Jump to content

acmeus

  • Content Count

    106
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

About acmeus

  • Birthday 12/20/1982

Informacje osobiste

  • Imię
    Tomek
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Pszczyna

Samochód

  • Generacja
    B5
  • Silnik
    B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
  • Rok produkcji
    2001
  • Link do tematu o samochodzie
    101418

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Wpadną felgi 8j 19" wg zaleceń powinna być opona 235 35 R19 Chcę osiągnąć lekki naciąg więc wybrałem 225 35 R19 zastanawiam się jednak czy nie wrzucić 225 40 R19. Proszę o radę czy taki zabieg ma w ogóle sens? Nie chcę przesadnie niskiego profilu, pytanie czy przy 40 nie będzie dziwacznie duży profil jak w SUVie, może ktoś zaprezentuje u siebie taki zestaw?
  2. Witam dzięki wszystkim za rady. Ostatecznie zakończyło się w ten sposób, że otrzymałem odszkodowanie, sprzedałem wrak dołożyłem ok. 2k pln i kupiłem po sąsiedzku (15km) passata od kolegi z forum (link poniżej) bardzo zadbany, tutaj można by napisać stan IGŁA, z pozdrowieniami dla Dominika. Żona się śmieje, że powinienem częściej mieć takie przygody bo wyszedłem na tym na +, niewielką inwestycją zdobyłem 3lata młodszy egzemplarz w jeszcze lepszym wyposażeniu choć wydawało mi się, że przy highline miałem już maxa ale byłem w błędzie
  3. Dziękuję wszystkim za rady i ocenę sytuacji. Pomijając opcję tego, że z tyłu głowy siedzi mi bmw e46 150km w dieslu, nadal w pierwszej kolejności biorę pod uwagę b5 fl 1.9 130km jako bazę i przerzucenie paru gratów z rozbitka. Powiedzcie mi tylko czy gdybym znalazł coś mądrego w 4 motion i bez w podobnej cenie itp... to brać bez czy z 4motion? Jak wygląda awaryjność, wzrost spalania itp... w przypadku napędu na 4 koła? A i jeszcze jedno, w tych reflektorach gdzie kierunkowskaz przód jest skrajnie na zewnątrz to są tylko soczewki ale bez xenon czyli siedzi w nich zwykła żarówka H7?
  4. Czyli co kupić FL'a za 10k pln zamienić fotele, listwy chrom, listwy środek drewno, boczki skóra, regenerowane odblyśniki + nowe żarniki osram nb itp... a potem tego sprzedać komuś jako wrak? Jestem zmuszony i obserwuję swoją okolicę 50km na olx i jestem przerażony. Zastanawiam się nad A4 b6, e46 d 2.0 150km, vectra 2l mówie tylko o kombi. Czy ktoś mógłby poradzić do 15k czego szukać w kombiku, disel min. te 130km. Jakoś się tak przyzwyczaiłem, że teraz ciężko zejść w niższy standard, a nadal chciałbym żeby było to coś oszczędnego do pracy 45km dziennie. Jeżdże zastępczą skodą 1.2 benzyna i już mam powoli dosyć.
  5. Wiem że tył to małe piwo. ŁAPA, WZMOCNIENIE i PAS trochę nie wiele mi to mówi, czy z punktu widzenia naprawy dużo mogło pójść dalej na konstrukcję? Koło teoretycznie wisiało na włosku, jak wciągał na lawetę to pochylało się raz w prawo raz w lewo. Tak na moje oko napewno trzeba by liczyć: Maska Nadkole Zderzak Reflektor Poduszki Zawieszenie Elementy 20cm od nadkola: być może turbina, przewody (rurki), co by jeszcze tam mogło pójść? Jakieś bardziej rozjaśniające obraz mógłbym jeszcze prosić? Damy rady to poskładać czy się nie łudzić, że kasa z TU pokryje naprawę?
  6. Witajcie dawno mnie tutaj nie było i wracam jednak z prośbą o radę w kwestii: Naprawiać czy sprzedawać wrak? Tydzień temu skęcając na rondzie (miałem zielone) przyleciała mi octavia z prawej strony (miała czerwone). Nie wiem jaka była jej prędkość ale szacuję 50-70km/h. Nie zdążyłem zareagować może troszkę przyhamowałem i nie dostałem w drzwi tylko w koło/nadkole/maska. Obróciło mnie o 90stopni i odbiłem się jeszcze od sprawcy tyłem (okolice wlewu paliwa widać przetarcie i wgniecenie). Oto efekt zajścia na zdjęciach: Moje umiejętności mechaniczne to: wymiana klocków, tarcz, montaż/demontaż refklektorów itp... Nie mam kompletnie wiedzy na tematy blacharskie, naprawy uszkodzeń po kolizjach. Gość u którego samochód czeka na rzeczoznawcę stwierdził, że pewnie będzie CAŁKOWITA. Proszę o opinię osób siedzących w temacie, czy jesteście w stanie wywnioskować ze zdjęć jak duże mogą być uszkodzenia i czy konstrukcja samochodu mogła poważnie (dyskwalifikująco) ucierpieć by ten samochód mógł poruszać się BEZPIECZNIE po drogach po naprawie? Passat wg mnie jest bardzo zadbany, w bardzo dobrym stanie (szanowałem, dbałem, inwestowałem w dobrej jakości materiały eksploatacyjne). Wyposażenie HighLine zadbane. Wartość tego samochodu w moich oczach jest wiele większa niż pierwszy lepszy "golas" na allegro. Niedawno dostał nowy zestaw klocki+tarcze, renowacja odbłyśników i żarniki Orama w sumie ok 450zł (świeciły lepiej niż w niejednej nowej becie ). Zwyczajnie żal mi go oddawać na żyletki bo wiem co mam. Wracając do zdarzenia jak widać na zdjęciach wylał się płyn, przypuszczam że to chłodzący z przewodów pod turbiną. Nie wiem co jeszcze uległo zmianie bo nie dźwigałem maski ale patrząc na głębokość wgniecenia myślę, że wiele można się domyśleć. Czy element gdzie mamy wlew paliwa i jest wgniecenie jest wymienialny tak jak nadkole z przodu? Najważniejsze pytanie dostaję decyzję od rzeczoznawcy o wartości samochodu i samochodu po szkodzie. Jakich kwot mogę się spodziewać a jakich wręcz żądać? Przeleciałem parę ofert i w tym stanie Paski chodzą ok. 10-15k zł. Co z poduszkami, czy to duży koszt założyć? W siedzeniu również wybuchła czy to znaczy, że muszę szukać nowego siedzenia w półskórze czy można do starego zamontować nową? Wiadome, że nie planuję nim wypadów nad morze, czy inne dalekie trasy, chciałbym dojeździć nim do końca jego dni jako samochód do pracy, przewieź jakieś większe gabaryty, zawozić dzieci do przedszkola czy pojechać do rodziny 30km raz na jakiś czas, więc pewnie minimum bezpieczeństwa musi spełniać. Proszę o jakieś rady, bo czasu mam niewiele pewnie w tym tygodniu odezwie się rzeczoznawca więc muszę podjąć decyzję na dniach. Z góry dzięki za pomoc... edit: A no i jakiego rzędu koszty naprawy sugerujecie, tutaj jeszcze mój temat o ww samochodzie:
  7. Z tego co pamiętam 312 brało się używki z A4. "Gorzej jak ktos lubi ustawki na cwiartke a po autostradach lata 200+" Jak ktoś lubi takie zabawy to powinien liczyć się z inwestycją w osprzęt z wyższej półki a nie latać na heblach dla przeciętnego kowalskiego
  8. Po ok. Dwoch miesiacach uzywania zestawu textara musze stwierdzic ze to dobry zestaw do codziennej jazdy, pewnie sie przy nim czuje. W przeciwienstwie do poprzedniego: tarcze brembo, klocki textar. W tamtym przypadku hamulce nabieraly sprawnosci dopiero po rozgrzaniu, teraz ladnie reaguje przy zimnych a przy rozgrzanych lepiej niz przy poprzednim zestawie. Nie mialem jeszcze okazji sprawdzic ich w warunkach zejscia z np. 180-0 ale moze to i dobrze. Polecam textar+textar, jak narazie najlepszy zestaw jaki mialem.
  9. Zakupiłem sobie zestaw tarcze + klocki Textara (przód i tył). Obserwując ten wątek zastanawia mnie podejście sporej częście użytkowników. Dlaczego mając komplet tarcze + klocki jednego producenta, wielka część użytkowników miesza tarcze i klocki różnych producentów. Jestem w stanie zrozumieć, kiedy dany producent robi tylko tarcze i trzeba dobrać jakieś klocki. Przecież producentowi najbardziej zależy żeby te dwa elementy pasowały jak najbardziej do siebie, by miały największą skuteczność (twardość, pylenie itp..). Może ktoś mi wytłumaczyć ten fenomen?
  10. Sugerujesz 50 ze względu na utrzymanie średnicy żeby nie dostać przekłamanej prędkości na liczniku? W sumie przy obecnym ustawieniu 225/45/17 czyje się komfortowo i jeżeli miałby się lekko obniżyć profil przez zmniejszenie szerokości opony to nie będę raczej narzekał. Nie chciałbym by profil był większy niż dotychczas. Nie wiem jak wiele się zmniejszy przy węższej oponie o te 20mm. Może ktoś ma taki zestaw na feldze 7J?
  11. Witam Panowie mam zagwozdkę. Kończą mi się oponki 225/45/R17. Chciałbym na moje phoenix'y 7.0" założyć oponki i uzyskać subtelny ale poprawiający wygląd naciąg bez jakiś skrajności. Jedyne co mi teraz przychodzi do głowy to 205/45/R17 musiałbym to przymierzyć (jeszcze mysle o 215 ale tutaj chyba różnica będzie niezauważalna do 225). Czy ktoś oklepany w temacie mógłby mi doradzić jak ugryźć temat, czy moje podejście do 205/45 jest dobre? Szukałem na http://tyrestretch.com/7.0-205-45-R17/ ale tutaj podgląd jest mało obrazujący. Pytanie dodatkowe czy przy naciągu a tym samym profilu wysokość opony wyraźnie maleje? Z góry dzięki za pomoc.
  12. Dzieki juz kiedyś trafiłem na te FAQ. Nie ma tam wyczerpujacej odpowiedzi na moje pytanie a co "gorsza" nakrecilo mnie na wygluszanie wszystkiego co sie da by nie zabrzęczał ani jeden świerszcz bede musial chyba sie pobawić metodą prob i bledow az dojde do idealu w moim mniemaniu.
  13. Witam Posiadam następujący zestaw audio: - radio PIONEER DEH-2220 - głośniki systemowe JBL (przód) - wzmacniacz Blaupunkt EMA 460 - skrzynia JBL CS1204B 1000 WAT Pod wzmacniacz nie są podpięte tylko głośniki w tylnych drzwiach. Widzę we wzmacniaczu sporo pokręteł i przełączników ale niestety jestem laikiem w tej dziedzinie i mam gorącą prośbę o chociaż skrótowe przedstawienie konfiguracji tego wzmacniacza przykładowo kręcąc konkretnym pokrętłem co mogę osiągnąć jaki będzie miał wpływ na moje audio jeżeli bardziej odkręcę lub przykręcę dane pokrętło lub jeżeli przełączę suwak w daną pozycję. To jest przykładowe foto ja mam pewnie ustawione inaczej Wspomnę, że cała instalacja robiona przez dobrą firmę CarAudio więc pod względem technicznym na pewno jest ok, chodzi mi bardziej o dostrojenie samodzielne pod siebie, żeby wyciągnąć ze sprzętu ile się da jeśli chodzi o jakość i doznania akustyczne
  14. No to zrujnowałeś mój jeszcze niezaczęty biznes tym linkiem Dasz radę wrzucić jakieś dokładne foto jak to u ciebie wygląda? EDIT: Sorki nie zwróciłem uwagi, że jest tam galeria ładna. Chyba jednak trafię z biznesem, prawie 20Euro x 4 wychodzi ok 80zł + jeszcze jakaś przesyłka więc ok 100zł za kawałek plexi? Jestem w stanie coś takiego zrobić i zmieścić się w 10 - 20zł Ale dzięki za linka!
  15. Może uda mi sie zrobić fotorelacje (nie obiecuje). Fotka i krotki opis napewno bedzie
×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy