Skocz do zawartości

tomek evo

  • Zawartość

    99
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O tomek evo

  • Urodziny 06.01.1978

Informacje osobiste

  • Imię
    tomek
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    sosnowiec

Samochód

  • Generacja
    B5
  • Silnik
    B5(3B) 1.8 T 150KM (ANB)
  • Rok produkcji
    2000
  1. Jaki olej silnikowy do b7 2.0 TDI CR ?

    Ponoć nie tylko siarką. Enviro+5W30 ma nieco inną bazę i jest ciut lepiej "doprawiony". Akurat tutaj się nie zgodzę bo wg.mojej wiedzy mają prawo odmówić natomiast Klient ma prawo domagać się od nich wykonania usługi z adnotacją, ze środek smarny stosowany jest na wyraźne życzenie Klienta i jest on świadomy ewentualnych konsekwencji bla bla bla. Jak olej ma aprobatę to wtedy teoretycznie nie mogą (ale zdarza się, że się nie zgadzają).
  2. VW kłamie jak najęty jeśli chodzi o pojemność bagażnika Passata(nie oni jedni ale VW jest w czołówce ściemniaczy). W B7 zamiast 603l (o ile się z pamięci nie mylę) było rzeczywistej chyba 476l. Motor robił takie testy i pudełka upychali. Oni liczą wszystkie schowki i wnękę pod koło zapasowe itd. ale i tak nie sposób uzyskać deklarowanej pojemności. Octavia 2 i 3 ma w rzeczywistości dużo większy bagażnik. W 03 chyba było w teście 597 l - więcej niż w Superbie 2, która i tak ma największą pojemność w klasie średniej. Dla pocieszenia to w niektórych kompaktowych Suvach zamiast ok. 500l bywa poniżej 400l i to czasami znacznie poniżej. B8 i Superba 3 w Motorze nie testowali ale obstawiam, ze wyniki będą znacznie (szczególnie VW) odbiegały od danych producenta.
  3. Jaki olej silnikowy do b7 2.0 TDI CR ?

    Z ASO jest tak, że teoretycznie mogą odmówić wymiany jeśli olej nie ma oficjalnej aprobaty producenta. Czasami samo spełnianie normy przez olej jest dla ASO niewystarczające ale to już indywidualne sprawy. Są przypadki, że nie akceptują jak Klient ma swój (nawet taki jak oni) olej czy jakąkolwiek część zamienną czy eksploatacyjną. Co prawda nie bardzo mogą ale..... Wszystko jest fajnie jak nie ma usterki a jak jest to zaczyna być szukanie nie winnego tylko "punktu w umowie", który zdejmie z gwaranta odpowiedzialność dlatego zwykle dla świętego spokoju w autach na gwarancji proponuje olej z oficjalna aprobatą producenta. Penrite Enviro+ 5w30 to bardzo dobry olej i ścisła czołówka olejów z 504/507. U mnie jutro do CFGB wpada Eurol Synthence FS 0W30, który na podstawie karty i badań (są na forum OCP) wygląda bardzo obiecująco i ma b. dobre opinie wśród osób, które go stosują.
  4. Jaki olej silnikowy do b7 2.0 TDI CR ?

    Jak ktoś obserwuje często temperaturę to wychwyci kilkustopniową różnicę bez problemu. Wiele osób jeżdzi powtarzalne trasy z podobnymi prędkościami i wychwycenie kilkustopniowej różnicy (jeśli taka wystąpi) nie jest niczym niezwykłym. Przy jeździe na tempomacie na płaskich odcinkach temperatura jest w miarę stabilna.
  5. Jaki olej silnikowy do b7 2.0 TDI CR ?

    Castrola silniki lubią podebrać i spadek zużycia oleju po zmianie na inny w tym wypadku nie jest niczym dziwnym.
  6. Jaki olej silnikowy do b7 2.0 TDI CR ?

    to tez prawda ale to tylko jeden z czynników.
  7. Jaki olej silnikowy do b7 2.0 TDI CR ?

    Jeśli w tym samym silniku tak samo eksploatowanym na jednym oleju silnik potrzebuje dolewek a na innym nie to zadać sobie trzeba pytanie jaka jest tego przyczyna. Wyższe zużycie oleju nie musi oznaczać, ze olej jest niższej jakości bo jest to bardziej złożona kwestia zwykle jednak jest właśnie tak, że lepszy, bardziej stabilny olej na lepszej bazie olejowej będzie lepszy pod względem zużycia. Oleje potrafią znacznie różnić się pod względem parametru noack jak również z czasm może dochodzić do innych degradacji powodujących spadek lepkości i wzrost zużycia oleju. Niestety oleje Castrola nigdy pod względem zużycia, odparowania (noack) i degradacji nie wyglądały zbyt dobrze i spadek zużycia oleju po przejściu z Castrola na coś innego ale wysokiej jakości jest można powiedzieć sytuacja zupełnie normalną i mnie osobiście w ogóle nie dziwi. Różnice między olejami to nie mity, marketing i placebo. Takie płytkie podejście zaprzecza nauce i oczywistym faktom. Proponuje zacząć od analiz kart technicznych a następnie zapoznać się z niezależnymi analizami laboratoryjnymi. Niestety aby wyciągnąć z tej lektury odpowiednie wnioski potrzeba całkiem sporej fachowej wiedzy bo niestety laikowi analiza składu oleju niewiele powie. Przestrzegam też na bezkrytyczne podejście do kart technicznych bo niestety nie zawsze w pełni odzwierciedlają one poziom oleju oraz co chyba ważniejsze nie mówią wszystkiego.
  8. Jaki olej silnikowy do b7 2.0 TDI CR ?

    Jeśli olej spełnia normę producenta pojazdu to nie ma opcji by nie spełniał przewidzianej klasy lepkości bo w tym wypadku norma/aprobata producenta jest najważniejsza. Natomiast w obrębie normy producenta mogą być oleje należące do różnych klas lepkości i wybór powinien być podyktowany w głównym sposobem eksploatacji pojazdu. PS. W przypadku wielu marek dwa identycznie oznakowane handlowo oleje mogą mocno się od siebie różnić w zależności od zakładu produkcyjnego i rynku przeznaczenia. W ASO mogą nawet nie wiedzieć, że z nowej dostawy mają olej od innego producenta. Producenta bo marka oleju i nazwa handlowa może być ta sama.
  9. Jaki olej silnikowy do b7 2.0 TDI CR ?

    Skąd ta pewność, ze to Castrol ? Tak w ogóle to teoretycznie jest to niemożliwe, żeby to był Castrol bo Castrol nie jest producentem oleju. Castrol jest marką pod, którą sprzedawane są oleje i marka ta należy do koncernu BP to po pierwsze. Po drugie to fabrycznie VW niekoniecznie zalewa auta tymi samymi olejami, które potem zaleca serwis. Fabtyka może lac zupełnie co innego od innego producenta. To po drugie. a po trzecie to w butelkach z "oryginalnym" olejem też niekoniecznie musi być Castrol ( a raczej BP) bo z dobrze poinformowanych źródeł wiem, ze bywały tam oleje innych marek. To po trzecie. Ten super Castrol lany w serwisach podobno jest robiony cytat "w rafinerii w Gdańsku z .ujowej białoruskiej ropy" koniec cytatu. Motocraft na rynek w PL prędzej będzie "produkowany' w Pcimiu Dolnym niż w USA. Skąd wiesz, że "można dużo zaszkodzić"? Jakieś konkrety czy urban legend sprzed dwudziestu lat? A producent zaleca to za co ma zapłacone. Jak by mu Lotos czy Orlen zapłacili więcej niż Castrol to też by ich polecał. To jest umowa handlowa i nic poza tym.
  10. U mnie w identycznym silniku zakładałem zestaw Contitech. Z tego co kojarzę to w przypadku tego zestawu Contitecha to pompa i tak jest HEPU. Taki zestaw został mi zarekomendowany jako najlepszy dlatego się zdecydowałem mimo, że była to najdroższa opcja.
  11. Jak temperatury cieczy chłodzącej i oleju w normie to nie wina termostatu ale jeśli jest niedogrzany to spalanie będzie wyższe, choć nie aż tak. We Wrocławiu jest firma ECU Projekt, która z pewnością zna się na diagnostyce ale pogadaj o kasie bo może być drogo. Userzy z Wroclawia powinni kogoś polecić.
  12. Znajdź kogoś kto potrafi zrobić porządną diagnostykę i poobserwować parametry w czasie rzeczywistym. Nie wiem skąd jesteś na Śląsku/Zagłębiu mogę polecić kilka adresów.
  13. Jaki olej silnikowy do b7 2.0 TDI CR ?

    Liqui Moly ma dobre płukanki - szczególnie ta z serii pro-line jest skuteczna jednak moim zdaniem najlepsza jest płukanka Archoil AR2820 - jest bardzo skuteczna i można spokojnie płukać nawet ponad 30 minut.
  14. Wymiana oleju - jaki zamiast CASTROLA?

    Niekoniecznie. I w sumie ciężko mówić o Castrolu bo Castrol to marka a nie producent oleju. Ale może to być olej z grupy BP, Shell, Fuchs ale także inny. Ponoć dostawców oleju dla VW jest kilku.
  15. Jaki olej silnikowy do b7 2.0 TDI CR ?

    Ad blue nie masz tym się nie przejmuj. Millers to bardzo dobry wybór zarówno EE longlife 5W30 jak i XF longlife 5W30. XF longlife 5W30 ma nawet bogatszy pakiet od EE ale nie ma dodatków nanotechnologicznych obniżających tarcie (w konsekwencji również temperaturę oleju). Oba będa bardzo dobrym wyborem. Jeśli jeździsz dużo z wyższymi prędkościami w trasie to EE będzie moim zdaniem lepszy jednak XF też jest zupełnie wystarczający i do tego nieco tańszy. Każdy z tych olejów ma swoich "zwolenników". Silnik CFFB jest raczej bezproblemowy i nie ma typowych bolączek, choć jak we wszystkich dieslach trzeba uważać na EGR i dpf-a i przynajmniej od czasu do czasu zastosować coś do przeczyszczania ukł. wtryskowego. Zalecam zrobienie płukanki przed wymianą oleju.
×