Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

opony całoroczne to z grubsza mieszanka gumy letnia + więcej nacięć. Zimą zimą zrobią się twarde i nie będą spełniać swojego zadania. Z kolei dodatkowe nacięcia latem zwiększą hałas i opory toczenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wydawajcie takich bezwzględnych wyroków na opony wielosezonowe. Załóżmy, że ktoś jeździ głównie po dużym mieście - Wrocław czy Warszawa w którym służby miejskie dosyć szybko radzą sobie z śniegiem itd, jest aż biało od od soli - to opony całoroczne są całkiem uzasadnione. Poza tym jakieś 30-40 lat temu nikt nie zaprzątał sobie głowy zmianą opon. Ewentualnie łańcuchy się zakładało i tyle w tym temacie. Patrzę na motointegrator i te opony wielosezonowe z najwyższej półki są średnio droższe o 30-40% od zimówek - ale inwestycja ta zwróci się w ciągu 2 lat. Tak więc zawsze jest jakieś ale.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki chłopaki za pomoc. Jednak rezygnuje z całosezonowych :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie wydawajcie takich bezwzględnych wyroków na opony wielosezonowe. Załóżmy, że ktoś jeździ głównie po dużym mieście - Wrocław czy Warszawa w którym służby miejskie dosyć szybko radzą sobie z śniegiem itd, jest aż biało od od soli - to opony całoroczne są całkiem uzasadnione. Poza tym jakieś 30-40 lat temu nikt nie zaprzątał sobie głowy zmianą opon. Ewentualnie łańcuchy się zakładało i tyle w tym temacie. Patrzę na motointegrator i te opony wielosezonowe z najwyższej półki są średnio droższe o 30-40% od zimówek - ale inwestycja ta zwróci się w ciągu 2 lat. Tak więc zawsze jest jakieś ale.

 

Jeśli wcześniej się nie zedrą. Jeździłem kiedyś służbowym autem (Mercedes Sprinter) na takich oponach i uwierz mi ze wytrzymały jedną zimę, jedno lato i na drugą zimę już nie bardzo się nadawały do jazdy, a robiłem dziennie ok. 100-150km i tylko po mieście. I nie zawsze służby działają tak precyzyjnie jak piszesz. A o wyjechaniu na tym z zaspy to już można pomarzyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opony całoroczne to trochę tak, jakbyś chciał zrobić 5 litrowy silnik o małym spalaniu. Coś się musi nie udać. Tak na marginesie - 80 lat temu nikt nie mówił w ogóle o oponach zimowych - do czasu aż ilość wypadków wzrosła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Popraw link - tak on nie zadziała.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zakupiłem do swojego Feuvert Efficiency asymetrical 16".Zobaczymy jak będą się spisywały w lato,bo jeszcze ich nie zakładałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ja mogę osobiście polecić Continental ContiSportContact 5 świetnie się spisują na mokrej jak i suchej nawierzchni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie dlaczego opony produkcji MADE IN GERMANY wytrzymują więcej niz opony produkowane w Turcji czy Słowacji czy Serbi czy Indonezji itd.......?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mój link działa, przeklikuję się bez problemu

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

uwierzę w to tylko w jednym wypadku- 2 identyczne samochody na tej samej trasie w kontrolowanych warunkach, jadą z taką samą prędkością.

 

Inaczej jest za wiele zmiennych, żeby powiedzieć, że Turcja jest gorsza niż Rumunia czy Niemcy.

Tak samo jak jest mit o różnych seriach, że jedne lepsze od drugich.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

 

z Opon, które wymieniłeś toyo są bez wątpienia najlepsze, Nexeny to dosyć duża niewiadoma. Toyo to uznany producent, robi opony twarde, ale o fajnym sportowym zacięciu. Przy twoim silniku powinny być ok:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie prawda. Ja 4 sezony a niutow ponad 380 mialem ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ano właśnie ja rocznie koło 20 tys robiłem minus zima.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z osobistych doświadczeń ODRADZAM Nokiany (kiedyś były ok, ale zaczęli piep..yć), Klebery (trzeba uważać na te robione w Polsce - i to się tyczy wszystkich opon bo dają na nasz rynek najgorszy sort mieszanki do ich produckji) :dodupy

 

Toyo - fakt że dobre, ale mogą szybko przyłysieć, coś za coś... miałem Toyo i są ok...

 

Firestone są ok, jednak wg mnie najlepsze są Vredestein`y :ok

Edytowane przez thomeck

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Ja mogę osobiście polecić Continental ContiSportContact 5 świetnie się spisują na mokrej jak i suchej nawierzchni.

 

A w jakim rozmiarze masz te oponki? I jak jest z ich zużyciem i hałasem? Sam właśnie zaczynam się rozglądać za letnimi oponami 205/55 R16 i z moich ustaleń chyba skuszę się właśnie na te Continentale. Chyba, że ktoś może poleca coś lepszego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ContiSportContact5 zaczynają się w rozmiarach od 17". Ja caly sezon przejeździłem na ContiSportContact3 i wszystko z nimi ok, poza głośnością...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam na oku felgi 18-stki , są bez opon i tu moje pytanie jaki rozmiar opon wybrać ? Czy kupić 4 takie same rozmiary np. 235/40/18 czy np. na przód 215 a na tył 235 ? Jak to jest ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej 4 równe i co roku zamieniać przody z tyłami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ContiSportContact5 zaczynają się w rozmiarach od 17". Ja caly sezon przejeździłem na ContiSportContact3 i wszystko z nimi ok, poza głośnością...

 

Masz rację. Pośpiech i źle przeczytałem nazwę opony. Chodziło mi o Continental ContiPremiumContact 5. Wygrały w teście ADAC chociaż nie wiem czy te testy są coś warte.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności