Jump to content

czernobyl

  • Content Count

    106
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Informacje osobiste

  • Imię
    Adam
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Poznań

Samochód

  • Generacja
    B7
  • Silnik
    B7 1.6 TDI 105KM (CAYC)
  • Rok produkcji
    2012

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. wracam z tym samym problemem (tak, po ponad roku): w poprzednim sezonie temat błędu przepływomierza został rozwiązany wymianą na kolejny, spokój na ok. 30tys. km. Wiosną tego roku zaczęło mnie ponownie atakować tym samym błędem w tych samych okolicznościach (tj. hamowanie silnikiem). W międzyczasie, jakieś 15tys. km temu siadł mi EGR i został wymieniony na nowy ori - wszystko jeździło poprawnie do obecnej wiosny i znów: dłuższe hamowanie silnikiem i dostaję błąd niewiarygodnego sygnału przepływomierza. Czyszczenie przepustnicy pomogło o tyle, że błąd pojawia się rzadziej, obecnie w zasadzie wyłącznie na nie do końca rozgrzanym silniku (wskazówka dojeżdża do pionu, ale faktyczna temp płynu/oleju to jeszcze okolice 80'C). Trzeci sprawdzany przepływomierz (nówka NGK) nic nie zmienia - auto jeździ tak samo (jeździ, poprawnie reaguje na gaz, przyspiesza bez 'skoków' itp). Coś mi może jeszcze zostało do sprawdzenia/wyczyszczenia?
  2. dzięki za zainteresowanie. W międzyczasie skontaktowałem się pro-choice ze Szczecina (user @elemenateur na forum) i korzystając z jego porady - zakupiłem u nich przepływkę Boscha. Także jakby ktoś był zainteresowany opiniami o niej za jakiś czas - proszę o PW. co do numerów - akurat w przypadku przepływiomierza do TDI CR tej generacji grupa VAG jest zaskakująco zgodna odnośnie numerów OE - wszędzie to samo.
  3. Cześć, potrzebuję kupić przepływomierz. Używki nie chcę - pojeździłem rok z używką po padzie mojej przepływki, znów sypie mi błędami. Generalnie nie mam problemu z poszukaniem sobie w ETCE, czy przez sklepy - nr przepływomierza dla 1.6 TDI CAYx to 03L906461 w odróżnieniu od silników 2.0TDI, gdzie nr przepływomierza to 03L906461A (różnica w średnicy rury - 1.6TDI=70mm, 2.0TDI=80mm) Tu pojawia się problem - szukam pośród jakichś producentów do których można mieć zaufanie, typu NGK, Hella. I w przypadku NGK 91171 (ew. numer EPBMWT3D024H) pojawiają się w wielu sklepach, że numer OE się zgadzda, ale przeznaczony jest do innych aut grupy VW typu touran czy golf 6 (ale też m.in dla silników CAYx) - czy bylibyście w stanie mi pomóc i potwierdzić/zaprzeczyć definitywnie, że jeśli tylko numer OE się zgadza (tj. 03L906461), to mogę zamawiać? Przy okazji - jakaś konkretna polecana firma? Poza oryginałem z ASO Z góry dzięki
  4. dołączyłbym z problemami z wibracjami, ale u mnie przedstawia się to mocno inaczej w 1.6TDI: Nie są to typowe wibracje z kół - nie ma tłuczenia, trzęsienia kierownicą, za to mam wyczuwalne na fotelu kierowcy nieregularne, ale powtarzające się co kilka sekund wstrząsy - odczuwalne przy prędkościach rzędu 60-85kmh. - koła raczej odpadają - wyważane również z doważaniem dynamicznym, zmieniane parami tył/przód, przeważane - bez jakichkolwiek zmian - regularność wibracji jest podobna do tego, co serwuje 1.6TDI na biegu jałowym, czyli kilka sekund spokoju, wstrząśnięcie budą i tak w kółko - ALE: wibracje zależne są od prędkości auta, nie pracy silnika, na luzie ww. wibracje są takie same jak jadąc normalnie na biegu - nie ma żadnych wibracji z tarcz podczas hamowania - wibracje przestają być wyczuwalne wyłącznie podczas przyspieszania. - nie ma w zasadzie wibracji powyżej wspomnianych 85kmh, nic nie tłucze, nie trzęsie do max. prędkości jakich da się katalogowo rozpędzić CAYC Jakieś pomysły, co powinienem zlecić do sprawdzenia?
  5. @bbbb jak dotąd nie byłem pewien sposobu podania preparatu "na krótko", więc nie podejmowałem tematu - ale na pewno zrobię to w najbliższym czasie; mogę natomiast empirycznie po przejechaniu paskiem 40 tysięcy stwierdzić, że: - wlewanie LM 2666 czy pokrewnych (raz wlałem k2 injector cleaner, raz coś ze stajni STP) do baku nic nie zmienia; - regularne dodawanie do zwykłego ON archoil'a 6900D nic nie zmienia; - wlewanie miles on z okrągłego K bardzo szybko zmienia pracę silnika - właśnie wylatuję czwarty bak z rzędu i jest ciszej oraz wibracje zmniejszyły się na tyle, że sporo trudniej wylać kawę
  6. pytałem w innym wątku, nikt mi wtedy nie odpowiedział - jak to zrobić poprawnie mając filtr z trzema króćcami? tu moja komora silnika z filtrem: https://forum.vw-passat.pl/topic/58866-b7-20-tdi-szarpie-na-zimnym-silniku/?do=findComment&comment=1895104
  7. tu masz dla porównania mojego nie-R-line, zwykły cywil comfortline 2012r. : https://photos.app.goo.gl/Eru6yg5tMv5mwMMx9 też tył siedzi nisko, wyraźnie niżej niż w sporej części b7 kombi widywanych na ulicy. Ale nic złego z tego nie wynika, tj. prowadzi się dobrze, załadowany blisko granic absurdu też nie ociera, opona wtedy wyraźnie chowa się w rant błotnika. z ciekawości spisałem kiedyś nr amortyzatora tył - 3C0512011CP, sprężyny mam oznaczone następująco: bialy fioletowy zolty zolty, co gdzieśtam wyczytane z etki daje 3C0511115AC/AD
  8. @Dreyfus zgadzam się - akurat w moim przypadku BRC nie robili ludzie z przypadku ale to kwestia warsztatu, bo pamiętam, że podczas rozmowy koło 2010r. przeklinali fakt, że będąc w ogólnopolskiej sieci BRC na gwarancje pchali im się ludzie z sąsiednich 'autoryzowanych' warsztatów BRC, gdzie nikt nie potrafił wypuścić poprawnie jeżdżących aut. Ale to dotyczy każdej sieci monterskiej - masz w okolicy partaczy od staga, to pojedź do sensownych ludzi w konkurencji. Najlepiej zajrzeć na lpg-forum i zacząc lekturę od nie polecanych
  9. Ja jestem zdania, że po prostu zamontuj taką instalację, jaką montuje zaufany/dobry gaziarz w okolicy - u mnie akurat padło na BRC z racji faktu, że akurat robili dobrze. Jakbym miał w mieście kogoś z lepszymi notowaniami montującego np. STAG'a, to bym szedł w STAG. Poczytaj sobie na lpg forum o niektórych cudakach zostawiających luźny makaron pod maską czy montujący butlę do jazdy na wstecznym i to niezależnie od tego, co akurat montują W sumie to zrobiłem dwoma kolejnymi octaviami 1.6 z sekwencjami BRC jakieś 300kkm - zawsze filtr po 10-12k był wystarczająco brudny, żeby mnie przekonać do kolejnej wymiany po takim samym czasie, nawet jeśli gwarancja przewiduje co 15k.
  10. MZ zapomnij o 8L/100km przy wadze passata - miałem octavię 2 1.6/102KM+lpg, zrobiłem tym ok. 130 tysięcy km. Octavia ok. 100kg lżejsza wg danych technicznych, a nie było mowy, żeby zjechać poniżej 9,5L/100 (btw. powyżej 11L też nigdy nie spaliłem). Miałem właśnie instalację BRC - absolutnie bez problemów, po przebiegu ok. 100kkm na gazie wymagane było czyszczenie ultradźwiękowe wtrysków, bo się lekko krztusił na zimnym zaraz po przełączeniu. Tak poza tym - kompletnie bezobsługowo. Także pod kątem ekonomii byłem bardzo zadowolony
  11. być może tak właśnie jest jak piszesz - w każdym razie z lektur internetu wynika, że nie zawsze i wszędzie udaje się ta sztuka. ja przy okazji z innym pytaniem o EGR w 1.6TDI - jakie są poprawne warunki wstępne adaptacji EGR? Na ross-techu jest info wyłącznie dla starszych TDI; w CAYC natomiast na wyłączonym silniku w ogóle nic się nie dzieje, a po uruchomieniu silnika i aktywowaniu adaptacji obroty wskakują do okolic 1500rpm, wartości otwarcia zaworu EGR coś się zmieniają, ale po kilku minutach ww. wartości spadają do 0, ale cały czas w polu statusu jest "Not running"
  12. tu również problemy przy egr off/dpf zostaje: http://forum.octaviaclub.pl/forum/octavia-ii-octavia-ii-fl-octavia-ii-tour-1z/problemy-i-usterki-mechaniczne-aa/2464361-egr-umiera-wymiana-regeneracja-czy-zaślepienie-zmiana-softu?p=2464489#post2464489 człowiek/zakład, u którego robiłem czyszczenie dpf+chiptuning (tj. kmnik/tuneforce) otwarcie odpowiedział, że po zabiegu zaślepienia EGR, wypalanie DPF działa dobrze albo nie, więc się nie odważyłem.
  13. jestem chwilę po wymianie EGR (stary zaciął się w pozycji 100% otwartej=laweta do warsztatu, bo się zadusił i już nie zapalił); podobno te nowe DQ) są lepszej jakości niż ori pakowane w 2011/12. natomiast z wykodowaniem i zaślepieniem to przy okazji chiptuningu+fizycznego czyszczenia DPF zimą tego roku popytałem - chcąc zostawić DPF nikt poważny w okolicy nie chciał dać gwarancji na zaślepianie+wykodowanie EGR z jednoczesnym pozostawieniem DPF - podobno w konfiguracji DPF ON/EGR OFF lubią zdarzać się problemy związane z regeneracją DPF; czasem działa, a czasem nie
  14. to ja z raportem: - dwupak osram xenarc D3S kupiony w motostacji, dostawa w 48h; żarniki założone miesiąc temu, przejeżdżone szacunkowo kilkanaście godzin z włączonymi światłami mijania; świecą wyraźnie mocniej niż wywalone oryginalne xenarc'e, aczkolwiek na upartego jest kilka miejsc przed autem, gdzie światło nie rozkłada się w 100% idealnie, jakieś minimalne ciemniejsze smugi są natomiast zarówno jadąc szybciej oraz z punktu obserwacyjnego (13 piętro, pod blokiem kawałek nieoświetlonego parkingu) wszystko wygląda bardzo dobrze - zarówno ilość jak i rozkład światła. Także xenarc D3S - bardzo dobry aftermarketowy zamiennik oryginału. Osobiście - 100% zadowolenia. ps. komputronik jeszcze nie zdążył mi napisać, czy mają x-vision 1gen czy 2gen 3 dni po złożeniu zapytania dostałem tylko odp z biura ogólnego, że pytanie skierowano do odpowiedniego działu...
  15. rozumiem, że wystarczy zrobić ten test na sprawność pompy w baku?:
×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy