Jump to content

tomek evo

  • Content Count

    208
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

About tomek evo

  • Birthday 01/06/1978

Informacje osobiste

  • Imię
    tomek
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    sosnowiec

Samochód

  • Generacja
    B6
  • Silnik
    B6 2.0 TDI-CR 170KM (CBBB)
  • Rok produkcji
    2010

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. W benzynie płukanka też raz na jakiś czas jest wskazana ale zdecydowanie nie tak często jak w dieslu. Choć sporo osób robi płukankę profilaktycznie przy każdej wymianie i nie są to wcale "przypadkowi" ludzie co się forów naczytali.
  2. Niech się może Twój Opiekun dokształci. 30 tys. to można i owszem ale jak się tylko w trasie auto użytkuje. Bezpieczna granica to 15 tys. Wymiana co 30 tys. jest w zdecydowanej większości niebezpieczna dla silnika na dłuższą metę (po programie tym bardziej).
  3. Z tymi kodami silnika to nie do końca się zgodzę bo ten sam kod silnika może mieć Audi, Skoda, Seat i VW więc nie jest tak, ze w Sodzie jest inny kod tego samego silnika a w VW inny. Jak silnik jest ten sam to kod silnika też jest ten sam. Nie spotkałem się z sytuacją aby identyczny silnik miał 2 różne kody. Owszem różnice mogą być minimalne a nawet tylko w oprogramowaniu jednak w tym wypadku różnice mogą być dużo większe. Przykładowo 2.0 TDI 170 KM o kodach CBBB i CFGB to zupełnie różne silniki różniące się praktycznie wszystkim.
  4. Tak jasne silniki o innych kodach są identyczne......... Te silniki się różnią między sobą m.in programem. Czy i jak box teoretycznie dedykowany do jednego silnika wpłynie na inny prawie taki sam silnik to ja nie wiem i nie wiem czy firma, która jak rozumiem jest producentem boxu tylko chce kasę wyciągnąć czy może niekoniecznie.
  5. Silniki są podobne, nawet bardzo podobne ale to nie ten sam silnik i choćby inne jest oprogramowanie. Nie znam się na tym zbytnio ale zalecał bym ostrożność. Poza tym box to zło😉 i lepiej zrobić dedykowany program.
  6. Liqui Moly ma 2 płukanki - zwykłą i z serii proline. Ta zwykła dobra jest do profilaktyki jak silnik w miarę czysty. Ta druga jest dużo mocniejsza. Ja stosuje Archoil AR2820 - moim zdaniem jest bardzo skuteczna, choć oczywiście ma swoje ograniczenia. Dużo zależy od dawki i czasu płukania. Porządne płukanie to nawet 30-40 minut i dawka ok. 50 ml/1l i wtedy AR2820 jest naprawdę skuteczny. Fajna płukankę bazująca na oleju HC ma Eurol. Penrite też spoko ale bardziej do profilaktyki a Millers tym bardziej. Stara płukanka Valvoline była całkiem niezła a ta nowa niestety już nie.
  7. PMO Extreme C3 5W30 wg. karty i parametrów bardzo dobry produkt. Ale parametry Eurol a zwłaszcza Ravenol mają nie gorsze i oleje te (zwłaszcza Eurol) są zweryfikowane w licznych już badaniach, które potwierdzają deklaracje producenta. Ten konkretny PMO to na pewno jest dobry olej ale czy lepszy od Eurola czy Ravenola to już sprawa dyskusyjna bo nawet patrząc na same dostępne parametry to nie jest lepszy od Eurola ani tym bardziej najlepszego "na papierze" Ravenola. Nie znam zastosowanego pakietu dodatków ale dość niski TBN w oleju PMO może świadczyć, ze jest jednak starszy pakiet dodatków pod 504/507 (Eurol ma ten najnowszy). Trzeba jednak uczciwie przyznać, ze parametry i tak są bardzo dobre i na tle większości olejów z 504/507 ten olej "wygląda" po prostu dobrze. brawo Ty. dobry olej, choć do starszego 1.9 TDI to bym jednak nalał coś innego.
  8. Moim zdaniem : Fuchs - całkiem przeciętny ale tani Motul - całkiem niezły ale bez szału, cena umiarkowana Liqui Moly jakość jw. ale cena kosmos Co mogę polecić? - Texaco Havoline PRO DSV 5W30 - dobra, nawet bardzo dobra jakość, cena bardzo atrakcyjna - Eurol Synthence FS 0W30 - bardzo wysoka jakość i stosunkowo atrakcyjna cena, plus to najlepiej przebadany olej - Ravenol VMP 5W30 jakość jw. cena też jest na razie dobra - Penrite Enviro+5W30 - jakościowo świetny ale drogi
  9. Tak oczywiście. Po pierwsze analiza kart produktu i jego parametrów. Po drugie analizy laboratoryjne nowych i używanych olejów. Po trzecie doświadczenia praktyczne. Akurat co do różnicy miedzy 100 a 107 stopni to niekoniecznie jest to pomijalny fakt. Wszystko zależy w jakich warunkach taka temperatura występuje ale jeśli dajmy na to przy jedzie autostradowej z prędkością 140 km/h w temp. 20 stopni to może okazać się, że przy 200 km/h i 35 stopni jeden będzie miał 115 stopni co jest jeszcze temperaturą akceptowalną a drugi 125 stopni (albo wiecej) co już stanowi zagrożenie dla bezpieczeństwa silnika. To tak jak by napisać, ze w sumie wszystko jedno czy Vmax jest 220 km/h czy 170 KM/h bo ja i tak nigdy powyżej 160 Km/h nie jeżdzę. Tylko auto mające vmax 220 km/h prędkość 160 km/h osiągnie bez wysiłku i z bardzo dużym zapasem a ten z 170 km/h osiągnie te 10 km/h ze sporym trudem i wysiłkiem a długotrwałą jazda z taką prędkością będzie zarówno uciążliwa (np. utrzymanie prędkości na wzniesieniach) jak i szkodliwa dla silnika. Różnice miedzy olejemi bywają takie, ze w skrajnych warunkach na jednym zatrzesz silnik a na drugim nic się nie stanie. Oczywiście to skrajności ale nawet w "normalnym użytkowaniu" zdarzaj się sytuacje, że niektóre środki smarne są niewystarczające. Od wakacji były jeszcze 2 dostawy. Zmienił się importer i teraz powinno być już wszystko jak należy. Mam na magazyn importera jakieś 20 minut...na piechotę😀 więc bywam tam często i na bieżąco wiem co i jak z dostępnością.
  10. Zgadza się. Każdy olej spełniający specyfikacje będzie odpowiedni (dobry). Ale jeden może być lepszy a inny gorszy. 1.4 TSI w Passacie też będzie dobre. Ale 1.8 a najlepiej 2.0 TSI będzie lepsze. Dla Ciebie może nie być istotne jaki olej ale uwierz mi dla kogoś może nie być istotne jaki silnik i jak bym napisał, ze nie ma sie co rozwodzić nad wyborem silnika bo każdy będzie dobry to by to chyba nie była do końca prawda?
  11. Oczywiście, że chodzi o to aby samochód jeździł. Ale to, ze auto jeżdzi to nie jest żaden wyznacznik. Nalej Lotosa 15W40 i też pojedzie - przynajmniej do czasu większych mrozów i do czasu aż coś się nie stanie. Albo nie wymieniaj oleju w ogóle - też będzie jeździł 9też do czasu). Znam takiego co zrobił 50 tys. na oleju i potem auto sprzedał. Chodzi mi o to, ze to ze jeździ to nie jest argument. Zgadzam się, ze nie ma jednego najlepszego oleju. Różne silniki wymagają różnych olejów i nawet sposób eksploatacji ma wpływ na dobór optymalnego oleju. Są natomiast oleje lepsze i gorsze, lepiej dopasowane lub gorzej i to po jest ten temat aby o tym dyskutować nie nie jest to " rozwodzenie się nad tym olejem". Nie wiem czy coś się ostatnio nie pozmieniało ale za "pełnego syntetyka" w Niemczech uznawano jedynie olej, którego baza była w większości (chyba chodziło o 70 procent) syntetyczna. Oleje na III grupie nie były nigdy w Niemczech Vollsynthetisches. Wiem też, ze było kiedyś jakieś zamieszanie z Motulem w Niemczech odnosnie nazewnictwa ale szczegółów nie znam. Czy dobrze rozumiem, że ten olej jest w DE Vollsynthetisches? Byłbym bardzo zdziwiony. Z drugiej strony jeśli kosztuje 70 euro a u nas ca. 140 zł (czyli mniej niż połowa ceny w Niemczech)to to mogą być inne produkty.
  12. Nie znam tej marki. Ale wyznacznikiem tego czy olej jest ok nie jest to, że auto jeżdzi. Czasami to pojedzie nawet na kujawskim? Opisz na spokojnie raz jeszcze jaki olej zastosowałeś wcześniej i później i jakie spostrzeżenia. Jak dla mnie typowy średniak - dobry ale nie wybitny. Olej dość uniwersalny spełnia wiele norm ale akurat normy VAG tylko te starsze więc do nowszych diesli sie raczej nie nadaje (jak się naleje to się nic złego nie stanie ale mimo wszystko lepiej wybrać olej z normą w tym wypadku). Nie mam pewności ale na 99 procent to jest olej na bazie HC (moze mieć domieszkę IV grupy ale nie za dużo) wiec syntetyk taki bardziej z nazwy jak większość "syntetyków".
  13. Coś tu jest ewidentnie nie tak. Takie temperatury są niedopuszczalne po prostu. Nie jestem mechanikiem więc nie będę się wymądrzał i udawał, ze wiem co jest przyczyną ale wiem, ze nie są to normalne temperatury w tym silniku i jak pisze Kolega rosol przy 110 km/h temp jest o dobre 20 stopni za wysoka.
  14. Bardzo ładne te kreski i moment nie spada bardzo powyżej 4 tys. co daje moc maksymalną dopiero przy 4,5 tys. Dla mnie pierdal..ie niutona z dołu jest za duże tzn. bardzo fajne ale dla układu przenoszącego ten moment już niekoniecznie (choć nie jest źle). Ciekawy jestem jak to jeżdzi względem serii 2.0 TSI 272/280 KM. Z rolki powinien odjeżdżać benzynie bez problemu.
  15. Eurol ale Synthence FS 0W30 będzie jak najbardziej ok. Synthence 5W30 nie jest zły ale to nic nadzwyczajnego.
×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy