Jump to content

czernobyl

  • Content Count

    82
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Informacje osobiste

  • Imię
    Adam
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Poznań

Samochód

  • Generacja
    B7
  • Silnik
    B7 1.6 TDI 105KM (CAYC)
  • Rok produkcji
    2012

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. @rosol i tak i nie - uparty jestem, to mam za swoje przy okazji obstaję przy tym (uparty jestem, a jakże!), że na podstawie odczytów z historii baterii da się stwierdzić -przynajmniej z grubsza- czy masz do czynienia z padłem w miejscu akumulatora, czy coś ssię prąd: - pozycja 2 "No load current overranging" - jeśli tam jest pusto, to oznacza, że nie ma nadmiernego poboru prądu w spoczynku (próg to 50mA); a jeśli jednocześnie w pozycji 1 "No load voltage underranging" (warunki: Canbus w spoczynku, pobór poniżej 100mA) pojawiają się jakieś wartości od poprzedniego uruchomienia, to jest to wskazówka na padnięty aku - widać to również w odczytach wartości z kanału 61: jeśli gasząc samochód masz znacząco wyższy poziom zgromadzonej energii w Ah niż w momencie startu, a we wspomnianej pozycji 2 pustka - to aku do kontroli. Następnym razem będę wiedział szybciej - chyba, że tym razem kupię lepszy akumulator niż B. Objaśnienia stąd: https://forums.ross-tech.com/showthread.php?7339-Battery-VCDS-data-block-detailed-explanation-request
  2. @radekrp90 takie widzimisię - na ten moment jestem zdegustowany ww. marką/markami. Pomijając temat kombinacji z rozmiarem, w sklepie pod nosem mam centrę EFB 70Ah (470PLN), centrę AGM 70h (520PLN), exide AGM (540PLN) i bannera AGM 70Ah (560PLN) rozmiarze pasującym bez kombinacji. Jakieś wskazówki w przypadku takiego zakresu wyboru?
  3. panowie (i panie): <szydera>mój akumulator ma się rewelacyjnie (nie potrafi utrzymać zgromadzonego ładunku dłużej niż 12-15h). Wobec czego nie pozostaje mi nic innego, niż wybrać się po kolejny. Oczywiście polecam bosch S5 AGM, który padł po półtora roku (a w zasadzie pierwsze problemy wyszły po roku); </sarcasm> i do rzeczy: 1. AGM vs EFB: Skoro AGM rzekomo i tak powinien być montowany z dala od komory silnika, to chyba daremne jest kupowanie kolejnego AGM - także planuję EFB. W związku z tym pytanie o przekodowanie - co poza standardową adaptacją w module 61 (typ baterii, serial, pojemność) należy zmienić - czy należy w Long Coding przekodować cokolwiek - tam też pojawia się w jednym z bajtów typ ogniwa do wyboru (Wet/EFB/AGM), a w kolejnych bajtach możliwość wyboru trybu (SS/SS+rekuperacja i kilka innych) - w typowych powielanych opisach jest, że AGM jest do start/stop z rekuperacją, a EFB do start/stop (zazwyczaj ani słowa o rekuperacji) 2. Rozmiar: w standardową, termicznie izolowaną obudowę wejdzie wyłącznie standardowy rozmiar, czyli 278x175x190mm; czasem w katalogach dla paska b7 pojawia się też rozmiar 353x175x190 - i teraz: czy da się gdzieś kupić większą obudowę termiczą lub czy w przypadku efb w ogóle przejmować się obudową? np. żona ma w Octavii 3FL EFB "luzem", bez kocyka ani plastikowej obudowy dookoła. Druga wątpliwość, to czy kabel plusowy z klemą ma zapas i da radę założyc dłuższy akumulator, może niekoniecznie 353mm, ale 313mm - coś o pojemności 80-90Ah? 3. Marka: Bosch / Varta odpadają na 4max'a też się nie skuszę; zatem: Centra/Exide? czy po prostu pojechać do sprawdzonego sklepu (raczej nie wciskają kitu+oferują zastępczy aku na czas ew. gwarancji) i wziąć to, na co starczy funduszy?
  4. @rosol masz rację, rozleniwił mnie fakt, że to lato, poprzyglądam się, pomierzę itp - przynajmniej kamerkę przepiąłem na włączanie po zapłonie i pozmieniałem ładowarki USB, ale nie pomogło. Przynajmniej w miarę porządne kable rozruchowe i długi klucz 13 do szybkiego demontażu blokady aku sobie w międzyczasie kupiłem A, i doktorat z modułu 61 też już prawie mam 😂
  5. niestety nie mam od kogo pożyczyć. A AGM/EFB musi być - zwykły akumulator ma jakieś inne konfiguracje ładowania/doładowania czy (brak) obsługi rekuperacji. Nawet różnice EFB/AGM trzeba w B7 zakodować aku raczej trafiony = po równo 3h od podłączenia ładowarki osiągnął 14,5v i zakończył się proces ładowania. Trochę szybko się napełnił... co do dowodu zakupu to przez te 3h poczytałem sobie fora i ZTCWidzę, to nawet z prawilnym dowodem zakupu wyegzekwowanie czegokolwiek od Boscha jest dość trudne, także nadziei żadnej nie mam --------- EDIT: po ok. 18h napięcie na nieobciążonym aku w temp pokojowej =12,7v; nienajgorzej, choć zastanawiający był brak choćby małej iskierki przy nakładaniu klemy w aucie. Potem było już tylko gorzej - rozrusznik chciał zakręcić dopiero po usunięciu błędu w silniku dot. rozrusznika z dnia poprzedniego zapisanego przy napięciu 7.1v xD; ostatecznie zapaliłem po obróceniu się rozrusznika z bólem jak przy -30'C, napięcie które widziałem na próbniku na klemach to 6,9v. Rewelacja. Naładowany do pełna aku nie jest w stanie rozkręcić auta przy +22'C. Jutro jadę po jakiś nowy aku i raczej będzie to EFB, szkoda tylko, że obudowa wymusza rozmiar 278mm dlugości, bo chętnie przygarnąłbym jakiś 80-85Ah, ale wtedy konieczne byłoby miejsce na 315mm
  6. a co powiecie na takie zachowanie akumulatora: Ok. 75h postoju (=3 dni), wchodzę do auta, wkladam kluczyk - radio zaczyna grać, niby wszystko ok, wkładam kluczyk do końca (zapłon) = ZERO reakcji, rozrusznik nawet nie drgnął, na radiu żadnego "battery low"; powtórzyłem operację kilkukrotnie - dokładnie to samo, niemalże jakby zepsuła mi się ostatnia pozycja w stacyjce. Akumulator do domu, na prostownik - bezpośrednio po podłączeniu pokazywał 10,5V (co mnie trochę zdziwiło, przy poprzednim rozładowaniu, gdy faktycznie aku się rozładował, a ja miałem cyrk na liczniku, było jakieś 9,6V). Jeszcze bardziej zdziwiłem się, gdy po ok. 30 sekundach napięcie wskoczyło od razu na 12,5V, a w ciągu kolejnych 2 minut osiągnęło 13,6V. Co mam myśleć o tym akumulatorze? Opisy z internetu na temat "padnięta cela" nie dotyczą akumulatorów AGM, tylko raczej starszych generacji, a tu prawie że idealnie pasująca wartość do opisu przypadku (punkt 1): http://www.dobreakumulatory.com.pl/content/14-przyczyny-reklamacji Pytanie nr 2, to czy dam radę coś zrobić z reklamacją na akumulator mając wyłącznie wypełnioną książeczkę gwarancyjną od poprzedniego właściciela auta, bez dowodu zakupu?
  7. najbardziej motywujący w tym filmiku jest śnieg - jak sobie pomyślę, że miałbym to zrobić zimą, to może lepiej ogarnę to w przyszłym tygodniu - montowałem kiedyś w jednym z poprzednich aut wiązkę przekaźników na światła przednie przy -5 pod blokiem i pomimo upływu lat dalej pamiętam te bolesne doświadczenie, kiedy człowiek kompletnie traci kontrolę w palcach, a tu jakieś kabelki trzeba zawijać, odwijać czy izolować w każdym razie - jakby ktoś miał w międzyczasie możliwość odczytania historii danych aku i podzielenia się tu na forum, to będę wdzięczny 👍
  8. spoczynkowe sprawdzałem - 12h po ładowaniu miał ~12.6v; miernikiem na postoju po odryglowaniu samochodu i otwarciu maski - 12.4v~12.5v To, co mnie mocno martwi, to właśnie fakt, że jak pójdę posprzątać samochód, to wypadałoby natychmiast po tym zrobić rundkę po mieście, by doładować aku, bo inaczej istnieje realna groźba, że jak pominę ten krok, to kolejnego dnia w ruch pójdą kable rozruchowe.
  9. u mnie? a pisałem w tym wątku wcześniej, że padł mi kiedyś aku po weekendzie, latem po festiwalu też mnie na kablach ratowali. Szukam przyczyny, na razie nie ogarnąłem się z tematem wycieczki do elektryka i szukania ew. wycieków prądu w spoczynku, ale ogólnie to raczej podejrzewam, że akumulator -pomimo wieku: półtora roku- jest słaby (bosch AGM S5A08 70Ah). Jakiś miesiąc temu podjechałem kilka dni po naładowaniu akumulatora w domu i test obciążeniowy wyszedł, że przeszedł, ale na wydruku z maszyny 5/10 w ich skali - w tej samej skali 3/10 to wartość graniczna. Mam paska od roku i na razie widzę, że auto zużywa horrendalne ilości prądu natychmiast po odblokowaniu/otwarciu drzwi i nie przestaje do momentu zaryglowania auta - wszelkie problemy z rozruchem miewałem właśnie po jakichś posiedzeniach w aucie (festiwal) czy jakimś gruntownym sprzątaniu (wszystko otwarte) + postoju przez noc-dwie przed kolejnym rozruchem. Także dopytuję o wskazania z historii spoczynkowej akumulatora - jeśli wartości u Was będą porównywalne, to nie ma co się znęcać nad szukaniem lewego poboru prądu, tylko próbować męczyć sprzedawcę akumulatora - co może być trudne - auto kupiłem wyłącznie z podbitą kartą gwarancyjną, a w PL paragon to przecież świętość. Aha, dodatkowo intrygujące jest dla mnie, że po ładowaniu prostownikiem wkładam aku do auta i potrafi pokazać mi zgromadzoną pojemność 50Ah, natomiast nawet po trasie 400km max naładowanie jakie kiedykolwiek widziałem, to 39Ah - oczywiście mówimy o odczytach z modułu 61 w VCDS.
  10. kupisz B8 to prawdopodobnie na jakiś czas stracisz potrzebę monitorowania akumulatora btw. wracając do głównego tematu wątku: znalazłem taki film na YT, gdzie koleś pokazuje sposób na zmierzenie "lewego" poboru prądu bez robienia czegokolwiek na samym akumulatorze:
  11. dzięki za sprawdzenie i bardzo mi przykro, że przeszedłeś się na darmo. Właśnie zajrzałem na info dotyczące wprowadzania zmian na ross-tech i historia baterii weszła do VCDS od wersji beta 17.2.8/stabilnej 17.8 - a Ty jak widzę z górnego paska używasz 16.8. Pozostaje mi podziękować za chęć pomocy - oraz przepraszam za stracony czas.
  12. znaczy - masz rację, przechowywane jest ostatnie 20 czy 25 postojów, więc z poprzednich dni jak najbardziej tak. Wybacz- siedzę zagrypiony na L4 i wynika, że nie do końca zrozumiałem
  13. cena w stosunku do innych ofert całkiem - najtańszy sklep z allegro, w którym odważyłbym się kupić te osramy (motostacja_pl) ma je za 177/szt. W intercarsie da się jeszcze przycebulić na czteropak piwa niezbędny przy montażu - kupić przez planetplus i po odliczeniu cashbacku wyjdzie ~179/szt.
  14. system zapisuje sobie każdy postój powyżej 1h, ale krótkie postoje są MZ niemiarodajne, np po 2h potrafi pokazać 0,4Ah - dlatego poprosiłem o jakiś odczyt po nocy czy w ogóle dłuższym postoju, żeby mieć skalę porównawczą.
  15. to jeszcze temat-rzeka: u kogo kupić? mam pod nosem intercars z ceną 189 za osram xenarc original - na ceny można i narzekać, ale na legalność pochodzenia już nie. Jest na forum lub na allegro ktoś polecany od żarników? Mając jakąś gwarancję oryginalności to obecnie mam do wyboru: albo philips xv z komputronik (nieznanej generacji, na razie głucha cisza po napisaniu maila z zapytaniem w poniedziałek) za 250pln albo właśnie xenarc z intercarsów za 189
×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy