SURViR Zgłoś #1021 Napisano 22 Stycznia 2019 Cześć, mam pewien problem, mianowicie wczoraj można powiedzieć, ze przestał mi działać moduł komfortu w samochodzie. Nie było oświetlenia, regulacji lusterek, nie działały szyby, centralne zamki - według tego co poszukałem wstępnie w internecie to wiadomo musz sprawdzić przewody pod podłogą i sam moduł komfortu, sprawa raczej prosta. Problem pojawił się pod koniec wczorajszego dnia, auto po prostu zgasło, nie daje się odpalić. Rozrusznik kręci dobrze, a auto w ogóle nie łapie, chciałem zapytać czy moduł komfortu może mieć z tym coś wspólnego czy też nie, ze wstępnych ustaleń w nocy - znalazłem 2 spalone bezpieczniki (14 i 38), oba od modułu komfortu, wiec wydawało mi się, że silnik powinien bez mich pracować normalnie. Dodam, że przy próbie zmiany od razu są palone. Nie zdążyłem jeszcze sprawdzić przekaźników, nawet nie wiem które powinienem sprawdzić, może ktoś z was spotkał się z podobna sytuacja i jest w stanie mnie gdzieś nakierować? Z góry dzięki! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafal1233212 Zgłoś #1022 Napisano 24 Lutego 2019 Rufek 1233211 Poziom 1 Temat już się pewnie pojawiał , ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania ,dla tego proszę o pomoc . Po 2-3 dniach postoju pada mi aku .Od jakiegoś czasu szaleje centralny zamek tz . po włączeniu zapłonu zamki drzwi mimo tego że są otwarte dostają impuls do ponownego otwarcia ,oświetlenie w środku gaśnie.Po ruszeniu autem , wystarczy pół metra ,ponowny impuls - oświetlenie świeci. Po ponownym zamknięciu drzwi ( bez znaczenia które ) oświetlenie gaśnie i jest ok mimo następnych impulsów podczas jazdy. Dlatego tu szukałem przyczyny, i okazało się że po zamknięciu z pilota pobór prądu to 190- 200 mA . Mimo odczekania 30 minut na uśpienie komfortu - bez zmian . Po odłączeniu drzwi przy słupkach prąd spada do około 10 mA . Po około 45 mA na każdych. Dodam że na podłodze wilgoć, ale komfort wygląda na suchy , czysty , łączenia w wiązkach przy komforcie - zielone - przelutowane a podłączenie do kompa wykazało brak komunikacji z zamkiem bagażnika .Zamek działa , z tym że nie zamyka centralnego z kluczyka choć wiosło , mikrostyki i przewody do modułu ok.Pytanie dlaczego moduł nie usypia , i co w drzwiach pobiera prąd. Za pomoc z góry dziękuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafal1233212 Zgłoś #1023 Napisano 1 Marca 2019 Rafal1233211 Poziom 2 Offline Autor tematu Raportuj Ponawiam prośbę o pomoc. W dalszym ciągu nie wiem skąd pobór prądu na każdych drzwiach.Przekopałem instalacje i drzwi,w jednym zamku wymieniłem mikrostyk i nic.Zastanawia mnie dlaczego po włączeniu zapłonu zamki dostają dwa impulsy do otwarcia, a potem jeszcze takie impulsy podczas jazdy.Zauważyłem że zamykając auto z pilota zamki zamykają się po drugim naciśnięciu a przed zamknięciem zamki dostają najpierw impuls do otwarcia a zaraz potem drugi- zamykający.I jeszcze jedno.Prąd pobierany , mierzony przy akumulatorze to 190 - 200 mA .Natomiast pomiar na bezpiecznikach to: nr. 14 - 10 mA 15 - 170 mA przez jakieś 3 sekundy potem 30 mA przez 10 sekund następnie spada do 0 38- 80 mA. Może mógłby ktoś podzielić sie swoimi doświadczeniami .Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtas0202 Zgłoś #1024 Napisano 12 Marca 2019 Hej Mam taki problem ze swoim kochanym passeratti polegający na : Rozkodowaniu pilota całkowicie padł a po oddaniu do kolesia "elektryka " bo po wymianie bateri nadal nic stwierdził, że coś sie popsuło w drzwiach kierowcy od centralnego zamka ... i faktycznie jak zamykam drzwi z kluczyka i użyje drzwi kierowcy to zamykają się tylko te drzwi , a z kolei jak użyje drzwi pasażera to centralny zamek zamyka all ;/ . Mam możliwośś wykrzesać cały centralny zamek z innego passata łącznie z kluczykami tylko pytanie czy warto przekładać wszystko i czy będzie działać ... czy faktycznie wystarczy wymiana tego czegoś w drzwiach kierowcy ? i co to faktycznie jest bo elektryk jak lekarz bez koperty małomówny :):):) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
predki10 Zgłoś #1025 Napisano 4 Kwietnia 2019 witam wszystkich,czy przy wymianie modułu komfortu w vw passat b5 fl to muszę odłaczyć akumulator?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #1026 Napisano 4 Kwietnia 2019 Tak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zi3ba Zgłoś #1027 Napisano 9 Kwietnia 2019 Witam mam pytanie do czego służy ten przycisk co w koleczku jest ten maly ludzik. Bo jest to moje pierwsze autko i zbytnio się jeszcze na nim nie znam aż tak był bym ogromnie wdzięczny za szybka odpowiedz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dariusz198012 Zgłoś #1028 Napisano 9 Kwietnia 2019 58 minut temu, Zi3ba napisał: Witam mam pytanie do czego służy ten przycisk co w koleczku jest ten maly ludzik. Bo jest to moje pierwsze autko i zbytnio się jeszcze na nim nie znam aż tak był bym ogromnie wdzięczny za szybka odpowiedz Blokowanie opuszczania szyb tył - przed dziećmi i chyba pasażera. Tył na 100%. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marek70 Zgłoś #1029 Napisano 1 Maja 2019 (edytowane) Witam szanowne grono i pozdrawiam serdecznie, Już 11 lat mam swojego paska i nie mam zamiaru się z nim rozstawać. Z dotychczasowymi problemami jakoś sobie radziłem. Kilka lat temu miałem problem z modułem komfortu (z wiązką przy progu) ale przedłużyłem przewody, dałem moduł komfortu obok bezpieczników (dla bezpieczeństwa pod kątem wilgoci) i cały czas był spokój. Ale ostatnio mam problem, z którym nie mogę sobie poradzić - nie działa sterowanie szyb kierowcy i pasażera (tylne drzwi na korbki - niezniszczalne) a do tego nie gaśnie oświetlenie wnętrza kabiny po uruchomieniu silnika (gaśnie po kilkudziesięciu sekundach a powinno zgasnąć po uruchomieniu silnika). Opuszczanie i podnoszenie szyb działa po przekręceniu i przytrzymaniu kluczykiem zamka drzwi (zamknij - zamykanie szyb, otwórz - opuszczanie szyb). VCDS-em nie mogę się połączyć z modułem komfortu (adres 46). Moduł komfortu - 1JO 959 799 R. Na pinach, które idą do panelu sterującego - brak napięcia czyli 0V (sądzę, że powinno być około 5 V bo przyciski zwierają do masy). Na magistrali CAN przy module komfortu (gniazdo 23 pinowe) pin6 i pin 9 to CAN_H i CAN_L. Na pinie 6 mam 12 V a na pinie 9 mam 0V. Sądzę, że to nie są prawidłowe napięcia na magistrali. Pomiary wykonane z odpiętymi modułami (komfortu i sterownika szyby po stronie kierowcy). Czy uszkodzenia szukać w drzwiach pasażera czy w jeszcze innym miejscu? Oczywiście przewody przy lewym progu ponownie sprawdzone i są ok i jest sucho. Proszę o sugestie. Edytowane 1 Maja 2019 przez marek70 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafal1233212 Zgłoś #1030 Napisano 1 Maja 2019 Trochę to trwało , ale zrobione . Być może ktoś będzie miał podobny problem i może mu to pomóc. U mnie winny był moduł komfortu . Po wymianie jest ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marek70 Zgłoś #1031 Napisano 6 Maja 2019 A jednak odezwała się pozostałość po zalaniu. Przerwy dostał przewód czarno-niebieski do modułu komfortu (na jego rozgałęzieniu na 2 przewody w wiązce progowej ). Na szczęście nie trzeba było wymieniać modułu. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kamilos1945 Zgłoś #1032 Napisano 2 Lipca 2019 Natomiast u mnie jest taki problem tylne prawe drzwi się nie otwierają.Szyba elektryczna działa reszta rzeczy również. VID_20190702_212509.mp4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kopytko1 Zgłoś #1033 Napisano 3 Sierpnia 2019 dzień dobry, podepnę sie pod temat , Pacjent to Passat b5 97r. TDI , passat z pierwszej generacji. Chciałem dołożyć sterownik centralnym zamkiem z pilota . Centrala zdalna to motokey 500a , po opiniach niby w passatach działa. Podłączyłem wszystko zgodnie ze sztuką z postu .......https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic271661-30.html........ niestety działa tylko otwieranie samochodu a nie działa zamykanie - sterownik działa przełącza masami ale nie zamyka samochodu. Sterownik ma możliwość wydłużenia sygnału do 3,5 s , przełączyłem więc na dłuższy impuls i teraz tak: otwiera drzwi i razem z drzwiami otwiera szyby ( dłuższy impuls) a podczas zamykania nie zamyka tylko zamyka szyby. Miał ktoś taki przypadek ? Może coś trzeba w module komfortu przełączyć ....? dodam ,że z panelu i z zamka wszystko działa.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pestek92 Zgłoś #1034 Napisano 3 Sierpnia 2019 2 godziny temu, kopytko1 napisał: dzień dobry, podepnę sie pod temat , Pacjent to Passat b5 97r. TDI , passat z pierwszej generacji. Chciałem dołożyć sterownik centralnym zamkiem z pilota . Centrala zdalna to motokey 500a , po opiniach niby w passatach działa. Podłączyłem wszystko zgodnie ze sztuką z postu .......https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic271661-30.html........ niestety działa tylko otwieranie samochodu a nie działa zamykanie - sterownik działa przełącza masami ale nie zamyka samochodu. Sterownik ma możliwość wydłużenia sygnału do 3,5 s , przełączyłem więc na dłuższy impuls i teraz tak: otwiera drzwi i razem z drzwiami otwiera szyby ( dłuższy impuls) a podczas zamykania nie zamyka tylko zamyka szyby. Miał ktoś taki przypadek ? Może coś trzeba w module komfortu przełączyć ....? dodam ,że z panelu i z zamka wszystko działa.... na pewno coś źle podłączyłeś w kablach ja w swoim Passacie B5 dokładałem też sterownik zamka z pilotami i wiem, że nie wszystko co napisane w instrukcji oznaczenia kabli było tak samo jak u mnie w aucie i też mi coś nie działało więc musiałem posprawdzać co i jak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kopytko1 Zgłoś #1035 Napisano 3 Sierpnia 2019 (edytowane) cześć , może jeszcze coś dopisze Dzisiaj trochę posiedziałem przy centralnym ... stwierdziłem skoro sterowanie masą to zrobię mostek na czer./nieb i masę - i drzwi się otwierają , przy mostku z przewodem czerowno-zielonym - brak efektu . gdy odłączę zamek w drzwiach kierowcy i zmostkuję masę z czerwono zielonym ( zamykanie) to po kilku próbach pojawia się "chęć " sterownika do zamknięcia auta bo słychać przekaźnik w środku i pstrykają drzwi lecz nie zamyka auta ...KOSMOS ...., Podejrzewam ,że przyczyną jest przestarzały model mojego paska ( pierwsza generacja , 96-97 ) o ile dobrze pamiętam to te passaty miały centralkę i sterownik szyb właśnie w drzwiach a nie w module komf. ( który nomen omen też posiadam I teraz mam pytanie - czy ktoś wymieniał panel sterowania szybami na nowszy i co za tym idzie moduł komfortu ? lub jak ogarnąć teamt ? ps . na pewno dobrze wszystko podłączone - zgodnie ze sztuką ... pytanie tylko czy te passaty "pierwsze" działały na takiej samej zasadzie ....(przewód niebiesko-czerwony i zielono -czerwony ) bo mierzę na nich napięcie i jest na obydwóch 11,3- 11,5V Edytowane 3 Sierpnia 2019 przez kopytko1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HansikVR5 Zgłoś #1036 Napisano 9 Sierpnia 2019 7 minut temu, masterofskun napisał: Witam wszystkich , mam taki przypadek passat b6 2006 rok kombi , wymieniłem drzwi przednie kierowcy wraz z całą wiązka i zaczęły się problemy z zamkiem otwieraniem szyb i otwieraniem wlewu paliwa , moje pytanie czy jest możliwość jakieś adaptacji modułu w drzwiach do modułu komfortu , jak to ugryźć ? To dział poświęcony B5 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
deengz0991 Zgłoś #1037 Napisano 26 Sierpnia 2019 Witam. Mam problem troche bo malo sie znam ale co nieco opanowalem. Nie dzialaly szyby, centralny i lusterka i caly czas palilo bezpiecznik nr 14. Po odlaczeniu kostek z dzwi szyb i tylnej klapy palilo tylko jesli wpinalem kostke do modulu komfortu ( ta wieksza) zakupilem nowy modul i przy podlczeniu nie spalilo bezpiecznika lecz gdy podlaczylem lewe dzwi przednie samochod zaczal wyc i wlaczyly sie awaryjne ( chyba alarm fabryczny) wiec czy musze odlaczac akumulator czy cos? czy nowy modul jest szrot? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kris22lat Zgłoś #1038 Napisano 21 Października 2019 Panowie troche nie na temat ale znalazlem za schowkiem taki zmostkowany kabel i rozlaczona kostka. Moze ktos sie orientuje co to moze byc.troche strach to rozlaczyc bo niewiem czy to nie od poduszki czy cos Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rekinek7 Zgłoś #1039 Napisano 21 Listopada 2019 To jest wtyczka od czujnika zużycia klocków hamulcowych. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kris22lat Zgłoś #1040 Napisano 21 Listopada 2019 Dzieki bardzo . Jestes pewny? To moge ja podlaczyc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach