Skocz do zawartości
Gość tymon

Problem z zasilaniem radia

Rekomendowane odpowiedzi

Mam kolejne pytanko :) Czy te radio da sie podlaczyc tak zeby po zaplonie sie wlaczalo a po wylaczeniu zaplonu wylaczalo i bez zaplonu zebym mogl sam wlaczyc? (Czyli tak jak bylo w fabrycznym)

Edytowane przez Torreto

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem tego wogole :/ Jak podlacze radio tak jak instrukcja nakazuje, to po wylaczeniu zaplon po chwili wlacza sie monitorek w radiu i swieci sie na bialo (ale wlaczyc radia sie nie da) i tak se swieci i swieci, wyczytalem na forum ze trzeba odlaczyc kabel od anteny bo moze powodowac jakies dziwne rzeczy w radiach niefabrycznych, no i jak go odlaczylem to juz sie nie wlacza monitorek, czyli faktycznie cos tam wariowalo przez ten kabelek...

Druga rzecz to po tym podlaczeniu zgodnie z instrukcja radio dziala tylko przy wlaczonym zaplonie, czy tak powinno byc? Zeby dzialalo bez zaplonu to albo trzeba polaczyc ze soba "+ po stacyjce" z "+ normalnym" lub np "+ po stacyjce" wpialem w pin od anteny (ten co odlaczylem kabel bo monitorek swiecil) i tez dziala bez zaplonu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie rozumiem tego wogole :/ Jak podlacze radio tak jak instrukcja nakazuje, to po wylaczeniu zaplon po chwili wlacza sie monitorek w radiu i swieci sie na bialo (ale wlaczyc radia sie nie da) i tak se swieci i swieci, wyczytalem na forum ze trzeba odlaczyc kabel od anteny bo moze powodowac jakies dziwne rzeczy w radiach niefabrycznych, no i jak go odlaczylem to juz sie nie wlacza monitorek, czyli faktycznie cos tam wariowalo przez ten kabelek...

Druga rzecz to po tym podlaczeniu zgodnie z instrukcja radio dziala tylko przy wlaczonym zaplonie, czy tak powinno byc? Zeby dzialalo bez zaplonu to albo trzeba polaczyc ze soba "+ po stacyjce" z "+ normalnym" lub np "+ po stacyjce" wpialem w pin od anteny (ten co odlaczylem kabel bo monitorek swiecil) i tez dziala bez zaplonu...

 

Tak powinno być:

czarny - masa

żółty - stałe +12V

czerwony - +12V załączane po stacyjce

niebieski - wyjście do sterowania el. anteną z radia

pomarańczowy - podświetlenie (+12V załączane ze światłami pozycyjnymi).

Jeżeli chcesz mieć np.możliwość włączania niezależnie od zapłonu to zasilanie musi być cały czas-czyli pod stały plus.Czyli-według Twojego schematu czerwony i żółty pod stałe zasilanie (+)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli fabryczne radia sa lepsze pod wzgledem tego ze po zaplonie moze sie samo wlaczyc, i bez zaplonu mozna... Ciekawe dlaczego w normalnych radiach tego nie ma :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli fabryczne radia sa lepsze pod wzgledem tego ze po zaplonie moze sie samo wlaczyc, i bez zaplonu mozna... Ciekawe dlaczego w normalnych radiach tego nie ma :(

 

Da się,z tym że musiałbym pomyśleć chwilę :-D U mnie wisiał jakiś przekaźnik wpięty pomiędzy kostki radia a instalację fabryczną.Wiem że się dało tak włączać.Jak znajdę to ustrojstwo to wrzucę foto i opis-ale nic Ci nie mogę obiecać...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK... To musze pomyslec jak se teraz podlaczyc, a jak wrazie dodasz ten myk to se zrobie :)

Dzieki za cenne informacje...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak wrazie dodasz ten myk to se zrobie :)

 

Póki co podłącz "na stałe",jak znajdę ten patent to wrzucę na forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A wiec radyjko podlaczone i jestem bardzo zadowolony, myslalem ze DviXa nie bedzie odbierac bo nie bylo wymienione to w opisie radia ale dziala... Rozkminienie jak polaczyc kable i je polaczenie to byl pryszcz, ale zamontowanie radia to tragedia... lapy mam cale pozdzierane :/ Te radio z tylu mialo z jednej strony kable zasilania i glosnikow a z drugiej kabel USB, do Ipoda, antena i jeszcze 12 wtyczek do podlaczenia np Subwofera czy kamery do cofania... A za radiem malo miejsca... Ciezko bylo i juz chcialem ciac te nie potrzebne ale udalo sie jakos... Moglem np koszyk troche polamac i bylo by bez problemu ale nie lubie tak robic ze cos poniszczyc trzeba...

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam dosyć spory problem, który dotyczy radia, mianowicie kupiłem passata b5 FL i klient od którego go kupiłem, wypiął fabryczne radio, w którym była cd, nawigacja no i było 2 dinowe, problem polega na tym że chciałem tymczasowo podłączyć radio 1 dinowe Clarion. Podłączyłem, pięknie grało, samóchód odpalał, wszystko ok, ale wysiadłem z auta i nie mogłem zamknąć auta!!! Wsiadłem z powrotem i odłączyłem radio, i jak odłączyłem auto elegancko się zamyka i otwiera!!! Orientuję się ktoś co może być przyczyną, coś pomieszane w elektronice??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mam pytanie wyciągnołem radio i tam są trzy kostki iso dwie wiadomo po co są zasilanie a druga głośniki to rozumiem ale po co ta trzecia moż mi ktoś to opisze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

3 ISO to WE/WY liniowe, telefon, zegar itp.

 

 

Czyli fabryczne radia sa lepsze pod wzgledem tego ze po zaplonie moze sie samo wlaczyc, i bez zaplonu mozna... Ciekawe dlaczego w normalnych radiach tego nie ma

 

Logika zapłonu

Wiele produkowanych radioodtwarzaczy samochodowych posiada funkcję logiki zapłonu. Niewiele osób wie co to jest i jakie są konsekwencje wynikające z tego, że radio posiada taką funkcję. Najłatwiej wytłumaczyć co to jest na przykładzie.

 

Zwykle radia się słucha w czasie jazdy. Po skończonej podróży gdy wyłączamy zapłon i wysiadamy z samochodu wyłączamy także radio. Przy odpowiednim podłączeniu radio będzie się nam wyłączać i włączać wraz z wyłączaniem i włączaniem stacyjki w pozycję zapłon. Ale wtedy aby można było radia słuchać na postoju trzeba mieć włożony kluczyk w stacyjkę i włączony zapłon. Nie jest to zbyt korzystna sytuacja. Najlepiej byłoby mieć możliwość włączenia radia także gdy kluczyka nie ma w stacyjce ale mimo to nie tracić możliwości wyłączania radia kluczykiem. To właśnie umożliwia logika zapłonu (ignition logic).

 

Mamy więc taką sytuację. Radio włączane i wyłączane jest kluczykiem ale można go niezależnie od stacyjki włączyć. Pozostają jeszcze dwie sytuacje. Radio było włączone przed załączeniem zapłonu, będzie także włączone po jego włączeniu. Druga to wyłączyliśmy radio po włączeniu zapłonu, nie włączy się ono także po wyłączeniu i ponownym włączeniu zapłonu (czasem nie mamy ochoty radia słuchać to po co ma się samo włączać). A co z zapominalskimi, którzy zapominają wyłączyć radio i wychodzą z samochodu? Nie ma problemu, bo radio z logiką zapłonu wyłączy się samo po czasie jednej godziny gdy nie jest włączona stacyjka, ewentualnie wyłączy się gdy tylko zdejmiemy panel sterujący.

 

Skoro jest tak dobrze to dlaczego nie zawsze jest to najlepiej? Wynika to ze sposobu sterowania logiką zapłonu. Większość radioodtwarzaczy ma podwójne wejście plusa zasilania. Jeden z nich jest podłączany tam gdzie jest dostępne na stałe zasilanie mimo wyłączenia stacyjki a drugi tam gdzie to zasilanie pojawia po włączeniu stacyjki. I logiczne jest, że radiem steruje to wyłączane zasilanie. Teraz tylko kwestia interpretacji. Możemy z tego stałego zasilania zwykle podłączonego bezpośrednio na akumulator (czasem jest bezpiecznik po drodze ale nie zawsze) zasilać większość radia (końcówka mocy, procesor, reszta układów) a tym drugim dać tylko sygnał, że stacyjka została załączona (zwykle tylko jeden tranzystor czyli ten przewód pracuje praktycznie bezprądowo) albo z tego na stałe zasilać tylko podtrzymanie procesora (potrzebne w radiach kodowanych oraz tych co gubią ustawienia po odłączeniu od zasilania) a resztę zasilić po stacyjce. Bardziej sensownym wydaje się to pierwsze rozwiązanie, gdyż na doprowadzeniu zasilania nie tworzą się niepotrzebne spadki napięć (na stacyjce, wielu połączeniach) i radio pracuje lepiej i stabilniej.

 

Może byłoby jeszcze wszystko w porządku, gdyby nie fakt, że producenci tak kablują samochody, jaki sposób zasilania przewidują w radiach fabrycznych. I samochody japońskie głównie przystosowane są do tej drugiej opcji (przewód z plusem na stałe o średnicy 0,25 mm) a producenci europejscy pod tą pierwszą opcję (tam przewód ten jest co najmniej grubości 1mm ale ten drugi jest zwykle 0,75 lub nawet 0,5mm). Jak będą się zachowywać różne kombinacje radio samochód zachowywać to można przewidzieć ale zwykle w europejskich nie ma takiego dużego problemu. Innym problemem jest interpretacja standardu ISO. W normalnym podłączeniu plus na stałe jest na styku 4 a ten po stacyjce na 7 natomiast w samochodach przewidzianych pod funkcję logiki zapłonu (np. Opel) jest odwrotnie. Powoduje to, że radia bez podtrzymania pamięci będą kasować ustawienia po wyłączeniu zapłonu (Alpine, Sony, Pioneer, Kenwood itp.). Radia z pamięcią nieulotną (Blaupunkt, Grundig, Philips) będą w obu przypadkach pracować praktycznie bez problemów. Praktycznie oznacza, że niektóre mogą pytać o kod (jak mają) inne po włączeniu przeskanują pasmo (Grundig). Najlepsza wydaje się sytuacja z Philipsem, bo on gdy plus na stałe na styku 4 to pracuje dobrze ale bez logiki zapłonu, gdy natomiast ma plus na stałe na styku 7 pracuje poprawnie ale działa logika zapłonu.

 

Producenci radioodtwarzaczy w różny sposób rozwiązali tą sytuację. Najprościej jest gdy radio ma złącze ISO na kablach. Wtedy można zamienić połączenia na kablu (np. żółty przewód zamienić z czerwonym miejscami), lub też oba plusy wziąć z tego doprowadzenia gdzie zasilanie jest na stałe (wtedy możemy słuchać radia na postoju bez kluczyka). Problem pojawia się gdy radio ma na stałe wbudowane złącze ISO. Ale i tu producenci znaleźli rozwiązanie. Można przecież przełączyć plus z jednego na drugi bezpiecznikiem (Clarion, JVC) lub też zworą (Sony Pioneer). Ale wtedy nie mamy już radia sterowanego kluczykiem.

 

Cytat za: http://elektron.pol.lublin.pl/users/djlj24/studio24/kable/ignilog.htm

Edytowane przez neurojarre

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie

 

chodziło mi o kostkę do głośników bo sa takie dwie z zasilaniem to rozumiem. Mniej więcej jestem kumaty w tych sprawach ale tu nie wiem po co to czy to ma coś wspólnego z kostką z tyłu do zmieniarki która powinna być a jej nie mam pewnie mi wymontowali. tyle ze ta trzecia kostka taka samo jak od głośników jest a nie mini iso do zmieniarki czy sterowania. Może sprawdze miernikiem czy ma coś wspólnego z kablem w bagażniku od zmieniarki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, mam dosyć spory problem, który dotyczy radia, mianowicie kupiłem passata b5 FL i klient od którego go kupiłem, wypiął fabryczne radio, w którym była cd, nawigacja no i było 2 dinowe, problem polega na tym że chciałem tymczasowo podłączyć radio 1 dinowe Clarion. Podłączyłem, pięknie grało, samóchód odpalał, wszystko ok, ale wysiadłem z auta i nie mogłem zamknąć auta!!! Wsiadłem z powrotem i odłączyłem radio, i jak odłączyłem auto elegancko się zamyka i otwiera!!! Orientuję się ktoś co może być przyczyną, coś pomieszane w elektronice??

 

nowe radio koliduje z sygnalem diagnozy K-line -odlacz przewod A3 z kostki ISO (czarna),

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość KWIATEK

Potrzebuje pomocy z ustawieniem zegarka w radiu PIONEER DEH-424R Kupilem niedawno paska i nie mam instrukcji do radia. Probowalem juz roznych kombinacji ale nie da rady ustawic godziny.

Pytanie dodatkowe: jak odlacze kiedys akumulator to bede potrzebowal kod do odblokowania- czy da sie go jakos zmienc poki wszystko dziala?

IMG_6486.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.. Nie wiem czy to najlepsze miejsce na moj problem - jesli nie to prosze o przeniesienie..

Przegladalem juz troche forum w poszukiwaniu odpowiedzi na moj problem ,ale niestety nic nie znalazlem ( albo zle szukalem ;)

Ale do rzeczy..

Sprawa wyglada tak - w pasku B6 (2007 rok) jest zalozone niefabryczne radio 1din (JVC) - nie wiem czy poprzedni wlasciciel sobie zmienil, czy tak auto wyjechalo z fabryki ? a ja chcialbym zalozyc spowrotem fabryczne - rcd300, zakupilem juz sobie takie radyjko, podlaczylem pod kostke ISO i niby wszystko ok.. - ale.. - nie mam mozliwosci sluchania radia bez wlaczonego zaplonu. Jak jest wlozony kluczyk to gra, po wyjeciu kluczyka wylacza sie, a bez kluczyka nie chce grac. Dodam ze przy tym niefabrycznym JVC bylo tak samo - z wlaczonym kluczykiem gralo, bez kluczyka cisza..

Ma Ktos moze jakies pomysly co moze byc zle ? Kostka ISO w samochodzie wyglada na nie ruszana - nie widac zadnych laczen kabli, mostkowania itp..

Z gory Dzieki za zainteresowanie tematem i wszelkie porady..

Pozdrawiam - olson

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam wszystkich.. Nie wiem czy to najlepsze miejsce na moj problem - jesli nie to prosze o przeniesienie..

Przegladalem juz troche forum w poszukiwaniu odpowiedzi na moj problem ,ale niestety nic nie znalazlem ( albo zle szukalem

Ale do rzeczy..

Sprawa wyglada tak - w pasku B6 (2007 rok) jest zalozone niefabryczne radio 1din (JVC) - nie wiem czy poprzedni wlasciciel sobie zmienil, czy tak auto wyjechalo z fabryki ? a ja chcialbym zalozyc spowrotem fabryczne - rcd300, zakupilem juz sobie takie radyjko, podlaczylem pod kostke ISO i niby wszystko ok.. - ale.. - nie mam mozliwosci sluchania radia bez wlaczonego zaplonu. Jak jest wlozony kluczyk to gra, po wyjeciu kluczyka wylacza sie, a bez kluczyka nie chce grac. Dodam ze przy tym niefabrycznym JVC bylo tak samo - z wlaczonym kluczykiem gralo, bez kluczyka cisza..

Ma Ktos moze jakies pomysly co moze byc zle ? Kostka ISO w samochodzie wyglada na nie ruszana - nie widac zadnych laczen kabli, mostkowania itp..

Z gory Dzieki za zainteresowanie tematem i wszelkie porady..

Pozdrawiam - olson

trzeba przerobić po prostu ,jak kostka jest orginał to tak już przez fabryke jest zrobione ja w swoim pasiu moge włączyć radio bez kluczyka ,zaś u kolegi w golfie 4 nie ma tak kiej opcji i to nic dziwnego w tym nie jest takze nie myśl że masz coś żle tylko po prostu tak już masz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.. Mowisz kolego ze:

trzeba przerobić po prostu
- ok, tylko jak by to trzeba zrobic zeby "odzyskac" pelna funkcjonalnosc radia ? tzn zeby gralo zarowno przy wlaczonym zaplonie jak i bez niego, oraz zeby sie wylaczalo po wyjeciu kluczyka ?

Sprawdzalem miernikiem napiecia na tej kostce ISO - wyglada na to ze jest tak jak powinno byc -tzn:

pin 12 - Masa (brazowy)

pin 15 - 12V po wlozeniu kluczyka (zolty kabelek i widac ze "idzie" w okolice stacyjki)

pin 16 - 12V na stale ( tu schodza sie dwa kable (zolty-troche grubszy niz ten na stacyjke, oraz jakis czerwono zolty)

Czyzby tu cos bylo zamieszane ?

 

Z gory Dzieki za wszelkie propozycje jak zrobic zeby wszystko dzialalo poprawnie;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Mam dość poważny problem i jakby ktoś byłby mi wstanie pomóc byłbym bardzo wdzięczny. Kupiłem Passata z 2003r i nie bylo w nim radia, ktoś przed sprzedażą go wyciągnał (była to nawigacja). Problem polega na tym, że ktoś zrobił to bardzo bezmyślnie zamiast wyciągnąć wtyczki to część z nich poprostu obciął. I tu pojawia się problem, część wtyczek które zostały to do głośników i zasilania i to wszystko działa ale pozostało mi 6 kabli które nie mam pojęcia gdzie mam podłączyć. W samochodzie jest cała oryginalna instalacja do nawigacji i telefonu bez zmieniarki CD i wzmacniacza. Radio i navi normalnie działa ale z tego co wiem to te kabl co pozostały to kable do tel i do przekazywania informacji z radia na FIS. Kable które mi pozostały są w dwóch oddzielnych wiązkach: dwa kable czerwono-żółty i brązowo-żółty są razem i podejrzewam, że są one od tel (prawdopodobnie zielona wtyczka) i pozostałe cztery (prawdopodopnie do czerwonej wtyczki):czarny, niebiseski, pomarańczowy z fioletowym paskiem i pomarańczowy z brązowy paskiem. Prosiłbym bardzo o podpowiedź gdzie konkretnie powinienem podpiąć te kable tzn np ten kolor to CAN L a ten kolor CAN H itp. Prosiłbym bardzo o pomoc bo nie mam bladego pojęcia gdzie ja podpiąć a chciałbym podpiąć je prawidłowo. Z góry dziękuje za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Patryk,

Za radiem powinny być 3 końcówki: nawi, fm i gsm czy tylko jedna fm?

masz może fotkę?

pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Patryk,

Za radiem powinny być 3 końcówki: nawi, fm i gsm czy tylko jedna fm?

masz może fotkę?

pozdr.

 

W zależności od radia.Jeżeli jest z navi i gsm wbudowanym to mają,jeżeli jest zwykłe radio np.jakiś pioneer,sony itp. to tylko FM.U mnie gsm jest osobno,tak samo navi-mam jeszcze starą i jest osobno.Antena-jest trzyfunkcyjna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności