arriva Zgłoś #181 Napisano 13 Maja 2013 Skrzynia ci nie zadziała na bank. 1.6 nie współpracuje z 5hp19 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szatann1981 Zgłoś #182 Napisano 17 Maja 2013 niestety wiem ze pójdzie to zrobic mam znajomego mechanika i powiedził ze to kwestia wgrania softa do sterownika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #183 Napisano 17 Maja 2013 niestety wiem ze pójdzie to zrobic mam znajomego mechanika i powiedził ze to kwestia wgrania softa do sterownikaNo to chyba bedziesz 1szym z taka przerobka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #184 Napisano 16 Czerwca 2013 (edytowane) I u mnie pojawila sie jakas powazniejsza awaria. Po ponad 7 miesiecznej przerwie odebralem auto od rodzinki, ktora miala sie nim zajmowac pod moja nieobecnosc. Jednak i w tym przypadku sprawdzilo sie powiedzenie, ze z rodzina to sie dobrze wychodzi, ale na zdjeciu. Co do awarii, to skrzynia ma dwie przypadlosci. Po zagrzaniu sie oleju w skrzyni, gdy np. zatrzymam sie na chwile z D przerzuce na N, i po chwili (pare sek, minuta) przerzucam na D, to zalaczenie biegu jest z szarpnieciem - identycznie bylo przy walnietym przeplywomierzu. Szarpniecie to wystepuje w ponad 95% przypadkach po zagrznaiu oleju, ale gdy np wylacze silnik i go odpale, to czasami szarpniecie nie wystepuje, badz gdy jechalem spokojnie w trasie to gdy na swiatlach przerzuce z D na N i spowrotem na D, to czasami szarpniecia tez brak. Druga przypadlosc to gdy zwalniam na 5 biegu i obroty spadna ponizej wartosci tego biegu to nastepuje automatyczna redukcja na 4 bieg. W 99% przypadkach tej redukcji z 5 na 4 przy niskich obrotach bez obciazenia, redukcja ta nastepuje z duzym szarpnieciem. Gdy redukcje wyknam recznie powyzej 2 tys rpm na 5 biegu to szarpniecia brak, ponizej 2tysrpm szarpniecie jest. Wykombinowalem jeszcze male obejscie na ta redukcje bo w trasie zaczela mnie ostro wqurwiac. Gdy obroty na 5 biegu sa niskie przed sama redukcja na 4, to energicznie wciskam gaz tak aby ECU dac do zrozumienia ze chce mocniej przyspieszyc, i jednoczesnie odpuszczam go maxymalnie. Silnik wkreci sie lekko na obroty, ale po chwili spadna i zalaczy sie bez szarpniec bieg 4, gdyz na 5 sa juz za niskie obroty aby automatycznie wszedl - jedynie wymuszenie reczne. Auto kilkukrotnie przejrzalem VAGiem, ale bledow brak . Natomiast dzisiaj w trasie zobilem ponownie scan, ale tym razem mimo ze w skrzyni bledow nie bylo, kliknalem na ich wyczyszczenie (wczesniej chyba tej opcji nie robilem), potem przeszedlem przez kilkanascie grup w measures blocks i o dziwo przez pozostale 160km do domu, powyzsze dolegliwosci juz nie wystapily. WTF? Edytowane 17 Czerwca 2013 przez Jericho Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
selen Zgłoś #185 Napisano 2 Lipca 2013 Witam. Nie moge pisac jeszcze własnych tematów a nie znalazłem nic podobnego wiec podpiąłem sie tutaj. Posiadam Passata B5 1.9 TDI 97' 110km MANUAL niestety po wypadku i nie da sie nic z tym zrobić pomysł jest taki żeby przełożyć silnik. Czytanie jest takie czy silnik 1.9 bedzie pasował do skrzyni automatycznej z passata z silnikiem 2.5. Chodzi tylko o przekładke silnika pod tą skrzynie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #186 Napisano 2 Lipca 2013 CzytanieNa pewno?czy silnik 1.9 bedzie pasował do skrzyni automatycznej z passata z silnikiem 2.5Ze co? Pasowac moze. Moga byc inne mocowania silnika, no i skrzynia jest dobierana pod odpowiednia pojemnosc silnika, wiec moga byc cyrki w jej sterowaniu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin1968 Zgłoś #187 Napisano 2 Lipca 2013 Nie będzie pasował. Przy tych silnikach są różne sprzęgła hydrokinetyczne a różnią się średnicą pilota którym są ustalane w wale korbowym silnika. Również sam wał korbowy z tego co pamiętam różni się przy skrzyni manualnej i automacie (chodzi o długość i odsadzenie pod montaż koła zabierakowego). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
selen Zgłoś #188 Napisano 3 Lipca 2013 Ok. Wielkie dzięki za odpowiedz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ol49 Zgłoś #189 Napisano 5 Lipca 2013 Witam wszystkich użytkowników Pytanie dotyczące skrzyni automatycznej - bez tiptronic... Co może być na rzeczy....? Skrzynia zmienia biegi normalnie, bez szarpniec stuków itp., ale Ma problem ze zmianą przełożenia z 4 na 5 bieg....około 80-90km/h...wrzuca i spada na 4 i znowu na 5 i na 4...dopiero jak przekroczę 100km/h wrzuca normalnie 5... Doradzicie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #190 Napisano 5 Lipca 2013 Ma problem ze zmianą przełożenia z 4 na 5 bieg....około 80-90km/h...wrzuca i spada na 4 i znowu na 5 i na 4...dopiero jak przekroczę 100km/h wrzuca normalnie 5...A ja zawsze myslalem ze w AVB byla skrzynia 4o biegowa Doradzicie?Sprawdzic bledy VAGiem. Zadac pytanie paru serwisom specjalizujacych sie w automatach. Byc moze sterownik hydrauliczny siada. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ol49 Zgłoś #191 Napisano 6 Lipca 2013 A ja zawsze myslalem ze w AVB byla skrzynia 4o biegowa Wybacz mi kolego, chociaż do dziś dałbym sobie rękę uciąć, że czuć(słychać) 5 krotną zmianę przełożenia Czy taki sterownik to droga sprawa? W tym tygodniu jadę na wymianę oleju w skrzyni - czy to może pomóc? Jeżeli chodzi o passaty to jest to mój drugi z automatem, poprzedni miał tiptronic - ale został skradziony Jeszcze jedno pytanie - czym będzie się objawiała niesprawność sprzęgła hydrokinetycznego? Wybaczcie, ale jestem kompletnym laikiem w tej kwestii, a nie chciałbym dać się naciągnąć a dziś o to nietrudno Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mishaq Zgłoś #192 Napisano 7 Lipca 2013 kolego ol49 sprawdź czy nie masz automata 4 biegowego one lubią zmieniać jeden bieg "na kilka razy" tam trzyma i odpuszcza obrotu tzw lock up, u mnie np przed zmianą z 3 na 4 bieg 3 bieg czasami przy określonych obrotach jest zrzucany i wrzucany ze 3 razy a auto i tak przyśpiesza i 4 wskakuje bez szarpnięcia i cicho. te skrzynie są jakieś porąbane ale ponoć mimo wszystko nieśmiertelne. jak coś to warsztaty przeprowadzają zabieg czyszczenia zaworu lock up'u z tego co pamiętam pojechałem do serwisu automatów do Józefowa tu http://www.autojozefow.pl/pl podpieli moje passeratti pod kompa- zero błędów. Przejechał się gość, wcisnął gaz w podłogę, wszystko ok, pozwalniał poprzyśpieszał, popatrzył na mnie i skwitował to tak: te skrzynie tak mają nie ma tu dla nas nic co roboty. Trochę mi nie pasuje że czasami za długo trwa przejście z 3 na czwarty bieg i obrotościomierz jakby pokazuje że obroty spadają a auto przyśpiesza dalej na niższym biegu ale cóż... powodzenia! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #193 Napisano 8 Lipca 2013 Wybacz mi kolego, chociaż do dziś dałbym sobie rękę uciąć, że czuć(słychać) 5 krotną zmianę przełożeniaPodaj oznaczenie kodowe skrzyni biegow, to bedzie wiadomo na czym jezdzisz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ol49 Zgłoś #194 Napisano 8 Lipca 2013 Podaj oznaczenie kodowe skrzyni biegow, to bedzie wiadomo na czym jezdzisz Kolego a gdzie szukac tego kodu? Wybacz moj laicyzm Co do zmiany biegow - odnosze czasem wrazenie, ze skrzynia tak jakby ,,nie miala sily wrzucic 4(5) biegu...dopiero jak odpuszcze gaz przy tych 85-90km/h to wrzuca wyzszy,,, Zastanawiam sie czy to moze byc oznaka malej ilosci oleju w skrzyni lub koniecznosci jego wymiany??? PS: Jak mozna rozpoznac usterke lub niedomaganie konwertera? Czy to beda odglosy, czy jakies szarpanie? Dodam jeszcze ze po dluzszej jezdzie - minimum 20km jak zatrzymam sie na swiatlach to da sie odczuc takie jakby lekkie szarpniecie - to tra moze 0,5sekundy i pozniej wszystko jest ok...dodam, ze silnik nie kompci ani nie mam z nim zadnch problemow z rozruchem itp... Bo rozumiem, ze w tego roadzu skrzyni role kola dwumasowego pelni wlasnie konwerter? Czy mozecie mi to jakos opisac - w maksymalnym skrocie - bede bardzo wdzieczny a i ,,zlotego z piana'' nie pozaluje przy jakiejsc okazji Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #195 Napisano 8 Lipca 2013 Kolego a gdzie szukac tego kodu? Wybacz moj laicyzmPo VINie mozna odczytac w serwisie za darmo, albo odplatnie u kolegow z forum, i jeszcze na naklejce w bagazniku jest to okreslone. W tym przypadku kod FRK: http://tylik.motogrono.pl/files/2008/08/naklejka_passat_avf.jpg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kukson Zgłoś #196 Napisano 25 Lipca 2013 Witam. Moze to nie ten temat ale napisze tu bo tez mam "problem". Dzisiaj postanowilem sprawdzic jak tam moj olej w skrzyni 4-biegowej. niestety nie posiadam VAGa (sprawdzenie temp) no ale i tak postanowilem sprawdzic. wiec odkrecilem od spodu srubke, korek i olej sie wylewal, czy to oznacza, ze wszystko jest ok i oleju mam az za duzo ? Dodam, ze auto bylo wylaczone, wczesniej czyli jakies 4 godziny przed sprawdzeniem troszke jezdzilem autkiem. Prosze o wyrozumiałosc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin1968 Zgłoś #197 Napisano 25 Lipca 2013 Witam. Moze to nie ten temat ale napisze tu bo tez mam "problem".Dzisiaj postanowilem sprawdzic jak tam moj olej w skrzyni 4-biegowej. niestety nie posiadam VAGa (sprawdzenie temp) no ale i tak postanowilem sprawdzic. wiec odkrecilem od spodu srubke, korek i olej sie wylewal, czy to oznacza, ze wszystko jest ok i oleju mam az za duzo ? Dodam, ze auto bylo wylaczone, wczesniej czyli jakies 4 godziny przed sprawdzeniem troszke jezdzilem autkiem. Prosze o wyrozumiałosc Przy sprawdzaniu oleju w automacie silnik musi być uruchomiony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kukson Zgłoś #198 Napisano 26 Lipca 2013 i jeśli sie będzie wylewal to bedzie oznaczało, ze jest go za duzo ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mati102 Zgłoś #199 Napisano 31 Lipca 2013 Panowie jaki jest koszt całej nowej skrzyni DSG 6 biegowej tej co w dieslach jest? W ASO oraz poza ASO o ile taka możliwość poza ASO jest... chciałbym się dowiedzieć jaki koszt by mnie czekał biorąc pod uwagę najczarniejszy scenariusz czyli pad całej skrzyni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #200 Napisano 31 Lipca 2013 Panowie jaki jest koszt całej nowej skrzyni DSG 6 biegowej tej co w dieslach jest? W ASO oraz poza ASO o ile taka możliwość poza ASO jest... chciałbym się dowiedzieć jaki koszt by mnie czekał biorąc pod uwagę najczarniejszy scenariusz czyli pad całej skrzyni.Prosciej i pewniej jest podzwonic po zakladach naprawiajacych automaty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach