Skocz do zawartości
wojtasw

Wymiana poduszek silnika

Rekomendowane odpowiedzi

prawa i lewa różnią się konstrukcją wewnętrzną, wyglądają identycznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No więc jestem po wymianie poduszek pod silnikiem - przypomnę, że kupiłem obydwie z Paska po lifcie. Wcześniej miałem Corteco. Po wymianie niestety nie ma poprawy, wibracje są nadal na podobnym poziomie co przed wymianą.

Trzeba szukać przyczyn gdzie indziej (nowa dwumasa, pompa wtryskowa, silnik).

W razie czego będę wystawiał Corteco na sprzedaż.

Edytowane przez serek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Przeczytałem cały wątek i zgłupiałem bo już nie wiem co myśleć.

Chory : Passat Variant FL 1.9 TDI 130 KM w Automacie

Na początku, czasem przy załączaniu biegu, było słychać takie puk.

Z czasem to puk zaczęło się pojawiać przy gaszeniu samochodu wraz z telepaniem budą. Nie zawsze się to pojawia ale dość mocno to słychać i rzuca samochodem. Na postoju przy włączonym D, dość mocniej trzęsie samochodem niż na P czy N.

Do kompletu doszedł efekt uderzania kamienia w podłogę kierowcy, czasem stuknięcia w okolicy wybieraka biegów, podczas odpuszczania gazu, albo dodawania. Przy delikatnym traktowaniu pedału rzadko kiedy dźwięk się pojawia.

Ostatnio jeszcze zauważyłem, że silnik zaczął bardziej wibrować na luzie i jak ruszam to trzęsie całym kokpitem dopóki nie przekroczę z 1600 obrotów. Jak silnik się rozgrzeje, efekt mniej dokuczliwy. Do tego jeszcze przy odpuszczaniu gazu podczas jazdy jak obroty schodzą poniżej 1800 słychać jakieś wibracje. Na postoju gdy dodaję gazu to w przedziale 1200 / 1600 pojawia się jakiś świergot w raz z tymi wibracjami, można by rzec, że i z buczeniem.

Ostatnią rzeczą, która zaczęła mnie irytować jest dziwny rezonans, takie uuuu....uuuuu....uuuuu jak zbliżam się do 100 km/h i je przekraczam...

Poduszki pod silnikiem są suche. Pod skrzynią całe, skrzynią trochę się podnosi. Silnik ręką mogę podnieść jak się przyłożę, tak, że widać ruchy zawieszenia kół.

Byłem u mechanika, nic nie stwierdził. Jedynie to uszkodzenie tulei lewego dolnego wahacza. Wymieniłem. Przy okazji łączniki stabilizatora.

Za pamięci, jakieś stukanie jak by tłumik się obijał czy coś, i te puk, występuje też, jak ruszam i buda się kołysze po nierównościach i czasem przy podjeżdżaniu pod krawężnik.

Nikt nie widzi problemu, a problem narasta i nie wiem co z tym zrobić.

 

---------- Dodano o 01:33 ---------- Poprzednia wiadomość o 01:31 ----------

 

Witam

Przeczytałem cały wątek i zgłupiałem bo już nie wiem co myśleć.

Chory : Passat Variant FL 1.9 TDI 130 KM w Automacie

Na początku, czasem przy załączaniu biegu, było słychać takie puk.

Z czasem to puk zaczęło się pojawiać przy gaszeniu samochodu wraz z telepaniem budą. Nie zawsze się to pojawia ale dość mocno to słychać i rzuca samochodem. Na postoju przy włączonym D, dość mocniej trzęsie samochodem niż na P czy N.

Do kompletu doszedł efekt uderzania kamienia w podłogę kierowcy, czasem stuknięcia w okolicy wybieraka biegów, podczas odpuszczania gazu, albo dodawania. Przy delikatnym traktowaniu pedału rzadko kiedy dźwięk się pojawia.

Ostatnio jeszcze zauważyłem, że silnik zaczął bardziej wibrować na luzie i jak ruszam to trzęsie całym kokpitem dopóki nie przekroczę z 1600 obrotów. Jak silnik się rozgrzeje, efekt mniej dokuczliwy. Do tego jeszcze przy odpuszczaniu gazu podczas jazdy jak obroty schodzą poniżej 1800 słychać jakieś wibracje. Na postoju gdy dodaję gazu to w przedziale 1200 / 1600 pojawia się jakiś świergot w raz z tymi wibracjami, można by rzec, że i z buczeniem.

Ostatnią rzeczą, która zaczęła mnie irytować jest dziwny rezonans, takie uuuu....uuuuu....uuuuu jak zbliżam się do 100 km/h i je przekraczam...

Poduszki pod silnikiem są suche. Pod skrzynią całe, skrzynią trochę się podnosi. Silnik ręką mogę podnieść jak się przyłożę, tak, że widać ruchy zawieszenia kół.

Byłem u mechanika, nic nie stwierdził. Jedynie to uszkodzenie tulei lewego dolnego wahacza. Wymieniłem. Przy okazji łączniki stabilizatora.

Za pamięci, jakieś stukanie jak by tłumik się obijał czy coś, i te puk, występuje też, jak ruszam i buda się kołysze po nierównościach i czasem przy podjeżdżaniu pod krawężnik.

Nikt nie widzi problemu, a problem narasta i nie wiem co z tym zrobić.

Łącznik elastyczny nie wygląda na przepalony. Turbawka wydaje normalny dźwięk. Wieszaki tłumika całe. Rzucałem nim ręcznie i nie obija się nigdzie.

 

---------- Dodano o 01:34 ---------- Poprzednia wiadomość o 01:33 ----------

 

Witam

Przeczytałem cały wątek i zgłupiałem bo już nie wiem co myśleć.

Chory : Passat Variant FL 1.9 TDI 130 KM w Automacie

Na początku, czasem przy załączaniu biegu, było słychać takie puk.

Z czasem to puk zaczęło się pojawiać przy gaszeniu samochodu wraz z telepaniem budą. Nie zawsze się to pojawia ale dość mocno to słychać i rzuca samochodem. Na postoju przy włączonym D, dość mocniej trzęsie samochodem niż na P czy N.

Do kompletu doszedł efekt uderzania kamienia w podłogę kierowcy, czasem stuknięcia w okolicy wybieraka biegów, podczas odpuszczania gazu, albo dodawania. Przy delikatnym traktowaniu pedału rzadko kiedy dźwięk się pojawia.

Ostatnio jeszcze zauważyłem, że silnik zaczął bardziej wibrować na luzie i jak ruszam to trzęsie całym kokpitem dopóki nie przekroczę z 1600 obrotów. Jak silnik się rozgrzeje, efekt mniej dokuczliwy. Do tego jeszcze przy odpuszczaniu gazu podczas jazdy jak obroty schodzą poniżej 1800 słychać jakieś wibracje. Na postoju gdy dodaję gazu to w przedziale 1200 / 1600 pojawia się jakiś świergot w raz z tymi wibracjami, można by rzec, że i z buczeniem.

Ostatnią rzeczą, która zaczęła mnie irytować jest dziwny rezonans, takie uuuu....uuuuu....uuuuu jak zbliżam się do 100 km/h i je przekraczam...

Poduszki pod silnikiem są suche. Pod skrzynią całe, skrzynią trochę się podnosi. Silnik ręką mogę podnieść jak się przyłożę, tak, że widać ruchy zawieszenia kół.

Byłem u mechanika, nic nie stwierdził. Jedynie to uszkodzenie tulei lewego dolnego wahacza. Wymieniłem. Przy okazji łączniki stabilizatora.

Za pamięci, jakieś stukanie jak by tłumik się obijał czy coś, i te puk, występuje też, jak ruszam i buda się kołysze po nierównościach i czasem przy podjeżdżaniu pod krawężnik.

Nikt nie widzi problemu, a problem narasta i nie wiem co z tym zrobić.

Turbo wydaje normalne dźwięki. Tłumik szarpałem ręcznie, nigdzie się nie obija. Łącznik elastyczny nie wygląda nigdzie nie przepalony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest podobnie jak u kolegi OlekStargard, tylko że ja mam manuala i wyeliminowałem już wszystko poza przegubami.

Na dniach będę wymieniał i zobaczę czy to coś pomoże.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj sprawdzałem dokręcenie poduszek. Przy lewej trochę dociągnąłem. Sprawdzałem gaszak przy EGR, normalnie pracuje. Objawy jak były tak są.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chłopaki potrzebuje numerry do a6 c5 z 1998 silnik 1.9 tdi AFN 110 km chodzi o poduchy silnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
chłopaki potrzebuje numerry do a6 c5 z 1998 silnik 1.9 tdi AFN 110 km chodzi o poduchy silnika

poduszka gumowo-olejowa strona prawa- nr. 8D0 199 382 M

poduszkagumowo-olejowa strona lewa- >>4B-W-128-634 nr.8D0 199 379 R , 4B-W-128-635>> nr.8D0 199 379 J , odbijak 8D0 199 399 P

Edytowane przez mlody24wp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam , przeczytalem caly watek o wymianie poduszek silnika. Wszystko rozumiem oprocz jednego:

1. podnosimy silnik do gory czy to za miske czy kompresor klimy.

2. odkrecamy poduszki wymieniamy na nowe.

3. nowe poduszki dokrecamy nie na max. .

4. odpalamy silnik by sie ulozylo - i tu moje pytanie odpalamy na uniesionym silniku czy opuszczamy silnik na poduszki ,odpalamy i dokrecamy?

 

Pozdrawiam Artur

 

P.s. Pisze bez polskich znakow na Holenderskiej klawi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oczywiście że na opuszczonym jak na podniesionym się silnik ułoży?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za kompresor, to ja bym silnika nie podnosił :fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Lewarek pod sprężarkę klimy i jazda do góry.

 

Sorki chodzilo o sprezarke klimy :)

 

P.s. Pisze bez polskich znakow na Holenderskiej klawi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie wiec u mnie w passacie b5 wygladala sprawa nastepujaco. podczas przegladu dostrzeglem ze poduszka silnika od strony kierowcy jest wybita i naderwana oraz poduszka skrzyni rowniez lewa strona. wymienilem oba elementy na poduszki firmy Max gear - niestety niezbyt wysoka Połka . aczkolwiek nie sygerowalbym sie tym bo nie zawsze dolna polka oznacza problemy. a wiec kontynuujac po wymianie tych oto poduszek nadeszlo bardzo duze drzenie uata calej karoserki najbardziej czuc na fotelu i kierownicy ale kiedy podniesie sie maske tez widac ze silnik bardziej drzy. wczesniej pomimo zerwanych poduszek objawu nie bylo..... czy ktos moze pomoc?

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

wyczytralem tutaj gdzie ze tylko oruginaly daja pewnosc spokojnego smigania... bez drgan ale czy to prawda?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

maxgear ? szkoda w ogóle czasu na montaz tego badziewia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tego typu odpowiedzi to sie spodziewalem ale nietety nie sa zbyt konstruktywne

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

moze ktos kto ma pojecie i moglby powiedziec mi konkretnie co i jak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

wyczytralem tutaj gdzie ze tylko oruginaly daja pewnosc spokojnego smigania... bez drgan ale czy to prawda?

 

Bierz Corteco i po problemie< Ja sobie je chwale:cool

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tego typu odpowiedzi to sie spodziewalem ale nietety nie sa zbyt konstruktywne

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

moze ktos kto ma pojecie i moglby powiedziec mi konkretnie co i jak?

 

 

a czego się spodziewałeś , przecież jak byk każdy pisze że poduszki tylko i wyłącznie oryginały, ew. można kupić używki ale tak samo oryginały ( jak ktoś chce zaoszczędzić sporo grosza) i nic poza tym. W ostateczności można wsiąść te co wyżej wymienione ale ja bym i tak nie polecał.

Każdy jeden zamiennik nie spełnia swojej funkcji co zostało potwierdzone przez wielu. Szkoda Twoich pieniążków bo wydałeś je w błoto szczerze powiedziawszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

masz racje troche jestem wsciekly bo mialy byc dobre a tu okazuje sie ze pieniazki poszly w bloto

uzywki tez nie wiadomo jakie beda prawda? a nowki te o mtorych pisalem czyli lewa strona silnik i lewa skrzynia jakie to koszty w orginale? no i czy lemforder to tez bedzie spelnial sie jak oryginal czy niestety tez nie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

LEemforder idzie na pierwszy montaż VW więc jest jak oryginał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no ale lemforder nie jest olejowo gumowy a dzis w salonie pytalem to oryginal jest gumowo olejowy tak mi powiedziano. wiec juz glupi jestem no i oryginal w salonie 400zl mi powiedziano

masakra. kolega mi poleda Meyle takiej firmy popatrzylem i faktycznie wyglada niezle guma tez elastyczna ale nie wiem juz czy kupic oryginalny uzywany za 50zl czy meyla za 120 czy co....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

orginalny uzywany tylko w dobrym stanie- musi chlupać olej jak bedziesz potrząsał w sumie to sam sie musze za tym zakrecić ale tak mi schodzi :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności