natesa8229 Zgłoś #1 Napisano 19 Stycznia 2022 (edytowane) Cześć Pacjent Passat B8 2.0 BiTDI Dq500 końcówka 2015r. przebieg 105k km. Do rzeczy. Skrzynia zaczęła mi szarpać przy redukcji z 4 na 3, czasami z 5 na 4. Problem występuje przy powolnym toczeniu się do świateł i hamowaniu silnikiem. Szarpnięcie jest dosyć agresywne. Przy hamowaniu problem również występuje, jednak jest mniej odczuwalny. To wrażenie, jakby ktoś zmienił bieg i zbyt szybko puścił sprzęgło. W trybie S/ z manetkami jest jeszcze gorzej. Zmiana biegów w górę jest raczej bezproblemowa, redukcji z 7,6 w dół też nie czuć. Czy ktoś ma jakieś podejrzenia co może być przyczyną zanim pojadę do serwisu? Olej w skrzyni był wymieniony przy 60k km. Apropo serwisu, czy ktoś poleca dobry serwis na śląsku? Pozdrawiam Edytowane 19 Stycznia 2022 przez natesa8229 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
borus84 Zgłoś #2 Napisano 19 Stycznia 2022 (edytowane) Miałem podobne objawy w mojej DQ381. Z czasem wyskoczył w końcu błąd „awaria skrzyni biegów, dalsza jazda możliwa”. Serwis wymienił mi sterownik skrzyni biegów. Od tej pory spokój. Samochód stał w szwedzkim serwisie 2 miesiące z powodu braku części. Koszt części z wymianą około 4tyś zł. Edytowane 19 Stycznia 2022 przez borus84 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
natesa8229 Zgłoś #3 Napisano 9 Czerwca 2022 hej Aktualizuję wątek. Wymieniłem olej, ale problem nadal występuje i jest coraz gorzej. Skrzynia nadal szarpie przy redukcji a dodatkowo zaczęła szarpać przy ruszaniu i zmianie biegów w górę. Odczucie- jakby luz międzyzębny. Po rozgrzaniu silnika jest troszkę lepiej, a co ciekawe, w trybie S jest lepiej niż w D. Jazda jest nieprzyjemna, a jeszcze pół roku temu nie było żadnego problemu. Mam ochotę sprzedać to auto i nigdy nie wracać do automatu. Błędów brak. Byłem już u kilku magików, jeden mówi mechatronika, drugi nie wie, trzeci adaptacja. Zanim zacznę cokolwiek robić- a są to drogie tematy, wolałbym jednak mieć jakieś rozeznanie, opinie. Bardzo proszę o jakieś wskazówki lub namiary na kogoś ogarniętego w promieniu powiedzmy 100km od śląska. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #4 Napisano 9 Czerwca 2022 jedz do takiego co robi tune up w DSG poprawi Ci punkty i czasy przełaczeń Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sthraphreep123 Zgłoś #5 Napisano 9 Czerwca 2022 (edytowane) @natesa8229 jak nie robiłeś adaptacji - spróbowałbym nawet tą przez OBD11 czy będzie poprawa - lepiej wydać 50 - 100 zł na adaptację niż coś wymieniać. U mnie miałem przypadek szarpania skrzyni przy redukcji - właśnie zbyt gwałtowne puszczanie sprzęgła po zrobieniu softu skrzyni i nie wykonaniu adaptacji zgodnie z procedurą. Próbowałem uruchomić taką "zgrubną" adaptację z OBD11 i 90% szarpnięć minęło, ale dopiero wszystkie szarpnięcia ustały jak oddałem samochód do warsztatu który wykonał całą adaptację krok po kroku. Orientuje się ktoś jeszcze czy odpinając akumulator na np. 2 - 3 godziny skrzynia zapomni adaptacje i je zrobi od nowa czy ma ciągle wszystko w pamięci? Np. gdy źle pracuje i odpinamy akumulator i może zacznie lepiej pracować albo w drugą stronę - gdy dobrze pracuje, po np. wyciągnięciu akumulatora na kilka godzin po powrotnym podpięciu może się coś rozjechać, gorzej pracować? Edytowane 9 Czerwca 2022 przez sthraphreep123 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #6 Napisano 10 Czerwca 2022 9 godzin temu, sthraphreep123 napisał: Orientuje się ktoś jeszcze czy odpinając akumulator na np. 2 - 3 godziny skrzynia zapomni adaptacje i je zrobi od nowa czy ma ciągle wszystko w pamięci? nie, inaczej przy wymianie akku trzeba by było robic to , a sie tego nie robi, robi sie tlyko G85 po wymianie akku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
natesa8229 Zgłoś #7 Napisano 8 Sierpnia 2023 (edytowane) Cześć Powracam z problemem. Tym razem automat szarpie już praktycznie ciągle- czy to redukcja czy zmiana w górę. Odczucie podobne- coś jakby spoory luz międzyzębny, zbyt szybkie wysprzęglenie. Przy emeryckiej jeździe (bardzo powolnym przyspieszaniu) jest nawet znośnie, ale nie po to mam 240km żeby głaskać gaz tylko jeździć normlanie... Wymieniona została dwumasa, olej na nowy, soft w skrzyni zaktualizowany, adaptacja zrobiona- po tych zmianach poprawa marginalna. Jakieś propozycje? Mam dosyć tego auta. Jest tutaj jakiś czarodziej z śląska lub okolic, który jest w stanie to zdiagnozować? Pozdrowienia Edit- na ciepłym silniku mam wrażenie jest minimalnie lepiej. Kierować oczy w stronę skrzyni czy jeszcze sprawdzić cos innego? Edit2- jest też problem na 2 biegu- przy toczeniu się, gdy skrzynia rozprzęga napęd. Dodanie gazu minimalnie mocniej niż "obecna prędkość toczenia się" powoduje szarpnięcie. Edytowane 8 Sierpnia 2023 przez natesa8229 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
a.mik Zgłoś #8 Napisano 3 Września 2023 Witam. I jak coś udało się rozwiązać ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Eyyk Zgłoś #9 Napisano 26 Listopada 2023 Ponawiam pytanie, udało się znaleźć problem? Bo brzmi jak sprzęgła do wymiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciejzal Zgłoś #10 Napisano 24 Stycznia Jakis update w tym temacie ? udalo sie komus znalezc rozwiazanie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
asterix_007 Zgłoś #11 Napisano 26 Lutego (edytowane) też jestem ciekaw, bo dopiero co kupiłem pojazd z dq500 i jest dokładnie tak samo. na razie toczę negocjacje ze sprzedającym, ale coś czuje ze guzik z tego będzie - na ciepłym w miarę ok, na zimnym tak jak pisze kolega - z opinii na grupach wygląda na to że sprzęgła do wymiany, ale nie sztuka to wymienić bo nie małe pieniądze. Edytowane 26 Lutego przez asterix_007 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dr_walduś Zgłoś #12 Napisano 2 Kwietnia Mam nadzieję, że nie namieszam zbytnio moją obserwacją, bo pierwszą myśl miałem "co ma piernik do wiatraka" Auto z drugiej ręki, poprzedni właściciel wymieniał olej w silniku co 30tys, ja nabyłem z 120tys na liczniku zaraz po dużym serwisie u dilera. Zrobilem 8tys i przy redukcji tocząc się bez gazu, do zakrętów czy świateł, też miałem efekt zbyt szybkiego puszczania sprzęgła, acz nie nazwałbym tego szarpaniem a pchnięciem Na dniach wymieniłem olej w silniku przy okazji robiąc płukankę i jak ręką odjął. Może to placebo, ale przy takim samym stylu jazdy nie ma już tego efektu, redukuje gładko aż miło się jedzie. Ja sobie tłumaczę, że przez nagar nie trzymało właściwych parametrów i przy redukcji komputer świrował 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jedenastka Zgłoś #13 Napisano 2 Kwietnia W dniu 26.02.2024 o 10:30, asterix_007 napisał: też jestem ciekaw, bo dopiero co kupiłem pojazd z dq500 i jest dokładnie tak samo. na razie toczę negocjacje ze sprzedającym, ale coś czuje ze guzik z tego będzie - na ciepłym w miarę ok, na zimnym tak jak pisze kolega - z opinii na grupach wygląda na to że sprzęgła do wymiany, ale nie sztuka to wymienić bo nie małe pieniądze. nie małe ale i nie kosmiczne a sprzęgło raz w życiu wymieniasz przeważnie ; Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Exenrb Zgłoś #14 Napisano 15 Kwietnia (edytowane) W dniu 2.04.2024 o 14:21, dr_walduś napisał: Na dniach wymieniłem olej w silniku przy okazji robiąc płukankę i jak ręką odjął. Może to placebo, ale przy takim samym stylu jazdy nie ma już tego efektu, redukuje gładko aż miło się jedzie. Ja sobie tłumaczę, że przez nagar nie trzymało właściwych parametrów i przy redukcji komputer świrował tylko w silniku? Edytowane 15 Kwietnia przez Exenrb Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
remont Zgłoś #15 Napisano 16 Kwietnia nie wiem jak w TDI ale w TSI u mnie np. po wymianie mocno już przytkanej odmy po 150 kkm przestało szarpać przy hamowaniu i redukcji biegów w dół nie były to może tak jak piszecie "szarpnięcia" tyko takie uczucie pchania przy redukowaniu też się zastanawiałem co ma piernik do wiatraka, ale efekty był natychmiastowy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
k_grzesiu Zgłoś #16 Napisano Czwartek o 20:55 (edytowane) Witam. Nie dalej jak dzisiaj mechanik od ręki kompem boscha przeprowadził mi procedurkę SYNCHRONIZACJI sprzęgieł w DQ500( komp rozpoczynający procedurę, włączone auto z wciśniętym hamulcem, słyszalne zgrzyty i przełączanie samoczynne biegów przez procedurę- ustawianie sprzęgieł) Mam passata 2,0 bitdi z końca 15 roku. Występował opisywany wyżej efekt ale ze słabszymi objawami i tylko przy redukcji 4-3 oraz 3-2( bardziej odczuwalne). Na moje oko tarcze sprzęgłowe uległy pewnemu zużyciu przez co powstał pewnego rodzaju niekontrolowany LUZ między nimi a dociskami i stąd może powstawać efekt opóźnienia w zasprzęglaniu i podszarpywania przy redukcji. U mnie jest nalatane 170 000. A takie objawy wyczuwam od 130 000, od zakupu. Mam porównanie do audi Q5 żony także 2,0 tdi i jest gładko przy redukcji a auto w rodzinie od 70 000-160 000. Wymagana jest OBOWIĄZKOWA specyficzna jazda przyuczająca ( 2 x ruszanie na połowie gazu do przodu. To samo do tyłu. Potem jazda na określonych obrotach 2000 oraz 4000 na zmianę na biegach 2-4, potem 3-5-7🙂. ) z grubsza tak to wygląda. Efekt taki, że praktycznie nie czuć redukcji a czuć delikatnie raz na 5-7 hamowań. Edytowane Czwartek o 20:59 przez k_grzesiu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wizjer Zgłoś #17 Napisano 9 godzin temu Ta procedura zazwyczaj pomaga na 300-400 km, do momentu zakończenia etapu "potreningowego". Po tym czasie problem powraca. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach