Skocz do zawartości
Gość tymon

Problem z zasilaniem radia

Rekomendowane odpowiedzi

Wzmacniacz masz w podstawie anteny w tym w co ja wkrecasz na dachu dlatego pin w kostce jest juz zajety.

 

 

2013-02-03 11.54.14.jpg

 

Dopnij go do pinu 5. Zaznaczony na zdjeciu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

darekwd

 

Tak wiec...

 

odp. 5. Jesli zalezy ci na podlaczaniu urzadzen zewnetrznych odrazu proponuje ci zmienic radjo. Zeby podlaczyc je tak jak wspomniales potrzebny jest odbiornik przetwarzajacy sygnal, ktory kosztuje prawie tyle co radyjko na cd.

odp. 1. W kostce masz wyjscie tylko na przednie glosniki i kable do tylu musialbys pociagnac od samego radia.

Z tego co mi wiadomo w slupkach nie ma zadnych kabli do glosnikow. Na 90% jestem pewien, chyba ze sa tak dobrze schowane..

odp. 3.W zaleznosci od zestawu glosnikow miedzy wysoko, a niskotonowymi zaklada sie przetwornice.

Zeby sciagnac maskownice trzeba zciagnac tapicerke drzwi.

Gdybys zdecydowal sie za to zabrac proponowalbym pociagnac kabel zaczynajac od tylnych drzwi przelozyc kabel przez harmonijkowa gume laczaca drzwi z slupkiem. Wsuwajac przez drzwi moze uda sie wydostac kabel bez rozbierania plastikow slupka, ewentualnie troche je odgiac. Jak juz sie uda pociagnac kabel w strone radia wsuwajac go pod plastiki progow w taki sposob zeby nie wypadaly... Teraz zaczna sie schody... mianowicie przeciagnac kable przez deske rozdzielcza do radia. Przypuszczam ze tez powinno sie udac bez jej rozkrecania. Pociagniete kable trzeba bedzie podlaczyc do brazowej kostki iso w wolne zewnetrzne piny.

 

Mam nadzieje ze pomoze to tobie chodz troche. Bardziej szczegolowe informacje znajdziesz na innych forach jak nie na tym, wystarczy dokladniej poszukac.

 

Na koniec chcialbym cie jeszcze uswiadomic ze przy montazu glosnikow chyba niezbedne okaze sie odkrecenie blach pod tapicerka drzwi, bo to do nich beda przykrecone plastiki glosnikow. Blachy te uszczelnione sa wadliwa uszczelka z pianki, jesli to ruszysz bedziesz musial uszczelnic ja w kolo (uszczelniaczem dekarskim lub odpowiednim silikonem bez octu) zeby ci woda do srodka auta nie wlatywala.

 

Ja swoja betke probowalem przerobic wmontowujac w nia transmiter fm jednak nie wypalilo i poszukalem innego radyjka z niebieskim podswietleniem, wejsciem aux i bluetooth'em. Teraz jestem zadowolony i wystarczaja mi przednie glosniki.

Edytowane przez dugi665

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dopnij go do pinu 5. Zaznaczony na zdjeciu

 

Dziękuje bardzo już zrobione co prawda nie dopiąłem tylko ten przewód na siłę wcisnąłem i mocno się trzyma.

Na razie łapie w mieście każda stację i czysty odbiór zobaczę co się będzie dziać jak wyjadę w trasę ;) dziękuje pozdrawaim

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
odp. 5. Jesli zalezy ci na podlaczaniu urzadzen zewnetrznych odrazu proponuje ci zmienic radjo. Zeby podlaczyc je tak jak wspomniales potrzebny jest odbiornik przetwarzajacy sygnal, ktory kosztuje prawie tyle co radyjko na cd.

 

opanuj się chłopie...kupuje się TRACK66 lub robi samemu i podpina pod piny przeznaczone dla zmieniarki

 

3.W zaleznosci od zestawu glosnikow miedzy wysoko, a niskotonowymi zaklada sie przetwornice.

 

jakie przetwornice ? to są zwrotnice jak już, do tego w naszych pasztetach za zwrotnice robią same kodki

Na koniec chcialbym cie jeszcze uswiadomic ze przy montazu glosnikow chyba niezbedne okaze sie odkrecenie blach pod tapicerka drzwi, bo to do nich beda przykrecone plastiki glosnikow

 

a rozbierałeś to chociaż ? dystanse plastikowe z głośnikiem są nitowane do blachy. Wystarczy zrobić to samo z tyłu, jeżeli nie ma tam głośników. Wcześniej tylko potrzebny jest kabel głośnikowy wypuszczony w drzwi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wow... serek przyszedl sie dowartosciowac na forum ;]

 

ten twoj track66 to ile niby kosztuje?

chodzi ci o tego typu adapter? http://allegro.pl/emulator-adapter-aux-audi-seat-vw-skoda-tanio-i3008406509.html

to radio na cd dostanie juz za 50zl

 

Masz racje zwrotnice, a nie zadne przetwornice! I gdybys czytal uwazniej to napisalem ze sa one potrzebne W zaleznosci od zestawu glosnikow

 

Owszem rozbieralem to i.... nie mialem tam glosnikow wiec nie widzialem ze sa montowane na nity, ale wolalem ostrzec kolege i przestrzec go o tej felernej uszczelce. Jak widzisz nie kazdy jest na tyle bystry zeby o tym pomyslec.

 

dodalem jeszcze...

 

Mam nadzieje ze pomoze to tobie chodz troche. Bardziej szczegolowe informacje znajdziesz na innych forach jak nie na tym, wystarczy dokladniej poszukac.

 

"opanuj się chłopie... " Przez takie osoby jak ty takim zyczliwym osobom jak ja odechciewa sie pomagac innym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przez takie osoby jak ty takim zyczliwym osobom jak ja odechciewa sie pomagac innym.

 

prowadził ślepy kulawego :doh

 

---------- Dodano o 19:53 ---------- Poprzednia wiadomość o 19:50 ----------

 

ten twoj track66 to ile niby kosztuje?

 

miałem, sprzedałem za niecałe 40 zł

 

 

Owszem rozbieralem to i.... nie mialem tam glosnikow wiec nie widzialem ze sa montowane na nity

 

no widzisz

 

 

wolalem ostrzec kolege i przestrzec go o tej felernej uszczelce. Jak widzisz nie kazdy jest na tyle bystry zeby o tym pomyslec.

 

jak komu się trafi, jak pogniesz blachę przy ściąganiu to i owszem wodę znajdziesz w środku, inaczej nic złego się nie dzieje - sprawdzone.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak komu się trafi, jak pogniesz blachę przy ściąganiu to i owszem wodę znajdziesz w środku, inaczej nic złego się nie dzieje - sprawdzone.

wiesz zależy... ja ściągałem i ta uszczelka na dole faktycznie była już lekko sparciała, wody nie przepuszczała ale profilaktycznie uszczelniłem wszystko silikonem

 

poza tym żeby pogiąć tą blachę to trzeba się postarać ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za cenne uwagi nie rozbierałem jeszcze swojego Paska i widzę że problemów będzie trochę. Dzięki dugi665 za informacje o kabelkach bo kupiłem sobie klucze do wyciągania radia i niestety do kostki dochodzą tylko dwie pary przewodów. Tak więć potrzebne jest niezłe bebeszenie. Gdyby nie to że kupiłem 4 kanałowe radio Gamma komplet głośników do tyłu z przewodami i kostami to chyba dałbym sobie spokój z tymi glośnikami bo nie chcę mieć coś pourywane i nie chcę sobie fundować "świerszczy". A emulator zmieniarki z przesyłką najtaniej wychodzi za 100 zł z przesyłą. Dzięki serek za pomysł z nitowaniem. Jak się zdecyduję bebeszyc to opiszę swoje doświadczenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na razie łapie w mieście każda stację i czysty odbiór zobaczę co się będzie dziać jak wyjadę w trasę

 

separator antenowy.... piękna sprawa dla słuchaczy :) to naprawdę pomaga

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! Kupiłem i założyłem w swoim Passacie radio Kenwood KDC-4751 SD no i jak to bywa nie obyło się bez problemów. Otóż radio działa bez problemu po włączeniu zapłonu, ale niestety po wyłączeniu i ponownym włączeniu zapłonu gubi pamięć. Czytałem w tym temacie o zamianie żółtego z czerwonym. Problem tylko w tym o który żółty z czerwonym chodzi. Kenwood dołączył mi do radia taką oto kostkę:

http://global.images7.fotosik.pl/2648/685483aba2e60402.jpg

 

Czy wystarczy, że zamienię miejscami te dwa rozłączalne przewody zaizolowane przezroczystym tworzywem? Czy to o właśnie te żółty z czerwonym chodzi?

 

Druga sprawa to fakt, że do oryginalnego radia Beta dochodziły 3 kostki - standardowo brązowa i czarna, które wpinamy w kostkę ISO. Ale problem w tym, że do Passatowskiego radia dochodziła jeszcze trzecia kostka - taka jakby łączona (żółto-niebiesko-zielona chyba) - której nie ma gdzie wpiąć. Co z nią? Za co ona odpowiada? Czy można ją zignorować?

 

Wreszcie, czy przy radiu Kenwood da się osiągnąć pełną "logikę zapłonu"? Tzn. radio włącza się i wyłącza razem z kluczykiem w stacyjce, ale można je włączyć ręcznie również bez kluczyka w stacyjce?

 

Przy obecnym podłączeniu (gubiącym pamięć) zauważyłem też, że pomimo kompletnego wyłączenia radia poprzez przytrzymanie przycisku POWER przed wyłączeniem zapłonu, radio uruchamia się znowu po włączeniu zapłonu. Czy ten problem zniknie po zamianie czerwonego z żółtym? Chciałbym, aby kompletne wyłączenie radia było świętością nienaruszalną dla stacyjki.

 

Bardzo proszę o pomoc. Zaznaczam, że przeczytałem ten temat od deski do deski i nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na moje pytania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. po to są rozpinane żeby można było je przepiąć - zrób tak

2. u mnie działa w standardzie radio - czyli wg Twojego określenia "logika zapłonu" z tym, że radio które gra i zostanie wyjęty kluczyk ze stacyjki po chwili się wyłącza. Można je włączyć bez kluczyka ale gra jakiś tam czas, pół godziny, godzinę i się wyłączy.

3. trzecia kostka mogła być od zmieniarki w bagażniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

serek, dzięki za wskazówki.

 

 

3. trzecia kostka mogła być od zmieniarki w bagażniku.

 

Czyli, tak jak przypuszczałem, handlarz trochę mi ogolił auto z wyposażenia :dupablada

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie.. mam problem :/ wiec, jak ja mam podlaczyc radio?

Chodzi mi o to, ze podlaczam radyjko (Alpine iDA-X311RR) normalnie stale 12v i pod stacyjke gdzie po wlozeniu kluczyka jest 12v.. aleee... mam w tez trzeci kabel na +12v, staly, nie wazne czy kluczykl czy nie. No i teraz chodzi o to, ze jak podpinam ten trzeci pod ten gdzie po wlozeniu kluczyka jest 12v to elektryka mi wariuje.... a jak go podpinam pod ten staly 12v to bez zmian... a jak go nie ma nigdzie, wisi sobie swobodnie to centralny zamek przy drzwiach przednich pasazera mi szwankuje. tzn tak sie przycina...

Jak ktos nie zrozumial, a jest to mozliwe, bo ciezko tlumacze to niech zada pytanie a odpowiem :) Blagam Was o pomoc :D

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w instrukcji jest dokładny opis co, gdzie i jak...

Edytowane przez serek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w instrukcji mam napisane, ze sa dwa plusy(stale 12v) i jeden + ze stacyjki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czerwony - stacyjka +12V

czarny - masa

niebieski - zasilanie anteny

pomarańczowy - reg. podświetlenia

i żółty - stały +12V

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wszystko sie zgadza. tak mam podlaczone. Ale... chodzi o to, ze mam drugi kabelek +12v przez ktorego sa te cyrki... mam do wyboru, albo poprawnie dzialajaca elektryke, radio wylacza i wlacza sie z kluczyka lecz z przycinajaca sie centralka (ktora mega wkurza) albo dzialajaca centralke i z wieloma wariacjami w elektryce... Wiec ja nie wiem jak to ma byc :/ a poza tym... poprzedni wlasciciel chyba przesadzil z kombinowaniem i wszystko by trzeba poprawic, powyrywane kable z kostki i ominieta wlasnie kostka. ehh. jak mam to podpiac zeby bylo ok ? :/

Edytowane przez Kukson

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

człowieku, napisz chociaż o jaki kabel chodzi - kolor i czy to kabel z radia czy z wiązki auta ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a powiedz mi... jak w radiu ma byc stale 12v.. ehhh... wiec to raczej logiczne, ze z wiazki auta. kolor czerowny z paskiem niebieskim.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w instrukcji tego radia nie ma kabla o tym kolorze - a jeżeli to jest kabel w Twojej wiązce w aucie to skąd ktoś ma wiedzieć co to za kabel ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności