Skocz do zawartości
Marek

Klimatyzacja - climatronic

Rekomendowane odpowiedzi

Przepis na przegrzanie los huevos :lol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie po raz pierwszy - chylę czoła dla długoletnich użytkowników passata (jako wcześniejszy fanatyk Rover'ów jestem zielonkawy w dziedzinie VW ale jak ktoś ma problem ze swoim Roverem - co będę wiedział przekażę). Mam problem w skrócie "--" w miejscu temperatury zewnętrznej na wyświetlaczu klimatronika. Co zrobiłem/sprawdziłem:

a) wydarłem kratkę dolną zderzaka i dostałem się do wg. mnie czujnika temp. zewn. - umocowany na belce dolnej - pod chłodnicą (dziwne jego obudowa nijak się ma do tych oferowanych w allegro - obudowa jak kondensator zalany żywicą z wyprowadzeniami standardowymi "językami" do łączenia przewodów (wydaje mi się, że były luźne, ale naprawa styku nie spowodowała poprawy).

b) Zmierzyłem rezystancję (ok 20kOhm) (zima wiec był zimny) jak złapałem łapą ogrzewając go to wzrosła do 40kOhm - hmm dość dobrze reaguje na zmianę temperatury

c) Przewód przy chłodnicy - był bardzo cienki - więc pomyślałem ha - tu cię mam - więc ostroszczypy - i po pewnym czasie zacząłem być zły na siebie - no nic zalutowałem.

d) Zdobiłem test klimatyzacji - liczba błędów 00 ale w pozycji numeru błędu 513 (pewno ten czujnik choć jeszcze dobrze u Was nie umiem szukać i nie jestem pewien).

I teraz nie wiem co dalej robić. Czy możecie mi powiedzieć jaką w przybliżeniu rezystancję powinien mieć ten czujnik (chodzi o zakres). Mój pojazd to Passat 1.8T 2001r. Jeszcze nie wziąłem igiełki i nie mierzyłem rezystancji po stronie sterownika - w jednym z wcześniejszych opisów odnalazłem rozmieszczenie gniazda. Czy termistor jest jedną "nogą" połączony do masy?

Edytowane przez witek_p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam !!! jestem od niedawna użytkownikiem Vw passata 1.9 131 tdi i mam albo miałem problem z ogrzewaniem - dzięki Twoim informacją i wskazówką zlikwidowałem usterke - Naprawde jestem pod wrażeniem Twojej wiedzy w szczegółach opisy - może powinieneś jakąś książke napisać w stylu zrób to sam - abc mechaniki !!! niezależnie jakbyś to nazwał jestem potencjalnym klientem POzdr..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Posiadam Passata 1,9 AWX z 2001r.

 

Strasznie słaba jest klima, po diagnozie VAG jest błąd 01299. Jak go usunąć??

 

 

Dziękuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy u Ciebie jest wystarczająca temperatura na zewnątrz odpowiednia +4 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj było prawie 18 stopni. Tak pokazywał komputer.

 

Dręczy mnie ten błąd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam!

 

Posiadam Passata 1,9 AWX z 2001r.

 

Strasznie słaba jest klima, po diagnozie VAG jest błąd 01299. Jak go usunąć??

 

 

Dziękuje.

01299 - Diagnostic Interface for Data Bus (J533)

It means whatever controller you pulled that code from is having difficulties talking to the Gateway (which is part of the instrument cluster) via the CAN bus. Jeśli wiele modułów kontroli mają ten sam kod, to problem jest w pobliżu gromady. If lots of control modules have the same code, then the problem is near the cluster. Jeżeli tylko jeden moduł ma tego kodu, to prawdopodobnie problem na lub z tego modułu. If only one module has this code, then it's likely a problem at or with that module.

Źródło http://forums.vwvortex.com/showthread.php?1519654-01299-Diagnostic-Interface-For-Data-Bus-J533-49-10-No-Communication

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy sprężarka z AWX'a podejdzie do AFN'a ?

Dzięki wielkie :):vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie czy sprężarka z AWX'a podejdzie do AFN'a ?

Dzięki wielkie :):vw:

podejdzie od AHH AHU AJM ATJ AVG AWX :D

Edytowane przez mielke

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cytat:

Napisał bart_71 Zobacz post

Witam!

 

Posiadam Passata 1,9 AWX z 2001r.

 

Strasznie słaba jest klima, po diagnozie VAG jest błąd 01299. Jak go usunąć??

 

 

Dziękuje.

01299 - Diagnostic Interface for Data Bus (J533)

It means whatever controller you pulled that code from is having difficulties talking to the Gateway (which is part of the instrument cluster) via the CAN bus. Jeśli wiele modułów kontroli mają ten sam kod, to problem jest w pobliżu gromady. If lots of control modules have the same code, then the problem is near the cluster. Jeżeli tylko jeden moduł ma tego kodu, to prawdopodobnie problem na lub z tego modułu. If only one module has this code, then it's likely a problem at or with that module.

Źródło http://forums.vwvortex.com/showthrea...-Communication

 

 

Od czego zacząć??

 

Dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam problem. zauważyłem że w moim aucie po załączeniu klimatyzacji nic się nie dzieje.niema charakterystycznego dźwięku wiatrak się nie kręci.czy to możliwe że jeśli nie ma czynnika w układzie system nie załącza sprężarki i wiatraka?chciałbym podpiąć vaga ale nie bardzo wiek które opcje wybrać żeby zobaczyć czy nie ma jakichś błędów.proszę o jakieś rady i pomoc.dodam że tydzień temu w moim aucie był robiony rozrząd, wymiana paska od klimy również.może to ma jakieś znaczenie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Mam problem. zauważyłem że w moim aucie po załączeniu klimatyzacji nic się nie dzieje.niema charakterystycznego dźwięku wiatrak się nie kręci.czy to możliwe że jeśli nie ma czynnika w układzie system nie załącza sprężarki i wiatraka?chciałbym podpiąć vaga ale nie bardzo wiek które opcje wybrać żeby zobaczyć czy nie ma jakichś błędów.proszę o jakieś rady i pomoc.dodam że tydzień temu w moim aucie był robiony rozrząd, wymiana paska od klimy również.może to ma jakieś znaczenie

jeśli masz climatronika (klima z wyświetlaczem) to na wyłączonym zapłonie wciskasz "obieg zamknięty"+"nawiew+"+"niebieski temperatury" równocześnie przekręcasz kluczyki trzymając te przyciski ok 3 sec i puszczasz powinien się włączyć test klimy a jeśli masz manuala to podłącz VAG na włączonym zapłonie i w liście wyboru w programie tam gdzie masz silniki skrzynie itp jest też klimatyzacja klikasz czekasz aż się połączy i na skanuj/test

Brak czynnik nie włączy klimy zawór spustowy odetnie sprężarkę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jeśli masz climatronika (klima z wyświetlaczem) to na wyłączonym zapłonie wciskasz "obieg zamknięty"+"nawiew+"+"niebieski temperatury" równocześnie przekręcasz kluczyki trzymając te przyciski ok 3 sec i puszczasz powinien się włączyć test klimy a jeśli masz manuala to podłącz VAG na włączonym zapłonie i w liście wyboru w programie tam gdzie masz silniki skrzynie itp jest też klimatyzacja klikasz czekasz aż się połączy i na skanuj/test

Brak czynnik nie włączy klimy zawór spustowy odetnie sprężarkę

vag nie pokazuje żadnych błędów jedynie 00778 Stering angle sensor (G85) ide zrobić test klimy i napisze co i jak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
vag nie pokazuje żadnych błędów jedynie 00778 Stering angle sensor (G85) ide zrobić test klimy i napisze co i jak.
błąd od czujnika kąta skrętu kiery

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kombinacja którą mi napisałeś nie działa ale działa inna -wiatrak+ niebieski + econ i robi sie jakaś diagnoza pokazuje mi 149 strzalki od zamknietego obiegu i strzałka od nawiewu na wprost potem 00 potem minus. co robić czekać?

 

---------- Post added at 20:27 ---------- Previous post was at 20:19 ----------

 

Brak czynnik nie włączy klimy zawór spustowy odetnie sprężarkę
a co z wiatrakiem też nie włączy się?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kombinacja którą mi napisałeś nie działa ale działa inna -wiatrak+ niebieski + econ i robi sie jakaś diagnoza pokazuje mi 149 strzalki od zamknietego obiegu i strzałka od nawiewu na wprost potem 00 potem minus. co robić czekać?

 

---------- Post added at 20:27 ---------- Previous post was at 20:19 ----------

 

a co z wiatrakiem też nie włączy się?

tez się nie włączy jak nie ma czynnika bo nie ma co schładzać a co do tych kodów to coś dziwnego ci się pojawiło po teście który powinien trwać ok 20sec wyświetlają się kody z lewej (przy keirownicy) błędu a po przeciwnej ilości błędów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tez się nie włączy jak nie ma czynnika bo nie ma co schładzać a co do tych kodów to coś dziwnego ci się pojawiło po teście który powinien trwać ok 20sec wyświetlają się kody z lewej (przy keirownicy) błędu a po przeciwnej ilości błędów

u mnie kierownica jest z prawej strony:haha a jeśli chodzi o te błędy to zaczęło się od 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 i potem wyłączyłem co to znaczy???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
robiłeś tak
Samodiagnoza climatronica - Kody do Climatronica Passat 3BG

 

Wejście do trybu diagnostycznego odbywa się poprzez naciśnienie kombinacji [Zmniejszenie prędkości wiatraków] + [Niebieski kwadracik] + [ECON] nie ważne w jakiej kolejności. Gdy wszystkie trzy zostaną wciśnięte CLIMAtronic wejdzię w tryb diagnostyczny, co zostanie potwierdzone napisem DIAG w lewym górnym rogu. Silnik nie musi być uruchomiony, ważne aby stacyjka była przekręcona tak, że CLIMAtronic będzie działał.

[Własnoręcznie przetestowane]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
robiłeś tak

dokładnie tak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, jestem tu od niedawna, tak samo jak od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem VW Passat B5 FL 131 KM z 6 biegową skrzynią. Mam problem bo zauważyłem że, mój CLIMATRONIC dziwnie się zachowuje... tzn wszystko niby działa, grzanie, chłodzenie, silniej i słabiej, tylko strefy nawiewu wariują. Jak włączę nawiew na szybę to wieje w przód, jak włączę tylko na nogi to wieje w przód. Jak włączę w przód to wieje w przód. Nawiew na szybę nie działa na żadnym ustawieniu. Dodam, że podłączyłem pod VAG na stacji diagnostycznej i gość powiedział, że nie pokazuje żadnego błędu związanego z klimą. Robiłem autodiagnoze na Climatronicu i pokazało błąd 318 (czyli związany z małą ilością czynnika chłodzącego - tak wyczytałem), skasowałem go i pokazało 444 00. Wymieniłem filtr kabinowy i dalej nic. Opadam już z sił i nie wiem co robić. Jeśli w aucie jest cisza to słychać jak klapki pracują, tzn jak nacisnę guzik to tak jakby nawiew zmalał na 2 sekundy i słychać pracę silniczka od klapek, ale za moment znów wieje w przód. Nie krzyczcie proszę jeśli się okaże, że ten temat był już poruszany i że odpowiedź jest gdzieś na forum bo przeszukałem już nie tylko to forum i w sumie nic konkretnego nie znalazłem... Z góry dziękuję za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności