Skocz do zawartości
Marek

Klimatyzacja - climatronic

Rekomendowane odpowiedzi

Tak sie zastanawiam, czy jest mozliwosc podlaczenia sprezarki na "stale" w sensie aby zblokowac ja w lozysku aby sprawdzic czy wystarczy wymienic owe lozysko, czy cala sprezarke.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Można podłączyć na stałem, ale jak zapomnisz to akumulator KAPUTT :kwasny: ja tak miałem parę dni a potem jak musiałem pchać, to w koncu naprawiłem co trzeba.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zle wytlumaczylem. Chodzi mi oto jak sprawdzic czy sprezarka dziala a sprzeglo jest uszkodzone. Owe sprzegloo po podaniu napiecia nadal nie lapie walka od sprezarki. Lozyskoo sie kreci na pasku a walek stoi. Czy jest jakis sposob aby zklinowac walek ze sprzeglem aby byly sprzezone razem (bez uzycia pradu bo sprzeglo nie dziala) aby przetestowac sama sprezarke i kupic np tylko sprzeglo, a nie cala sprezarke ktora nie jest tania.

Edytowane przez head

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli, ze niemozna :-/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie lapie walka od sprezarki. Lozyskoo sie kreci na pasku a walek stoi. Czy jest jakis sposob aby zklinowac walek ze sprzeglem aby byly sprzezone razem (bez uzycia pradu bo sprzeglo nie dziala) aby przetestowac sama sprezarke

 

Jak sama nazwa wskazuje, to sprzęgło jest elektromagnetyczne i bez prądu nic raczej sam nie sprawdzisz. Jakbyś ją oddał do zakładu specjalizującego się w naprawach sprężarek, to by ci wtedy mogli sprawdzić to i owo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marcin-suzi

Hejka jestem nowy na forum i potrzebuje Waszej pomocy.Temat wygląda tak.Mam paska 2003 tdi 101 kM z climatronikiem.Co roku sprawdzam szczelność układu i co roku nikt nic nie stwierdza nawet pod ultrafioletem jakielkolwiek nieszczelności.Po nabiciu klima działała cały sezon i w następną wiosne znowu lipa.Mam już dość jazdy po mechanikach którzy robią wszystko i nic z mechaniką.Potrzebuje namiary na pefekcyjny warsztacik w okolicach krakowa lb bielska.Pozdrawiam i bardzo dziękuje za odpowiedzi i ewentualnie jakieś konkretne emaile.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie w sprawie Climatronic.

 

Passat B5 FL 2000r 130KM

 

Klimatyzacja sprawdzona, napelniona.

Wlaczam auto, wlaczam klime i **** :/ komp pokazuje spalanie 0,6 l dopiero jak mu dam gazy do ok 2tys obr zaczyna chlodzic i jak puszcze pedal gazu to pokazuje spalanie 0.9 l czyli widac ze klima chodzi na wiekszych obrotach.

W moim paszczaku tak sie nie dzieje, wlaczam i dziala.

 

Od czego zaczac - obstawiam albo pasek od klimy, lub rolke napinajaca od klimatyzacji.

 

Moze cos innego ? ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Od czego zaczac - obstawiam albo pasek od klimy, lub rolke napinajaca od klimatyzacji.

 

Moze cos innego ? ?

Gdyby się ślizgał to by piszczał.

Może sprężarka klimy, ewentualnie sitko w przewodzie przy podszybiu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kochani potrzebuje silnik dmuchawy klimatyzacji/swiezego powietrza. Numer czesci 0130111189 lub ewentualnie caly modul 8d1820021.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

koledzy podpowie ktoś czy nastawy początkowe klap climatronica robi się w grupie 01-ENGINE czy w innej?

wiem ze pozniej [basic Settings - 04] - Nastawy podstawowe i kanał 01 ale jak wchodzę własnie tam w ENGINE to wyskakuje w wszystkich 4 okienkach ERROR

 

proszę o podpowiedz tu lub na PW.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

koledzy podpowie ktoś czy nastawy początkowe klap climatronica robi się w grupie 01-ENGINE czy w innej?

wiem ze pozniej [basic Settings - 04] - Nastawy podstawowe i kanał 01 ale jak wchodzę własnie tam w ENGINE to wyskakuje w wszystkich 4 okienkach ERROR

W Engine nie ma klimatyzcji, tylko silnik :D

wchodzisz w klimatyzacje 08 -auto HVAC nie w engine 01 i potem basic setting :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W Engine nie ma klimatyzcji, tylko silnik :D

wchodzisz w klimatyzacje 08 -auto HVAC nie w engine 01 i potem basic setting :D

 

 

o taką odpowiedz mi chodziło dziękuje kolego :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jestem tu nowy i nie chcialem zakladac nowego tematu.

Sporo juz zkorzystalem z informacji z Waszego forum, ale nie znalazlem interesujacej mnie informacji.

Chcialbym w climatroniku zmienic ninimalna temperature mozliwa do ustawienia.

Obecnie jest 18 i nizej juz LO.

Teraz w zimie jak jade w kurtce to troche cieplo jest 18.

Czy da sie to gdzies w parametrach zmienic zeby np. bylo do 16 i dopiero LO?

Jesli tak do gdzie (najlepiej VAGiem)

 

Pozdrawiam Wszystkich.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie :fajny

Ustaw sobie na LO i zmniejsz siłę nawiewu. Nic więcej nie wymyslisz. Poza tym zimą klimatyzacja nie działa poniżej +5 stopni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To szkoda.... Troche to zkopali.... ale coz zrobic.

Widocznie uznali, ze niemcy nie lubie mniej niz 18 :(

A po co ma dzilac klima, jak na zewnatrz jest -5

Wystatczy odpowiednio mieszac cieple i zimne z zewnatrz i juz jest 16

Problem jest tylko taki ze nie zrobili regulowanych progow max i min.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zawsze możesz szyby otworzyć :) , a LO i nawiew na minimum starcza zupełnie nie ma co wydziwiać, jak za ciepło kurtkę można zdjąć przecież ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Podczas jazdy przy włączonej klimatyzacji gdy dodaję gazu słyszę cykanie przekaźnika, I gdy ujmuję gazu też słyszę cykanie.

 

Domyśliłem się że to ma związek z klimatyzacją. Wszedłem w menu diagnostyczne climatronika. Wybrałem kanał 19 (Kompressor Abschaltbedingung)

 

Kanał 19 to status sprężarki.

0 – to znaczy że w danym momencie jest załączona

Ale gdy dodaję gazu podczas jazdy to wraz z tym słyszalnym cykaniem przekaźnika w kanale 19 wskakuje wartość „12” (12 = Motronic-Schnittstelle) co skutkuje wyłączeniem sprężarki. Jak trochę agresywniej pojeżdżę to na stałe jest wartość 12. Trochę słabo jak w lato sprężarka się wyłączy. Środek chłodzący był uzupełniany na maszynie. Nie wiem czy to jest poprawne zachowanie czy jest coś nie tak, proszę o pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wyłącza się kompresor, żeby było więcej poweru na jazdę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A u Ciebie jest tak samo? Domyślam się że tak jest w silnikach słabszych AVB.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

też tak jest ale to chyba we wszystkich tdi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności