Jump to content

tomek evo

  • Content count

    190
  • Joined

  • Last visited

About tomek evo

  • Birthday 01/06/1978

Informacje osobiste

  • Imię
    tomek
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    sosnowiec

Samochód

  • Generacja
    B6
  • Silnik
    B6 2.0 TDI-CR 170KM (CBBB)
  • Rok produkcji
    2010

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. tomek evo

    Wymiana oleju - jaki zamiast CASTROLA?

    Też dobry olej ale Ravenol podobnie jak Eurol z normą 504/507 lepszy ma olej w lepkości 0W30. Tyle tylko, że jest bardzo drogi w porównaniu do Eurola FSa. Na rynku jest już Penrite Enviro+ 5W30 który jest jednym z najlepszych olejów z normą 504/507 ale jest również bardzo drogi. VMP to naprawdę dobry olej ale moim zdaniem do najlepszych olejów trochę mu brakuje a nie jest tez jakoś specjalnie tani.
  2. tomek evo

    Wymiana oleju - jaki zamiast CASTROLA?

    Do diesla to zdecydowanie polecam Archoila AR9100.
  3. tomek evo

    Wymiana oleju - jaki zamiast CASTROLA?

    Dla mnie z tych 3 to albo Eurol albo Penrite. Normalna temperatura przy szybkiej jeździe. Nie napisałeś jak szybka jazda ale domyślam się, ze ponad przepisowa i w tej sytuacji w temp. ok 25 stopni to jest zupełnie akceptowalna temperatura. Ja miałem maxa 115 stopni w Alpach na podjeździe autostradowym ale temp. zewnętrzna był 35 stopni a ona w bardzo dużym stopniu wpływa na temp. oleju. Miedzy 20 a 30 stopni temperatury zewnętrznej naprawdę jest duża różnica. W zimie ciężko mi osiągnąć 100 stopni jak jadę do 140 km/h natomiast w lecie dużo łatwiej.
  4. tomek evo

    Wymiana oleju - jaki zamiast CASTROLA?

    Generalnie te same 504/507 co do diesla. W mocnej benzynie przydaje się nieco wyższa lepkość wiec jak już 504/507 to najlepiej taki ze stosunkowo wysoką lepkością w 100 stopniach oraz wysoką temperaturą zapłonu. Ale jak masz auto po gwarancji to przechodź na jakieś dobre 0W40.
  5. tomek evo

    Wymiana oleju - jaki zamiast CASTROLA?

    Najważniejsza jest norma VW 504/507 i nie musi ona oznaczać oleju o lepkości 5W30 bo są również oleje o innej lepkości i w tym wypadku 0W30 jest jak najbardziej ok. Penrite świetny olej ale Eurol nie gorszy. Oba bardzo polecam i do obu mam zaufanie.
  6. tomek evo

    Wymiana oleju - jaki zamiast CASTROLA?

    Na 10 tys. top tec 4200 starczy ale nawet najlepszy olej nie jest odporny na długie przebiegi (oczywiście zależnie od warunków bo jadąc tylko 120 km/h na autostradzie na VI biegu to można i 50 tys, zrobić). W normie 504/507 już wiele razy polecałem oleje i osobiście moim faworytem jest Eurol Synthence FS 0W30. Do tego masz Penrite, Amsoil, Ravenol (0W30 jak Eurol) i Millres-a to tak w skrócie czołówka olejów z normą 504/507 na rynku.
  7. tomek evo

    Wymiana oleju - jaki zamiast CASTROLA?

    A co mówi instrukcja? Z tymi nowymi zalecaniami jest problem bo same ASO mają problemy. Jak jest dopuszczona norma 507 a powinna być to bym jednak zastosował tą normę. Jak nie to niestety (albo stety) trzeba nalać jakiś 0W20 spełniający aprobatę i tutaj chyba nie ma złego oleju są tylko dobre i jeszcze lepsze albo tańsze i droższe. Jak pokazała analiza Eurola 0W20 z aprobatą 508/509 te oleje są naprawdę bardzo solidne i jeśli producent wymaga tego typu oleju to nie ma co kombinować z inną lepkością czy normą jeśli nie jest dopuszczona. Tutaj badanie Eurola 0W20 z 508/509 : https://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=34&t=21
  8. tomek evo

    Wymiana oleju - jaki zamiast CASTROLA?

    Eurol ale Synthence FS 0W30. Top Tec 4200 jet zdecydowanie przereklamowany jak dla mnie. Dobry olej ale nie za te pieniądze. Na rynku znów pojawił się bardzo dobry olej z aprobatą 504/507 - Penrite Enviro+5W30, który obok Eurola, Ravenola (0W30), Millers-a oraz Amsoila należy do czołówki olejów z normą 504/507 na rynku. Z nieco i sporo tańszych 504/507 niezłe są m.in : Neste Pro W longlife III 5W30 ,Specol Spec Premium C3 VW 504/507 5W30, Texaco Havoline Pro DS V 5W30, Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W30 (ewentualnie ETC C3 0W30), Motul Specyfic 504/507 5W30 oraz Total Ineo Long Life 5W30.
  9. tomek evo

    diesel silnik CFFB vs CFGB

    CFGC ma 130 Km i to właśnie jest 177 KM. 135 KW czyli 184 KM ma silnik CUWA a to już ciut inna konstrukcja różniąca się nie tylko softem od CFGB.
  10. tomek evo

    Wymiana oleju - jaki zamiast CASTROLA?

    Z tymi deklaracjami to był bym ostrożny bo znam oleje HC, gdzie producent deklaruje je na przebiegi nawet 50 tys. Na 10 tys. dobry PAO-syntetyk powinien mieć w cywilnej eksploatacji względnie stabilne parametry.
  11. tomek evo

    Jaki olej silnikowy do b7 2.0 TDI CR ?

    Trzeba brać "na warsztat" konkretne oleje bo w lepkości 5W30 każdy producent ma kilka (albo nawet kilkanaście) różnych olejów. Rozumiem, że trzymamy się normy 5W30. Biorąc pod uwagę Motula, Liqui Moly oraz Fuchsa to osobiście wybrał bym Motula Specyfica 504/507 5W30 (ewentualnie Motula X-Clean+ 5w30, który również spełnia 504/507) bo jakościowo wg. mnie z ww. jest najwyższej jakości. Liqui Moly top tec 4200 5W30 nie jest zły ale wg. mnie nie lepszy niż Motula a biorąc pod uwagę cenę to Liqui Moly jest moim zdaniem po prostu zdecydowanie za drogi. Fuchs jakościowo jest ok. i cena jest jak najbardziej przyjazna wiec jako opcja budżetowa jest to jak najbardziej godna uwagi opcja. W normie 504/507 mam jednak innych faworytów. Linia Helix Ultra Shella jest wykonana w technologii GTL (Gas to liquid) i są to bazy wysokiej jakości, choć nie są to bazy stricte syntetyczne z technologicznego punktu widzenia. Faktycznie oleje Shell z tej serii dobrze dbają o czystość silnika.
  12. tomek evo

    Wymiana oleju - jaki zamiast CASTROLA?

    Dzięki za fajną relację. Amsoil 0w40 generalnie ma bardzo dobre opinie. Jest dość drogi bo kosztuje przeszło 50,00 zł za litr wiec sporo więcej od Ravenola, Eurola czy nawet Millersa ale to na pewno godny polecenia 0W40. Z tym Ravenolem faktycznie cześć osób się zachwyca ale cześć osób jest zawiedzionych i obserwacje co do temperatur są podobne - na Ravenolu zwykle jest wyższa niż na Eurolu Synergy 0W40 czy Millersie XF longlife 0W40. Nie wiem z czego wynikają odmienne opinie o Ravenolu czy może znowu mamy do czynienia z różnymi wersjami tego oleju czy jak to bywa ile osób tyle opinii.
  13. tomek evo

    Wymiana oleju - jaki zamiast CASTROLA?

    Mam w domu 2 sztuki 2.0 TDI CR (CBBB i CFGB) i mogę stwierdzić, że temperaturę oleju powyżej 110 stopni naprawdę trudno osiągnąć na dobrym nie zużytym oleju. Max jakie osiągam na Eurolu to 112-115 stopni ale warunki raczej muszą być naprawdę trudne np. podjazd autostradowy w Alpach i temp. ponad 30 stopni albo wspinaczka górska z niskimi prędkościami. Nie miałem okazji jechać dłużej z wysoką prędkościom (tak 200+) a przy 160-170 km/h olej nie łapie więcej niż 105 stopni chyba, żę jest podjazd albo jest bardzo ciepło. Na zużytym oleju temperatury mogą być wyższe i to jest zupełnie normalne i jest to objaw, ze olej już nie trzyma parametrów ale trzeba często obserwować temp. oleju w różnych warunkach aby zauważyć takie anomalia bo np. zmiana temp. zewnętrznej nawet o 5 stopni powoduje wzrost temp. oleju nawet o 2-3 stopnie a im wyższa temperatura tym wzrost może być bardziej odczuwalny. Oleje na PAO-syntetycznych bazach (Eurol, Ravenol z tych z 504/507) będą zwykle z czasem lepiej trzymały temperaturę niż HC syntetyki (Motul, Liqui Moly, Castrol). Ważnym czynnikiem jest też odpowiedni "flow" oleju w silniku i tutaj częsty błąd w rozumowaniu, ze olej o wyższej lepkości będzie lepiej trzymał temperaturę podczas gdy w rzeczywistości zwykle jest na odwrót tzn. na 0W20 są niższe temperatury niż na 5W30. Dla mnie ważny jest jeszcze jeden czynnik mianowicie zdolność oleju do szybkiego schładzania się i tutaj wg. mnie (ale to tylko moja teoria) dużą rolę odgrywa olej bazowy i np. Eurol FS 0W30 schładza się. b dobrze. dużo lepiej niż np. Specol Spec Premium C3 VW 504/507 5W30 o Castrolu nie wspominając. Dobry wybór. Napisz jak Ci się będzie subiektywnie sprawować auto na tym oleju w porównaniu do innych.
  14. tomek evo

    diesel Trwałość oleju silnikowego

    Jeśli był szczelnie zamknięty to powinno być ok.
  15. tomek evo

    Jaki olej silnikowy do b7 2.0 TDI CR ?

    Błąd bo olej o tej samej lepkości na opakowaniu może mieć całkiem inny skład i całkiem inną lepkość w szerokim zakresie temperatur. Na rynki afrykańskie olej moze sie tak samo nazywać a być zupełnie inny i to samo na rynek Rosyjski. Na Syberii to na byle 5W40 auta nawet nie odpalisz w zimie.
×

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy