Oponylux.pl Zgłoś #1901 Napisano 27 Stycznia 2015 opony całoroczne to z grubsza mieszanka gumy letnia + więcej nacięć. Zimą zimą zrobią się twarde i nie będą spełniać swojego zadania. Z kolei dodatkowe nacięcia latem zwiększą hałas i opory toczenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
felek30 Zgłoś #1902 Napisano 27 Stycznia 2015 Nie wydawajcie takich bezwzględnych wyroków na opony wielosezonowe. Załóżmy, że ktoś jeździ głównie po dużym mieście - Wrocław czy Warszawa w którym służby miejskie dosyć szybko radzą sobie z śniegiem itd, jest aż biało od od soli - to opony całoroczne są całkiem uzasadnione. Poza tym jakieś 30-40 lat temu nikt nie zaprzątał sobie głowy zmianą opon. Ewentualnie łańcuchy się zakładało i tyle w tym temacie. Patrzę na motointegrator i te opony wielosezonowe z najwyższej półki są średnio droższe o 30-40% od zimówek - ale inwestycja ta zwróci się w ciągu 2 lat. Tak więc zawsze jest jakieś ale. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aggressive Zgłoś #1903 Napisano 27 Stycznia 2015 Ok dzięki chłopaki za pomoc. Jednak rezygnuje z całosezonowych Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pietrek_g Zgłoś #1904 Napisano 27 Stycznia 2015 Nie wydawajcie takich bezwzględnych wyroków na opony wielosezonowe. Załóżmy, że ktoś jeździ głównie po dużym mieście - Wrocław czy Warszawa w którym służby miejskie dosyć szybko radzą sobie z śniegiem itd, jest aż biało od od soli - to opony całoroczne są całkiem uzasadnione. Poza tym jakieś 30-40 lat temu nikt nie zaprzątał sobie głowy zmianą opon. Ewentualnie łańcuchy się zakładało i tyle w tym temacie. Patrzę na motointegrator i te opony wielosezonowe z najwyższej półki są średnio droższe o 30-40% od zimówek - ale inwestycja ta zwróci się w ciągu 2 lat. Tak więc zawsze jest jakieś ale. Jeśli wcześniej się nie zedrą. Jeździłem kiedyś służbowym autem (Mercedes Sprinter) na takich oponach i uwierz mi ze wytrzymały jedną zimę, jedno lato i na drugą zimę już nie bardzo się nadawały do jazdy, a robiłem dziennie ok. 100-150km i tylko po mieście. I nie zawsze służby działają tak precyzyjnie jak piszesz. A o wyjechaniu na tym z zaspy to już można pomarzyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Oponylux.pl Zgłoś #1905 Napisano 28 Stycznia 2015 Opony całoroczne to trochę tak, jakbyś chciał zrobić 5 litrowy silnik o małym spalaniu. Coś się musi nie udać. Tak na marginesie - 80 lat temu nikt nie mówił w ogóle o oponach zimowych - do czasu aż ilość wypadków wzrosła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Oponylux.pl Zgłoś #1906 Napisano 5 Lutego 2015 Gdyby ktoś był ciekawy, to mam zestawione kilka testów opon letnich - warto spojrzeć na to chociażby, żeby mieć skalę porównawczą http://podrogach.pl/testy-opon-letnich-2014/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mateo21 Zgłoś #1907 Napisano 5 Lutego 2015 (edytowane) Panowie które opony wybrać, może ktoś jeździ na takich jak w linkach poniżej: http://www.oponeo.pl/dane-opony/toyo-proxes-cf2-215-55-r16-97-v-xl#79104774 http://www.oponeo.pl/dane-opony/nexen-n-blue-eco-215-55-r16-97-v-xl#82808296 http://www.oponeo.pl/dane-opony/nexen-n-fera-su4-215-55-r16-97-w-xl#82773065 Edytowane 5 Lutego 2015 przez mateo21 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #1908 Napisano 5 Lutego 2015 Popraw link - tak on nie zadziała. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blackszczecin Zgłoś #1909 Napisano 5 Lutego 2015 Ja zakupiłem do swojego Feuvert Efficiency asymetrical 16".Zobaczymy jak będą się spisywały w lato,bo jeszcze ich nie zakładałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
konik890 Zgłoś #1910 Napisano 5 Lutego 2015 Witam. Ja mogę osobiście polecić Continental ContiSportContact 5 świetnie się spisują na mokrej jak i suchej nawierzchni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szczupak28 Zgłoś #1911 Napisano 5 Lutego 2015 Panowie dlaczego opony produkcji MADE IN GERMANY wytrzymują więcej niz opony produkowane w Turcji czy Słowacji czy Serbi czy Indonezji itd.......? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Oponylux.pl Zgłoś #1912 Napisano 6 Lutego 2015 mój link działa, przeklikuję się bez problemu - - - - - aktualizacja - - - - - uwierzę w to tylko w jednym wypadku- 2 identyczne samochody na tej samej trasie w kontrolowanych warunkach, jadą z taką samą prędkością. Inaczej jest za wiele zmiennych, żeby powiedzieć, że Turcja jest gorsza niż Rumunia czy Niemcy. Tak samo jak jest mit o różnych seriach, że jedne lepsze od drugich. - - - - - aktualizacja - - - - - Panowie które opony wybrać, może ktoś jeździ na takich jak w linkach poniżej:http://www.oponeo.pl/dane-opony/toyo-proxes-cf2-215-55-r16-97-v-xl#79104774 http://www.oponeo.pl/dane-opony/nexen-n-blue-eco-215-55-r16-97-v-xl#82808296 http://www.oponeo.pl/dane-opony/nexen-n-fera-su4-215-55-r16-97-w-xl#82773065 z Opon, które wymieniłeś toyo są bez wątpienia najlepsze, Nexeny to dosyć duża niewiadoma. Toyo to uznany producent, robi opony twarde, ale o fajnym sportowym zacięciu. Przy twoim silniku powinny być ok:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #1913 Napisano 6 Lutego 2015 Nie prawda. Ja 4 sezony a niutow ponad 380 mialem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #1914 Napisano 6 Lutego 2015 Ano właśnie ja rocznie koło 20 tys robiłem minus zima. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
thomeck Zgłoś #1915 Napisano 7 Lutego 2015 (edytowane) z osobistych doświadczeń ODRADZAM Nokiany (kiedyś były ok, ale zaczęli piep..yć), Klebery (trzeba uważać na te robione w Polsce - i to się tyczy wszystkich opon bo dają na nasz rynek najgorszy sort mieszanki do ich produckji) Toyo - fakt że dobre, ale mogą szybko przyłysieć, coś za coś... miałem Toyo i są ok... Firestone są ok, jednak wg mnie najlepsze są Vredestein`y :ok Edytowane 7 Lutego 2015 przez thomeck Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
El_Comendante Zgłoś #1916 Napisano 8 Lutego 2015 Witam. Ja mogę osobiście polecić Continental ContiSportContact 5 świetnie się spisują na mokrej jak i suchej nawierzchni. A w jakim rozmiarze masz te oponki? I jak jest z ich zużyciem i hałasem? Sam właśnie zaczynam się rozglądać za letnimi oponami 205/55 R16 i z moich ustaleń chyba skuszę się właśnie na te Continentale. Chyba, że ktoś może poleca coś lepszego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
prezess7 Zgłoś #1917 Napisano 8 Lutego 2015 ContiSportContact5 zaczynają się w rozmiarach od 17". Ja caly sezon przejeździłem na ContiSportContact3 i wszystko z nimi ok, poza głośnością... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert-o Zgłoś #1918 Napisano 8 Lutego 2015 Mam na oku felgi 18-stki , są bez opon i tu moje pytanie jaki rozmiar opon wybrać ? Czy kupić 4 takie same rozmiary np. 235/40/18 czy np. na przód 215 a na tył 235 ? Jak to jest ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #1919 Napisano 8 Lutego 2015 Najlepiej 4 równe i co roku zamieniać przody z tyłami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
El_Comendante Zgłoś #1920 Napisano 8 Lutego 2015 ContiSportContact5 zaczynają się w rozmiarach od 17". Ja caly sezon przejeździłem na ContiSportContact3 i wszystko z nimi ok, poza głośnością... Masz rację. Pośpiech i źle przeczytałem nazwę opony. Chodziło mi o Continental ContiPremiumContact 5. Wygrały w teście ADAC chociaż nie wiem czy te testy są coś warte. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach