jacenty02 Zgłoś #421 Napisano 19 Kwietnia 2011 jak się rozejdzie to sprawdzają z taką lampą świecąc na przewdy jak jest wyciek to będzie świecił pod światło z lampy no dobra ale co z parownikiem przeciez zeby sie do niego dostac trzeba prawie cala deche wyjac z auta? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #422 Napisano 19 Kwietnia 2011 no dobra ale co z parownikiem przeciez zeby sie do niego dostac trzeba prawie cala deche wyjac z auta? A jaki masz stan szczotek w wentylatorze od klimatyzacji? Ja nabijałem klimę 2 lata pod rząd bo nie było czynnika, dopiero po jakimś czasie dopatrzyłem się że czynnik mi wywalało bo wentylator nie działał i wywala czynnik do atmosfery. Po naprawie wentylatora sprawność klimy wróciła do normy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacenty02 Zgłoś #423 Napisano 20 Kwietnia 2011 (edytowane) wentylator dzialal po napenieniu klimy jakies miesiac temu. klimatyzacja dzialala ale jej sprawnosc zaczela sie obizac az do wczoraj wiatrak stoi. a to moze z innej beczki czy czujnik g62 ma wplyw na klimatyzacje. bo wywala mi blad tego czujnika. jakos niemoge sie zebrac zeby go sprawdzic. w oglole to na co on wplywa? i jescze jedno pytanie. czy ktos moze mi powiedziec co mam nacisnac zeby zrobic samodiagnoze klimy. ktos pisal ze trzeba przytrzymacnawiew na szybe+ auto-nie dziala. pokazuje sie cos natomiast po nacisnieciu wiatrak- + niebiseki + econ ale stoi w miejscu.zaswieca sie diagnose jakies numerki i potem od 78-1 moza zmieniac czerwonym i niebisekim. jakby to jakies kanaly byly.przy zmianie tego"kanalu zmienia sie wartosc po lewej stronie. bywa ze pokazuje temperature. co mam robic? pomimo ze jest 5 rano podłączyłem vaga i mam błąd: 00792 - A/C Pressure Switch (F129) 35-00 - - z czym to sie je? Edytowane 20 Kwietnia 2011 przez jacenty02 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_chris_ Zgłoś #424 Napisano 20 Kwietnia 2011 cyt innego usera: Blad 00792 (zawor cisnieniowy instalacji) pojawi sie jesli: - nieprawidlowe polaczenie presostatu (F129) - sprawdz polaczenia przewodow i kostki - uszkodzony presostat (F129) - zbyt wysokie cisnienie czynnika roboczego w ukladzie: * zbyt duzo zaladowano - jesli wedlug tego wydruku wpuscili 600g to raczej malo prawdopodobne * brak chlodzenia czynnika, co powoduje gwaltowny wzrost cisnienia w instalacji i owarcie F129 - sprawdz wentylator klimatyzacji czy dziala, jesli nie to podepnij na krotko do akumulatora, sprawdz 40A bezpiecznik na plytce przekaznikow pod kierownica - zbyt niskie cisnienie czynnika roboczego w instalacji * nieszczelnosc w ukladzie - nalezy udac sie do warsztatu zajmujacego sie serwisem klimatyzacji na sprawdzenie szczelnosci azotem, moze byc aluminiowa rurka do polutowania, moze jakas uszczelka, moze jakis o-ring, moze osuszacz dziurawy, moze skraplacz etc. Ogolnie jesli pojawia sie blad 00792 czyli zadzialal presostat F129 to klima nie zalaczy sie nigdy i to niekoniecznie musialo byc wina panow z tamtego serwisu, co jednak mnie dziwi to ze maszyna ktorej uzyli do napelnienia instalacji nie zrobila testu szczelnosci instalacji podcisnieniem (przynajmniej nie zauwazylem tego na zalaczonym wydruku), a oni sami zamiast od razu lapac sie za komputery powinni byli sprawdzic dzalanie wentylatora, szczelnosc instalacji i podlaczenie presostatu. Ja mialem ten sam blad, przyczyna byl spalony wentylator i dziura w osuszaczu, oba elementy wymienilem i klima dziala bez zarzutu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacenty02 Zgłoś #425 Napisano 20 Kwietnia 2011 cyt innego usera: właśnie to czytałem ale dzięki :dobrze. czyli wynika z tego że musze i tak pojechać do magików od klimy żeby mi sprawdzili szczelność. gdzie ewentualnie szuakć tego f129? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_chris_ Zgłoś #426 Napisano 20 Kwietnia 2011 właśnie to czytałem ale dzięki . czyli wynika z tego że musze i tak pojechać do magików od klimy żeby mi sprawdzili szczelność. wg mnie tak. kazdy sprawdza szczelność przy napełnianiu. jak będziesz miał układ szczelny, wiatrak sprawny to wtedy się można zastanawiać co to . gdzie ewentualnie szuakć tego f129? Nie wiem.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacenty02 Zgłoś #427 Napisano 20 Kwietnia 2011 wg mnie tak. kazdy sprawdza szczelność przy napełnianiu. jak będziesz miał układ szczelny, wiatrak sprawny to wtedy się można zastanawiać co to . Nie wiem.... wiatrak na 99 % jest sprawny bo działał po ostatnim napełnieniu. ja stawiam na nieszczelność.jestem umówiony jutro to napisze co i jak dzięki chłopaki za pomoc:dobrzejeśli ktoś ma jeszcze jakieś rady to proszę wylewajcie:fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_chris_ Zgłoś #428 Napisano 20 Kwietnia 2011 Omg tak mi się przypomniało że ja chyba będę miał do roboty wiatrak bo się drugi bieg nie włącza (czasami się włączał) i sprzęgiełko na sprężarce bo piszczy... ehhh... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacenty02 Zgłoś #429 Napisano 21 Kwietnia 2011 ok.byłem dziś na sprawdzeniu szczelności.oto wnioski.jak się okazało faktycznie muszę mieć gdzieś nieszczelność bo czynnika nie było. układ został ponownie napełniony z dodatkiem tego badziewia które widać pod UV.niestety przy pierwszych oględzinach z użyciem lampy UV wycieków nie widać.gość powiedział żebym wrócił za 2 tygodnie i wtedy sprawdzi jeszcze raz dokładniej.poczekamy zobaczymy.mam nadzieje że to nie parownik.bo z tego co wiem to trzeba będzie całą dechę rozbebeszać. póki co chłodzi aż miło.termometrem sprawdziłem i jest 5 stopni.życzyłbym sobie żeby tak zostało Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
igor0111 Zgłoś #430 Napisano 24 Kwietnia 2011 Nooo, przeczytałem wreszcie te 22 strony tego tematu (dzięki mod) i naczytałem się o klimie i d... marynie. Oto mój problem: [ame] [/ame] Dlaczego temperatura wpadającego do kabiny powietrza jest wyższa niż temperatura zewnętrzna?? Jak widać na kanale zero położenie klapy głównej jest na 0 czyli max chłodzenie. Autodiagnoza nie pokazuje błędów, vag również. W zimie ciężko uzyskać wysoką temperaturę w aucie (pomimo tego, iż na climatronicu pokazuje, że do kabiny wali 72*C), a w lecie kiepsko chłodzi (nie biorę narazie pod uwagę samego układu klimatyzacji- mówmy o stanie w którym sprężarka stoi tak jak na filmie) dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #431 Napisano 24 Kwietnia 2011 Nooo, przeczytałem wreszcie te 22 strony tego tematu (dzięki mod) i naczytałem się o klimie i d... marynie. Oto mój problem: Dlaczego temperatura wpadającego do kabiny powietrza jest wyższa niż temperatura zewnętrzna?? Jak widać na kanale zero położenie klapy głównej jest na 0 czyli max chłodzenie. Autodiagnoza nie pokazuje błędów, vag również. W zimie ciężko uzyskać wysoką temperaturę w aucie (pomimo tego, iż na climatronicu pokazuje, że do kabiny wali 72*C), a w lecie kiepsko chłodzi (nie biorę narazie pod uwagę samego układu klimatyzacji- mówmy o stanie w którym sprężarka stoi tak jak na filmie) dzięki to prześwietl układ chłodzenia termostat czujniki pompę jakoś płynu i jego ilość i wydajność nagrzewnicy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
igor0111 Zgłoś #432 Napisano 24 Kwietnia 2011 (edytowane) Płyn nowy, termostat sprawny, czujniki wg vag ok, ale olejmy ogrzewanie i skupmy się na tym dlaczego temp jest wyższa niż na zewnątrz, bo na tym mi zależy. Musiałbym wiedzieć co jest grane zanim pojadę wymienić osuszacz i uzupełnić klimatyzację. Właśnie wykluczyłem główną klapę. Na zimnym silniku, przed zapłonem, również jest różnica w temperaturze. Czyżby któryś czujnik?? Edytowane 24 Kwietnia 2011 przez igor0111 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #433 Napisano 24 Kwietnia 2011 Płyn nowy, termostat sprawny, czujniki wg vag ok, ale olejmy ogrzewanie i skupmy się na tym dlaczego temp jest wyższa niż na zewnątrz czujniki temp przy nogach kierowcy/pasażera lub przy kanale wlotowym (okolice filtra kabinowego) szaleją co komp nie wyłapuje jako błąd wskazują temp nie znacznie odbiegającą od rzeczywistej to tylko moje przemyślenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
black1985 Zgłoś #434 Napisano 25 Kwietnia 2011 witam !! panowie jaka powinna byc temperatura powietrza wylatującego z kratki przy klimie ustawionej na LO ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacenty02 Zgłoś #435 Napisano 25 Kwietnia 2011 witam !! panowie jaka powinna byc temperatura powietrza wylatującego z kratki przy klimie ustawionej na LO ??? 5-6 stopni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
OuTcAsTno1 Zgłoś #436 Napisano 6 Maja 2011 (edytowane) panowie komputer na desce jak i climatronik pokazuje mi temperature 1C jak na dworzu jest conajmniej 15C,i klimatyzacje nie chlodzi co sie dzieje moze ktos wie?? problem rozwiazany cos sie zwiesiło juz jest ok Edytowane 6 Maja 2011 przez OuTcAsTno1 problem rozwiazany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_chris_ Zgłoś #437 Napisano 16 Maja 2011 A ja mam takie pytanko. Zauważyłem to 2x w zeszłym roku jak jechałem w dłuższą trasę. Lato climatronic na 21 stopni fajnie chłodno i po 2 godzinach jazdy non stop nagle w aucie duszno:P Przykładam rękę do kratek, a tam nic nie wieje. Ani zimne ani ciepłe. Dałem nawiew na maxa ręcznie to słychać było że się wiatrak kręci szybko, ale dalej nic nie wiało. Wczoraj taka sama sytuacja. Jadę i za chwilę zimno w aucie. nie pomogło wyłączanie włączanie, a jak się na cpnie zatrzymałem chwilę postałem to jak wsiadłem to znowu jakis czas działało a potem przestało. Może być wadliwy ten sterownik climatronic? Podobna sytuacja była jak nabijałem klimę. Nabita, na LOW nawiew i z kratek 12 stopni. Myślałem że sprężarka, bo kupiłem rok temu uzywaną. Ale wyłączyłem i włączyłęm kilka razy climatronic i od razu spadło na 8. Moga być takie objawy spowodowane panelem? Jeśli tak to obojętnie jaki zmienię czy musi mieć takie same numery? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
boroweczka Zgłoś #438 Napisano 16 Maja 2011 Panowie mam mały kłopot z climatronicem w b6,za cholere nie mogę jej rozgryść,jak to ustrojstwo działa,i czemu na minimum to powietrze z kratek jest letnie.Jeśli ktoś ma instrukcję po polsku, to bardzo bym prosił o przesłanie mi na adres [email protected] Jeszcze jedno czy przycisk ECON działa wtedy jak jest podswietlony,czy nie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #439 Napisano 16 Maja 2011 Chris podepnij się pod kompa a nie gdybaj, sterownik ma być z takimi numerami jak jest i pasuje go zakodować w aucie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miras82 Zgłoś #440 Napisano 17 Maja 2011 Koledzy, climatronic z B5 podejdzie do B5FL? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach