KLICHO Zgłoś #361 Napisano 23 Listopada 2018 Dlatego mówiłem jedni się zgodzą inni nie . Wiadomo każdy serwisuje samochód na własny sposób. A czy dam 20-40 zł w tą czy w druga to już dla mnie bez różnicy. Dla mnie ważna bardzo jest jakość oleju jak i filtrów i wymiana 12 tys +\- lub rok czasu nie zależnie ile przejadę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MucikV Zgłoś #362 Napisano 23 Listopada 2018 Ja zawsze przelewem silnik świeżym olejem na odkreconym spuscie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #363 Napisano 23 Listopada 2018 5 godzin temu, MucikV napisał: Ja zawsze przelewem silnik świeżym olejem na odkreconym spuscie Ja kupuję zawsze 5L oleju i po spuszczeniu starego także przelewam jednym litrem silnik. I tak nikt mnie nie pobije ponieważ olej zmieniam co 5 tyś km. We wszystkich swoich passatach tak robiłem ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
truna Zgłoś #364 Napisano 23 Listopada 2018 10 minut temu, 77Marek napisał: I tak nikt mnie nie pobije ponieważ olej zmieniam co 5 tyś km. No to ja cię pobije W mojej yamasze wymiana wychodzi co 500-1000km, bo tyle km robię w ciągu roku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MucikV Zgłoś #365 Napisano 23 Listopada 2018 (edytowane) Jak znajdę to wrzucę film z testów oleju i filtrów , gdzie wyszło ,że filtr przestaje być skuteczny po ok 5-8 tyś km . Zwyczajnie wiekszość przelewa zaworem bezpieczeństwa jeszcze dodam ,że w zeszłym tygodniu robiłem test Lubrisensorem trzech olejów 5w40 castrola po 30,60 i 90 tyś km. Pierwsze dwa zachowały praktycznie takie same własciwosci, ot jako ciekawostka Edytowane 23 Listopada 2018 przez MucikV Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #366 Napisano 24 Listopada 2018 Z tym filtrem oleju to mnie zaciekawiłeś. Z doświadczenia wiem, że wkłady filtrów olejowych potrafią się skręcić, marszczyć jeśli na zimnym silniku przekracza się obroty silnika. Testy wykonane na wojskowej akademii technicznej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #367 Napisano 24 Listopada 2018 @77Marek Ale to chyba nie w nowym filtrze? Chyba, że piszesz o sytuacji uderzenia @MucikV Tu dużo zależy od silnika (diesle i benzyniaki z bezpośrednim wtryskiem mają dużo więcej sadzy w oleju stąd szybciej zapychają filtry) ale nie bez powodu dawne zalecenia wspominały o 7500 - 8000 km lub... 125 mth (co w przypadku większości daje dużo mniej niż 7500 km) Do starego 1.9 TDI kupowałem filtr od pierwszych serii (ledwo mieścił się między belkę) ale był około 1/3 większy. Dziś nie ma takich możliwości niestety. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MucikV Zgłoś #368 Napisano 24 Listopada 2018 (edytowane) 14 godzin temu, 77Marek napisał: Z tym filtrem oleju to mnie zaciekawiłeś. Z doświadczenia wiem, że wkłady filtrów olejowych potrafią się skręcić, marszczyć jeśli na zimnym silniku przekracza się obroty silnika. Testy wykonane na wojskowej akademii technicznej. My też działamy na WAT w katedrze tribologii w ramach laborek Jeden z pułkownikow opowiadał, że im się filtr powietrza w czołgu zapalił, tak był zapchany:D Edytowane 24 Listopada 2018 przez MucikV Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #369 Napisano 25 Listopada 2018 2 godziny temu, radekrp90 napisał: Chyba, że piszesz o sytuacji uderzenia Piszę o tzw. Wymuszonym ciśnieniu pompy oleju, która tej sytuacji powoduje zaciskanie się wkładu filtra. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek evo Zgłoś #370 Napisano 25 Listopada 2018 (edytowane) Dnia 23.11.2018 o 18:18, 77Marek napisał: Ja kupuję zawsze 5L oleju i po spuszczeniu starego także przelewam jednym litrem silnik. I tak nikt mnie nie pobije ponieważ olej zmieniam co 5 tyś km. We wszystkich swoich passatach tak robiłem ? Kolega zmienia częściej. ?. Co do żywotności filtrów to niestety ale znam przypadki, że się filtry poukręcały ale często winny jest sposób użytkowania bo zbyt duże ciśnienie zimnego oleju może spowodować odkształcenia filtra. Edytowane 25 Listopada 2018 przez tomek evo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BloodY Zgłoś #371 Napisano 29 Listopada 2018 Zalane EUROL SYNTHENCE FS 0W30 i powiem jestem mile zaskoczony dobry wybór i dobry Sklep i nie robie tu nikomu reklamy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viking Zgłoś #372 Napisano 1 Grudnia 2018 witam czy taki olej moze byc do passata b7 2,0 cr https://allegro.pl/olej-valvoline-maxlife-5w40-4l-5w-40-gratis-i6867420025.html?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aquery&bi_c=OTJlNjBjNjUtMmExNS00MDg2LTkyYTAtZjQ2ZmMzYjg1YmZmAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=0aed71cf-c0c6-49d1-9647-48ba59775e24 bo takie cos zalał koles zonie i mówił ze spoko olej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czernobyl Zgłoś #373 Napisano 1 Grudnia 2018 4 godziny temu, viking napisał: witam czy taki olej moze byc do passata b7 2,0 cr https://allegro.pl/olej-valvoline-maxlife-5w40-4l-5w-40-gratis-i6867420025.html?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aquery&bi_c=OTJlNjBjNjUtMmExNS00MDg2LTkyYTAtZjQ2ZmMzYjg1YmZmAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=0aed71cf-c0c6-49d1-9647-48ba59775e24 bo takie cos zalał koles zonie i mówił ze spoko olej ten kolega nie lubi żony czy paska? b7 2.0 cr = jest DPF, więc tylko i wyłącznie oleje Low Saps, z odpowiednimi normami VW (507 00) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viking Zgłoś #374 Napisano 1 Grudnia 2018 (edytowane) 35 minut temu, czernobyl napisał: ten kolega nie lubi żony czy paska? b7 2.0 cr = jest DPF, więc tylko i wyłącznie oleje Low Saps, z odpowiednimi normami VW (507 00) czyli co wymieniac jak najszybciej czy moge sie jeszcze pobujac na tym oleju??? i jaki olej polecacie ? wiem ze jest tego masa na tym forum , a czy valvoline to spoko olej czy gorszy niz castrol Edytowane 1 Grudnia 2018 przez viking Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
prezess7 Zgłoś #375 Napisano 1 Grudnia 2018 Wlej olej z normą 507.00 - a jaki to będzie to już drugorzędna sprawa... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czernobyl Zgłoś #376 Napisano 2 Grudnia 2018 14 godzin temu, viking napisał: czyli co wymieniac jak najszybciej czy moge sie jeszcze pobujac na tym oleju??? i jaki olej polecacie ? wiem ze jest tego masa na tym forum , a czy valvoline to spoko olej czy gorszy niz castrol na pewno są tu bardziej doświadczeni ws. olejowych, ale moim zdaniem ten olej w ogóle nie powinien się znaleźć w tym silniku co do dylematy valvo vs castrol vs [dowolna nazwa] - nie patrz na napis, patrz na normy olejowe oraz autentyczność pochodzenia oleju. Z lektur forów wynika, że castrol co bańka, to inny olej, dodatkowo chętnie i często podrabiany. Z polecanych ostatnio "budżetowo" to: - specol 5w30 + archoil 9100 - eurol syntence 5w30 + archoil 9100 (źródło: forum.octaviaclub, btw. ostatnie 20 stron wątku o olejach do TDI polecam jako lekturę obowiązkową) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viking Zgłoś #377 Napisano 2 Grudnia 2018 3 godziny temu, czernobyl napisał: na pewno są tu bardziej doświadczeni ws. olejowych, ale moim zdaniem ten olej w ogóle nie powinien się znaleźć w tym silniku co do dylematy valvo vs castrol vs [dowolna nazwa] - nie patrz na napis, patrz na normy olejowe oraz autentyczność pochodzenia oleju. Z lektur forów wynika, że castrol co bańka, to inny olej, dodatkowo chętnie i często podrabiany. Z polecanych ostatnio "budżetowo" to: - specol 5w30 + archoil 9100 - eurol syntence 5w30 + archoil 9100 (źródło: forum.octaviaclub, btw. ostatnie 20 stron wątku o olejach do TDI polecam jako lekturę obowiązkową) https://allegro.pl/oferta/eurol-syntence-5w30-4l-vw-504-00-507-00-7251634004 czyli cos takiego plus płukanka ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BloodY Zgłoś #378 Napisano 2 Grudnia 2018 http://lejolej.pl/pl/p/EUROL-SYNTHENCE-FS-0W30-5l/349 ja taki teraz mam zalany + plukanka i jest gitara Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viking Zgłoś #379 Napisano 2 Grudnia 2018 (edytowane) 52 minuty temu, BloodY napisał: http://lejolej.pl/pl/p/EUROL-SYNTHENCE-FS-0W30-5l/349 ja taki teraz mam zalany + plukanka i jest gitara https://allegro.pl/oferta/eurol-syntence-5w30-4l-vw-504-00-507-00-7251634004 mysle ze kupie cos takiego plus https://allegro.pl/liqui-moly-pro-line-engine-flush-0-5-plukanka-2662-i7300589386.html https://allegro.pl/liqui-moly-engine-flush-2640-i7622285595.html i powinno byc git z tym niewiem jaka róznica miedzy tymi płukankami Edytowane 2 Grudnia 2018 przez viking Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czernobyl Zgłoś #380 Napisano 2 Grudnia 2018 Godzinę temu, viking napisał: https://allegro.pl/oferta/eurol-syntence-5w30-4l-vw-504-00-507-00-7251634004 mysle ze kupie cos takiego plus https://allegro.pl/liqui-moly-pro-line-engine-flush-0-5-plukanka-2662-i7300589386.html https://allegro.pl/liqui-moly-engine-flush-2640-i7622285595.html i powinno byc git z tym niewiem jaka róznica miedzy tymi płukankami 4L to chyba odrobinę za mało - poszukaj bańki 5L ja dorzuciłem jeszcze archoil ar9100 jako mocno polecany dodatek, czy jest lepiej niż bez - tego osobiście nie wiem, są w necie wyniki testów fizykochemicznych wskazujących na poprawę - tu akurat polegam na wiedzy siedzących w branży, bo w fizykę i chemię na tym poziomie nie umiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach