Skocz do zawartości
andrzejx

Passat B6 - sprężarka klimatyzacji

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie mam pytanie czy ktoś z was orientuje się gdzie mogę znaleźć kody błędów klimatyzacji? Ewentualnie co oznaczają wyświetlone kody. Będę bardzo wdzięczny. Tak wygląda to u mnie :

3fc586a6d502f0b7ef7c414106be2712.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mateusz, nie wiem jak głośno Ci to syczy, ja to u siebie zauważyłem ale nie tak żeby mnie to doprowadzało do nerwicy czy coś takiego. Piszesz że klima nabita , sprawdzona, chłodzi czyli ciśnienia są ok więc ja bym się tym nie przejmował ale miał pod kontrolą i używał klimy wtedy jak jest ona potrzebna. Ja jeździłem kilka lat i było ok, tylko trochę syczało. W sumie przez te kilka lat włączałem klimę na może kilkanaście lub trochę więcej godzin sumując. Wszystko zależy czy miałeś pustą klimę czy częściowo nabitą. U nas w firmie zajmujemy się obsługą klimatyzacji, wygląda to tak.. Podłączasz auto, cykl opróżniania, wysysa wszystko, freon, olej, robi lekką próżnię, trwa to z 15 20 minut w zależności czy układ pusty czy pełny, pokazuje ile wyssało czynnika i ile oleju do osobnego zbiorniczka, dalej załącza się próżnia, i jak auto miało rozłączone/pocięte węże, uszkodzoną chłodnicę i dostało się do środka powietrze (wilgoć) to osuszacz powinien być wymieniony (auto stało rozbite w przód 2 miesiące a my je kupiliśmy to nie wymieniamy tylko chłodnicy ale i osuszacz i nie z aukcji który jest otwarty i też już swoje zassał tylko nowy, nie są takie drogie) jak rozłączaliśmy układ na chwilę to nie powinno być problemu, załączamy próżnię na 45 minut i niech sobie wysysa wilgoć i jednocześnie sprawdzamy na zegarach czy idą w dół, jak nie to gdzieś jest nieszczelność. (przeważnie próżnia jest na 20 minut ale sobie ustawiłem 45, nie było aut w kolejce, im więcej tym lepiej ale bez przesady. W jednym z aut mieliśmy ustawione 2 godziny ale było po płukaniu z opiłków i nie chcieliśmy aby został tam ten płyn który nie łączy się z olejem i zaciera on później sprężarki ) Jak wszystko pójdzie ok to po próżni układ zatrzymuje się na 5 minut i sprawdza czy nie dostaje się powietrze z zewnątrz ( kontroluje ciśnienie) nawet jak jest mikro dziurka to i tak tego nie wychwyci. Jak sprawdzi że jest ok to wpisujemy ile oleju, barwnika, czynnika i start. Układ się ładuje kilka/naście sekund, zamykamy zawory w maszynie, odpalamy auto, włączamy klimę i obserwujemy na zegarach co się dzieje, jakie ciśnienia, przy jakich się wentylatory włączają, tak kilka minut z różnymi nastawami wentylatora wewnątrz żeby sprawdzić wydajność, dodatkowym czujnikiem temp. w kratkach i koniec. Mogłem coś przeoczyć, ale tak to powinno wyglądać w skrócie. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak wymienisz ten zawór to napisz czy pomogło, bo mój klimatolog mi wczoraj mówił że kompresor ok tylko zawór się przywiesza, czego objawem jest mało wydajna praca klimy...

 

 

zawór wymieniony, klimatyzacja wkońcu działa tak jak ma dzialać, wentylatory włączają się odrazu po odpaleniu auta jak jest zimny a nie jak wcześniej było. ciśnienia ok, przy temp zew. 12stopni na wysokim 11 a na niskim 2, wczesniej wskazówka praktycznie wogóle sie nie ruszała na wysokim a niskie trzymało 4bary. na vcds temp spada do 5 stopni w kratce a na termometrze chyba na podczerwień, nie znam się u klimatologa spadło do 0, tak wiec jestem :manga Jedyne co to nie wiem czy to ma znaczenie bo na alegro są dwa rodzaje zaworów dłuższe ok 72mm i taki własnie kupilem i krótsze ok 66mm , który nie wiedząc, siedział w mojej sprężarce. według wszelakich sprzedajacych i ten i ten pasuje do sanden pxe14 i pod nr 5N0820803. w kazdym bądź razie mialem krótszy mam dłuzszy wchodzi bez problemu i wszystko wyśmienicie działa. sama wymiana jakby nie trzeba zdejmować dolnej osłony silnika zajmuje 4min plus oczywiscie ściągnąć gaz, później zrobić próżnie i ponownie naładować

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mateusz, nie wiem jak głośno Ci to syczy, ja to u siebie zauważyłem ale nie tak żeby mnie to doprowadzało do nerwicy czy coś takiego. Piszesz że klima nabita , sprawdzona, chłodzi czyli ciśnienia są ok więc ja bym się tym nie przejmował ale miał pod kontrolą i używał klimy wtedy jak jest ona potrzebna. Ja jeździłem kilka lat i było ok, tylko trochę syczało. W sumie przez te kilka lat włączałem klimę na może kilkanaście lub trochę więcej godzin sumując. Wszystko zależy czy miałeś pustą klimę czy częściowo nabitą. U nas w firmie zajmujemy się obsługą klimatyzacji, wygląda to tak.. Podłączasz auto, cykl opróżniania, wysysa wszystko, freon, olej, robi lekką próżnię, trwa to z 15 20 minut w zależności czy układ pusty czy pełny, pokazuje ile wyssało czynnika i ile oleju do osobnego zbiorniczka, dalej załącza się próżnia, i jak auto miało rozłączone/pocięte węże, uszkodzoną chłodnicę i dostało się do środka powietrze (wilgoć) to osuszacz powinien być wymieniony (auto stało rozbite w przód 2 miesiące a my je kupiliśmy to nie wymieniamy tylko chłodnicy ale i osuszacz i nie z aukcji który jest otwarty i też już swoje zassał tylko nowy, nie są takie drogie) jak rozłączaliśmy układ na chwilę to nie powinno być problemu, załączamy próżnię na 45 minut i niech sobie wysysa wilgoć i jednocześnie sprawdzamy na zegarach czy idą w dół, jak nie to gdzieś jest nieszczelność. (przeważnie próżnia jest na 20 minut ale sobie ustawiłem 45, nie było aut w kolejce, im więcej tym lepiej ale bez przesady. W jednym z aut mieliśmy ustawione 2 godziny ale było po płukaniu z opiłków i nie chcieliśmy aby został tam ten płyn który nie łączy się z olejem i zaciera on później sprężarki ) Jak wszystko pójdzie ok to po próżni układ zatrzymuje się na 5 minut i sprawdza czy nie dostaje się powietrze z zewnątrz ( kontroluje ciśnienie) nawet jak jest mikro dziurka to i tak tego nie wychwyci. Jak sprawdzi że jest ok to wpisujemy ile oleju, barwnika, czynnika i start. Układ się ładuje kilka/naście sekund, zamykamy zawory w maszynie, odpalamy auto, włączamy klimę i obserwujemy na zegarach co się dzieje, jakie ciśnienia, przy jakich się wentylatory włączają, tak kilka minut z różnymi nastawami wentylatora wewnątrz żeby sprawdzić wydajność, dodatkowym czujnikiem temp. w kratkach i koniec. Mogłem coś przeoczyć, ale tak to powinno wyglądać w skrócie. Pozdrawiam.

 

Bardzo dziękuję za odpowiedź u mnie to trwało około 40 min ale nikt mi nic nie mówił ile czego tam dali powiedzieli ze wszystko ok a jak mu powiedziałem o tym syczenie to mówi ze słyszy ale ze jak leci zimno to żebym jeździł... ale to jest anglia i tu są tacy mechanicy ze głowa mała syczenie słychać tylko na najwolniejszych obrotach dmuchawy bo później dmuchawa zagłusza ten dźwięk a jak włączę radio cichutko to tez juz tego nie słychać ja po prostu chciałem się dowiedzieć co to jest i czy mam szukać po innych mechanikach przyczyny tego syczenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie przejmuj się tym, używaj jak potrzeba i będzie ok, sam sprawdzę u siebie jak to z tym syczeniem jest o ile nie zapomnę. A masz Anglika czy Europę? Jak Anglik to masz inną budowę obudowy nagrzewnicy, może dlatego delikatnie słychać. Napiszę Ci jak sprawdzę u siebie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podczas włączania klimatyzacji słyszę hałas na postoju jakby pasek hałasował. Po wyłączeniu klimy ustaje hałas.

To nic uciążliwego ale na postoju słychać, że coś nie gra. Rozrząd wymieniany ze 40 tyś.km temu.

 

Ktoś coś miał podobnego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie przejmuj się tym, używaj jak potrzeba i będzie ok, sam sprawdzę u siebie jak to z tym syczeniem jest o ile nie zapomnę. A masz Anglika czy Europę? Jak Anglik to masz inną budowę obudowy nagrzewnicy, może dlatego delikatnie słychać. Napiszę Ci jak sprawdzę u siebie.

 

mam anglika;] używam już normalnie po Twoich odpowiedziach na mój problem jeszcze raz bardzo dziękuje !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po jakim czasie od wlaczenia AC leci Wam chlodne powietrze z nawiewow? U mnie trwa to chyba zbyt dlugo, poniewaz dopiero po okolo 3 min. Mialem kiedys scenica i tam trwalo to 30sekund. Posiadam klime manualna. Sorki za brak pl znakow:roza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po jakim czasie od wlaczenia AC leci Wam chlodne powietrze z nawiewow? U mnie trwa to chyba zbyt dlugo, poniewaz dopiero po okolo 3 min. Mialem kiedys scenica i tam trwalo to 30sekund. Posiadam klime manualna. Sorki za brak pl znakow:roza

 

U mnie jak włączę to max 15-30 sekund leci juz zimne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chcialbym sie Was o cos poradzic.... Wlaczam klime... Wszystko ok... Smiga elegancko... Ale dojezdzam do swiate... Slysze trzeszczenie, piszczenie, bardzo glosno. Wysiadam szybko z auta zeby zlokalizowac skad to i cisza.

Dodaje gazu, stoje dluzej na luzie i nic. Jade dalej, znowu swiatla hamuje... I znowu to samo piszczenie. Wysiadam i cisza.

Pasek od klimy i wielorowkowy mialem wymieniane razem z rozrzadem. Ktos cos poradzi ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chcialbym sie Was o cos poradzic.... Wlaczam klime... Wszystko ok... Smiga elegancko... Ale dojezdzam do swiate... Slysze trzeszczenie, piszczenie, bardzo glosno. Wysiadam szybko z auta zeby zlokalizowac skad to i cisza.

Dodaje gazu, stoje dluzej na luzie i nic. Jade dalej, znowu swiatla hamuje... I znowu to samo piszczenie. Wysiadam i cisza.

Pasek od klimy i wielorowkowy mialem wymieniane razem z rozrzadem. Ktos cos poradzi ?

 

U mnie pasek od klimy dawał takie oznaki mimo, że rozrząd też był wymieniany u mnie nie tak dawno temu, to po jego ponownej wymianie spokój. Chyba coś nie tak z tymi paskami jest widzę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy któryś z Panów zmieniał osuszacz układu - ten zamontowany pionowo w chłodnicy klimatyzacji?

Ciężko w B6 opuścić ten zespół chłodnic tak aby mieć dojście do osuszacza?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie pasek od klimy dawał takie oznaki mimo, że rozrząd też był wymieniany u mnie nie tak dawno temu, to po jego ponownej wymianie spokój. Chyba coś nie tak z tymi paskami jest widzę.

 

U mnie nie ma paska od klimy. Jest tylko jeden pasek. I byl wymieniany. Dzis znowu kilka razu glosno swierszczalo. A na luzie spokoj. Co jest grane ??? Autonapinacz ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A czy któryś z Panów zmieniał osuszacz układu - ten zamontowany pionowo w chłodnicy klimatyzacji?

Ciężko w B6 opuścić ten zespół chłodnic tak aby mieć dojście do osuszacza?

 

U siebie wymieniałem chłodnicę klimy kilka tygodni temu. Wyjąłem filtr powietrza, wlot powietrza do filtra, ogólnie to co jest przy pasie przednim. Odkręciłem obudowę z wentylatorami 4 śrubki i kostka elektryczna i do góry ją, zdemontowałem osłonę pod autem, zlałem płyn z chłodnicy i następne 4 śruby, dwa węże i do góry ją. Zdemontowałem przedni grill i od przodu są 2 śruby które trzymają dwa mocowania chłodnicy powietrza do której przykręcona jest chłodnica klimy. Jak się odkręci te dwa mocowania to chłodnice są luźne i przeginając na silnik ( nie za mocno bo na dole siedzą na dwóch bolcach i żeby nie ułamać) można by wykręcić osuszacz. Jak już się dojdzie do tego etapu to wiadomo co robić dalej, czy je delikatnie podnieść i wyczepić dół z pasa czy tylko przegiąć wystarczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U siebie wymieniałem chłodnicę klimy kilka tygodni temu. Wyjąłem filtr powietrza, wlot powietrza do filtra, ogólnie to co jest przy pasie przednim. Odkręciłem obudowę z wentylatorami 4 śrubki i kostka elektryczna i do góry ją, zdemontowałem osłonę pod autem, zlałem płyn z chłodnicy i następne 4 śruby, dwa węże i do góry ją. Zdemontowałem przedni grill i od przodu są 2 śruby które trzymają dwa mocowania chłodnicy powietrza do której przykręcona jest chłodnica klimy. Jak się odkręci te dwa mocowania to chłodnice są luźne i przeginając na silnik ( nie za mocno bo na dole siedzą na dwóch bolcach i żeby nie ułamać) można by wykręcić osuszacz. Jak już się dojdzie do tego etapu to wiadomo co robić dalej, czy je delikatnie podnieść i wyczepić dół z pasa czy tylko przegiąć wystarczy.

 

Wielkie dzięki! o takie info mi chodziło!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moj kompresor 5n0 ma poczatek... Zamowilem taki sam delphi ale 5k0 i jest niby zamienny.... Ale na zdjeciach rozny.

Przy montazu serwis mowi ze trzeba wybic jakis mocujacy kołek.... Jest on na weżu ktory sie przymocowuje do kompresora i ma jakis "kołek centrujacy" ktory musi usunac zeby pasowal. Czy to nic sie nie stanie ??

5197a0ca7ceca242f6b9410a487dd293.jpg

 

Wszystko dziala.... Na razie.....

Edytowane przez Mlody_tm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do wszystkich którym klima załącza się z opóźnieniem:

 

też miałem problemy z klimatyzacją i z tego co czytam na innych forach wiele aut z gr. VAG ma ten problem.

 

OBJAWY:

-Klima włączała się dopiero gdy silnik osiągał ok 90°C.

-Czasami w ogóle się nie włączała,

-lub wyłączała podczas pracy,

-na vcds brak błędów.

 

Gdy się włączyła, temperatura podczas jazdy z kratek centralnych osiągała ok ~2°C przy zewnętrznej ok ~25°C, więc działała prawidłowo.

 

Rozwiązanie problemu:

 

Opis dotyczy kompresora klimatyzacji SANDEN PXE 16 1k0820803s

kb7url.jpg

 

Istnieją dwa rodzaje zaworów:

 

Krótki (ok 66mm):

28b6tdw.jpg

 

Długi(ok 72mm):

21117b7.jpg

 

W mojej był krótki

316mgqw.jpg

 

Z informacji od klimatologa, dowiedziałem się, że krótkie zawory były wadliwe objawiało się to właśnie zbyt późnym włączaniem klimatyzacji, w "długich" problem podobno wyeliminowano.

 

Po zamontowaniu nowego zaworu, i nabiciu czynnika, klimatyzacja startuje od razu.

Temperatura z centralnej kratki jaką udało mi się osiągnąć (przy zewnętrznej ok ~15°C) to ok ~3.6°C mierzonej VCDS.

 

KANAŁ:08

GRUPA:3, [CIŚNIENIE] [OBROTY 1 WIATRAKA W %] [OBROTY 2 WIATRAKA W %]

 

29wlpmw.jpg

 

 

ZAWÓR:

W nowych sprężarkach, sprzęgło elektromagnetyczne zastąpiono bajpasem, którego pracę reguluję zawór sterujący

Film kolegi z postu wyżej przedstawiający działanie bajpasu

 

Dzięki takiemu rozwiązaniu sprężarka działa zawsze, w trybie ECON wytwarzając bardzo małe ciśnienie.

 

Z obserwacji wnioskuję, że zawór zmniejsza pracę sprężarki gdy, temperatura wylotowa osiąga temp ok 4-5°C

Edytowane przez sooper

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz może numer tego zaworu? U mnie klima też włącza się jak silnik osiągnie 90 stopni także myślę że też trzeba ten zawór wymienić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zawory są na alledrogo, wpisz tylko zawór sanden i wyskoczy ci kilkanascie pozycji. ja kupowałem najtańszy (byle był nowy) i tak sie trafiło że miałem zamontowany krótki a kupiłem dłuższy - jak dotąd po wymianie klima działa znakomicie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli mowa o klimie. Mam do Was pytanie. Czy przed zgaszeniem auta wylaczac nalezy klime ??? Lub razem z nawiewem przyciskiem off./ a po odpaleniu auta wlaczyc klime ? Jak jest lepiej dla auta i kompresora i w ogole zywotnosci ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności