Jump to content

tomek evo

  • Content Count

    194
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

About tomek evo

  • Birthday 01/06/1978

Informacje osobiste

  • Imię
    tomek
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    sosnowiec

Samochód

  • Generacja
    B6
  • Silnik
    B6 2.0 TDI-CR 170KM (CBBB)
  • Rok produkcji
    2010

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Eurol ale Synthence FS 0W30 będzie jak najbardziej ok. Synthence 5W30 nie jest zły ale to nic nadzwyczajnego.
  2. Co do sprawdzania poziomu to wg. starej szkoły olej powinien być ustany czyli jak Kolega pisał po nocy ale obecnie producenci zalecają sprawdzanie oleju jakieś 20 minut po zgaszeniu rozgrzanego silnika i mniej więcej podobne zalecenia znajdują się w różnych instrukcjach obsługi. Sprawdź jak masz u siebie choć moim zdaniem różnice nie będą zbyt duże.
  3. 0W40 polecam. Jest naprawdę duży wybór dobrych olejów w tej lepkości. Penrite jest ok. aczkolwiek ma dość wysoką lepkość przy 100 stopniach (blisko mu do 0W50) więc zimą będą wyższe opory. Sprawdzonym olejem w TSI jest Eurol Synergy 0W40 ale również Synergy 0W30, który jest na pograniczu 0W40. W przypadku oleju o lepkości 0W30 do TSI moim zdaniem nie należy wybierać produktu o zbyt niskiej lepkości przy 100 stopniach i lepiej jak jest bliżej 0W40 niż 0W20. Zalewanie "standardowego" HC 5W30 z eko normami moim zdaniem jest bez sensu bo ani parametry szału nie robią, ani baza olejowa a pakiet ochronny okrojony. Jak już coś z 504/507 to coś naprawdę dobrego : Eurol Synthence FS 0W30, Penrite Enviro+5W30, Ravenol VSW 0W30, Amsoil czy Millers.
  4. Generalnie w silnikach TSI, w szczególności 1.8/2.0 0W40 i ewentualnie 0W30 (głównie na zimę) to dobry kierunek. Polecane marki to m.in Eurol, Penrite, Millers, Amsoil.
  5. Też dobry olej ale Ravenol podobnie jak Eurol z normą 504/507 lepszy ma olej w lepkości 0W30. Tyle tylko, że jest bardzo drogi w porównaniu do Eurola FSa. Na rynku jest już Penrite Enviro+ 5W30 który jest jednym z najlepszych olejów z normą 504/507 ale jest również bardzo drogi. VMP to naprawdę dobry olej ale moim zdaniem do najlepszych olejów trochę mu brakuje a nie jest tez jakoś specjalnie tani.
  6. Do diesla to zdecydowanie polecam Archoila AR9100.
  7. Dla mnie z tych 3 to albo Eurol albo Penrite. Normalna temperatura przy szybkiej jeździe. Nie napisałeś jak szybka jazda ale domyślam się, ze ponad przepisowa i w tej sytuacji w temp. ok 25 stopni to jest zupełnie akceptowalna temperatura. Ja miałem maxa 115 stopni w Alpach na podjeździe autostradowym ale temp. zewnętrzna był 35 stopni a ona w bardzo dużym stopniu wpływa na temp. oleju. Miedzy 20 a 30 stopni temperatury zewnętrznej naprawdę jest duża różnica. W zimie ciężko mi osiągnąć 100 stopni jak jadę do 140 km/h natomiast w lecie dużo łatwiej.
  8. Generalnie te same 504/507 co do diesla. W mocnej benzynie przydaje się nieco wyższa lepkość wiec jak już 504/507 to najlepiej taki ze stosunkowo wysoką lepkością w 100 stopniach oraz wysoką temperaturą zapłonu. Ale jak masz auto po gwarancji to przechodź na jakieś dobre 0W40.
  9. Najważniejsza jest norma VW 504/507 i nie musi ona oznaczać oleju o lepkości 5W30 bo są również oleje o innej lepkości i w tym wypadku 0W30 jest jak najbardziej ok. Penrite świetny olej ale Eurol nie gorszy. Oba bardzo polecam i do obu mam zaufanie.
  10. Na 10 tys. top tec 4200 starczy ale nawet najlepszy olej nie jest odporny na długie przebiegi (oczywiście zależnie od warunków bo jadąc tylko 120 km/h na autostradzie na VI biegu to można i 50 tys, zrobić). W normie 504/507 już wiele razy polecałem oleje i osobiście moim faworytem jest Eurol Synthence FS 0W30. Do tego masz Penrite, Amsoil, Ravenol (0W30 jak Eurol) i Millres-a to tak w skrócie czołówka olejów z normą 504/507 na rynku.
  11. A co mówi instrukcja? Z tymi nowymi zalecaniami jest problem bo same ASO mają problemy. Jak jest dopuszczona norma 507 a powinna być to bym jednak zastosował tą normę. Jak nie to niestety (albo stety) trzeba nalać jakiś 0W20 spełniający aprobatę i tutaj chyba nie ma złego oleju są tylko dobre i jeszcze lepsze albo tańsze i droższe. Jak pokazała analiza Eurola 0W20 z aprobatą 508/509 te oleje są naprawdę bardzo solidne i jeśli producent wymaga tego typu oleju to nie ma co kombinować z inną lepkością czy normą jeśli nie jest dopuszczona. Tutaj badanie Eurola 0W20 z 508/509 : https://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=34&t=21
  12. Eurol ale Synthence FS 0W30. Top Tec 4200 jet zdecydowanie przereklamowany jak dla mnie. Dobry olej ale nie za te pieniądze. Na rynku znów pojawił się bardzo dobry olej z aprobatą 504/507 - Penrite Enviro+5W30, który obok Eurola, Ravenola (0W30), Millers-a oraz Amsoila należy do czołówki olejów z normą 504/507 na rynku. Z nieco i sporo tańszych 504/507 niezłe są m.in : Neste Pro W longlife III 5W30 ,Specol Spec Premium C3 VW 504/507 5W30, Texaco Havoline Pro DS V 5W30, Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W30 (ewentualnie ETC C3 0W30), Motul Specyfic 504/507 5W30 oraz Total Ineo Long Life 5W30.
  13. CFGC ma 130 Km i to właśnie jest 177 KM. 135 KW czyli 184 KM ma silnik CUWA a to już ciut inna konstrukcja różniąca się nie tylko softem od CFGB.
  14. Z tymi deklaracjami to był bym ostrożny bo znam oleje HC, gdzie producent deklaruje je na przebiegi nawet 50 tys. Na 10 tys. dobry PAO-syntetyk powinien mieć w cywilnej eksploatacji względnie stabilne parametry.
  15. Trzeba brać "na warsztat" konkretne oleje bo w lepkości 5W30 każdy producent ma kilka (albo nawet kilkanaście) różnych olejów. Rozumiem, że trzymamy się normy 5W30. Biorąc pod uwagę Motula, Liqui Moly oraz Fuchsa to osobiście wybrał bym Motula Specyfica 504/507 5W30 (ewentualnie Motula X-Clean+ 5w30, który również spełnia 504/507) bo jakościowo wg. mnie z ww. jest najwyższej jakości. Liqui Moly top tec 4200 5W30 nie jest zły ale wg. mnie nie lepszy niż Motula a biorąc pod uwagę cenę to Liqui Moly jest moim zdaniem po prostu zdecydowanie za drogi. Fuchs jakościowo jest ok. i cena jest jak najbardziej przyjazna wiec jako opcja budżetowa jest to jak najbardziej godna uwagi opcja. W normie 504/507 mam jednak innych faworytów. Linia Helix Ultra Shella jest wykonana w technologii GTL (Gas to liquid) i są to bazy wysokiej jakości, choć nie są to bazy stricte syntetyczne z technologicznego punktu widzenia. Faktycznie oleje Shell z tej serii dobrze dbają o czystość silnika.
×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy