Skocz do zawartości
spyty

Migajaca czerwona kontrolka oleju

Rekomendowane odpowiedzi

to grzebać w tej pompie czy przy przebiegu 112tys jeszcze powinno być ok?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to grzebać w tej pompie czy przy przebiegu 112tys jeszcze powinno być ok?

 

Jakk bedziesz robił przegląd to ja bym zajrzał co się tam dzieje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to grzebać w tej pompie czy przy przebiegu 112tys jeszcze powinno być ok?

jak już będziesz się bawił to zobacz; w jakim stanie jest napęd pompy, zabierak i w szczególności oceń w jakim stanie jest gniazdo w pompie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak już będziesz się bawił to zobacz; w jakim stanie jest napęd pompy, zabierak i w szczególności oceń w jakim stanie jest gniazdo w pompie...

Ja osobiście to się nie zabiorę do tego tylko muszę to zlecić mechanikowi i jak tak wszystko mi będzie sprawdzał to aż się boję ile to mnie będzie kosztować bo po zakupie tego paska jestem wyzerowany z kasy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja osobiście to się nie zabiorę do tego tylko muszę to zlecić mechanikowi i jak tak wszystko mi będzie sprawdzał to aż się boję ile to mnie będzie kosztować bo po zakupie tego paska jestem wyzerowany z kasy?

Ja bym na Twoim miejscu teraz zabrał się za rozrząd dla świętego spokoju (cały kompletny z pompą wody), a z pompą oleju poczekał te 5tyś. do następnej wymiany oleju; bo żeby obadać stan pompy itp. trzeba demontować miskę olejową... Oczywiście to jest tylko moja rada co bym zrobił na Twoim miejscu, jeżeli faktycznie samochód ma ten przebieg i był serwisowany; a co zrobisz to już inna sprawa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego-nie masz się czym jeszcze przejmować(jeśli masz oryginalny przebieg).160-220 tyś km- w autach o takich przebiegach siada to badziewie o nazwie moduł pompy oleju.Raz zdarzyło się że auto miało 140 tyś km i stanął napęd pompy.Na szczęście użytkownik znajdował się w mieście i zgasił auto po zapaleniu się kontrolki-uratował turbinę.

Wymień profilaktycznie zabierak i śmigaj dalej.

 

Naprawa pomp olejowych 2.0 tdi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Naprawa pomp olejowych 2.0 tdi

Tomek; mam do Ciebie pytanie, bo siedzisz w temacie; czy jak zaczynają się problemy z pompą to czy możliwe jest, że silnik pracuje głośniej?

Za odp. z góry dziękuje i pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Praca silnika 2.0 tdi daleko odbiega od poczciwego 1.9 tdi-są głośniejsze ale nie zawsze coś musi się w nich dziać. Zużyty łańcuch,napinacz i zębatki w tych silnikach powodują dziwne szuranie w misce olejowej.

Posiadam auto z takim silnikiem.Podczas kupna jakoś głośniej ten samochód chodził-ale przestałem się tym martwić jak wsiadłem i ruszyłem-byłem mile zaskoczony jak pięknie się wkręca...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tomek dzięki za informację

Edytowane przez adampek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio wymieniałem olej i przy okazji wymieniłem zabierak. Powiem tak:

widać że był używany bo w standardowych miejscach ma wytarty kolor (zamiast czarnego srebrny) ale zciachany nie jest nic a nic - wszystkie kąty zachowane. Przebieg 167 tys. km. W związku z tym myślę, że do 200 tys wałek może spokojnie pochodzić a potem się go zregeneruje i wstawi nowy (pewnie już dłuższy zabierak).

Postaram się wrzucić fotkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam mozliwosc kupienia tanio passat z 2006 roku 170koni. Napewno jest drugiej polowy 2006 roku. Kolo mowi ze zapala sie kontrolka oleju a comp pokazuje ze niskie cisnienie oleju i odcina zaplon jak sie przekroczy 3tys obrotow. Na wolnych chodi cicho i normalnie. Macie jakies podejrzenia i jakie moga byc koszty. Ma nalatane 200tys. km.

Dzieki za sugesje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Mam mozliwosc kupienia tanio passat z 2006 roku 170koni. Napewno jest drugiej polowy 2006 roku. Kolo mowi ze zapala sie kontrolka oleju a comp pokazuje ze niskie cisnienie oleju i odcina zaplon jak sie przekroczy 3tys obrotow. Na wolnych chodi cicho i normalnie. Macie jakies podejrzenia i jakie moga byc koszty. Ma nalatane 200tys. km.

Dzieki za sugesje.

 

Właśnie w okolicy 200.000 z tamtego rocznika kończy się zębatka napędzająca pompę olejową ;) Koszt do niedawna około 4000PLN,ale podobno polscy fachowcy jakos to regenerują...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Patryk nie sama zębatka tylko gniazdo w wałku na którym jest ta zębatka. A w gniazdo wchodzi taki imbusik za pomocą którrgo jest przekazywany napęd tej pompy olejowej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Patryk nie sama zębatka tylko gniazdo w wałku na którym jest ta zębatka. A w gniazdo wchodzi taki imbusik za pomocą którrgo jest przekazywany napęd tej pompy olejowej.

 

To też,szkoda że nie mam na kompie foty wytartej zębatki to bym wrzucił ;)

Jest zrobiona z jakiegoś miękkiego materiału i dlatego zęby się tak szybko ścierają...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, pamiętam ale to były pjedyńcze przypadki a napęd pompy to poprostu kwestia czasu. Wogóle to niech kolega poczyta ten temat i będzie wiedział co jest z modułem olejowym i kto to regeneruje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy dobrze rozumiem ze to jest pzryczyna wylaczania sie silnika. Mozecie mi powiedziec co trzeba zrobic i czy wymiana calej pompy olejowej wystarczy?

Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy dobrze rozumiem ze to jest pzryczyna wylaczania sie silnika. Mozecie mi powiedziec co trzeba zrobic i czy wymiana calej pompy olejowej wystarczy?

Pozdr

 

Wymiana całego modułu pompy olejowej to koszt ok. 4k pln, a zapobiegawczo można wymienić imbusik i zregenerować gniazdo wałka jest to koszt ok. 1k. Poczytaj ma forum są koledzy którzy to robią.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jezli komp wylacza silnik przy 3tys. Pytanie czy moge takim spokoje jezdzic tak do 3tys obrotow, czyjuz tylko laweta?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jezli komp wylacza silnik przy 3tys. Pytanie czy moge takim spokoje jezdzic tak do 3tys obrotow, czyjuz tylko laweta?

 

Myślę że do watsztatu możesz dojechać spokojnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności