tauka Zgłoś #221 Napisano 17 Sierpnia 2013 Wiekszosc powie od wymiany oleju z filtrem No właśnie... Tylko nie wiem, czy jest sens wymieniać olej, który ma rok czasu i przejechane niecałe 8 000 km. Kupie litrówkę w poniedziałek i spróbuje sprawdzić stan, czy czasem coś się nie zmieniło... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #222 Napisano 18 Sierpnia 2013 o właśnie... Tylko nie wiem, czy jest sens wymieniać olej, który ma rok czasu i przejechane niecałe 8 000 km.A to faktycznie bez sensu Od ilu km masz te objawy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tauka Zgłoś #223 Napisano 18 Sierpnia 2013 No właśnie nie wiem. Bo mogą być od początku, jak go kupiłem czyli jakieś 1,5 miesiąca. Tak coś kojarzę, że jakieś szarpnięcie było przy ruszaniu, ale dopiero od jakiegoś tygodnia, zwróciłem uwagę na to kiedy co i jak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #224 Napisano 19 Sierpnia 2013 No właśnie nie wiem. Bo mogą być od początku, jak go kupiłem czyli jakieś 1,5 miesiąca. Tak coś kojarzę, że jakieś szarpnięcie było przy ruszaniu, ale dopiero od jakiegoś tygodnia, zwróciłem uwagę na to kiedy co i jak.Proponuje zajrzec na forum poswiecone automatom, poszukac swojego problemu, albo go opisac, a takze podjechac do paru specjalistow od ASB i bedziesz mniej wiecej wiedzial co jest grane. Tych skrzyn naprawiono juz mnostwo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tauka Zgłoś #225 Napisano 19 Sierpnia 2013 A masz namiary na tego gościa z bytomia? Ja go namierzyć nie mogę. Same manualne trafiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #226 Napisano 19 Sierpnia 2013 A masz namiary na tego gościa z bytomia?Nawet nie wiem o kogo pytasz Ja szukalem po calym necie, dzwonilem i pisalem. Ponizej masz kopalnie wiedzy http://www.prnd.pl/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tauka Zgłoś #227 Napisano 19 Sierpnia 2013 (edytowane) Oj sorka. Pisali wczesniej chlopaki z moich okolic, o gosciu z Bytomia Odrz. który niby kumaty w automatach. Zacznę od stanu oleju, bo może za niski i jak skrzynia chłodna to nie ma ciśnienia odpowiedniego i stad szarpniecie. Edytowane 19 Sierpnia 2013 przez tauka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
albert78v8 Zgłoś #228 Napisano 10 Października 2013 Witam wszystkich na forum,mam 2 pytania moze ktos mi pomoze. Posiadam passacika b5 z automatyczna skrzynia biegów jest to skrzynia cztero biegowa, i przy malych obrotach drży, i slilnik ma delikatne wachania obrotów,zaznaczam ze jestem przed wymianą oleju w tej skrzyni.Jeżeli jedzie szybko i obroty są wysokie to wszystko jest ok. Czytalem ze jest pare opcji tej usterki i prosze o pomoc w tym problemie,moze ktos juz to robil i wie co to moze byc.Drugie pytanie to jak znalesc kody jaka to skrzynia,szukalem od spodu i nie moglem nic znalesc.Prosze o podpowiedzi gdzie mozna znalesc numery skrzyni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #229 Napisano 10 Października 2013 Drugie pytanie to jak znalesc kody jaka to skrzynia,szukalem od spodu i nie moglem nic znalesc.Wklejka w przy kole zapasowym lub w ksiazce serwisowej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #230 Napisano 11 Października 2013 Witam wszystkich na forum,mam 2 pytania moze ktos mi pomoze. Posiadam passacika b5 z automatyczna skrzynia biegów jest to skrzynia cztero biegowa, i przy malych obrotach drży, i slilnik ma delikatne wachania obrotów,zaznaczam ze jestem przed wymianą oleju w tej skrzyni.Jeżeli jedzie szybko i obroty są wysokie to wszystko jest ok. Czytalem ze jest pare opcji tej usterki i prosze o pomoc w tym problemie,moze ktos juz to robil i wie co to moze byc.Drugie pytanie to jak znalesc kody jaka to skrzynia,szukalem od spodu i nie moglem nic znalesc.Prosze o podpowiedzi gdzie mozna znalesc numery skrzyni. Twoja skrzynia to najprawdopodobniej AG4 01N. Miałem niedawno identyczną awarię jak Ty. Na początek zacząłem od wymiany zaworu boost, oleju (Ravenol 5/4HP) i filtra. Po wymianie praca skrzyni się poprawiła, zniknęło drżenie, pozostały wahania obrotów. Konwerter nadaje się już tylko do regeneracji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin1968 Zgłoś #231 Napisano 11 Października 2013 Witam wszystkich na forum,mam 2 pytania moze ktos mi pomoze. Posiadam passacika b5 z automatyczna skrzynia biegów jest to skrzynia cztero biegowa, i przy malych obrotach drży, i slilnik ma delikatne wachania obrotów,zaznaczam ze jestem przed wymianą oleju w tej skrzyni.Jeżeli jedzie szybko i obroty są wysokie to wszystko jest ok. Czytalem ze jest pare opcji tej usterki i prosze o pomoc w tym problemie,moze ktos juz to robil i wie co to moze byc.Drugie pytanie to jak znalesc kody jaka to skrzynia,szukalem od spodu i nie moglem nic znalesc.Prosze o podpowiedzi gdzie mozna znalesc numery skrzyni. Twoja skrzynia ma prawdopodobnie oznaczenie DMX lub EPV/ Stań przed autem i popatrz na kielich skrzyni w okolicach zbiorniczka wyrównawczego jest tam pole wielkości około 2 na 5 cm z nabitym trzyliterowym symbolem oraz datą produkcji skrzyni. To ogólnie rzeczywiście skrzynia AG4 (automatik getriebe 4 gang) 01 N (oznacza to skrzynie z funkcją lock-up). Jeśli te wahania obrotów występują na 3 i 4 biegu przy wyrównaniu obciążenia może oznaczać to pierwsze oznaki uszkodzenia tarczy lock-up znajdującej się w sprzęgle hydrokinetycznym. Warto zdjąć miskę i rozerwać stary filtr aby zobaczyć czy już nie zaczyna odpadać tarcza przez jej niewłaściwą pracę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
albert78v8 Zgłoś #232 Napisano 12 Października 2013 Dzieki wam za odpowiedzi spróbuje od wymiany filtra i oleju,ale najpierw znajde te oznaczenia wedlug waszych wskazówek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
albert78v8 Zgłoś #233 Napisano 12 Października 2013 Witam jeszcze raz,jesli chodzi o sciagniecie miski olejowej w tej skrzyni to podpowiedzcie czy sa jakies wskazówki ważne do sciagniecia tej miski? Jedni mówia że czesto jest ona do wymiany po sciagnieciu:hym. jeszcze sprawa oleju, sprawdzalem i mam żółty olej czy ktos wie jaki to jest chodzi mi o jakies symbole,i czy najlepiej wlac ten sam czy mozna np. inny do przekładni automatycznych? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin1968 Zgłoś #234 Napisano 12 Października 2013 Witam jeszcze raz,jesli chodzi o sciagniecie miski olejowej w tej skrzyni to podpowiedzcie czy sa jakies wskazówki ważne do sciagniecia tej miski? Jedni mówia że czesto jest ona do wymiany po sciagnieciu:hym. jeszcze sprawa oleju, sprawdzalem i mam żółty olej czy ktos wie jaki to jest chodzi mi o jakies symbole,i czy najlepiej wlac ten sam czy mozna np. inny do przekładni automatycznych? Do wymiany oprócz oleju będzie filtr i uszczelka miski a nie miska. Olej żółty to G 052 162 lub LT 71141. Poszukaj zamienników np. Febi Ravenola ale ważna jest norma VW. Trochę ciężko odkręcoić jedną ze śrub od miski ale wystarczy poluzować rurki olejowe i lekko naciągnąć je dużym wkrętakiem i da radę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piet Zgłoś #235 Napisano 12 Października 2013 jeśli ktoś potrzebuje namiar na bytom to postaram się pomóc, proszę pisać na PW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy917 Zgłoś #236 Napisano 26 Listopada 2013 witam mam passata B5 fl 2004r 130km i mam taki problem jak kolega pisal na pierwszych postach i czytam ze nie zostal chyba rozwiazany a mianowicie jak jest zimny silnik to wszystko ok jak sie rozgrzeje to szarpie tylko przy wstecznym i podswietlaja sie wszystkie biegi na zegarach a czasem wyswietlaja sie normalnie ale dalej szarpie na R i czesto wyskakuje wsteczny... Jak podlaczylem kompa to wyskoczyl blad Napiecie zasilania staly a drugi sygnal obciazenia, bledny komunikat z modulu sterujacego silnikiem... po skasowaniu nastepnego dnia bez poprawy... podpialem kompa i blad zostal ten Napiecie zasilania... i co to moze byc ten blad?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bullet Zgłoś #237 Napisano 26 Listopada 2013 Jeśli wyskakuje wsteczny to najprawdopodobniej kończy sie skrzynia i trzeba przygotować około 4000 zł lub około 1500 na zmianę na manualna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #238 Napisano 26 Listopada 2013 Jeśli wyskakuje wsteczny to najprawdopodobniej kończy sie skrzynia i trzeba przygotować około 4000 zł lub około 1500 na zmianę na manualna.Bez przesady. Uszkodzeniu mogl ulec kosz wsteczneg biegu. Naprawa ponizej 2tyszl. Ale kompem to tak jakby wrozenie z fusow w tym przypadku. Podzwonic po specjalistach od ASB i bedziesz mial wieksze pojecie. W poznaniu kpl naprawa tej skrzyni to 3 tys. Niestety nic nie wiem na temat tej firmy: http://www.skrzynie-tiptronic.pl/index.php Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bullet Zgłoś #239 Napisano 27 Listopada 2013 dlatego własnie proponuje zmiane na manual za mniejsze pieniadze. a ile oszczedzimy na spalaniu..... 5 literków spokojnie. dla mnie który robie okolo 2 tys miesiecznie to 100 litrów miesiecznie oszczednosci. czyli 550zł w kieszeni kazdego miesiaca zostaje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tauka Zgłoś #240 Napisano 27 Listopada 2013 Jak ktoś kupił automata, to był chyba świadomy tego co się może stać... No i że więcej pali. Coś kosztem czegoś. Albo wygoda, albo mniejsze spalanie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach