Skocz do zawartości
Gość Ojciec

Zawieszenie / wahacze - jaka firma, producent, ceny?

Rekomendowane odpowiedzi

koledzy a czy dolny wahacz "banan" jest taki sam w Audi B5 jak w Audi B6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powie mi ktoś czy krzyżak kolummy jest do kupienia osobno?

Mam wrażenie, że kiedyś mi kiera tak nie stukała przy energicznym prawo-lewo na odpalonej motorowni.

Chyba, że to końcówki ale nie wydaje mi się bo dzwięk jest blisko kabiny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W piątek i sobotę wymieniłem wahacze wraz z drążkami kierowniczymi i gumami drążka stabilizatora, zajęło mi to około 9h.

Gdzie się tylko dało używałem smaru miedzianego i na sam koniec pod obciążeniem dokręciłem wahacze.

Największe problemy jakie napotkałem to:

1. Nie mogłem wybić śruby od amortyzatora z lewego wahacza, który był firmy kraft. W końcu stwierdziłem że nie ma sensu się dalej tłuc więc wziąłem bosha i ją przeciąlem.

2. Z lewego prostego dolnego wahacza (kraft) nie mogłem wybić stworznia, w końcu wziąłem łoma a brat bił w śrubę, aż tak mocno pociągnołem łoma że wypadł stworzeń z wahacza. I tu pojawił się największy problem. Cały czas próbowałem go wybić i nic. Więc odciąłem tą kulkę od tego stworznia aby było więcej miejsca na bicie, podłożem pod śrubę jakąś belkę metalową i po 3 minutach bicia udało mi się go wybić.

3. Z prawej strony pojawił się problem z wybiciem stworznia dolnego wahacza banan. Ale po 15 minutach walenia udało mi się go wybić.

Jedynie miałem problem z wybiciem prawego banana i lewego prostego dolnego wahacza, te 2 wahacze były firmy kraft, nie wiem czy to przez zły montaż czy wahacze tej firmy tak się zapiekają.

Założylem wahacze firmy MS, ciekawe jak długo wytrzymają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzisz, jak byś miał odpowiedni ściągacz to gwarantuje że wystarczyło by jedno lekkie uderzenie młotkiem i sworznie wyskakują :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
koledzy a czy dolny wahacz "banan" jest taki sam w Audi B5 jak w Audi B6

 

 

 

 

taki sam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie podobno w passatach B5FL była zmiana jakiejś części zawieszenia na przełomie 2002/3.

To prawda??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak dolny wahacz ma inną średnicę sworznia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Właśnie podobno w passatach B5FL była zmiana jakiejś części zawieszenia na przełomie 2002/3.

To prawda??

sworzeń w dolnym prostym wahaczu jest innej średnicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki.

Bym lekko się zdziwił heh

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dlatego komplety wahaczy nie zawsze pasują, nie ma kompletu lemfordera dostępnego pod nowy typ sworznia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdy posiadałem jeszcze niedawno Passata, a jeździłem nim ponad trzy lata.

Prz każdym serwisie wybierałem firmę Lemforder. Często jeżdżę po polnych i dziurawych drogach a mimo to przez prawie cztery lata w sumie ok 120 tyś km wymieniłem dwa lub trzy wahacze.

 

Równocześnie ze mną swoje passki eksploatowali moi znajomi którzy co roku przy mniejszym przebiegu jechali do mechanika z całym kompletem zawieszenia tańszych marek niskiej jakośći typu MasterSport.

 

Osobiście jestem za oryginalnymi częściami, tym bardziej że mam kontakt do firmy która sprzedaje je w dobrej cenie i mogę podzielić się kontaktem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Równocześnie ze mną swoje passki eksploatowali moi znajomi którzy co roku przy mniejszym przebiegu jechali do mechanika z całym kompletem zawieszenia tańszych marek niskiej jakośći typu MasterSport.

 

Ja zakładam wahacze takich firm jak MS i nie narzekam. Mieszkam na wsi, polna droga, pozostałe drogi asfaltowe może nie tragiczne ale szału nie robią i jakoś te różne chinole wytrzymują a auta nie oszczędzam i wyliczyłem że wymieniam po 1 wahaczu co 15tys km czyli 1 wahacz na rok i nigdy nie założe oryginału bo wyliczając taniej mi wychodzi wymieniać na chinole pojedynczo, jeszcze sam sobie wymienię. A auto tak użytkuje od 8 lat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, czy nadpeknieta guma przy gornym wahaczu moze odpowiadac za stuki wyczuwalne na kierownicy przy przejezdzie przez kocie lby?

 

b9946416dd220aa7m.jpg

Edytowane przez Jericho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No pewnie ! Do wymiany ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No pewnie ! Do wymiany ...
Wczoraj bylem na sprawdzeniu zawiechy, bujali, szarpali, macali i nic nie znalezli. Jedyna propozycja na poczatek to moze lacznik stabilizatora, bo przy krawedziach guma jest lekko szczerbiala.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wymieniaj i nawet się nie zastanawiaj!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak czy siak jak zerwana to do wymiany;) potem trzeba?szukac dalej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tak czy siak jak zerwana to do wymiany potem trzeba?szukac dalej
Daniel obejrzy i zdecyduje sie ;) Edytowane przez Jericho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja potwierdzam u mnie ok 20 miesięcy przebieg 60tys. i teraz mam do wymiany tylko końcówki drążków.

 

Wypowiem się na temat wahaczy MS. Dwa lata temu kupiłem na alledrogo komplet wahaczy, montaż samodzielny. W chwili obecnej przejechałem na nich 58tys z czego zdecydowana połowa tego przebiegu to drogi złej jakości. Koła standard 15". Oecnej zaczyna czasami coś tam stukać ale myślę że zimę przetrwają i zmiana na nowy komplet, zgadnijcie jaki:)

Nikogo do niczego nie namawiam, ale dla mnie wybór jest prosty; tani dobry zamiennik a nie drogie oryginały, które i tak nie wytrzymają dużo więcej a cena wiadomo. Auto A4 B5 2000r

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam pytanko:)

 

Mianowicie na przeglądzie koleś powiedział że do wymiany wachacz z lewej strony:) i warto wymieniac jedną sztuke wachacza? czy lepiej zainwestować w komplet wachaczy, drazków i stabilizatorów MS?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności