Skocz do zawartości
Gość gliniarzxxl

Problem z automatyczną skrzynią biegów

Rekomendowane odpowiedzi

Skrzynia ci nie zadziała na bank. 1.6 nie współpracuje z 5hp19

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niestety wiem ze pójdzie to zrobic mam znajomego mechanika i powiedził ze to kwestia wgrania softa do sterownika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
niestety wiem ze pójdzie to zrobic mam znajomego mechanika i powiedził ze to kwestia wgrania softa do sterownika
No to chyba bedziesz 1szym z taka przerobka ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I u mnie pojawila sie jakas powazniejsza awaria.

Po ponad 7 miesiecznej przerwie odebralem auto od rodzinki, ktora miala sie nim zajmowac pod moja nieobecnosc.

Jednak i w tym przypadku sprawdzilo sie powiedzenie, ze z rodzina to sie dobrze wychodzi, ale na zdjeciu.

 

Co do awarii, to skrzynia ma dwie przypadlosci. Po zagrzaniu sie oleju w skrzyni, gdy np. zatrzymam sie na chwile z D przerzuce na N, i po chwili (pare sek, minuta) przerzucam na D, to zalaczenie biegu jest z szarpnieciem - identycznie bylo przy walnietym przeplywomierzu. Szarpniecie to wystepuje w ponad 95% przypadkach po zagrznaiu oleju, ale gdy np wylacze silnik i go odpale, to czasami szarpniecie nie wystepuje, badz gdy jechalem spokojnie w trasie to gdy na swiatlach przerzuce z D na N i spowrotem na D, to czasami szarpniecia tez brak.

Druga przypadlosc to gdy zwalniam na 5 biegu i obroty spadna ponizej wartosci tego biegu to nastepuje automatyczna redukcja na 4 bieg. W 99% przypadkach tej redukcji z 5 na 4 przy niskich obrotach bez obciazenia, redukcja ta nastepuje z duzym szarpnieciem. Gdy redukcje wyknam recznie powyzej 2 tys rpm na 5 biegu to szarpniecia brak, ponizej 2tysrpm szarpniecie jest.

Wykombinowalem jeszcze male obejscie na ta redukcje bo w trasie zaczela mnie ostro wqurwiac. Gdy obroty na 5 biegu sa niskie przed sama redukcja na 4, to energicznie wciskam gaz tak aby ECU dac do zrozumienia ze chce mocniej przyspieszyc, i jednoczesnie odpuszczam go maxymalnie. Silnik wkreci sie lekko na obroty, ale po chwili spadna i zalaczy sie bez szarpniec bieg 4, gdyz na 5 sa juz za niskie obroty aby automatycznie wszedl - jedynie wymuszenie reczne.

 

Auto kilkukrotnie przejrzalem VAGiem, ale bledow brak . Natomiast dzisiaj w trasie zobilem ponownie scan, ale tym razem mimo ze w skrzyni bledow nie bylo, kliknalem na ich wyczyszczenie (wczesniej chyba tej opcji nie robilem), potem przeszedlem przez kilkanascie grup w measures blocks i o dziwo przez pozostale 160km do domu, powyzsze dolegliwosci juz nie wystapily. WTF?

Edytowane przez Jericho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Nie moge pisac jeszcze własnych tematów a nie znalazłem nic podobnego wiec podpiąłem sie tutaj.

 

Posiadam Passata B5 1.9 TDI 97' 110km MANUAL niestety po wypadku i nie da sie nic z tym zrobić pomysł jest taki żeby przełożyć silnik.

 

Czytanie jest takie czy silnik 1.9 bedzie pasował do skrzyni automatycznej z passata z silnikiem 2.5. Chodzi tylko o przekładke silnika pod tą skrzynie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czytanie
Na pewno?
czy silnik 1.9 bedzie pasował do skrzyni automatycznej z passata z silnikiem 2.5
Ze co?

Pasowac moze. Moga byc inne mocowania silnika, no i skrzynia jest dobierana pod odpowiednia pojemnosc silnika, wiec moga byc cyrki w jej sterowaniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie będzie pasował. Przy tych silnikach są różne sprzęgła hydrokinetyczne a różnią się średnicą pilota którym są ustalane w wale korbowym silnika. Również sam wał korbowy z tego co pamiętam różni się przy skrzyni manualnej i automacie (chodzi o długość i odsadzenie pod montaż koła zabierakowego).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok. Wielkie dzięki za odpowiedz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich użytkowników :)

Pytanie dotyczące skrzyni automatycznej - bez tiptronic...

 

Co może być na rzeczy....?

 

Skrzynia zmienia biegi normalnie, bez szarpniec stuków itp., ale

Ma problem ze zmianą przełożenia z 4 na 5 bieg....około 80-90km/h...wrzuca i spada na 4 i znowu na 5 i na 4...dopiero jak przekroczę 100km/h wrzuca normalnie 5...

 

Doradzicie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ma problem ze zmianą przełożenia z 4 na 5 bieg....około 80-90km/h...wrzuca i spada na 4 i znowu na 5 i na 4...dopiero jak przekroczę 100km/h wrzuca normalnie 5...
A ja zawsze myslalem ze w AVB byla skrzynia 4o biegowa ;)

 

 

Doradzicie?
Sprawdzic bledy VAGiem. Zadac pytanie paru serwisom specjalizujacych sie w automatach. Byc moze sterownik hydrauliczny siada.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A ja zawsze myslalem ze w AVB byla skrzynia 4o biegowa ;)

 

:) Wybacz mi kolego, chociaż do dziś dałbym sobie rękę uciąć, że czuć(słychać) 5 krotną zmianę przełożenia :)

 

Czy taki sterownik to droga sprawa?

W tym tygodniu jadę na wymianę oleju w skrzyni - czy to może pomóc?

 

Jeżeli chodzi o passaty to jest to mój drugi z automatem, poprzedni miał tiptronic - ale został skradziony :/

 

Jeszcze jedno pytanie - czym będzie się objawiała niesprawność sprzęgła hydrokinetycznego?

Wybaczcie, ale jestem kompletnym laikiem w tej kwestii, a nie chciałbym dać się naciągnąć :( a dziś o to nietrudno

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego ol49

sprawdź czy nie masz automata 4 biegowego

one lubią zmieniać jeden bieg "na kilka razy" tam trzyma i odpuszcza obrotu tzw lock up, u mnie np przed zmianą z 3 na 4 bieg 3 bieg czasami przy określonych obrotach jest zrzucany i wrzucany ze 3 razy a auto i tak przyśpiesza i 4 wskakuje bez szarpnięcia i cicho. te skrzynie są jakieś porąbane ale ponoć mimo wszystko nieśmiertelne.

 

jak coś to warsztaty przeprowadzają zabieg czyszczenia zaworu lock up'u z tego co pamiętam pojechałem do serwisu automatów do Józefowa

tu

http://www.autojozefow.pl/pl

 

podpieli moje passeratti pod kompa- zero błędów.

Przejechał się gość, wcisnął gaz w podłogę, wszystko ok, pozwalniał poprzyśpieszał, popatrzył na mnie i skwitował to tak: te skrzynie tak mają nie ma tu dla nas nic co roboty.

 

Trochę mi nie pasuje że czasami za długo trwa przejście z 3 na czwarty bieg i obrotościomierz jakby pokazuje że obroty spadają a auto przyśpiesza dalej na niższym biegu ale cóż...

 

powodzenia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wybacz mi kolego, chociaż do dziś dałbym sobie rękę uciąć, że czuć(słychać) 5 krotną zmianę przełożenia
Podaj oznaczenie kodowe skrzyni biegow, to bedzie wiadomo na czym jezdzisz ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podaj oznaczenie kodowe skrzyni biegow, to bedzie wiadomo na czym jezdzisz ;)

 

Kolego a gdzie szukac tego kodu? Wybacz moj laicyzm ;)

 

Co do zmiany biegow - odnosze czasem wrazenie, ze skrzynia tak jakby ,,nie miala sily wrzucic 4(5) biegu...dopiero jak odpuszcze gaz przy tych 85-90km/h to wrzuca wyzszy,,,

Zastanawiam sie czy to moze byc oznaka malej ilosci oleju w skrzyni lub koniecznosci jego wymiany???

 

PS: Jak mozna rozpoznac usterke lub niedomaganie konwertera? Czy to beda odglosy, czy jakies szarpanie?

 

Dodam jeszcze ze po dluzszej jezdzie - minimum 20km jak zatrzymam sie na swiatlach to da sie odczuc takie jakby lekkie szarpniecie - to tra moze 0,5sekundy i pozniej wszystko jest ok...dodam, ze silnik nie kompci ani nie mam z nim zadnch problemow z rozruchem itp...

 

Bo rozumiem, ze w tego roadzu skrzyni role kola dwumasowego pelni wlasnie konwerter?

 

Czy mozecie mi to jakos opisac - w maksymalnym skrocie - bede bardzo wdzieczny a i ,,zlotego z piana'' nie pozaluje przy jakiejsc okazji :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego a gdzie szukac tego kodu? Wybacz moj laicyzm
Po VINie mozna odczytac w serwisie za darmo, albo odplatnie u kolegow z forum, i jeszcze na naklejce w bagazniku jest to okreslone.

 

W tym przypadku kod FRK:

http://tylik.motogrono.pl/files/2008/08/naklejka_passat_avf.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Moze to nie ten temat ale napisze tu bo tez mam "problem".

Dzisiaj postanowilem sprawdzic jak tam moj olej w skrzyni 4-biegowej. niestety nie posiadam VAGa (sprawdzenie temp) no ale i tak postanowilem sprawdzic. wiec odkrecilem od spodu srubke, korek i olej sie wylewal, czy to oznacza, ze wszystko jest ok i oleju mam az za duzo ? Dodam, ze auto bylo wylaczone, wczesniej czyli jakies 4 godziny przed sprawdzeniem troszke jezdzilem autkiem.

Prosze o wyrozumiałosc :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Moze to nie ten temat ale napisze tu bo tez mam "problem".

Dzisiaj postanowilem sprawdzic jak tam moj olej w skrzyni 4-biegowej. niestety nie posiadam VAGa (sprawdzenie temp) no ale i tak postanowilem sprawdzic. wiec odkrecilem od spodu srubke, korek i olej sie wylewal, czy to oznacza, ze wszystko jest ok i oleju mam az za duzo ? Dodam, ze auto bylo wylaczone, wczesniej czyli jakies 4 godziny przed sprawdzeniem troszke jezdzilem autkiem.

Prosze o wyrozumiałosc :D

Przy sprawdzaniu oleju w automacie silnik musi być uruchomiony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i jeśli sie będzie wylewal to bedzie oznaczało, ze jest go za duzo ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie jaki jest koszt całej nowej skrzyni DSG 6 biegowej tej co w dieslach jest? W ASO oraz poza ASO o ile taka możliwość poza ASO jest... chciałbym się dowiedzieć jaki koszt by mnie czekał biorąc pod uwagę najczarniejszy scenariusz czyli pad całej skrzyni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie jaki jest koszt całej nowej skrzyni DSG 6 biegowej tej co w dieslach jest? W ASO oraz poza ASO o ile taka możliwość poza ASO jest... chciałbym się dowiedzieć jaki koszt by mnie czekał biorąc pod uwagę najczarniejszy scenariusz czyli pad całej skrzyni.
Prosciej i pewniej jest podzwonic po zakladach naprawiajacych automaty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności