Skocz do zawartości
Mlody_tm

Jaki olej silnikowy do b7 2.0 TDI CR ?

Rekomendowane odpowiedzi

Dlatego mówiłem jedni się zgodzą inni nie . Wiadomo każdy serwisuje samochód na własny sposób. A czy dam 20-40 zł w tą czy w druga to już dla mnie bez różnicy. Dla mnie ważna bardzo jest jakość oleju jak i filtrów i wymiana 12 tys +\- lub rok czasu nie zależnie ile przejadę. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze przelewem silnik świeżym olejem na odkreconym spuscie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, MucikV napisał:

Ja zawsze przelewem silnik świeżym olejem na odkreconym spuscie

Ja kupuję zawsze 5L oleju i po spuszczeniu starego także przelewam jednym litrem silnik. I tak nikt mnie nie pobije ponieważ olej zmieniam co 5 tyś km. We wszystkich swoich passatach tak robiłem ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, 77Marek napisał:

I tak nikt mnie nie pobije ponieważ olej zmieniam co 5 tyś km. 

No to ja cię pobije:D W mojej yamasze wymiana wychodzi co 500-1000km, bo tyle km robię w ciągu roku :bezzebow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak znajdę to wrzucę film z testów oleju i filtrów , gdzie wyszło ,że filtr przestaje być skuteczny po ok 5-8 tyś km . Zwyczajnie wiekszość przelewa zaworem bezpieczeństwa 

jeszcze dodam ,że w zeszłym tygodniu robiłem test Lubrisensorem trzech olejów 5w40 castrola po 30,60 i 90 tyś km. Pierwsze dwa zachowały praktycznie takie same własciwosci, ot jako ciekawostka 

Edytowane przez MucikV

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tym filtrem oleju to mnie zaciekawiłeś. Z doświadczenia wiem, że wkłady filtrów olejowych potrafią się skręcić, marszczyć jeśli na zimnym silniku przekracza się obroty silnika. Testy wykonane na wojskowej akademii technicznej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@77Marek Ale to chyba nie w nowym filtrze? Chyba, że piszesz o sytuacji uderzenia

@MucikV Tu dużo zależy od silnika (diesle i benzyniaki z bezpośrednim wtryskiem mają dużo więcej sadzy w oleju stąd szybciej zapychają filtry) ale nie bez powodu dawne zalecenia wspominały o 7500 - 8000 km lub... 125 mth (co w przypadku większości daje dużo mniej niż 7500 km) :D

Do starego 1.9 TDI kupowałem filtr od pierwszych serii (ledwo mieścił się między belkę) ale był około 1/3 większy. Dziś nie ma takich możliwości niestety.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, 77Marek napisał:

Z tym filtrem oleju to mnie zaciekawiłeś. Z doświadczenia wiem, że wkłady filtrów olejowych potrafią się skręcić, marszczyć jeśli na zimnym silniku przekracza się obroty silnika. Testy wykonane na wojskowej akademii technicznej.

My też działamy na WAT w katedrze tribologii w ramach laborek 

Jeden z pułkownikow opowiadał, że im się filtr powietrza w czołgu zapalił,  tak był zapchany:D

Edytowane przez MucikV

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, radekrp90 napisał:

Chyba, że piszesz o sytuacji uderzenia

Piszę o tzw. Wymuszonym ciśnieniu pompy oleju, która tej sytuacji powoduje zaciskanie się wkładu filtra. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.11.2018 o 18:18, 77Marek napisał:

Ja kupuję zawsze 5L oleju i po spuszczeniu starego także przelewam jednym litrem silnik. I tak nikt mnie nie pobije ponieważ olej zmieniam co 5 tyś km. We wszystkich swoich passatach tak robiłem ?

Kolega zmienia częściej. ?.

Co do żywotności filtrów to niestety ale znam przypadki, że się filtry poukręcały ale często winny jest sposób użytkowania bo zbyt duże ciśnienie zimnego oleju może spowodować odkształcenia filtra.

Edytowane przez tomek evo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zalane EUROL SYNTHENCE FS 0W30 i powiem jestem mile zaskoczony :) dobry wybór i dobry Sklep i nie robie tu nikomu reklamy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, viking napisał:

ten kolega nie lubi żony czy paska? ;) 

b7 2.0 cr = jest DPF, więc tylko i wyłącznie oleje Low Saps, z odpowiednimi normami VW (507 00)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
35 minut temu, czernobyl napisał:

ten kolega nie lubi żony czy paska? ;) 

b7 2.0 cr = jest DPF, więc tylko i wyłącznie oleje Low Saps, z odpowiednimi normami VW (507 00)

czyli co wymieniac jak najszybciej czy moge sie jeszcze pobujac na tym oleju??? 

i jaki olej polecacie  ? wiem ze jest tego masa na tym forum , a  czy valvoline to spoko olej  czy gorszy niz castrol

Edytowane przez viking

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wlej olej z normą 507.00 - a jaki to będzie to już drugorzędna sprawa...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, viking napisał:

czyli co wymieniac jak najszybciej czy moge sie jeszcze pobujac na tym oleju??? 

i jaki olej polecacie  ? wiem ze jest tego masa na tym forum , a  czy valvoline to spoko olej  czy gorszy niz castrol

na pewno są tu bardziej doświadczeni ws. olejowych, ale moim zdaniem ten olej w ogóle nie powinien się znaleźć w tym silniku

co do dylematy valvo vs castrol vs [dowolna nazwa] - nie patrz na napis, patrz na normy olejowe oraz autentyczność pochodzenia oleju. Z lektur forów wynika, że castrol co bańka, to inny olej, dodatkowo chętnie i często podrabiany. Z polecanych ostatnio "budżetowo" to:

- specol 5w30 + archoil 9100

- eurol syntence 5w30 + archoil 9100

(źródło: forum.octaviaclub, btw. ostatnie 20 stron wątku o olejach do TDI polecam jako lekturę obowiązkową)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, czernobyl napisał:

na pewno są tu bardziej doświadczeni ws. olejowych, ale moim zdaniem ten olej w ogóle nie powinien się znaleźć w tym silniku

co do dylematy valvo vs castrol vs [dowolna nazwa] - nie patrz na napis, patrz na normy olejowe oraz autentyczność pochodzenia oleju. Z lektur forów wynika, że castrol co bańka, to inny olej, dodatkowo chętnie i często podrabiany. Z polecanych ostatnio "budżetowo" to:

- specol 5w30 + archoil 9100

- eurol syntence 5w30 + archoil 9100

(źródło: forum.octaviaclub, btw. ostatnie 20 stron wątku o olejach do TDI polecam jako lekturę obowiązkową)

https://allegro.pl/oferta/eurol-syntence-5w30-4l-vw-504-00-507-00-7251634004

czyli cos takiego plus płukanka ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
52 minuty temu, BloodY napisał:

http://lejolej.pl/pl/p/EUROL-SYNTHENCE-FS-0W30-5l/349

ja taki teraz mam zalany + plukanka i jest gitara

https://allegro.pl/oferta/eurol-syntence-5w30-4l-vw-504-00-507-00-7251634004

mysle ze kupie cos takiego  plus

https://allegro.pl/liqui-moly-pro-line-engine-flush-0-5-plukanka-2662-i7300589386.html

https://allegro.pl/liqui-moly-engine-flush-2640-i7622285595.html

i powinno byc git z tym niewiem jaka róznica miedzy tymi płukankami

 

Edytowane przez viking

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, viking napisał:

4L to chyba odrobinę za mało - poszukaj bańki 5L

ja dorzuciłem jeszcze archoil ar9100 jako mocno polecany dodatek, czy jest lepiej niż bez - tego osobiście nie wiem, są w necie wyniki testów fizykochemicznych wskazujących na poprawę - tu akurat polegam na wiedzy siedzących w branży, bo w fizykę i chemię na tym poziomie nie umiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności