wysot86 Zgłoś #461 Napisano 7 Czerwca 2011 Cześć, przeczytałem artykuł i szukałem w wyszukiwarce ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie. Mianowicie: mam uszkodzoną klimatyzacje ( zmielony kompresor ). Nie mogę jeszcze tego naprawić. Byłem w warsztacie i gość wypompował mi cały środek chłodzący. Przy takim stanie kompresor nie powinien się załączać, a jednak to robi, powodując nieznośny hałas i zbędny opór na silniku. Nie chcę zdejmować paska żeby mechanicznie odłączyć kompresor. Podobno jest jedna wtyczka która można wyciągnąć i klimatronik już nie bedzie załączał kompresora. Mam z tym cały czas problem bo pomimo że mam ustawioną klimę na ECON to, np po wciśnięciu nawiewu na szybę automatycznie przechodzi mi w tryb klimatyzacji. Ponadto przy każdym rozruchu silnika klima świruje i próbuje się włączać, dopiero po chwili wraca do stanu ustalonego przed wyłaczeniem zapłonu. Podsumowując: proszę o pomoc w znalezieniu czujnika który załącza pracę kompresora klimatyzacji w klimatroniku. ps: Byłem u specjalisty i powiedział mi ze naprawa całego układu wraz z wymianą kompresora będzie kosztować około 1500zł to dużo?? Passat B5 1.8 T benzyna 1998r Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wygibas Zgłoś #462 Napisano 7 Czerwca 2011 (edytowane) Wprawdzie to nie pasat ale golf znajomego, 98 rok z climatronicem. Na vagu odczytałem w 7 bloku na pierwszej pozycji temp. -53*C (przy +30 na dworze). Tak więc pewnie padł jakiś czujnik. Nie wiem który i gdzie jest. Na vagu nie pokazuje żadnych błędów. Poratujcie panowie. PozdraVWiam. wysot86 odłącz jedyną wtyczkę jaka idzie do kompresora(do tego sprzegla magnetycznego). Edytowane 7 Czerwca 2011 przez wygibas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #463 Napisano 7 Czerwca 2011 Podobno jest jedna wtyczka która można wyciągnąć i klimatronik już nie bedzie załączał kompresora. ps: Byłem u specjalisty i powiedział mi ze naprawa całego układu wraz z wymianą kompresora będzie kosztować około 1500zł to dużo?? Wtyczka jest zaraz przy sprężarce od klimy. Jak patrzysz na sprężarke, to od niej idzie pojedynczy przewód połączony w jednym miejscu zieloną kostką. Rozepnij tą kostkę i będzie po problemie. A drugi sposób - z tablicy przekaźników - wyciągnij przekaźnik 267. Co do kosztów naprawy, to ... szok. Nie wiem, co ci ten mechanik chce tam wymieniać. Używana sprężarka, to około 400 zł. A czujnik załączajacy sprężarkę jest w okolicach prawej przedniej lampy . Do tego czujnika też idzie pojedynczy przewód po karoserii, wiec powinieneś go szybko namierzyc. Będzie schowany przy samej karoserii - oczywiscie od wewnątrz. Szukaj w komorze silnika Na vagu odczytałem w 7 bloku na pierwszej pozycji temp. -53*C (przy +30 na dworze). Tak więc pewnie padł jakiś czujnik. Nie wiem który i gdzie jest. To czujnik G-17 - pomiaru temperatury zewnętrznej. Jest umieszczony z lewej strony auta w dolnej okolicy chłodnicy. od czujnika odchodzi około 15 centymetrowy przewód i potem powinna byc wtyczka. Sprawdź czy przewody zwarcia nie robią. Nowy czujnik, to około 130 zeta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
killer_84 Zgłoś #464 Napisano 8 Czerwca 2011 Panowie, widzialem na allegro czujniki do b5 w cenie od 25zl do 130zł za nowe i oryginalne. Skąd taka rozpiętość cenowa może się wziąść ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #465 Napisano 8 Czerwca 2011 Panowie, widzialem na allegro czujniki do b5 w cenie od 25zl do 130zł za nowe i oryginalne. Skąd taka rozpiętość cenowa może się wziąść ? w firmie, jakości wykonania, i czy to sklep czy hurtownia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
killer_84 Zgłoś #466 Napisano 8 Czerwca 2011 (edytowane) no ale najlepsze ze czujnik niby oryginalny. Sam zobacz http://allegro.pl/show_item.php?item=1642084521&msg=Tw%C3%B3j+e-mail+zosta%C5%82+wys%C5%82any. Panowie a możecie mi powiedzieć czy będzie on pasował do mojego Paska B5 kombi z 99 roku 1.9tdi 110KM? W etce znalazlem ze numer jest podobny do tego co w aukcji sprzedają, rozni się początkiem. Mój z etki 8D0 a na allegro 8Z0 ? Dzięki Edytowane 8 Czerwca 2011 przez killer_84 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #467 Napisano 8 Czerwca 2011 no ale najlepsze ze czujnik niby oryginalny. Sam zobacz http://allegro.pl/show_item.php?item=1642084521&msg=Tw%C3%B3j+e-mail+zosta%C5%82+wys%C5%82any. Panowie a możecie mi powiedzieć czy będzie on pasował do mojego Paska B5 kombi z 99 roku 1.9tdi 110KM? W etce znalazlem ze numer jest podobny do tego co w aukcji sprzedają, rozni się początkiem. Mój z etki 8D0 a na allegro 8Z0 ? Dzięki bo ten z aukcji jest od roku 2001 a ty masz 1999 ale to powinno grać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
killer_84 Zgłoś #468 Napisano 8 Czerwca 2011 mysle ze moga handlowac jakimis odrzutami praodukcyjnymi i stad taka cena. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kowal44 Zgłoś #469 Napisano 9 Czerwca 2011 Byłem u specjalisty i powiedział mi ze naprawa całego układu wraz z wymianą kompresora będzie kosztować około 1500zł to dużo?? ja dałem ok. 1 500 zeta, tylko, że mi zależało na gwarancji, przynajmniej na rok. Kompresor mnie kosztował 800 zł ZEXEL po regeneracji, płukanie i napełnianie 250, osuszacz 100, przewód ( ktoś krzywo nakręcił nakrętke na gwint ) 90, zawór 40, odgrzybianie, filtr kabinowy nowy coś koło 100 i 200 zł za robote. Z tym, że: jak Twój kompresor się nada do regeneracji to zwracają coś ponad 300 zł. Także nie wiem czy to tak dużo, zależy co jeszcze "po drodze" okaże się do wymiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_chris_ Zgłoś #470 Napisano 9 Czerwca 2011 No ja się tutaj podepnę do tego czujnika temp. Bo mi coś świruje, tylko nie wiem czy czujnik czy climatronic. Ostatnio była na maxa ciepło a u mnie 18 stopni:D Za chwile ciach ciach poleciało na 28 Błędów nie ma i teraz nie wiem czy to przez czujnik czy może panel coś nie domaga, bo parę rzeczy się też dziwnych działo pt. jazda parę godizn nie działa ani chłodzenie ani ogrzewania. Dmuchawa się kręci a przez kratki nic nie leci. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #471 Napisano 9 Czerwca 2011 To masz kiepski styk w kostce pomiędzy czujnikiem a panelem klimy. U mnie też tak przekłamywał, to wyczyściłem blaszki, powyginałem je trochę i od tamtej pory u mnie jest OK Też mi przy 30 stopniach pokazywało ze 20 albo cit wiecej, ale na pewno nie była to temperatura aktualnie panująca . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_chris_ Zgłoś #472 Napisano 9 Czerwca 2011 To mnie powiedz teraz gdzie jest ten czujnik i jak się do niego dostać No a co powiesz na to że się ta klima czasami zawiesza tak. Po dłuższej jeździe wiatrak chodzi, nie wieje NIC z kratek można dawać na maxa i na poszczególne kratki i nic a nic. Chwilę wyłączony albo auto postoi i od nowa ładnie działa. Nie ma błędów na kompie więc nie bardzo wiem jak się za to zabrać;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #473 Napisano 9 Czerwca 2011 To mnie powiedz teraz gdzie jest ten czujnik i jak się do niego dostać No a co powiesz na to że się ta klima czasami zawiesza tak. Po dłuższej jeździe wiatrak chodzi, nie wieje NIC z kratek można dawać na maxa i na poszczególne kratki i nic a nic. Chwilę wyłączony albo auto postoi i od nowa ładnie działa. Nie ma błędów na kompie więc nie bardzo wiem jak się za to zabrać;/ Czujnika szukaj w dolnej częsci plastkiu wokół chłodnicy - od strony kierowcy. Jest wciśnięty w otwór i odchodzi od niego podwójny czarny cienki przewód. Idąc po przewodzie - około 20 cm - dojdziesz do kostki. I pomimo, ze błędów nie ma, to kiepsko steruje klapkami. Mi czasem sie zawiesza jedna klapka, która przy istawieniu na LO powinna sie przestawic a nie zawsze to robi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_chris_ Zgłoś #474 Napisano 9 Czerwca 2011 a szukać od spodu od góry od tyłu od silnika od ziemi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #475 Napisano 9 Czerwca 2011 Najlepiej od spodu. Ale to trzeba by było zdjąć osłonę. Możesz też wyjąć środkową kratkę, tylko też trzeba trochę plastików poodkręcać. Jak popatrzysz przez kratkę to widać czujnik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #476 Napisano 9 Czerwca 2011 a szukać od spodu od góry od tyłu od silnika od ziemi? Od spodu silnika a najlepiej tak, jak ci zima napisał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
killer_84 Zgłoś #477 Napisano 14 Czerwca 2011 koledzy, potrzebuję wymienić czujnik świerzego powietrza w dolocie G89. Na forum są różne opinie, mianowicie że można wyjąć go po usunięciu schowka, inni mówią, że trzeba cały kokpit zdejmować. Prosiłbym o jakieś informacje osób, które uporały się z tym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinre Zgłoś #478 Napisano 14 Czerwca 2011 (edytowane) Spoko Killer dasz radę odkręć schowek, wyciągnij filtr kabinowy i ręką poszukasz wystający czujnik - obróć go o 90' i wyciągniesz go od wewnątrz auta. Hmmm jeśli masz grubą łapę to możesz mieć mały problem bo jest tam mało miejsca - ale dasz radę. Sam niedawno przechodziłem wymianę czujnika i pomimo tego że Dalej Lamą zupełną jestem to wg instrukcji na Forum dałem radę a banan na gębie mojej był bezcenny Pozdrawiam A oryginalny czujnik VV zapłaciłem 72zł ( przejrzyj moje posty to dowiesz się gdzie kupiłem ) Edytowane 14 Czerwca 2011 przez marcinre dopisek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
killer_84 Zgłoś #479 Napisano 14 Czerwca 2011 spoko udalo sie wymontowac dzisiaj czujnik. Opisze tutaj swoj problem bo dalej nie jestem w stanie sam go rozwiazac. Zaczelo sie od blednego wyswietlania temperatury na klimatroniku (zewnetrznej). Myslalem ze zawinil czujnik w zderzaku ale wchodzac w odczyt z czujnikow kanal 5 pokazywal poprawna wartosc. Bledna wartosc pokazuje kanal 4 (ok 20 stopni nizej niz rzeczywiscie). Usterka pojawia sie sporadycznie tzn gdzies nie kontaktuje ktorys przewod. Wchodzac w tryb diagnozy klimatronika wyswietlal sie blad 313 czyli czujnika g89 powietrza pod filtrem kabinowym. Wymontowalem, przeczyscilem, dodadkowo przeczyscilem czujnik w zderzaku, kostka przy plynie od wspomagania. Po rozpieciu kabli dodal sie kolejny blad do bledow klimatronika, tym razem blad 30b (czujnika w zderzaku). Czy te bledy pozostaja po wykryciu czy powinny zniknac po prawidlowym podlaczeniu calosci ? Ponadto skoro mialem blad 313 czujnika g89 wypialem go i roznica zrobila sie na kanale 6 czyli kanale pomiaru temperatury swierzego powietrza. Z tego wnioskuje ze czujnik dziala poprawnie. Kanal 5 czyli temperatura zewnetrzna w zderzaku tez wskazuje poprawnie, jedynie kanal 4 czyli srednia wartosc temperatury swiruje. Gdzie szukac usterki ? Jak pisalem wczesniej, czasami wyswietlane wartosci sa poprawne, gdzies jest zimny lut, pekniecie przewodu. Nie rozumiem tylko dlaczego wyswietla zle kanal 4 skoro kanal 5 i 6 z czujnikow wskazuje poprawne temperatury. Moze ktos pomoc z tym fantem ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marek_pg Zgłoś #480 Napisano 19 Czerwca 2011 Marek, mozesz mi powiedziec jak ma przebiegac ta samodiagnoza bo u mnie jak wcisne te 3 przyciski to ppokazuje sie napis diag lewym rogu i dalej juz nic sie nie dzieje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach