Skocz do zawartości
zbylut

[B5] Moduł komfortu TEMAT ZBIORCZY, TUTAJ ZADAJEMY PYTANIA

Rekomendowane odpowiedzi

Tak mi to wygladalo na anglika :)

 

Modul ktory zakupiles jest idealny jesli chodzi o zastepstwo twojego. W innym przypadku trza by dzialac VCDsem i podobnymi programami. Ale wszystko do zrobienia :)

 

Moze prad ci zrec na postoju, szyby moga sie same otworzyc, lepiej odlacz ten modul.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam posiadam Passata B5 1.9 TDi 130 km moduł IC0 959 799 A Problemem jest to że Climatronic zapala się po jakimś czasie niezależnie od włączenia swiateł i nie gaśnie po wyłączeniu oświetlenia, działa poprawnie gdy wypnę środkową kostkę. Centralny raz działa raz nie i ostatnio przestało działać oświetlenie kabiny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam posiadam Passata B5 1.9 TDi 130 km moduł IC0 959 799 A Problemem jest to że Climatronic zapala się po jakimś czasie niezależnie od włączenia swiateł i nie gaśnie po wyłączeniu oświetlenia, działa poprawnie gdy wypnę środkową kostkę. Centralny raz działa raz nie i ostatnio przestało działać oświetlenie kabiny.

 

Wszystko masz opisane w tym temacie, teraz musisz się zabrać za czytanie potem do roboty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wszystko masz opisane w tym temacie, teraz musisz się zabrać za czytanie potem do roboty.

 

Przeczytałem wszystko i wiem tyle ile wiedziałem. Moduł mam suchy, wiązki wyglądają na całe. Problem w ty, że centralka łapie raz na 5 natomiast z kluczyka działa dobrze. Climatronic po wypięciu kostki podświetla i dziala natomiast bez bez dopiero po ok paru min od włączenia zapłonu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przeczytałem wszystko i wiem tyle ile wiedziałem. Moduł mam suchy, wiązki wyglądają na całe. Problem w ty, że centralka łapie raz na 5 natomiast z kluczyka działa dobrze. Climatronic po wypięciu kostki podświetla i dziala natomiast bez bez dopiero po ok paru min od włączenia zapłonu.

 

To było napisać, że zaglądałeś do modułu i wiązek. Jak tam jest OK to trochę dziwna sprawa...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jako, że forum nie pozwala stworzyć tematu nowemu aby rozważyć wszelkie możliwości przed radykalnym działaniem wprost do celu, dopisuję się tutaj.

 

Więc tak. Posiadam moduł komfortu 3b0 959 799. Kompletnie suchy, piny ani trochę nie zaśniedziałe, plastiki wyglądają na nienaruszone. Wnętrze, czyli elektronika nie ma elementów napuchniętych, nadpalonych, zardzewiałych itp.

Zaraz po kupnie auta był problem z prawdopodobnie zamkiem kierowcy. Po zamknięciu drzwi potrafiła opuszczać się lewa tylna szyba. Czasem wszystkie szyby. Czasem żadna. Zamek wymieniony - nie ma już tego.

 

Jakiś czas później zaczęły migać mi przyciski od sterowania szyb w całym aucie. Dwie sekundy działa, dwie nie. Sekundę działa, sekundę nie. Czasem działa przez 3km, a czasem nie działa przez 15km. Oczywiście nie kończy się tylko na miganiu - cały system jest wtedy sparaliżowany tj. szyb nie można otwierać kiedy się nie świeci.

Towarzyszy temu cykanie w drzwiach tylnich prawych. Gaśnie - cyka. Zapala się - cyka. Aktualnie po małej kolizji z tirem mam w tych drzwiach(tylnich prawych) odłączony zamek. Ale szybe podłączoną. Cykanie i miganie nie występowało tylko i wyłącznie wtedy, kiedy wypiąłem wszystkie wtyczki wyżej wymienionych drzwi.

Jutro zabieram się za wymianę i podłączenie zamka tamtych drzwi na nowy.

 

Kolejnym faktem jest niemożność zaprogramowania kluczyka od innego passata(kupionego używanego scyzoryka). Ani przez komputer, ani przez technikę wciskania przycisku na zapłonie nie ma efektów.

 

Centralny również nie dziala, działał częściowo jeszcze ok. półtorej miesiąca temu.

Klapa zamyka się losowo.

Jedyne co działa to podświetlenie wnętrza po otwarciu drzwi.

 

I teraz moje pytanie - chcąc, aby działał mi centralny z pilota wystarczy, że wymienię moduł komfortu? Najchętniej na inny model, taki który zrozumie się ze scyzorykiem. Jeśli nie, pewnie będę szukał mądrej centralki do sterowania pilotem. Jeśli już wymieniać moduł, chciałbym radę jaki będzie kompatybilny i czy w ogóle. Lutowanie kabelków wchodzi w grę zdecydowanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak mi to wygladalo na anglika :)

 

Modul ktory zakupiles jest idealny jesli chodzi o zastepstwo twojego. W innym przypadku trza by dzialac VCDsem i podobnymi programami. Ale wszystko do zrobienia :)

 

Moze prad ci zrec na postoju, szyby moga sie same otworzyc, lepiej odlacz ten modul.

W końcu znalazłem chwilę żeby ogarnąć nowy moduł. Odciąłem starą kostkę, dosztukowałem nową i jedyne co musiałem zrobić to zaprogramować piloty centralnego. Wszystko zaczęło działać. Nawet nie wiedziałem że możliwość otwierania szyb może tak cieszyć :) dziękuję wszystkim za pomoc :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, czy mogę wyciągnąć moduł komfortu w celu przelutowania i jak z powrotem go wsadzę będzie działał, czy trzeba będzie go programować?

Nie chcę sobie bałaganu narobić.

Auto to 3B5 2000r Basic z MFA. Pilot z 2 guzikami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najpierw zobacz stan kabli dochodzących do wtyczki. A do przelutowania raczej nie trzeba przeprogramowywać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to, że będę go wyjmował i zawoził do gościa ze stacja lutowniczą i zdolnościami do takich rzeczy.

Czy muszę odpinać akumulator do tego? Czy mogę śmiało odpiąć, wyjąc z auta, przelutować, włożyć do auta i nie będę musiał podłączać pod kompa by znów coś tam programować?

Jak już wcześniej pisałem, nie chcę sobie bałaganu narobić i szukac kogoś z VAGiem. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam społeczność VW:)

Od jakiegoś czasu jestem szczęśliwym posiadaczem paska:) Lecz jak to zwykle bywa są drobne niedogodności z autkiem. Otóż:

1 Wyświetla się kontrolka poduszki powietrznej

2 Wycieraczki działają kiedy chcą

3 Nie ma światła wewnątrz.

4 Nie ma połączenia z komputerem

Mniemam że to moduł komfortu ( bezpieczniki ok) zajrzałem do niego i wilgoci brak, kable wiązki i wtyczki też wyglądają dobrze. Które z powyższych problemów może ustąpić po wymianie modułu?

1J0959799F

ZM midi 50K 007 952-00

 

Mam kilka pytań odnośnie innych spraw, jeśli jest tu jakaś osoba która doradzi to proszę o PW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o poduszke powietrzna to podepnij pod kompa i zobacz o ktora chodzi, moze byc cos banalnego jak obluzowana wtyczka pod fotelem pasazera itp.

 

Wycieraczki-moze pomoc rozebranie i wyczyszczenie manetki, ewentualnie wymiana.

 

Swiatlo wewnatrz, modul albo przewody. Zapewne czytales watek, wiesz wiec co sprawdzic, kostki przy slupku (niebieska jest od komfortu) i kable ktore ida od komfortu, trzeba odwinac ta tasme i zobaczyć czy tam wszystkie polaczenia sa ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chodzi o to, że będę go wyjmował i zawoził do gościa ze stacja lutowniczą i zdolnościami do takich rzeczy.

Czy muszę odpinać akumulator do tego? Czy mogę śmiało odpiąć, wyjąc z auta, przelutować, włożyć do auta i nie będę musiał podłączać pod kompa by znów coś tam programować?

Jak już wcześniej pisałem, nie chcę sobie bałaganu narobić i szukac kogoś z VAGiem. ;)

Rozebrałem i nic się nie poprzestawiało. Oczywiście była uszkodzona wiązka w miejscach zgrzewów, wszystkich 4 lub 5.

Została walka z mikrostykami i ewentualnie wiązką do drzwi kierowcy w przelotce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Panowie mam problem z moim superbem i nie wiem o co kaman. Kilka dni temu zaczął mocno szarpać przy puszczeniu pedału gazu wiec podłączyłem vaga żeby zobaczyć co sie dzieje. Wyskoczyły dwa błędy, które skasowałem. Dzień później zauważylem że nie działa tempomat i podczas powrotu do domu zegary mi mignęły, wskazówki opadły po czym zapaliły się jak choinka i wszystko wróciło do normy. Jak juz zaparkowałem auto to zauważyłem że podswietlenie panelu sterowania szybami nie dziala we wszystkich drzwiach ale po wbiciu wstecznego biegu zapalają się. Sprawdziłem jeszcze raz błędy i oto co sie pojawiło:

 

 

Address 01 -------------------------------------------------------

Controller: 4B0 906 018 DH

Component: 1.8L R4/5VT G 0002

Coding: 11501

Shop #: WSC 00028

TMBDL23U239025291 SKZ7Z0B1538511

2 Faults Found:

16891 - Idle Control System RPM Higher than Expected.

P0507 - 35-10 - - - Intermittent

16885 - Vehicle Speed Sensor: Implausible Signal

P0501 - 35-10 - - - Intermittent

Readiness: 0000 0000

 

Address 03 -------------------------------------------------------

Controller: 3U0 614 517 B

Component: ABS/ESP front 1312

Coding: 04255

Shop #: WSC 05311

1 Fault Found:

01317 - Control Module in Instrument Cluster (J285)

49-10 - No Communications - Intermittent

 

Address 08 -------------------------------------------------------

Controller: 3U0 907 044 A

Component: CLIMATRONIC S B5 C 2004

Coding: 17000

Shop #: WSC 00028

5 Faults Found:

00603 - Footwell/defroster Flap Positioning Motor (V85)

37-10 - Faulty - Intermittent

01272 - Positioning Motor for Central Flap (V70)

37-10 - Faulty - Intermittent

01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)

37-10 - Faulty - Intermittent

01336 - Data Bus for Comfort System

80-00 - Single-Wire Operation

01341 - Control Module in Instrument Panel On Comfort CAN (J285)

27-10 - Implausible Signal - Intermittent

 

Skipping Address 15-Airbags

 

Address 16 -------------------------------------------------------

Controller: 1J0 907 487 B

Component: Lenkradelektronik 0002

Coding: 00008

Shop #: WSC 00028

No fault code found.

 

Address 17 -------------------------------------------------------

Controller: 3U0 920 810 C

Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V02

Coding: 31125

Shop #: WSC 00000

TMBDL23U239025291 SKZ7Z0B1538511

4 Faults Found:

01336 - Data Bus for Comfort System

37-10 - Faulty - Intermittent

01336 - Data Bus for Comfort System

49-10 - No Communications - Intermittent

01336 - Data Bus for Comfort System

80-00 - Single-Wire Operation

01330 - Central Control Module for Central Convenience (J393)

49-10 - No Communications - Intermittent

 

Address 19 -------------------------------------------------------

Controller: 6N0 909 901

Component: Gateway K<->CAN 0001

Coding: 00006

Shop #: WSC 00028

8 Faults Found:

01336 - Data Bus for Comfort System

37-10 - Faulty - Intermittent

01336 - Data Bus for Comfort System

49-10 - No Communications - Intermittent

01336 - Data Bus for Comfort System

80-00 - Single-Wire Operation

01330 - Central Control Module for Central Convenience (J393)

49-10 - No Communications - Intermittent

01320 - Control Module for Climatronic (J255)

49-10 - No Communications - Intermittent

01331 - Door Control Module: Driver Side (J386)

49-10 - No Communications - Intermittent

01332 - Door Control Module: Passenger Side (J387)

49-10 - No Communications - Intermittent

01333 - Door Control Module: Rear Left (J388)

49-10 - No Communications - Intermittent

 

Address 46 -------------------------------------------------------

Controller: 1C0 959 799 B

Component: 0Z Komfortgerát HLO 0003

Coding: 00259

Shop #: WSC 00028

7 Faults Found:

01336 - Data Bus for Comfort System

80-10 - Single-Wire Operation - Intermittent

01336 - Data Bus for Comfort System

37-10 - Faulty - Intermittent

01334 - Door Control Module: Rear Right (J398)

49-10 - No Communications - Intermittent

01333 - Door Control Module: Rear Left (J388)

49-10 - No Communications - Intermittent

01332 - Door Control Module: Passenger Side (J387)

49-10 - No Communications - Intermittent

01331 - Door Control Module: Driver Side (J386)

49-10 - No Communications - Intermittent

01299 - Diagnostic Interface for Data Bus (J533)

49-10 - No Communications - Intermittent

 

End -------------------------------------------------------

 

 

 

Pomocy panowie!!!!! bo nie wiem o co tu chodzi

Edytowane przez soldier

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktos z was wie ktory kabelek w module komfortu odpowiada za mrugniecie awaryjnymi podczas zamykania?

mialem kiedys zalany i pamietam ze jeden pin sie rozkruszył .

Nie mruga mi tylko podczas zamykania(no moze raz na mc. sobie mrugnie) a przy otwieraniu normalnie mruga.

Co moze byc przyczyna?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy ktos z was wie ktory kabelek w module komfortu odpowiada za mrugniecie awaryjnymi podczas zamykania?

mialem kiedys zalany i pamietam ze jeden pin sie rozkruszył .

Nie mruga mi tylko podczas zamykania(no moze raz na mc. sobie mrugnie) a przy otwieraniu normalnie mruga.

Co moze byc przyczyna?

 

Za mruganie odpowiadają kable koloru czarno-zielony i czarno-biały

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moduł komfortu odpowiada też za immobiliser? Nie mogę odpalić 3bg. Działa otwieranie z pilota i światła wewnętrzne/zewnętrze. Za to nie pokazuje nic na liczniku (poza przebiegiem), nie można opuścić szyb, nie działa panel climatronic. Po otwarciu pojazdu same włączają się awaryjne (ale nie migają tak szybko jak powinny, przycisk nie świeci. Moge włączyć awaryjny i miga normalnie ). Stale miga immo (na grodzi środkowej obok radia). Próbowałem dwoma kluczykami, bez efektu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hej. Tak czytam cały wątek i w ogóle pochodne z nim związane, mam do Was pytanie bo szczerze przyznam się że straciłem głowę... otóż chce zamknąć auto z pilota i niestety nie działa, mam tez drugi pilot i też kaplica... próbowałem zakodować kluczyki i nic (w sensie jeden w stacyjce drugi w drzwiach). W porównaniu do wątków jakie tu przerabiane jest, u mnie wszystko działa tzn szyby działają (nawet po zamknięciu auta i przytrzymaniu kluczyka same się podnoszą), światła w środku i w drzwiach, całe podświetlenie tablicy, klapa też działa w bagażniku światło też no po prostu wszystko. Jedyne co, to drzwi przednie pasażerskie to po zamknięciu auta to ten "ciuciek" się nie chowa i tylko to. Czy ktoś może mi doradzić gdzie szukać przyczyny aby auto reagowało na zamknięcie z pilota? Czy może bateria słaba , ale to by w oby kluczykach?

Edytowane przez virus_2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

więc postanowiłem trochę pomóc sobie Vagiem i w sumie to dobrze bo dzięki niemu znalazłem taki błąd:

 

Tuesday, 02 February 2016, 17:31:57:0

Control Module Part Number: 1C0 959 799 A

Component and/or Version: 0X Komfortgerát HLO 0003

Software Coding: 00067

 

Work Shop Code: WSC 00028

Additional Info: Steuergerát Fahr. antwortet nicht

Additional Info: 1C1959802 802 802 802 802

1 Fault Found:

01044 - Control Module Incorrectly Coded

 

35-00 - -

 

 

 

Czy możecie mi powiedzieć z czym to jest związane i gdzie szukać przyczyny, ewentualnie jak ją rozwiązać.. może ktoś miał coś takiego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności