Skocz do zawartości

jerzalke

  • Zawartość

    70
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O jerzalke

  • Urodziny 06.04.1994

Informacje osobiste

  • Imię
    Marcel
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Turek

Samochód

  • Generacja
    B5
  • Silnik
    B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
  • Rok produkcji
    1996
  • Link do tematu o samochodzie
    146008
  1. Masz problem z modułem komfortu, albo zimnymi lutami w zamkach, albo przygnitą wiązka. A jeśli chodzi o samą lampkę to bym wrzucił rezystor w szeregu jakiś nieduży i tyle. O gustach się nie dyskutuje.
  2. KOLOROWY FIS - propozycja budowy.

    Ja bym wrzucił dobrze wycięty polistyren biały, zmatowiony bo mam arkusze. Ale najpierw sił trzeba żeby zmienić diody. Ekrany padają ze starości, od temperatury. Prawdopodobnie jest to ten układ na taśmie. Nowy kosztuje 45zł z chin. Wyświetlacz to wystarczy odbezpieczyć blaszki od płyty drukowanej, możesz go odchylić na bok i postawić w pionie. Byle by nie szarpać za folię chociaż w poprzednim zegarze u mnie wytrzymała bardzo dużo, mimo że ostatecznie została wyrwana.
  3. A, to znowu ty... Adaptację robisz przez vag-com albo za pomocą drugiego kluczyka.
  4. Led ma mniejszy pobór energii niż zwykła lampka - może tam płynąć mały prąd i świecić. Nie dałeś szczegółów jak to podłączyłeś i co to konkretnie jest a fusy się skończyły więc nawet nie ma z czego powróżyc.
  5. KOLOROWY FIS - propozycja budowy.

    Te diody to SMD dwukolorowe. Ale jak byś dał jednokolorowe i wlutował pod jeden pin to powinno działać bo tam normalne napięcie dochodzi jak do diody. Myślę z czasem się za to zabierać. Fajnie byłoby tam jednak wrzucić diody dwukolorowe albo RGB. Od diód do samego wyświetlacza jest ze trzy warstwy różnych rozpraszaczy światła. Trzeba by je zamienić na białe bo jeden jest pomarańczowy. Czytałem też gdzieś taką plotkę że rzekomo ktoś zmienił diody a sam wyświetlacz w sobie jest czerwony z czym się nie zgadzam. Może zwyczajnie jest kilka rodzajów.
  6. Tak, możesz podgrzać delikatnie to łatwiej wpadną do środka. Chociaż na forach radzą wyciągać razem z zamkiem bo nie ma później problemu żeby wpiąć wtyczkę. Tylko wtedy trzeba wkład trzymający linkę od klamki wyciągać, żeby tą linkę odbezpieczyć.
  7. Wrzucasz go do drzwi a później z dna drzwi swobodnie wyciągasz. Może się już nie przydać. Ja użyłem twardego grubego węża z drutem w środku owiniętego taśmą materiałową. Wkładałem go cienkimi kombinerkami.
  8. Tam w miejscu silniczka jest zasłonka plastikowa, wyciągnij ją. Opuść szybę na dół(bez przycisku podpiętego może nie ruszyć). Może być na sam dół ale najlepiej tak żeby była akurat w miejscu tej odsłoniętej dziury. Teraz musisz wybić tzw. sworzeń, trzpień. Trzyma on szybę z mechanizmem podnoszenia. Podczas wybiajnia bądź delikatny bo obok jest szyba. Możesz lekko unosić i opuszczać szybę żeby nie było obciążenia. Jak wybijesz do środk , podnieś szybę ręcznie do góry, niech ktoś Ci ją trzyma czy coś. Możesz wybić plastiki od zamka albo wyciągnąć blachę z zamkiem. To drugie wymaga więcej prac . Odepnij kostkę od zamka i możesz wyciągać blache.
  9. KOLOROWY FIS - propozycja budowy.

    Kablowo jest tylko lutowanie do pinów. Część łapiesz od strony zegara, tylko nie wiem jak z tymi od CAN z komfortu bo nie widziałem tej wiązki nigdy na oczy z CANem. Ale na zdjęciach nie widać, żeby wychodziły poza licznik te kable. Bo sygnały pobierane do tej płytki to dosłownie kilka kabli, resztę myśli układ. Lutowanie kabelków do wtyczki od drugiej strony idzie leciutko.
  10. oświetlenie wnętrza w B5

    Odpowiedzi na wszystkie pytania są na forum. W kwestii diód zegarów - konkretnie diody SMD 3528 pasują ale 5050 też powinny wejść. Do lutowania trzeba trochę precyzji ale da się. Jeśli chodzi o lampki u góry - może to jest tak, że działa ta funkcja która jest odsłonięta? Ostatni problem - moim zdaniem wiązka Ci leży. Patrz gdzie po latach może wpadać woda do paska. Do tego nie zapominaj że masz kostki w drzwiach przy zamku i kostki łączące z resztą w miejscu słupków. U mnie tam były problemy... Między innymi. Czerwone to miejsce gdzie woda się ostaje. Właśnie jestem na etapie walki. Leci też z szybwrdachu.
  11. Wymiana licznika na duży FIS - 3BG

    No to licznik kup najpierw
  12. Wymiana licznika na duży FIS - 3BG

    Chodzi o te wyświetlacze gdzie zegarek? Nie dochodzą Ci gumki od nimi. Możesz rozebrać i między blaszkę a ekran wsadzić kawałki tektury tyko tak żeby były pod blaszka. Ewentualnie dociągnij te blaszki. Ale najpierw dokręć śrubki z tyłu licznika co trzymają płytę z plastikiem bo kiedyś nie dokręciłem i był podobny efekt. Wymiana tych gumek to trochę kłopot bo nie wiadomo gdzie to dostać i czym kleić.
  13. Z modułu komfortu idzie antena, może Ci gdzieś zamokła i przygniła. Powinna lecieć przez słupek kierowcy.
  14. Za małe napięcie może dochodzić i nie ma siły ruszyć, mimo że coś słychać. A diagnostyka co mówi?
×