyrkulacji spalin

Rekomendowane odpowiedzi

ogólnie zasyfiony tak samo jak u mnie a mam tylko przejechane 178tyś km.... wczoraj czyściłem łącznie z kolektorem dolotowym.

 

Panowie samo czyszczenie EGRa to tylko pół srodek nalezy jeszcze wyczyscic kolektor i kanały dolotowe w głowicy. U mnie po wyczyszczeniu spadło chwilowe spalanie z 0.7 l/h na 0.6 ?!:D a sam silnik z niskich obrotów lepiej sie zbiera.

 

wracajac do tematu tej uszczelki nie musisz wymieniac jesli nie jest zniszczona, i nie idzie ona do bloku silnika tylko kolektora wydechowego i jak najbardziej po czyszczeniu EGRa powinno sie dziadostwo zaślepic kawałkiem blaszki oraz sam wężyk podcisnieniowy zaworu.

 

Oczwiscie nie w każdym silniku mozna to zrobic, u niektorych ecu bedzie wywalac błedy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyznaje, że nie czytałem całego wątku, ale EGR jest po to, żeby

obniżyć temperaturę spalania mieszanki, więc nie wiem czy warto

zmieniać zamysł konstruktorów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam podobnie a nawet dość dużo tego oleju przez ten egr sie wydostaje i też słyszałem że to może być winna turbina:(

Od wymiany do wymiany w granicach 0,5 do 1L musze dolać oleju:(:mad:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Od wymiany do wymiany w granicach 0,5 do 1L musze dolać oleju:(:mad:

 

mieścisz sie w dolnej granicy normy więc nie masz się czym martwić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja mam zaślepione i jest looz- wersja z Holandii

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy to sie wymienia?

 

Zawsze lepiej wymienić bo tam występują niewielkie momenty dokręcania śrub.

Jak już wyciągacie EGR to niewiele więcej pracy kosztuje wyciągniecie kolektora dolotowego.

W przeciwieństwie do czyszczenia samego zaworu na pewno poczujecie różnice.

I jeżeli już chcecie zaślepiać, to ma sens dopiero przy wyczyszczeniu całego układu dolotowego.

Edytowane przez webi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do Bartka- tu się mylisz zamysł konstruktorów nie był taki aby wsadzac takie ustrojstwo ktore lubi zasyfiac układ dolotowy znagarowaną sadzą zmieszaną z olejem (z turbiny i odmy) tylko eko oszołomów!. EGR głównie za zadanie ma obniżyc tokstcznosc spalin przez obniżenie zawartości tlenków w spalinach przez dodanie spalin podczas pracy jałowej silnika i niskich obr. , co podobno też obniza temp spalin i jest to raczej nie zamierzony efekt.

 

Piszę podobno bo jak dotychczas nikt kto zaślepił EGRa nie zauważył znaczacego podniesienia się temp na biegu jałowym. (bynajmniej ja nie zauważyłem) więc ten argument za pozostawieniem w/w zaworu drożnego pominmy....

Chyba ze ktos chce byc bardzo ECO i podczas stania na swiatłach nie chce emitowa kilka miligramów tlenków azotu więcej niech pozostawi EGR w spokoju i się nie dziwi ze silnik po jakims czasie pracuje nie równo, gorzej wkręca się na obroty no i ma swiadomośc jaki syf leci z powrotem do cylindrów.

 

Zerknijcie jeszcze raz dokładnie na zdjecia zasyfionych klap spietrzajacych i kolektorów i pomyślcie ze czasem coś sie odrywa z tego syfu i wpada do cylindrów....chyba jednak warto zmienic zamysł konstruktorów?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem, ze cos juz takiego o tym bylo, ale jakos nie potrafie tego znalezc, a mianowicie czym/jakim srodkiem, preparatem najlepiej wyczyscic EGR i kolektor ssacy? Czytalem o polewniu benzyna i wypalaniu, no ale moze jest jakis skuteczny srodek, zeby ten caly syf z dolotu usunac?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wiem, ze cos juz takiego o tym bylo, ale jakos nie potrafie tego znalezc, a mianowicie czym/jakim srodkiem, preparatem najlepiej wyczyscic EGR i kolektor ssacy? Czytalem o polewniu benzyna i wypalaniu, no ale moze jest jakis skuteczny srodek, zeby ten caly syf z dolotu usunac?

 

mogę przekręcić ale jest to rozcienczalnik toulenowy albo tuolenowy do nabycia na pewno w Praktikerze :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dosyc dobrze ten syf rozpuszcza też rozcieńczalnik nitro i aceton (to juz jest mocniejszy środek).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wiem, ze cos juz takiego o tym bylo, ale jakos nie potrafie tego znalezc, a mianowicie czym/jakim srodkiem, preparatem najlepiej wyczyscic EGR i kolektor ssacy? Czytalem o polewniu benzyna i wypalaniu, no ale moze jest jakis skuteczny srodek, zeby ten caly syf z dolotu usunac?

 

moj post z fotkami:

 

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=535541#post535541

 

korzystałem jeszcze z takich mocnych środków żrących do czyszczenia kuchenek

/cilit bang z domestosem/ w silnym roztworze, też pomogło przy kolektorze.

Edytowane przez THAMIAN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że te środki o których piszecie to bardziej do czyszczenia łopatek turbiny.

EGRy i kolektory czyściliśmy wg starej szkoły, opał wanienka szczotka 2 godzinki itp. Drugi sposób na kolektor to zostawić zalany na noc w wanience a rano potraktować myjką ciśnieniową.

Kanały dolotowe szmatką nasączoną w zwykłym rozpuszczalniku. Tym samym rozpuszczalnikiem dokładnie przepłukujemy IC.

Należy pamiętać aby wszystko dobrze osuszyć z ropy i z rozpuszczalnika.

Edytowane przez webi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy któryś z kolegów mogłby zamieścić fotke w którym miejscu należy wstawić tę blaszkę aby zaślepić egr przy silnkinu AFN :>

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy któryś z kolegów mogłby zamieścić fotke w którym miejscu należy wstawić tę blaszkę aby zaślepić egr przy silnkinu AFN :>

W 1,9TDi zewnetrznych duzych roznic nie powinno byc w rozmieszczeniu poszczegolnych elementow, wiec pewnie tak samo jak na zdjeciu w poradzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W AFN zawór EGR wyglada nico inaczej niż w jednostkach na pompowtryskach wiec jest dylemat ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Powoli mój EGR zaczyna mnie wku!@#$, cieknie z niego i mam nabrudzone pod maską, strasznie nie lubie takiego widoku. Czytałem sporo na ten temat, czyszczenie to pomoc doraźna, najlepiej kupić nówkę - wiem, tylko to dość spora kwota (~500zł), pomaga podobno na krótko i znów zaczyna się pocić. Kupno używki to loteria, z przewagą na wtopę. Przeglądając ceny na allegro trafiłem na taką aukcję dotyczącą regeneracji:

 

http://www.allegro.pl/item777623287_zawor_recyrkulacj_spalin_egr_audi_vw_skoda_seat.html

 

egrhd.jpg

 

Może ktoś na forum korzystał z ich usług? Cena niewiele wyższa jak za używkę w niewiadomym stanie, 50% ceny nowego. Gwarancja również brzmi zachęcająco. W poniedziałek będę musiał obadać sprawę, ale jak ktoś ma coś mądrego do powiedzenia to zapraszam do dyskusji.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez dtambor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dtambor to dla czego go nie zaślepisz ? , ja u siebie zaślepiłem i wszystko jest OK :) , dodam że nie miałem wycieków ani problemów z EGR-em , chciałem zobaczyć czy będzie jakaś różnica i jestem mile zaskoczony , silnik równiej pracuje i lepiej ciągnie ( ale to może tylko takie złudzenie ) .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dtambor to dla czego go nie zaślepisz ? , ja u siebie zaślepiłem i wszystko jest OK , dodam że nie miałem wycieków ani problemów z EGR-em , chciałem zobaczyć czy będzie jakaś różnica i jestem mile zaskoczony , silnik równiej pracuje i lepiej ciągnie ( ale to może tylko takie złudzenie ) .

 

Kolego problem w tym że mój przepuszcza olej (mgiełke olejową) z dolotu, poprostu puściło uszczelnienie trzonka zaworu. Zaślepienie nic tutaj nie pomoże, niestety.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to zrob porzadek z odma i po klopocie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to zrob porzadek z odma i po klopocie

 

Odlaczenie rury z odmy od dolotu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności