Skocz do zawartości
Marek

Klimatyzacja - climatronic

Rekomendowane odpowiedzi

jak się rozejdzie to sprawdzają z taką lampą świecąc na przewdy jak jest wyciek to będzie świecił pod światło z lampy
no dobra ale co z parownikiem przeciez zeby sie do niego dostac trzeba prawie cala deche wyjac z auta?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no dobra ale co z parownikiem przeciez zeby sie do niego dostac trzeba prawie cala deche wyjac z auta?

A jaki masz stan szczotek w wentylatorze od klimatyzacji? Ja nabijałem klimę 2 lata pod rząd bo nie było czynnika, dopiero po jakimś czasie dopatrzyłem się że czynnik mi wywalało bo wentylator nie działał i wywala czynnik do atmosfery. Po naprawie wentylatora sprawność klimy wróciła do normy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wentylator dzialal po napenieniu klimy jakies miesiac temu. klimatyzacja dzialala ale jej sprawnosc zaczela sie obizac az do wczoraj wiatrak stoi.

a to moze z innej beczki czy czujnik g62 ma wplyw na klimatyzacje. bo wywala mi blad tego czujnika. jakos niemoge sie zebrac zeby go sprawdzic. w oglole to na co on wplywa?

 

i jescze jedno pytanie. czy ktos moze mi powiedziec co mam nacisnac zeby zrobic samodiagnoze klimy. ktos pisal ze trzeba przytrzymacnawiew na szybe+ auto-nie dziala. pokazuje sie cos natomiast po nacisnieciu wiatrak- + niebiseki + econ ale stoi w miejscu.zaswieca sie diagnose jakies numerki i potem od 78-1 moza zmieniac czerwonym i niebisekim. jakby to jakies kanaly byly.przy zmianie tego"kanalu zmienia sie wartosc po lewej stronie. bywa ze pokazuje temperature. co mam robic?

 

pomimo ze jest 5 rano podłączyłem vaga i mam błąd:

 

00792 - A/C Pressure Switch (F129)

 

35-00 - -

z czym to sie je?

Edytowane przez jacenty02

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cyt innego usera:

Blad 00792 (zawor cisnieniowy instalacji) pojawi sie jesli:

 

- nieprawidlowe polaczenie presostatu (F129) - sprawdz polaczenia przewodow i kostki

 

- uszkodzony presostat (F129)

 

- zbyt wysokie cisnienie czynnika roboczego w ukladzie:

* zbyt duzo zaladowano - jesli wedlug tego wydruku wpuscili 600g to raczej malo prawdopodobne

* brak chlodzenia czynnika, co powoduje gwaltowny wzrost cisnienia w instalacji i owarcie F129 - sprawdz wentylator klimatyzacji czy dziala, jesli nie to podepnij na krotko do akumulatora, sprawdz 40A bezpiecznik na plytce przekaznikow pod kierownica

 

- zbyt niskie cisnienie czynnika roboczego w instalacji

* nieszczelnosc w ukladzie - nalezy udac sie do warsztatu zajmujacego sie serwisem klimatyzacji na sprawdzenie szczelnosci azotem, moze byc aluminiowa rurka do polutowania, moze jakas uszczelka, moze jakis o-ring, moze osuszacz dziurawy, moze skraplacz etc.

 

Ogolnie jesli pojawia sie blad 00792 czyli zadzialal presostat F129 to klima nie zalaczy sie nigdy i to niekoniecznie musialo byc wina panow z tamtego serwisu, co jednak mnie dziwi to ze maszyna ktorej uzyli do napelnienia instalacji nie zrobila testu szczelnosci instalacji podcisnieniem (przynajmniej nie zauwazylem tego na zalaczonym wydruku), a oni sami zamiast od razu lapac sie za komputery powinni byli sprawdzic dzalanie wentylatora, szczelnosc instalacji i podlaczenie presostatu.

 

Ja mialem ten sam blad, przyczyna byl spalony wentylator i dziura w osuszaczu, oba elementy wymienilem i klima dziala bez zarzutu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
cyt innego usera:

właśnie to czytałem ale dzięki :dobrze. czyli wynika z tego że musze i tak pojechać do magików od klimy żeby mi sprawdzili szczelność.

gdzie ewentualnie szuakć tego f129?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
właśnie to czytałem ale dzięki . czyli wynika z tego że musze i tak pojechać do magików od klimy żeby mi sprawdzili szczelność.

wg mnie tak. kazdy sprawdza szczelność przy napełnianiu. jak będziesz miał układ szczelny, wiatrak sprawny to wtedy się można zastanawiać co to .

 

gdzie ewentualnie szuakć tego f129?

Nie wiem....:niewiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wg mnie tak. kazdy sprawdza szczelność przy napełnianiu. jak będziesz miał układ szczelny, wiatrak sprawny to wtedy się można zastanawiać co to .

 

 

Nie wiem....:niewiem

wiatrak na 99 % jest sprawny bo działał po ostatnim napełnieniu. ja stawiam na nieszczelność.jestem umówiony jutro to napisze co i jak dzięki chłopaki za pomoc:dobrze

jeśli ktoś ma jeszcze jakieś rady to proszę wylewajcie:fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Omg tak mi się przypomniało że ja chyba będę miał do roboty wiatrak bo się drugi bieg nie włącza (czasami się włączał) i sprzęgiełko na sprężarce bo piszczy... ehhh...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok.byłem dziś na sprawdzeniu szczelności.oto wnioski.jak się okazało faktycznie muszę mieć gdzieś nieszczelność bo czynnika nie było. układ został ponownie napełniony z dodatkiem tego badziewia które widać pod UV.niestety przy pierwszych oględzinach z użyciem lampy UV wycieków nie widać.gość powiedział żebym wrócił za 2 tygodnie i wtedy sprawdzi jeszcze raz dokładniej.poczekamy zobaczymy.mam nadzieje że to nie parownik.bo z tego co wiem to trzeba będzie całą dechę rozbebeszać. póki co chłodzi aż miło.termometrem sprawdziłem i jest 5 stopni.życzyłbym sobie żeby tak zostało

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nooo, przeczytałem wreszcie te 22 strony tego tematu (dzięki mod) i naczytałem się o klimie i d... marynie.

 

Oto mój problem:

[ame]

[/ame]

 

Dlaczego temperatura wpadającego do kabiny powietrza jest wyższa niż temperatura zewnętrzna?? Jak widać na kanale zero położenie klapy głównej jest na 0 czyli max chłodzenie. Autodiagnoza nie pokazuje błędów, vag również.

W zimie ciężko uzyskać wysoką temperaturę w aucie (pomimo tego, iż na climatronicu pokazuje, że do kabiny wali 72*C), a w lecie kiepsko chłodzi (nie biorę narazie pod uwagę samego układu klimatyzacji- mówmy o stanie w którym sprężarka stoi tak jak na filmie)

dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nooo, przeczytałem wreszcie te 22 strony tego tematu (dzięki mod) i naczytałem się o klimie i d... marynie.

 

Oto mój problem:

 

Dlaczego temperatura wpadającego do kabiny powietrza jest wyższa niż temperatura zewnętrzna?? Jak widać na kanale zero położenie klapy głównej jest na 0 czyli max chłodzenie. Autodiagnoza nie pokazuje błędów, vag również.

W zimie ciężko uzyskać wysoką temperaturę w aucie (pomimo tego, iż na climatronicu pokazuje, że do kabiny wali 72*C), a w lecie kiepsko chłodzi (nie biorę narazie pod uwagę samego układu klimatyzacji- mówmy o stanie w którym sprężarka stoi tak jak na filmie)

dzięki

to prześwietl układ chłodzenia termostat czujniki pompę jakoś płynu i jego ilość i wydajność nagrzewnicy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Płyn nowy, termostat sprawny, czujniki wg vag ok, ale olejmy ogrzewanie i skupmy się na tym dlaczego temp jest wyższa niż na zewnątrz, bo na tym mi zależy. Musiałbym wiedzieć co jest grane zanim pojadę wymienić osuszacz i uzupełnić klimatyzację.

 

Właśnie wykluczyłem główną klapę. Na zimnym silniku, przed zapłonem, również jest różnica w temperaturze. Czyżby któryś czujnik??

Edytowane przez igor0111

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Płyn nowy, termostat sprawny, czujniki wg vag ok, ale olejmy ogrzewanie i skupmy się na tym dlaczego temp jest wyższa niż na zewnątrz

czujniki temp przy nogach kierowcy/pasażera lub przy kanale wlotowym (okolice filtra kabinowego) szaleją co komp nie wyłapuje jako błąd wskazują temp nie znacznie odbiegającą od rzeczywistej to tylko moje przemyślenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam !! panowie jaka powinna byc temperatura powietrza wylatującego z kratki przy klimie ustawionej na LO ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam !! panowie jaka powinna byc temperatura powietrza wylatującego z kratki przy klimie ustawionej na LO ???
5-6 stopni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie komputer na desce jak i climatronik pokazuje mi temperature 1C jak na dworzu jest conajmniej 15C,i klimatyzacje nie chlodzi co sie dzieje moze ktos wie??

 

problem rozwiazany cos sie zwiesiło juz jest ok :D

Edytowane przez OuTcAsTno1
problem rozwiazany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam takie pytanko. Zauważyłem to 2x w zeszłym roku jak jechałem w dłuższą trasę. Lato climatronic na 21 stopni fajnie chłodno i po 2 godzinach jazdy non stop nagle w aucie duszno:P Przykładam rękę do kratek, a tam nic nie wieje. Ani zimne ani ciepłe. Dałem nawiew na maxa ręcznie to słychać było że się wiatrak kręci szybko, ale dalej nic nie wiało. Wczoraj taka sama sytuacja. Jadę i za chwilę zimno w aucie. nie pomogło wyłączanie włączanie, a jak się na cpnie zatrzymałem chwilę postałem to jak wsiadłem to znowu jakis czas działało a potem przestało. Może być wadliwy ten sterownik climatronic? Podobna sytuacja była jak nabijałem klimę. Nabita, na LOW nawiew i z kratek 12 stopni. Myślałem że sprężarka, bo kupiłem rok temu uzywaną. Ale wyłączyłem i włączyłęm kilka razy climatronic i od razu spadło na 8.

Moga być takie objawy spowodowane panelem? Jeśli tak to obojętnie jaki zmienię czy musi mieć takie same numery?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam mały kłopot z climatronicem w b6,za cholere nie mogę jej rozgryść,jak to ustrojstwo działa,i czemu na minimum to powietrze z kratek jest letnie.Jeśli ktoś ma instrukcję po polsku, to bardzo bym prosił o przesłanie mi na adres [email protected] Jeszcze jedno czy przycisk ECON działa wtedy jak jest podswietlony,czy nie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chris podepnij się pod kompa a nie gdybaj, sterownik ma być z takimi numerami jak jest i pasuje go zakodować w aucie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, climatronic z B5 podejdzie do B5FL?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności