Skocz do zawartości
Gość Ojciec

Zawieszenie / wahacze - jaka firma, producent, ceny?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam z doświadczenia mogę powiedzieć tak na zakupionym komplecie FEBI wszystko cena 1106zł zapłaciłem i po 35tyś km obydwa dolne tylne miały luz oraz górne przednie ;) dla mnie śmiechu warte ;) no i nie mając nic do stracenia zamówiłem z firmy z Bytomia regenerowane wahacze w cenie dolne tylne 100zł dolne przednie 70zł góra po 50zł ;) i już nigdy nie kupię innego wahacz za tą cene mam zrobionych przeszło 42 tyś km i 2 przegląd nic nie wykazało luzu na naszych pięknych drogach a kolega ma zrobione 28tys km tylko że był bogatszy o moje doświadczenie i od razu kupił regenerowane i zaoszczędził 1100zł nie tak jak ja dałem się namówić na coś ze sklepu ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam z doświadczenia mogę powiedzieć tak na zakupionym komplecie FEBI wszystko cena 1106zł zapłaciłem i po 35tyś km obydwa dolne tylne miały luz oraz górne przednie ;) dla mnie śmiechu warte ;) no i nie mając nic do stracenia zamówiłem z firmy z Bytomia regenerowane wahacze w cenie dolne tylne 100zł dolne przednie 70zł góra po 50zł ;) i już nigdy nie kupię innego wahacz za tą cene mam zrobionych przeszło 42 tyś km i 2 przegląd nic nie wykazało luzu na naszych pięknych drogach a kolega ma zrobione 28tys km tylko że był bogatszy o moje doświadczenie i od razu kupił regenerowane i zaoszczędził 1100zł nie tak jak ja dałem się namówić na coś ze sklepu ;)

 

Z regenerowanym zawiasem wydaje mi się że nie jest tak do końca kolorowo .. owszem jak ktoś dobrze to zrobi to może i wytrzyma to długo ale jest małe ale.. jeśli były regenerowane oryginały które miały nalatane ~100.000km to wahacze same w sobie są już "zmęczone" wg. mnie i w każdej chwili może się z nimi coś stać np. po najechaniu w dziurę..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Akurat z tym sie nie zgodzę. Testowalem na prasie starego lemfordera i predzej się wygnie lub skrzywi niż peknie gożej z tanimi zamiennikani które są zrobione z innego kruchego stopu .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no dokładnie to samo mi właśnie powiedzieli że szybciej pęknie lub odkształci się pseudo wahacz niż zregenerowany !!!! każdy ma swoje zdanie na ten temat !!! ja mam ponieważ je użytkuje na polskich drogach ;) więc mogę powiedzieć że są wytrzymałe i nie jedną dziurę już zaliczyłem i jakoś dają radę ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no dokładnie to samo mi właśnie powiedzieli że szybciej pęknie lub odkształci się pseudo wahacz niż zregenerowany !!!! każdy ma swoje zdanie na ten temat !!! ja mam ponieważ je użytkuje na polskich drogach ;) więc mogę powiedzieć że są wytrzymałe i nie jedną dziurę już zaliczyłem i jakoś dają radę ...

 

No to jak sie MS rozsypie (odpukać;) ) to zregeneruje fabrycznego LEMa :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wlasnie bede wymienial wachacze , moj znajomy mechanik stwierdzil ze mam wszystkie do wymiany plus 2 amortyzatory i klocki tylne( byly zmieniane rok temu) , tarcze hamulcowe trzeba przetorzyc ponownie. Mam pytanie dotyczacych wachaczy ze wzgledu na rozbieznisc cen w sklepach ktorych bylem stwierdzono ze najwiecej schodzi tych najtanszych (cena 600 zl) niby reklamaci zadnych itp. Chcialbym dostac konkretna odpowiedz .. Czy warto zainwestowac jeszce raz tyle i miec spokoj na 4-5 lat czy podobna wizyta moze sie powtorzyc za rok lub dwa lata . Passat 1.9 Tdi Kombi 110 km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Panowie a orientuję się ktoś czy jest możliwość dokupienia samych gum (tych kapturków) chroniących sworznie? Ostatnio na postoju przy kręceniu kierownicą zaczęło mi coś trzeszczeć i znalazłem dziurę w gumie sworznia na dolnym prostym wahaczu, prysnąłem jakimś smarem w spraju i cisza. Wahacz wymieniłem ale ten co wymontowałem jest w idealnym stanie (TRW) zero luzu na sworzniu i szkoda go wywalać tym bardziej, że teraz z drugiej strony mam podobny odgłos i pewnie będzie to samo. Znajdę coś takiego nowego? Ma ktoś może takie gumy ze swoich starych wahaczy na zbyciu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podjedź na pierwszy epszy warsztat w okolicy, powiedz czego szukasz, może ędą mieli stare wahaczy to byś sobie zdjął, w piątek miałem te gumki nawet w ręku:) do wyrzucenia szły

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niedawno kupiłem Passata i zamierzam wymienić komplet wahaczy.

Chciałbym nim pojeździć jakoś z 3 lata, przez ten czas myślę, że nim zrobię 40 max 45 tys km i na ten czas chciałbym mieć spokój z wahaczami.

Miesięcznie robię 350 km po mieście, 750 na trasie.

Ostatnio wymieniłem 2 górne wahacze na ruville, ale niestety jest do wymiany lewy łącznik stabilizatora, któryś z prawych dolnych wahaczy i 2 górne prawe.

Jaką firmę polecicie abym spokojnie zrobił na nich te 40 tys km? Myślałem nad FEBI, ale jestem też ciekawy waszej opinii na temat RUVILLE, LEM, MEYLE.

Czy wymieniając kpl wahaczy, należałoby od razu coś wymienić?

Wahacze chciałbym kupić na allegro lub w jakimś tanim sklepie internetowym, możecie coś polecić? Czy miał ktoś styczność z użytkownikiem entercars na allegro?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja wymieniałem zawsze pojedynczo , akurat te które były do wymiany , albo lem albo trw i zawsze był spokój , innych nie testowałem , ja polecam z tych firm a kupuje w krakowie w takim jednym sklepie , biore fakture imienna w razie reklamacji ale nigdy nie miałem zadnych uwag ze sie wczesniej zuzyły czy wybiły

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znajomy mechanik mówi że na lemie przejechał ponad 100 tys km (chyba 115 tys) w ciągu 4 lat w audi a4 b5 twierdzi, że najlepiej wymieniać komplet wahaczy, podobno zwiększa znacząco ich wytrzymałość. Nie wiem czy to prawda, że aż tyle na nich przejechał bo jeszcze nie spotkałem się z opinią aby ktoś tyle zrobił na nich, z tym, że twierdzi, że powoli będzie musiał je już wymieniać bo od 5 tys km zaczynają się odzywać.

Zastanawiam się jeszcze nad wahaczami MS, może lepiej wydać 500zł i zrobić na nich 15-20 tys km, niż jednorazowo wydać 1,5 tys zł na lemy lub nieco tańsze FEBI itp... bo nie ma się tej pewności, że to oryginał?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie górne MS wytrzymały 45 tyś na kiepskich drogach. Następne też założę MS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i ma racje bo ja na tych orginałach zrobiłem prawie 90 tys a mamy drogi jakie mamy , wiadomo ze zawsze chodzi o kase , za orginał lema cały komplet kosztuje 1600 zł a za robote z geometria u mnie chca 500 zł , jedni mastery chwala inni gonia bo lubia pekasc zreszta gdzies tu ktos opisał przypadek i porobił fotki , fakt moze sie to stac z lemami bo ? robia tez juz podróbki , trza uwazac przy kupnie , po mojemu to kup gdzie koło ciebie w sklepie jesli maja bo ? jesli cos sie stanie na reklamacji to masz na miejscu sklep a nie wysyłac odsyłac kurier itp i czekasz na decyzje a auto potrzebne , przynajmniej ja tak robie i BIERZ FAKTURE IMMIENA BO PARAGONY BLEDNA !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ruville nie polecam, jak mialbym wsadzić febi to bym odzalowal i dorzucil do lema, ms fajna alternatywa jak ktos chce tanio ale to jak sie trafi, poszukaj ewentualnie tanszej robocizny, zawsze mozna wiecej do wahaczy dorzucić ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do firmy wahaczy muszę się zastanowić, gdybym dawał samochód do mechanika to pewnie wziąłbym lema, ale chce wymienić wszystko sam.

 

Co do wymiany, może dacie mi jakieś rady? Wiem, że samochód ma być opuszczony gdy dokręcamy śruby i śruby posmarowane smarem miedzianym, czy należy zwrócić na coś jeszcze uwagę?

 

Czy wymieniając cały komplet wahaczy należy jeszcze coś wymienić? Spotkałem się gdzieś z opinią, że powinno się wymienić drążek stabilizatora, czy to prawda?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie chodzi Ci o łączniki stabilizatora :) Są w komplecie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie, gdzieś przeczytałem, że powinno się wymieniać od razu drążek stabilizatora, chyba że ktoś się pomylił z łącznikiem, czyli tego się nie wymienia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stabilizatora w sumie się nie wymienia jeśli nie jest pogięty lub skorodowany, no chyba, że czegoś nie wiem. Mechanikiem nie jestem, grzebanie przy aucie traktuje jako hobby i relaks :) Ale przeważnie łącznik stabilizatora się wymienia, nie sam stabilizator, może źle przeczytałeś albo ktoś się pomylił :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mateusz rozważ wahacze firmy RTS.

Wychodzą niewiele drożej od Master Sporta a to zupełnie inna liga.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
firmy RTS

Zawsze ciekawiła mnie ta firma. Jak ogólnie z jakością części tej firmy (nie tylko wahaczy do B5)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności