Skocz do zawartości
Marek

Klimatyzacja - climatronic

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich "szczęśliwych" użytkowników passata :kumple

 

przeczytałem cały ten temat(30stron) i parę pokrewnych, ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie. posiadam passka od miesiąca i od początku nie podoba mi się działanie climatronic, a mianowicie jak włączę AUTO lub klimę to co jakiś czas podczas jazdy i przy stałym ustawieniu prędkości słychać jakby sama zwiększała się prędkość wydmuchu- takie przeważnie dwa mocniejsze podmuch i potem spokój-odstępy czasowe są różne. Nie dawało mi to spokoju i zacząłem szukać - okazało się, że jest walnięty wentylator-więc go wymieniłem, następnie klimatyzacja w cieplejsze dni prawie w ogóle nie chłodziła- więc pojechałem na sprawdzenie szczelności i uzupełnienie freonu- po 58min okazało się, że układ jest szczelny, było 330g dobili do 625g, odgrzybili, dolali oleju i wymienili filtr p.pyłkowy. Ale obroty dalej "falują".

Podłączyłem pod VAG i pojawiają się dwa błędy:

603-Siłow.klapy przestrzeni dol./odmraż.-V85 brak osprzętu/ nie związany ze sprzętem

1274 - Silnik sterujący klapy przepływu powietrza -V71 brak osprzętu/ nie związany ze sprzętem

po autodiagnozie pojawiają się te same błędy:

25b 02

4FA 02

000 02

kasowanie nic nie daje!!!

Generalnie bardzo dokładnie i przystępnie dla nowicjuszy opisali koledzy jak się dostać do wszelakich silniczków, klap, czujników itd.

więc z tym problemu nie będzię- tylko czy wymiana bądź naprawa rozwiąże mój problem??

OTO PYTANIE.

czy te dwa błędy(siłownik i silnik) mają wpływ na falujące obroty i być może na słabe osiągi klimatyzacji- za co odpowiadają V85 i V71?? na tą chwilę nie jestem w stanie sprawdzić jak się sprawuje (jakie ma osiągi) po uzupełnieniu, bo jest chłodno, a przed uzupełnieniem w chłodniejsze dni klimatyzacja chłodziła ładnie.W serwisie powiedzieli, że w sumie ilość powyżej 300g freonu powinna chłodzić całkiem dobrze...kazali w razie czego wymienić ten zawór "rozprężający"?? który znajduje się z przodu samochodu bodajże obok osuszacza.

 

byłbym wdzięczny za rozwianie moich wątpliwości.

a dodam jeszcze, że wszystkie klapy chodzą dobrze, tylko po naciśnięciu obiegu zamkniętego czasem podczas jazdy jakby świszczało powietrze-chyba klapa się nie domyka...

 

ewentualnie gdyby wymiana pomogła to prosiłbym również o podanie jakiś numerów tych części lub ich nazwy.

Edytowane przez 22baton22

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Serdeczne podziękowania dla Jacka i Danka , Panowie - u mnie temat zamknięty - pierwszy strzał Jacka - dławica/dławi/filtr -czyli coś co robi za zawór rozprężny - dokładam fotke tego co zastałem w rurce po wypompowaniu gazu i wykręceniu - wymiana na nowy i klima mrozi aż palce odpadają . Dzięki raz jeszcze :) ( koszt to 12 pln - filterek - maszyna z gazem + komp za free w znajomym warsztacie )

dławica.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ładnie "zapuszczony" :haha

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Danek75 może Ty pomożesz- skąd mogą się brać taka falująca prędkość powietrza wydostającego się z układu klimatyzacji??

A może to Przełącznik F129 wyłącznik ciśnieniowy układu klimatyzacji jest odpowiedzialny za nierówną prace układu??

Edytowane przez 22baton22

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dławica/dławi/filtr

Gdzie mieści się ta dławica? W którym miejscu jest ona montowana?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcie miejsca dławika umieściłem nieświadomie na stronie 30 , dnia 13-05-2012 gdz:21:50 . W cienkiej aluminiowej rurce obok filtra kabinowego. Demontujesz filtr kabinowy dla lepszego dostępu , wysysasz gaz , demontujesz cieńką rurkę , wykręcasz zaworek/wentylek , wyciągasz stary filtr , czyścisz rurkę , wkładasz nowy filterek , wkręcasz nowy wentylek , zakładasz nowe oringi na końcach rurki , montujesz rurkę i filtr kabinowy - zapuszczasz maszynę i jeżeli to było przyczyną to po wszystkim . Powodzenia :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość maxell85

Witam wszystkich

Mam takie pytanie może ktoś mi pomoże i powie od czego można zacząć żeby pozbyć się problemu

Problem polega na tym że w czasie jazdy climatronic daje super chłodne i przyjemne powietrze ale wystarczy się zatrzymać na kilkanaście sekund i zaczyna dawać ciepłe powietrze nie idzie wysiedzieć a szczególnie w miejskich korkach a wystarczy nawet się toczyć aby było chłodne powietrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może mi ktoś napisać jak objawia się uszkodzenie zaworu w B6 ?

Ew. jak go sprawdzić ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam co to za błąd w climatronic 444?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
co to za błąd w climatronic 444?

 

Żaden :fajny To znaczy - brak błędów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie. otóż ponawiam pytanie odnośnie nierównomiernych obrotów climatronic - falowanie. dziś jestem po dłuższej sprawie i zauważyłem, że;

*falowanie występuje niezależnie od trybu ECON AUTO i bez napisu

*falowanie występuje TYLKO podczas jazdy

*pożyczyłem panel climatronic od kolegi i w jedną stronę jechałem na swoim panelu, w drugą na jego- objawy w obu przypadkach takie same.

 

może ktoś pomóc??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość slzuk

Witam. Mam problem z climatronikiem. Miałem uszkodzony czujnik świeżego powietrza ( tak wskazał mi climatronik ). Wymieniłem go. W warsztacie uzupełniono czynnik chłodzący. Klimatyzacja zaczyna chłodzić dopiero na wyższych obrotach ( 2500 - 3000 rpm ). Wentylator załącza się wtedy kiedy powinien i pracuje tak jak powinien, ale sprężarka załącza się dopiero przy tych wyższych obrotach ( tylko na wyższych obrotach podawane jest napięcie na sprzęgiełko sprężarki ). Sprawdziłem całe połączenie elektryczne od climatronika do sprężarki i jest ok ! Sprawdziłem też podmieniając z innego samochodu presostat i sterownik climatronik. Też są ok. Czy ktoś ma pomysł gdzie może być przyczyna takiego stanu rzeczy ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
skąd mogą się brać taka falująca prędkość powietrza wydostającego się z układu klimatyzacji??

A może to Przełącznik F129 wyłącznik ciśnieniowy układu klimatyzacji jest odpowiedzialny za nierówną prace układu??

 

Być moze i tak. Jeśli sam czujnik jest uszkodzony badź przewody do niego idące. Ale z tego co pamietam, to idzie tylko jeden przewód do niego :fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie

pojechałęm dziś nabić klime mechanik stwierdził że nie chodzi spreżarka. Podłączył powietrze żeby sprawdzić szczelność słychać bylo uciekające powietrze powiedzial ze to typowe w passacie dziurawy gumowy wąż pod autem. za naprawę krzykneli mi 450 zł. Co sądzicie o takiej cenie?? a moze sam dam rade zmienic ten wąż?? tylko jak on wygląda?? proszę o pomoc. autko z opisu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
typowe w passacie dziurawy gumowy wąż pod autem. za naprawę krzykneli mi 450 zł. Co sądzicie o takiej cenie?? a moze sam dam rade zmienic ten wąż?? tylko jak on wygląda??

 

Jeśli to jest robocizna wraz z nabiciem i naprawą węża, to cena jest spoko. A jak to wygląda? Zajrzyj pod samochód przy przednim prawym kole i zobaczysz tam dwa (w parze) grube przewody. To będzie zapewne jeden z nich.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

za sama naprawę tyle powiedział. nabicie swoją drogą. kolego a sam dam rade wymienić ten wąż na używany np??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
za sama naprawę tyle powiedział. nabicie swoją drogą. kolego a sam dam rade wymienić ten wąż na używany np??

 

No to jak za samą naprawę to troche sporo. Jak masz zdolności manualne, to sam to wymienisz, tylko uważaj, bo gwinty sa chyba aluminiowe (przynajmniej przy chłodnicy) i można je zerwać nieopatrznie :fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość MariuszP

Witam,

po kilku latach użytkowania climatronic w moim B5 FL zaczął szwankować. Początkowo było tak, że raz na jakiś czas przygasał niebieski wyświetlacz i układ "resetował" się. Po kilku sekundach wracało wszystko do normy. Teraz, niestety, praktycznie co dziennie, klima nie jest podświetlona i nie pokazuje temperatury zewnętrznej ( są dwie kreseczki -- ). Test pokazuje błąd 538 00 - błąd transmisji CAN. Innych błędów nie ma. Przy kolejnym uruchomieniu wszystko wraca do normy. Nie ma to związku z porą dnia, temperaturą czy wilgotnością.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Posiadam VW PASSATA PRZED LIFTINGIEM, ostatnio zakupiłem nowy panel Climatronic o oznaczeniu 3B1 907 044 B (długi).

Co oznacza to oznaczenie z literką ''B''?

Jaki kolor podświetlenia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam b6 i po nabiciu gazu ni chłodzi tak jak kiedyś.Sprężarka działa wiatraki chodzą.Czy może mi ktoś pomóc z góry dziękuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności