Skocz do zawartości
Marek

Klimatyzacja - climatronic

Rekomendowane odpowiedzi

czyli mam rozumieć że skręt nie ma nic wspólnego z wentylatorem ok .

mam jeszcze jedno pytanie bo nie znalazłem na nie odp i te na pewno związanie z climatronikiem .

od pewnego czasu mam problem z nawiewem , tzn. gdy jadę do 50km/h wszystko działa dobrze , ale powyżej tej prędkości dmuchawa raz wieje szybko , a raz wolno ( tak jakby się dusiła) - ilość kresek na climatronicu się nie zmniejsza. Według vagu mam błędy :

- siłownik klapy ogrzewania v68 (b. sporadyczny)

-siłownik klapy centralnej V70(b.sporadyczny)

-siłownik klapy przetłaczania v71 (b. stały)

-czujnik ciśnienia klimatyzacji -f129 (do czasu nie było kontroli)

 

który z tych silniczków może dawać takie objawy i jak go wymienić - idzie to zrobić przez schowek czy nie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam problem z silnikiem regulującym temperaturę v68, kiedy robię test błędu na klimatroniku mi niepokazuje a klapa v68 działa tylko w skrajnych położeniach. Pożyczyłem od znajomego cały silniczek i reakcja jest taka sama jak na moim starym. Czy ktoś się już spotkał z czymś takim? Za wszystkie sugestie będę wdzięczny pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem z błędem klimatronika 25b. Po usunięciu VAGiem ponownie powraca. Wiem, że to silniczek sterujący klapką nawiewu o numerach:

8D1-820-511.

Poniżej link allegro z silniczkami, które należy wymienić.

http://moto.allegro.pl/silniczki-sterowania-nawiewami-vw-passat-b5-i1389496756.html

Czy muszę zdejmować całą deskę żeby go wymienić czy wystarczy zdjąć np. cały schowek lub obudowę po lewej stronie pod kolumną kierownicy żeby się do niego dostać?

Pytanie kieruję do osób, które już coś takiego przerabiały.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

77Marek wystarczy zdemontować schowek, potem dużo cierpliwości i dasz rade wykręcić te silniczki (czerwone i niebieskie cięgno). Ja użyłem klucza w kształcie imbusów Torx 15, poluzowałem też nawiew na nogi i wyciąłem taki niepotrzebny kawałek plastiku wtedy będzie lepszy dostęp do śrub.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Misiek dzięki za podpowiedź na pewno z niej skorzystam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam sprwdzales lozyska w kolach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam.mam pasata b5 i nie chodzi mi chyba klima..gdy wlanczam AUTO to znika mi strzalka pokazujaca,ktory nawiew jest wlaczony (na jaka czesc ciala),gdy wlanczam przycisk pokazujacy, ktory nawiew mam byc wlaczony(na ktora czesc ciala ma byc) to znika AUTO i odwrotnie..albo jest jeszcze tak ze jak mam auto to nie moge miec wiecej jak trzy kreski wlaczony wentylator...czy to jest normalne podczas mrozow gdy wlanczam klime czy poprostu jest jakas awaria?

 

---------- Post added at 17:02 ---------- Previous post was at 17:00 ----------

 

witam.mam pasata b5 i nie chodzi mi chyba klima..gdy wlanczam AUTO to znika mi strzalka pokazujaca,ktory nawiew jest wlaczony (na jaka czesc ciala),gdy wlanczam przycisk pokazujacy, ktory nawiew mam byc wlaczony(na ktora czesc ciala ma byc) to znika AUTO i odwrotnie..albo jest jeszcze tak ze jak mam auto to nie moge miec wiecej jak trzy kreski wlaczony wentylator...czy to jest normalne podczas mrozow gdy wlanczam klime czy poprostu jest jakas awaria?

 

---------- Post added at 17:04 ---------- Previous post was at 17:02 ----------

 

witam.mam pasata b5 i nie chodzi mi chyba klima..gdy wlanczam AUTO to znika mi strzalka pokazujaca,ktory nawiew jest wlaczony (na jaka czesc ciala),gdy wlanczam przycisk pokazujacy, ktory nawiew mam byc wlaczony(na ktora czesc ciala ma byc) to znika AUTO i odwrotnie..albo jest jeszcze tak ze jak mam auto to nie moge miec wiecej jak trzy kreski wlaczony wentylator...czy to jest normalne podczas mrozow gdy wlanczam klime czy poprostu jest jakas awaria?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam.mam pasata b5 i nie chodzi mi chyba klima..gdy wlanczam AUTO to znika mi strzalka pokazujaca,ktory nawiew jest wlaczony (na jaka czesc ciala),gdy wlanczam przycisk pokazujacy, ktory nawiew mam byc wlaczony(na ktora czesc ciala ma byc) to znika AUTO i odwrotnie..albo jest jeszcze tak ze jak mam auto to nie moge miec wiecej jak trzy kreski wlaczony wentylator...czy to jest normalne podczas mrozow gdy wlanczam klime czy poprostu jest jakas awaria?

 

Wszystko jest :ok

Strzałki pokazują się poza trybem AUTO,możesz wtedy osobno sobie ustawiać nawiewy i je regulować-ale klima i tak wtedy działa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Problem tyczy się passata 3BG. Przy około 2,5 tyś obrotów słychać dość głośny "szelest" dobiegający z okolic silnika. Gdy pojechałem do mechanika i przewiozłem go w celu zademonstrowania problemu stwierdził, że jest to wina zbyt małej ilości freonu. Nie bardzo umie sobie wyobrazić powiązania pomiędzy obrotami a freonem. Co o tym sądzicie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Problem tyczy się passata 3BG. Przy około 2,5 tyś obrotów słychać dość głośny "szelest" dobiegający z okolic silnika. Gdy pojechałem do mechanika i przewiozłem go w celu zademonstrowania problemu stwierdził, że jest to wina zbyt małej ilości freonu. Nie bardzo umie sobie wyobrazić powiązania pomiędzy obrotami a freonem. Co o tym sądzicie ?
prędzej sprężarka nie wyrabia ale przy aktualnych temp nie działa więc to nie to może dmuchawa powietrza szeleści lub któraś z rolek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
prędzej sprężarka nie wyrabia ale przy aktualnych temp nie działa więc to nie to może dmuchawa powietrza szeleści lub któraś z rolek
Chodzi Ci o rolki z rozrządu? Dodam jeszcze, że po przetrzymaniu go przez pare sekund na tych 2,5 tyś obrotów szelest znika na pewien czas.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chodzi Ci o rolki z rozrządu? Dodam jeszcze, że po przetrzymaniu go przez pare sekund na tych 2,5 tyś obrotów szelest znika na pewien czas.
orolki pasków na zewnątrz napędzających alternator klimę i pompę wspomagania (i tu bym się przyjrzał jej)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wskazówki. Jak zagadka się wyjaśni, dam znać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam ja mam pytanie czy jest możliwość ustawienia klimy tak by grzała cały czas to znaczy ciepłem z silnika , pytam bo wydaje mi się że kiedyś udało mi się to osiągnąć a teraz nie pamiętam jak to zrobić pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam ja mam pytanie czy jest możliwość ustawienia klimy tak by grzała cały czas to znaczy ciepłem z silnika , pytam bo wydaje mi się że kiedyś udało mi się to osiągnąć a teraz nie pamiętam jak to zrobić pozdrawiam
dajesz na HI lub przekręcasz na max pokrętło i grzeje non top

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam ja mam pytanie czy jest możliwość ustawienia klimy tak by grzała cały czas to znaczy ciepłem z silnika , pytam bo wydaje mi się że kiedyś udało mi się to osiągnąć a teraz nie pamiętam jak to zrobić pozdrawiam

 

Obojętnie czy klima manualna czy climatronic-dajesz na max i czekasz aż się ugotujesz ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dajesz na HI lub przekręcasz na max pokrętło i grzeje non top

Chcesz go ugotować? :haha

 

Ustawiasz sobie temperaturę na klimie na przykład 24 stopnie i ci grzeje dopóki nie przestawisz na niższą wartośc. Czy to takie trudne? I co ci miało się wcześniej udać? Czy masz klimę elektroniczną czy manualną, to jak sobie ustawisz - tak ci będzie działać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno-jak już dojdzie do maksymalnej wartości to bardziej grzać już nie będzie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chcesz go ugotować? :haha

 

Ustawiasz sobie temperaturę na klimie na przykład 24 stopnie i ci grzeje dopóki nie przestawisz na niższą wartośc. Czy to takie trudne? I co ci miało się wcześniej udać? Czy masz klimę elektroniczną czy manualną, to jak sobie ustawisz - tak ci będzie działać.

no kolega chce żeby mu grzało cały czas więc ja i kolega patryk podaliśmy mu przepis :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności