darkthorn Zgłoś #501 Napisano 29 Kwietnia 2020 Panowie w kwesti upeniwnia sie - do 1.6 tdi 88kw Eurol Syntence FS 0W-30 bedzie ok? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kkuba Zgłoś #502 Napisano 14 Grudnia 2020 Mam Passata B7 2.0 TDI 103kW (DSG). Wcześniej jakoś się nie zastanawiałem nad olejem. Stosowałem 5W30, zgodnie z normami VW. Ale teraz sporo dobrego się naczytałem o Ravenol VSW USVO 0w30 i mam ochotę go zalać. Zastanawiam się czy istnieje jakiekolwiek ryzyko przy zmianie z 5W30 na 0W30? Ostatecznie jest jeszcze Ravenol VMP USVO 5w30, ale jakoś więcej czytałem o VSW - to ponoć bardzo dobry olej, co kilkukrotnie potwierdzał tomek evo. Można śmiało i bez totalnie żadnych skutków ubocznych przejść na 0W30? Nie zacznie mi nagle brać 1l oleju na 1000km? ? PS. Jakich filtrów używacie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #503 Napisano 14 Grudnia 2020 Jeśli spełnia normę to spokojnie możesz lać. Jeśli teraz ci nie bierze oleju to po zmianie też nie będzie brał. Jak chodzi o filtr, to polecam purflux Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ChymeK Zgłoś #504 Napisano 14 Grudnia 2020 Poza tym VW nie produkuję już oleju 5w30, został zastąpiony 0w30 - norma itd taka sama . Ja leje 0w30 i żadnych ubytków , tak samo było przy 5w30. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kkuba Zgłoś #505 Napisano 15 Grudnia 2020 Ok, dzięki za informacje! RAVENOL VSW SAE 0W-30 Ten chcę wlać, posiada aprobatę VW 504 00 / 507 00. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #506 Napisano 15 Grudnia 2020 Popatrz na zawartość związków siarki, jeśli ma mniej niż przewiduje norma to lej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kkuba Zgłoś #507 Napisano 15 Grudnia 2020 Chodzi o ten popiół siarczanowy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #508 Napisano 15 Grudnia 2020 Tak. Im mniej tym większą miłością będzie cię darzył twój DPF. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DaroVW Zgłoś #509 Napisano 17 Grudnia 2020 I jak, ktoś próbował już tego Ravenola 0W30? Bo też się właśnie nad nim zastanawiam, w zasadzie miałem go już kupować powoli ale pojawił się też Yacco W 0W30 C3 504/507 a że do tej pory jeździłem na ichniejszym DE 5W30 to zamieszało mi to w głowie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kkuba Zgłoś #510 Napisano 17 Grudnia 2020 Ja leję zaraz na początku stycznia. Na 90% RAVENOL VSW SAE 0W-30. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wesoly-1 Zgłoś #511 Napisano 25 Grudnia 2020 No to czekamy na opinie bo sam mysle o zalaniu 0w30 do swojego... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek evo Zgłoś #512 Napisano 28 Grudnia 2020 Ravenol VSW 0W30 to bardzo dobry wybór i na pewno jeden z najlepszych 504/507 na rynku. Olej zbliżony do Eurola Synthence FS 0W30 ale jeszcze wyższa zawartość PAO i (przynajmniej na papierze) jeszcze lepsze parametry. Jedyny problem to cena, która jest dość wysoka (chyba, ze trafimy na jakąś promocję) a jak dodamy do tego Archoila Ar9100 czy AR9200V2 to tym bardziej (a dodać warto nawet w przypadku tak dobrego oleju). 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kkuba Zgłoś #513 Napisano 9 Lutego 2021 Jeżdżę już miesiąc. Ogólnie ciężko coś powiedzieć. Wydaje mi się, że faktycznie lepiej pali (szczególnie teraz w te mrozy). No i temperatura oleju na trasie 3-5 stopni niższa niż na poprzedniku (nawet nie wiem co było zalane, ale na pewno 5W30). Chyba jest ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek evo Zgłoś #514 Napisano 10 Lutego 2021 Co do temperatury oleju to w przypadku przepracowanego oleju często ta temperatura będzie wyższa - im bardziej przepracowany olej tym wyższe będzie łapał temperatury. Oczywiście tak w skrócie bo to złożone zjawisko i absolutnie nie postępuje liniowo ale trzeba brać to pod uwagę przy porównywaniu temperatury na różnych olejach. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
akimbo Zgłoś #515 Napisano 21 Marca 2021 Witam, po przeczytaniu całego wątku mam trochę wątpliwości. Jaki olej polecacie do 2,0 tdi / 187KM po chipie? Wg producenta 5w30, ale sporo opinii, żeby po chipie jednak sięgnąć po 5w40. Obecnie jest jakiś shell 5w40 bodajże (jeśli wierzyć zawieszce) Rozważam LIQUI MOLY TOP TEC 4100 5W40 lub LIQUI MOLY TOP TEC 4200 5W30 Wiem, że dla DPFu to chyba jednak lepiej 5w30 z normami 504 00 / 507 00 ale wg opisu 5w40 mimo norm 502 00 / 505 00 /505 01 piszą, że również przeznaczony dla pojazdów z DPF. Co polecacie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kowal555 Zgłoś #516 Napisano 16 Października 2021 Cześć jako zbliza mi sie wymiana oliwy niedługo co polecanie do 2.0 TDI 140@190KM do tej pory jezdziłem na Millersie longlife 5w30, teraz wiele pochlebnych opinii czytałem o EUROL SYNTHENCE FS 0W30, ale nigdzie nie moge dostać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubek197878 Zgłoś #517 Napisano 10 Stycznia 2022 Witam, czy coś wiadomo że można kupić podróbkę Millersa ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach