Jump to content

tomek evo

  • Content count

    173
  • Joined

  • Last visited

About tomek evo

  • Birthday 01/06/1978

Informacje osobiste

  • Imię
    tomek
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    sosnowiec

Samochód

  • Generacja
    B5
  • Silnik
    B5(3B) 1.8 T 150KM (ANB)
  • Rok produkcji
    2000

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. tomek evo

    Wymiana oleju - jaki zamiast CASTROLA?

    Jeśli nie możesz/nie chcesz zalać oleju z normą 502 to w normie 504/507 proponuję do tego silnika : - Eurol Synthence FS 0W30 - Millers XF longlife 5W30 -Ravenol VSW 0W30
  2. tomek evo

    Olej do 2.0 AZM

    W dieslu chyba lepiej sprawdza się Ar9100, który generalnie ma też pozytywny wpływ na dpf-a (minimalnie ale jednak) natomiast Archoil AR9200V2 również może być stosowany w autach z dpf-em jednak w tym wypadku priorytetem jest maksymalizacja ochrony silnika (daje super mocne zabezpieczenie) i nie działa tak wszechstronnie jak AR9100. Spadek zużycie silnika po zastosowaniu AR9100 jest już na tyle duży, że spokojnie wystarczy.
  3. tomek evo

    Olej do 2.0 AZM

    Co do Cerateca to jest to dobry dodatek ale do diesla zdecydowanie bardziej polecam Archoila AR9100, który oprócz poprawy smarowania (w stopniu nawet lepszym od Ceratec-a) pomaga utrzymywać silnik w czystości/ poprawia TBN. Działanie tego dodatku można ocenić na podstawie analiz przepracowanych olejów jakie można znaleźć w sieci (np. na oil-club.pl). Ceratec-a jeśli już to polecam dodawać co każdą wyminę bo proszę mi wierzyć, że te 50 tys. to jest czysto teoretyczna wartość.
  4. tomek evo

    Wymiana oleju - jaki zamiast CASTROLA?

    Zrób porządną płukankę/doczyść silnik. Ja bym na Twoim miejscu najpierw zastosował jakiś tańszy olej z Archoilem AR2300 aby dokładnie wyczyścić ten syf po LL (na jakieś minimum 4-5 tys.) a potem dopiero olej docelowy. Proponuje do tego Specola Spec Premium C3 VW 504/507 5W30, który jest i tak lepszy od zdecydowanej większości olejów z 504/507.
  5. tomek evo

    Jaki olej silnikowy do b7 2.0 TDI CR ?

    Marek ogarnij się i poczytaj trochę co na temat tych testów sądzą osoby obeznane w tematach olejowych. 'Albo rozmawiamy poważnie i merytorycznie albo robimy piaskownicę.
  6. tomek evo

    Jaki olej silnikowy do b7 2.0 TDI CR ?

    W takiej sieci nie ale znam sieć handlową działającą w wielu Państwach Europy, w której jest właśnie (przynajmniej w PL) sprzedawany olej z rynku Afrykańskiego. Info od oficjalnego importera tej marki. Wnioski z czego? Chyba nie z tych testów?
  7. tomek evo

    Jaki olej silnikowy do b7 2.0 TDI CR ?

    No i jaki z tego wniosek? Po pierwsze nie zalałeś wcale oleju z wysokiej półki a po drugie to wrażenia akustyczne nie są miarodajne. Jak silnik pracuje bardziej miękko to fajnie ala jak nie to nie znaczy od razu, że olej jest gorszy. To akurat może świadczyć o gorszej płynności/pompowalności zastosowanego oleju. Z Valvolin-em niestety trzeba uważać aby nie trafić na produkt przeznaczony np. na rynek afrykański bo pomimo, ze będzie to teoretycznie wg. nazwy ten sam olej to będzie to zupełnie inny produkt. Zresztą jeśli ktoś chce poczuć różnicę to proponuje olej z wyższej półki. Zamiana jednego średniaka na inny to jak przesiadka z Astry do Golfa a przecież można przesiąść się na Passata.
  8. tomek evo

    Jaki olej silnikowy do b7 2.0 TDI CR ?

    Castrol nie jest zły. Moim zdaniem Castrol jest przeciętnym olejem w wysokiej cenie i w grupie wysokiego ryzyka podróbki o utrzymaniu receptury nie wspominając. Tylko jaki jest sens kupować przeciętny jakościowo olej i płacić za niego niemało jeśli można niewiele dokładając mieć znacznie lepszy produkt lub mieć lepszy produkt nawet dużo taniej? Oczywiście zawsze można zapłacić za VW Passata 1. 4TSI 250 tysięcy ale po co jak w tej cenie można mieć A6 albo dwie Skody Superb.
  9. tomek evo

    Wymiana oleju - jaki zamiast CASTROLA?

    Nawet nie tyle norma co odpowiednia aprobata. Jeśli olej jest na liście aprobat to teoretycznie nie mogą odmówić jego zalania. Jeden z importerów powiedział mi, ze jak będzie problem to mam im to zgłosić a oni zgłosza sprawę do producenta bo nie po to producent oleju płaci ciężki hajs za aprobatę i związane z nią badania aby potem jakieś ASO odmawiało zastosowania produktu, który oficjalnie zaaprobował producent pojazdu. Ale w praktyce różnie bywa. Lepkość, klasa SAE czy API oraz wszystko inne wynika z normy jaką wymaga producent pojazdu (w przypadku grupy VAG). Olej, który spełnia normę (wg. deklaracji producenta oleju) a nie posiada aprobaty (producenta pojazdu) może nie zostać zaakceptowany przez ASO i tutaj od biedy można się z nimi zgodzić, choć wiele ASO nie ma z tym problemu a wielu pracowników nie odróżnia normy od aprobaty i jak jest norma na opakowaniu to olej jest zalewany. Zawsze można też poprosić o zalanie dostarczonego oleju i o stosowny wpis w książce serwisowej, choć nie zawsze ASO na to idzie jak nie ma aprobaty lub przynajmniej normy. Tak naprawdę to bardzo wiele zależy od człowieka w ASO ale w razie wtopy lepiej mieć w silniku olej posiadający aprobatę choć jak się uprą to zawsze się do czegoś przyczepią i postarają zwalić winę na użytkownika.
  10. tomek evo

    Passat B8 Pomiar spalania

    Podejście faktycznie dziwne. Dla mnie coś ewidentnie jest nie halo z Twoim autem. Trzeba dac do kompleksowej diagnostyki ale do prawdziwych speców, którzy chcą znaleść problem a nie pozbyć się Klienta.
  11. tomek evo

    Jaki olej silnikowy do b7 2.0 TDI CR ?

    W tym wątku padło już wiele propozycji dobrych i sprawdzonych olejów, które można zakupić z pewnego źródła. Ale często ludzie wolą na allegro kupić nie wiadomo co i zapłacić nawet więcej. Oczywiście olej na allegro też można kupić i nie ma najmniejszego problemu z zakupem dobrego oleju z pewnego źródła ale szukając najtańszych Castroli z allegro to czasami można wpaść na minę. Jest tyle dobrych olejów z 504/507, ze nie trzeba ograniczać się do olejów będących w najwyższej grupie ryzyka podróbki oraz mających przy okazji niezbyt dobry stosunek cena/jakość. Co do oryginalnego oleju sygnowanego logo danej marki to często tak naprawdę nie wiadomo co się kupuje i może okazać się, że dokładnie to samo dostaniemy w opakowaniu producenta oleju kilkadziesiąt złotych taniej.
  12. Zgoda tylko, że mam wrażenie, że współczesny Kowalski nie ma świadomości jakie niespodzianki mogą go czekać kiedy coś się wysypie. Obecnie bardzo drogie w utrzymaniu i jeszcze stosunkowo (biorąc pod uwagę średni wiek aut w PL) młode auta są w zasięgu finansowym bardzo szerokiego grona potencjalnych kupców, w tym młodych nie do końca świadomych za to napalonych na fajną furę. A6 czy BMW 5 potrafią wygenerować naprawdę wysokie koszty a dla wielu Kowalskich to auta marzenia. Wielu jeszcze wierzy w jakość Made in Germany myśląc że to oznacza, ze auto nie będzie wymagać inwestycji. Z Passatem powoli robi się to samo. To już nie jest auto dla ludu, które naprawi tanim kosztem każdy mechanik a części zamienne są tanie i łatwo dostępne. Coraz droższe w utrzymaniu auta trafiają na rynek wtórny. To też wbrew pozorom niekorzystna sytuacja dla 1 właścicieli bo dobre (czytaj drogie w utrzymaniu) auta będą więcej traciły na wartości (zmniejszy się popyt). Najem długoterminowy też podrożeje.
  13. tomek evo

    Jaki olej silnikowy do b7 2.0 TDI CR ?

    No i tutaj się mylisz bo właśnie takie badania były robione. Ja się nie podpieram tym co mi "Mietek Kowalski" naopowiadał tylko piszę na podstawie doświadczeń bardzo wielu ludzi i bardzo wielu przypadków, w których w grę wchodziły również analizy UOA. Czemu zakładasz, że specjaliści z branży olejowej się mylą lub świadomie wprowadzają nas w błąd? Czy zakładasz, że osoby, które doświadczyły skuteczności płukania silnika opowiadają nieprawdę albo mają urojenia? Znam bardzo wiele przypadków, w których płukanka spowodowała zmniejszenie poboru oleju. Nawet sam to przerabiałem na 3 autach z rodziny, gdzie po wypłukaniu silnika bardzo wyraźnie(kilkukrotnie) spadało zużycie miedzy wymianami oleju. Oczywiście jak sobie zalejesz silnik naftą to efekt będzie podobny tylko teraz odpowiedz sobie czy łatwiej/taniej jest zrobić płukankę czy zalewać silnik naftą? Po to włąśnie sa płukanki, zeby nie trzeba było robić takich kombinacji alpejskich. Używając sława "cudowne środki płuczące" właśnie sam utrwalasz stereotypy i sugerujesz, że producent tego środka obiecuje cuda. To nie są cudowne środki. To są zwykłe środki służące do utrzymania silnika w czystości powszechnie używane przez większość dobrych serwisów, które znam. Większość dobrych mechaników nie kwestionuje skuteczności płukanki a to, ze często nie jest ona stosowana wynika z tego, ze albo Klient sobie tego nie życzy bo się najczęściej boi albo z tego, ze mechaniką nie chce się poświęcać czasu na tą czynność bo bywa to kłopotliwe (auto najczęściej zajmuje podnośnik/kanał) czy wręcz upierdliwe. Podstawowa sprawa w utrzymaniu czystości silnika to jego regularna wymiana i tego nikt nie kwestionuje. Jednak taka regularne wymiana nie zagwarantuje, że prędzej czy później w silniku nie zacznie się uogólniając robić brudno. Zależy to od bardzo wielu czynników - silnika-oleju-sposobu eksploatacji-stanu technicznego itd. Jeden silnik przejedzie 500 tys. i nie będzie potrzebował płukanki a drugiego po 200 tysiącach z powodu brudu trafi szlag (przypadek z życia wzięty - widziałem silnik po rozebraniu i nikt nie chciał uwierzyć ani mechanik z 20 letnim doświadczeniem, ani właściciel, który wymieniał olej co 15 tysięcy, ani ja - duża szansa, że olej - Castrol Magnatec- był podrabiany). Nie ma co dłużej ciągnąc wątku płukanki. Kto chce to sobie poczyta na ten temat bo jest sporo w necie i nie trzeba bazować na tym co piszę.
  14. tomek evo

    Jaki olej silnikowy do b7 2.0 TDI CR ?

    Przeczytaj sam co napisałeś bo zaczynasz radosną twórczość. Cytat " Używa się oleju zgodnego ze specyfikacją producenta do danego silnika. W takim wypadku każdy zalecany olej będzie ok.". Zalecany w tym wypadku jest olej z normą VW 502.00. Czyli obejmuje to także oleje półsyntetyczne. Nie muszę samodzielnie rozbierać silników aby znać wpływ płukania silnika na jego czystość. Moi Klienci rozebrali setki silników i zwykle mają na ten temat zupełnie inne zdanie niż Ty. Masz prawo do swojego zdania i może na podstawie Twojego doświadczenia takie wyciągnąłeś wnioski ale proszę dopuść do siebie, że to nie są jak piszesz "bzdety" ani jak pisze Kolega argumenty marketingowe. Rozumiem, że fakt iż podczas wymiany oleju z płukanką spływa Ci nawet 0,5 l starego oleju ( mniej starego zostaje w silniku po wymianie) to też jest argument marketingowy?🙂 XXI wiek ale zabobony mają się dobrze 😉
  15. W nowoczesnych dieslach problemy zwykle ujawniają się po ok. 200-250 tysiącach (oczywiście można wcześniej). Trzeba poczekać aż stosunkowo dużo użytkowników dociągnie przynajmniej do takiego przebiegu i czy wyjdą jakieś niespodzianki. Dla mnie pod względem parametrów i osiągów silnik jest super tylko bardzo chciałbym wiedzieć jak jest z trwałością bo niestety coraz nowsze silniki są coraz kosztowniejsze w naprawach.
×

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy