Skocz do zawartości
Marek

Klimatyzacja - climatronic

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

od pewnego czasu zauważyłem w moim pasku który posiada climatronic taką dziwną rzecz, mianowicie:

jechałem ostatnio wieczorem a było chłodno więc włączyłem ogrzewanie 24stopnie z nawiewem na twarz, było ciepło po czym wyłączyłem po dotarciu do celu. dziś jechałem i było około 20 stopni na dworzu i po jakiś 2-3km wskazówka od temperatury jeszcze nie ruszyła a z nawiewu leciało ciepłe powietrze a dodam że nie włączałem climatronica, czy w waszych paskach też to zauważyliście??

druga rzecz:

gdy zmieniłem temp na climatronicu na 20 stopni i go wyłączyłem z nawiewu leciało chłodne powietrze a gdy z powrotem przełączyłem na 24 i zostawiłem nawiew na twarz leciało nadal zimne powietrze i to mnie martwi, jaki może być tego powód??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Posiadam paska jak w opisie 03 r. z niesprawną klimą,dziurawy skraplacz (chłodnica) .teraz przyszedł czas na jej ożywienie ,zakupiłem nową chłodnice ,nie mając pojęcia jak długo w układzie nie było czynnika zakupiłem też osuszacz.korzystając z okazji że układ jest pusty chciałem tez sprawdzić stan dławika,zaworu rozprężnego,według tego co udało mi sie znaleźć to w paskach po lifcie powinien on znajdować sie tu ,jak zaznaczyłem sztrzałką ,to zdjęcia z mojego paska.

 

zaw 2.jpg

 

Niestety po odkręceniu tej złączki nie ma w cienkiej rurce nic,I teraz moje pytanie czy ktoś to wymontował czy po prostu zawór jet w innym miejscu.

Dodam ze jest to anglik wiec zaworki do napełniania znajdują sie tak jak w europejczyku po mojej lewej stronie (jak stanę przodem do samochodu) a wejście przewodów do samochodu po prawej stronie.

Bardzo proszę o podanie numeru części ,ponieważ syn zajeździł mi kompa na którym miałem Etkę.:wsciekly

Pozdrawiam

zaw1.jpg

Edytowane przez dob12

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dysza dławiąca, jest przy króćcu ładowania kolego :fajny Tzn wewnatrz przewodu :D A nie tam - gdzie pokazałeś strzałką.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dysza dławiąca, jest przy króćcu ładowania kolego :fajny Tzn wewnatrz przewodu :D A nie tam - gdzie pokazałeś strzałką.

Jest tez zdjęcie króćców ładowania(nabijania) klimy i nie ma tam nic, ruki z zaworkami widać na fotce:blink a wiem ze przed liftem tam jest co widać na poniższej fotce.

 

climakopia.jpg

 

niesty u mnie to wygląda jak na mojej fotce .

 

zaw 2.jpg

 

 

Dzięki kolego Danek75 masz racje:ok: odnośnie umiejscowienia dyszy dławiącej (coś mi sie p**********o),ale nie ma jej też jak w europejczyku ,a znalazłem ją pod akumulatorem jako że to anglik o czym pisałem,to króćce do napełniania ma po lewej a wejście do parownika po prawej (jak stanę przodem do samochodu) a rurki przebiegają z jednej strony na druga pod akumulatorem i tam jest ta rurka rozkręcana.:lol

Edytowane przez dob12

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiatam mam moj problem polega na ty ze mam przerwany calkowicie przewod od chlodnicy do sprezarki klimy w miejscu kolo sprezarki został on pozielony na pół i teraz chce to polaczyc i czy jest taka opcja zeby kupic waz gumowy i dwie opaski metalowe i to polaczyc? ;/ Bo weim mozna pospawac ale czy dalo by to zrobic takim sposobem co opisalem i jaki to by musial byc waz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spawaj i nie kombinuj. Twój pomysł przedroży spawanie, a co z efektem...tego nie wiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
chce to polaczyc i czy jest taka opcja zeby kupic waz gumowy i dwie opaski metalowe i to polaczyc?

 

Nie kombinuj- tylko kup używany wąż. Albo daj odpowiedniej firmie, co stosuje zakuwanie węży ciśnieniowych, bo same opaski raczej nie dadzą rady.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakie powinny być wartości zadane w trybie serwisowym climatronika? Na panelu wyświetlają się jakieś wartości - jakie one powinny być? Jak ustawić wartości bez VAGa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie dot. sprężarki klimy. Czy da się ja wymontować bez spuszczania czynnika chłodzącego ? Od pewnego czasu piszczy mi klima, podejrzenie padło na sprężarke ponieważ pisk pojawia sie tylko przy włączonej klimie, na niskich obrotach. Znika natomiast na trybie econ, niekiedy po rozgrzaniu silnika i przy dobrym przegazowaniu. Kładłem sie pod samochód i faktycznie wyglada że coś tam się ślizga, cięzko mi to wytlumaczyc bo nie wiem jak nazwać poszczegolne elementy, ale z tego co czytałem to wina sprzęgła sprężarki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie słyszałem o takim przypadku, żeby rozszczelnić układ odkręcając sprężarkę i nie tracąc czynnika.

Pojedź do jakiegoś warsztatu, gdzie mają maszynę, dogadaj się, że wyciągną Ci czynnik, dostaniesz wydruk ile go było, odkręć sprężarkę, napraw ją i wróć do tego warsztatu gdzie nabiją Ci czynnik na nowo. Przynajmniej zapłacisz za różnicę wagi czynnika a nie za cały.

Odkręcając sprężarkę musisz pamiętać o tym, że osuszacz niezabezpieczony, po 12 - 24 godz. będzie do wyrzucenia. A jeśli nie był nigdy wymieniany, to masz okazję zrobić to teraz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzieki za info. Trzeba zrobić tak jak mówisz, przynajmniej koszta bd mniejsze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio jak coś popiskiwało na wolnych obrotach w pasku tdi to po naciągnięciu napinacza paska od sprężarki piski ustały.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam problem z klima a mianowicie po starcie silnika wiatrak od klimy stoi, nie slychac magicznego "strzalu" sprzegla kompresora. Klimatyzacja jest swiezo nabita i nie dziala. Po diagnostyce cliamtronica pokazuje 444 00 i nic innego. Od czego zaczac?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Od czego zaczac?

 

Do sprężarki podłącz prosto z AKU - na krótko - PLUS. Wtedy zobacz czy wystartuje. Kolejna rzecz - sprawdź przekaźnik 267 i włóż inny na podmianę. Wiatrak też można na krótko podłączyć do AKU i zobaczyć, czy sie kręci. I tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W jakich rejonach najlepiej sie wpiac? Bezposrednio w sprezarke? W ktorych rejonach szukac wtyczki, bo nie wymacalem :swirus wpialem sie w wiatrak we wtyczke kolo zbiorniczka od wspomagania, ale ani drgnal. Jak sprawdzic przekaznik? Jak przelaczam na klimatroniku AUTO-ECON to slychac, ze owy przekaznik pstryka. Sprezarka kreci sie luzno, bez oporow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wpialem sie tak jak napisales i zero reakcji. wyglada jakby sprezarka umarla. Wtyczka byla bardzo zarosnieta rdza. Mimo iz ladnie sie kreci (reka). Mozliwe, ze wszystko, jest zalezne od sprezarki? (wiatrak itp??). Troche smieszy mnie podchodzenie do auta z mlotkiem, ale jak trzeba.... Jeszcze jedna mysl mi przyszla na mysl :) czy mozliwe ze cos z osprzetem sprezarki jest cos nie tak a sprezarka jest ok?? Dodam in auto stalo w komisie okolo roku.

Edytowane przez head

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale na włączonym silniku podawałeś napięcie do sprężarki? Jeśli tak, to może być po prostu zatarta. Lub - być może czynnik spierniczył z układu (wiem, wiem - nabijana była) - ale różnie bywa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam problem z klima cos w pasku 1999r 1,8 125KM, cos sie pojebalo w niej slychac taki metaliczny dzwiek przy pewnych obrotach tak od 2000 w gore, a na niskich obrotach jest ok, bylem dzisiaj na sprawdzeniu jej i nabiciu, niewiele odczynnika wprowadzil i odgrzybił a temat tego dzwieku mowi ze sie nie podejmuje tego bo napraw jako takich nie wykonuje tylkko sam serwis nabijania. pomóżcie !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja polecam WSZYSTKIM użytkownikom B6 wymieniać osuszacz raz na 2...3 lata.

Ci co nigdy nie wymieniali niech to zrobią :)

 

Moje autko już tydzień stoi na podnośniku i czyszczą układ z tego badziewia...

Rozmawiałem z ludźmi, którzy robią klimy i mówili, że w Passatach toczęśty przypadek, że rozwala się osuszacz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności