tomek evo Zgłoś #381 Napisano 2 Grudnia 2018 Eurol Syntehence FS 0W30 jest lepszym olejem niż Eurol Synthenece 5W30. Te oleje różni przede wszystkim baza - FS jest głównie party na bazie z grupy IV czyli jest PAO-syntetykiem natomiast Syntehnce 5W30 jest dobrym hydrockakiem z domieszką PAO (jak zdecydowanie większość olejów z 504/507). FS ma też lepsze parametry i ogólnie wg. mnie jest jednym z najlepszych olejów z normą 504/507 jakie są dostępne na rynku nie tylko w PL. Eurol Synthence 5W30 też jest dobrym olejem i pewnie lepszym niż większość olejów konkurencyjnych (często sporo droższych) ale nie jest po prostu tak wyjątkowy jak FS 0W30. Co do płukanek to kierując się własnym doświadczeniem mogę polecić : - Archoil AR2820 - Eurol Engine Flusch - Liqui Moly Pro-line Engine Flusch Wszystkie 3 są bardzo silne i skuteczne. Liqui Moly jest najbardziej agresywna a najmniej chyba Eurol co nie znaczy, ze jest mniej skuteczna. AR2820 sprawdza się bardzo dobrze i również nie jest to zbyt agresywna płukanka. Te płukanki sprawdzają się w przypadku mocno zabrudzonych silników a Eurola czy AR2820 w dawce 200-250 ml na 5litrów oleju polecam również do bardziej profilaktycznego płukania. Zwykła płukanka Liqui Moly Engine Flusch sparwdzi się bardziej przy profilaktycznym płukaniu podobnie jak np. płukanka Millersa czy Penrite (ta jest niedostępna chyba nigdzie w PL od dłuższego czasu). Z płukankami innych firma nie miałem zbyt wiele do czynienia ale dużo dobrego słyszałem o płukankach i ogólnie chemii od Xado. Warto wspomnieć, ze chemie dla Xado produkuje Eurol. Ogólnie większość płukanek ma niezbyt wyszukane receptury oparte przede wszystkim na nafcie. Płukanki można też podzielić na te bardziej "rozpuszczalnikowe" (agresywniejsze) i te "olejowe" łagodniejsze. Nawet prosta płukanka będzie lepsza niż brak płukanki ale te lepsze płukanki o bardziej zaawansowanych formułach (Archoil, Eurol, Xado) są niestety trochę droższe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viking Zgłoś #382 Napisano 3 Grudnia 2018 olej kupiony EUROL SYNTENCE 5W30 5L VW 504.00/507.00 filtr MANN i płukanka LIQUI MOLY PRO-LINE ENGINE FLUSH 0,5 PŁUKANKA 2662 czekam na przesyłke i wymieniam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek evo Zgłoś #383 Napisano 3 Grudnia 2018 Podziel się wrażeniami po wymianie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
macvw Zgłoś #384 Napisano 4 Grudnia 2018 (edytowane) Panowie, czytam wszystkie Wasze wpisy, od wielu wielu lat :-) 11 lat na forum. Mam siódmego VW, w każdym wymieniałem olej co 15tys.km, rocznie robię 40tys.km, 90% to trasa drogą krajową, więc delikatna jazda. Kolega, który ma firmowego Passata, takiego jak ja, czyli B7 2,0TDI 140KM wymienia olej co 30tys.km (rocznie robi 60tys.km) jeździ do ASO, w tej chwili ma 440tys.km, nic złego z silnikiem się nie dzieje, nawet turbiny jeszcze nie robił. Jak to jest z tym naszymi TDI, ile one są w stanie wytrzymać przy wymianie co 30tys.km? Ten zrobił ponad 550tys.km przy wymianie Longlife. Edytowane 4 Grudnia 2018 przez macvw Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viking Zgłoś #385 Napisano 4 Grudnia 2018 23 godziny temu, tomek evo napisał: Podziel się wrażeniami po wymianie. napewno sie podziele oliwka dzisiaj dotarła czekam jeszcze tylko na filtri i płukanke i działam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek evo Zgłoś #386 Napisano 4 Grudnia 2018 8 godzin temu, macvw napisał: Panowie, czytam wszystkie Wasze wpisy, od wielu wielu lat ? 11 lat na forum. Mam siódmego VW, w każdym wymieniałem olej co 15tys.km, rocznie robię 40tys.km, 90% to trasa drogą krajową, więc delikatna jazda. Kolega, który ma firmowego Passata, takiego jak ja, czyli B7 2,0TDI 140KM wymienia olej co 30tys.km (rocznie robi 60tys.km) jeździ do ASO, w tej chwili ma 440tys.km, nic złego z silnikiem się nie dzieje, nawet turbiny jeszcze nie robił. Jak to jest z tym naszymi TDI, ile one są w stanie wytrzymać przy wymianie co 30tys.km? Ten zrobił ponad 550tys.km przy wymianie Longlife. Bardzo wiele zależy od warunków eksploatacji. Jazda w mieście na krótkich odcinkach jest bardzo niekorzystna dla silnika, tym bardziej jeśli mamy dpf-a i nie ma on odpowiednich warunków pracy. Jazda w trasie to zupełnie inna bajka. W odpowiednich warunkach wymiana nawet co 30 tysięcy nie spowoduje nadmiernego zużywania się silnika ale lepiej jest wymieniać co 15 tysięcy bo w ten sposób z pewnością przedłużamy silnikowi życie. Ile możne wytrzymać 2.0 TDI? Wg. mnie nawet 1 mln kilometrów jest w odpowiednich warunkach do osiągnięcia. Turbina tez może tyle wytrzymać jak się o nią odpowiednio zadba. Auta dostawcze w transporcie miedzynarodowym potrafią robić nawet 250 tysięcy rocznie (rekord 380 tys w rok) a przebiegi 700-800 tysięcy w kilkuletnich autach nie są niczym niezwykłym. Niekiedy silniki padają po niewielkim przebiegu a czasami auta mają ponad 1 mln i jeżdżą na ori turbinie bez remontu silnika. Tu zależy (oprócz konstrukcji) najwięcej od odpowiedniego serwisowania i odpowiedniego traktowania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
macvw Zgłoś #387 Napisano 5 Grudnia 2018 Napisałeś Tomku: "W odpowiednich warunkach wymiana nawet co 30 tysięcy nie spowoduje nadmiernego zużywania się silnika ale lepiej jest wymieniać co 15 tysięcy bo w ten sposób z pewnością przedłużamy silnikowi życie". I dlatego zastanawiam się, czy nie wymienić oleju co np. 20tys.km, u mnie będzie to przypadało równo dwa razy w roku. Jak wspominałem wyżej, rocznie robię 40tys.km, z czego 90% to spokojna jazda do pracy (w jedną stronę 50km) drogą krajową 100-100km/h. Oczywiście co jakiś czas "wpadam" na A1 i "przeganiam" auto. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek evo Zgłoś #388 Napisano 5 Grudnia 2018 (edytowane) W takich warunkach 20 tysięcy przy dobrym oleju może być zupełnie akceptowalne. Musisz tylko uważać na wypalanie dpf-a aby zbyt dużo paliwa nie dostało się do oleju bo wtedy dodatkowo spada lepkość (która w przypadku silników diesla zwykle nie spada zbyt mocno) i olej może nie dawać odpowiednio wysokiej ochrony przy zbyt dużym udziale paliwa w oleju. Najlepiej zainwestować w badanie przeprowadzonego oleju ze swojego silnika - to koszt ok. 100,00 zł (mogę z tym pomóc) a będzie lepszy pogląd na to w jakim stanie jest olej i czy jego kres już minął czy jeszcze kilka tysięcy da się zrobić. Edytowane 5 Grudnia 2018 przez tomek evo 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylmicha Zgłoś #389 Napisano 5 Grudnia 2018 7 godzin temu, tomek evo napisał: Najlepiej zainwestować w badanie przeprowadzonego oleju ze swojego silnika - to koszt ok. 100,00 zł (mogę z tym pomóc) a będzie lepszy pogląd na to w jakim stanie jest olej i czy jego kres już minął czy jeszcze kilka tysięcy da się zrobić. Wymiana oleju 200-300 zł, a sprawdzenie starego czy jeszcze nadaje się na powiedzmy 5 tys km 100 zł. Gdzie tu logika? A jak się nie nadaje to stówa w plecy, nie lepiej wymienić co 15 tys i nie kombinować jak koń pod górę? Co do płukanek, silnik płuka się z nagarów. No chyba, że wy chcecie wypłukać czarny kolor tego oleju I jeszcze dobry jest kolega co przepłukuje silnik litrem oleju.... Czasem ludzie macie takie teorie, że włosy na głowie się jeżą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KLICHO Zgłoś #390 Napisano 6 Grudnia 2018 No niekoniecznie silnik sam z siebie w pełni z nagaru się nie wypłuka. A nie widzisz tego bo to osad jest główne w okolicach pierścieni tłokowych. Płukanka jest poniekąd rozpuści i wyleci to ze starym olejem. A efekt płukanki widać w starych starych klekotach na pompie nalatane które mają z 400-500 tys + Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek evo Zgłoś #391 Napisano 6 Grudnia 2018 18 godzin temu, sylmicha napisał: Wymiana oleju 200-300 zł, a sprawdzenie starego czy jeszcze nadaje się na powiedzmy 5 tys km 100 zł. Gdzie tu logika? A jak się nie nadaje to stówa w plecy, nie lepiej wymienić co 15 tys i nie kombinować jak koń pod górę? Co do płukanek, silnik płuka się z nagarów. No chyba, że wy chcecie wypłukać czarny kolor tego oleju I jeszcze dobry jest kolega co przepłukuje silnik litrem oleju.... Czasem ludzie macie takie teorie, że włosy na głowie się jeżą. Nie o to w tym badaniu chodzi aby za każdym razem je robić tylko jak masz powtarzalne warunki eksploatacji to robisz badanie raz i z grubsza wiesz czy masz wymiany robić co 10 , 15 czy może 20 tysięcy. Czasami 15 tysięcy będzie za dużo a czasami 30 tysięcy może być ok. Nie robi się badania aby stwierdzić czy już wymieniać ten konkretny olej będący w silniku ale, żeby z grubsza wiedzieć ile na takim oleju można zrobić kilometrów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylmicha Zgłoś #392 Napisano 6 Grudnia 2018 Godzinę temu, KLICHO napisał: No niekoniecznie silnik sam z siebie w pełni z nagaru się nie wypłuka. A nie widzisz tego bo to osad jest główne w okolicach pierścieni tłokowych. Płukanka jest poniekąd rozpuści i wyleci to ze starym olejem. A efekt płukanki widać w starych starych klekotach na pompie nalatane które mają z 400-500 tys + Kolego taki przebieg to nie zasługa płukanki tylko eksploatacji auta. Robienie płukanki silnika co wymianę oleju jest tak samo skuteczne jak stosowanie szamponu na porost włosów. Rozbierałeś kiedyś silnik, który ma przebieg 15,20,50,100,150 czy powyżej 300 tys? Nagar, który się zgromadzi i można go wypłukać to 100-200 tys przelotu. Dlaczego taka rozbieżność? Otóż ma na to wpływ przede wszystkim to jak jeździsz. Mam na myśli czy tylko trasy, czy tylko miasto, kolejna sprawa to olej, kolejna to stan silnika. Silnik, który ma kiepską szczelność w układzie tłokowym ma duże przedmuchy do komory korbowej będzie miał dużo nagaru. Można by tu wiele pisać na ten temat. Oczywiście dobry olej to bardzo ważna rzecz, ale często wpadacie w jakieś absurdy niepotrzebnie wydając pieniądze,a nawet czasem szkodzicie silnikowi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viking Zgłoś #393 Napisano 6 Grudnia 2018 ok oliwka wymieniana na własciwa filtr mann plus płukanka LM wlałem jakies 3/4 zawartosci dlatego ze na bagnecie pokazywało prawie ful oleju i nie chciałem przelac , silnik zagrzany po wlaniu 15 min na wolnych na płukance , po zlaniu wszystkiego wyczyszczone gniazdo filtra, i auto tak profilaktycznie przelane dwuma litrami , swiezego castrola z maorma 505 /507 bo miałem pozostałosc z tarego paska m zaraz ktos pewnie napisze po co itp ale tak zrobiłem i tyle by wypłukac syf nie wlasciwy olej . po zmianie tak jak by było ciszej na tej oliwce i to bardzo w porównaniu do tego co miałem zalane , powinna byc ok na 10 tys km bo od zawsze zmieniam co tyle olej EUROL SYNTENCE 5W30 5L Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MucikV Zgłoś #394 Napisano 6 Grudnia 2018 5 godzin temu, tomek evo napisał: Nie o to w tym badaniu chodzi aby za każdym razem je robić tylko jak masz powtarzalne warunki eksploatacji to robisz badanie raz i z grubsza wiesz czy masz wymiany robić co 10 , 15 czy może 20 tysięcy. Czasami 15 tysięcy będzie za dużo a czasami 30 tysięcy może być ok. Nie robi się badania aby stwierdzić czy już wymieniać ten konkretny olej będący w silniku ale, żeby z grubsza wiedzieć ile na takim oleju można zrobić kilometrów. Test lubrisensorem ,a pozniej na obecnośc związków kwasowych i metalicznych? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viking Zgłoś #395 Napisano 6 Grudnia 2018 albo zapobiegawczo co 10tys wymieniac olej raczej nie zaszkodzi i problem z jakimis badaniami z głowy a jak ma sie cos sypnac i tak sie sypnie , miałem octavie co 15 tys wymieniany olej od nowosci 200 tys nalotu i wytarło dziury w szkklankach , jak by był wymieniany co 10 tys moze by sie to nie stało ale to tez gdybanie wiec nie ma regóły co do wymian , a dla mnie powtarzam dla mnie take badanie jest totalnie zbedne bo po co mi to wiedziec zmiana co 10 tysi i tyle Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek evo Zgłoś #396 Napisano 6 Grudnia 2018 Chodzi o test UOA w wyspecjalizowanym laboratorium. Pokazuje on m.in lepkość przy 40 i 100 stopniach, TBN, TAN, zużycie silnika na danym interwale (na podstawie zawartości metali), zawartość paliwa oraz zastosowany pakiet dodatków. Co do płukanki to zupełnie nie zgadzam się z tym, że "robienie płukanki silnika co wymianę oleju jest tak samo skuteczne jak stosowanie szamponu na porost włosów". Wg. mnie jest jak najbardziej uzasadnione stosowanie płukanki co każdą wymianę lub powiedzmy co drugą wymianę, zwłaszcza w silnikach diesla, w których syf robi się bardzo szybko. 8 minut temu, viking napisał: albo zapobiegawczo co 10tys wymieniac olej raczej nie zaszkodzi i problem z jakimis badaniami z głowy a jak ma sie cos sypnac i tak sie sypnie , miałem octavie co 15 tys wymieniany olej od nowosci 200 tys nalotu i wytarło dziury w szkklankach , jak by był wymieniany co 10 tys moze by sie to nie stało ale to tez gdybanie wiec nie ma regóły co do wymian , a dla mnie powtarzam dla mnie take badanie jest totalnie zbedne bo po co mi to wiedziec zmiana co 10 tysi i tyle Jak być zrobił taki test to z dużym prawdopodobieństwem wyszło by w nim nadmierne zużycie. Oczywiście sama tego wiedza niewiele by Ci dała ale może wtedy zastosowałbyś inny olej z dodatkiem + skrócił interwał wymiany i to by rozwiązało problem. Nie wiem bo może tak może nie. Racja, że przy dobrym oleju i wymianie co 10 tysiecy to raczej przy sprawnym silniku i normalnym jego traktowaniu nie ma się za bardzo co martwić o kondycje oleju (może za wyjątkiem znacznego rozrzedzenia paliwem). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylmicha Zgłoś #397 Napisano 6 Grudnia 2018 Tomek co w twoim mniemaniu oznacza robienie się syfu w dieslu? Prawdopodobnie masz na myśli to, że olej robi się czarny. Ale to tak musi być i tego nie zlikwidujesz. Natomiast od czarnego oleju do nagaru to jest daleka droga,a przecież chcecie płukać z nagaru. Do kolegi co przelewa po wymianie np 2ma litrami oleju. Kolego marnujesz olej, zanieczyszczasz środowisko i to jest jedyny efekt. Przecież ten olej tylko spłynie po ściankach głowicy poprzez ścianki bloku silnika do miski olejowej. Cały syf (stary olej puls środek myjący silnik)masz w magistrali olejowej silnika,w pompie oleju,wale korbowym i na elementach łożyskujących. Żebyś tam wypłukał silnik to musisz go uruchomić. W zależności od wielkości i konstrukcji silnika przy wymianie oleju w silniku pozostaje 0,5-1 litr starego oleju. Chciałem też się dowiedzieć skąd pomysł lub wiedza na ten temat,że dobrze jest płukać płukanką silnik przy każdej wymianie oleju. Będę wdzięczny za fachową odpowiedź. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MucikV Zgłoś #398 Napisano 6 Grudnia 2018 1 godzinę temu, tomek evo napisał: Chodzi o test UOA w wyspecjalizowanym laboratorium. Pokazuje on m.in lepkość przy 40 i 100 stopniach, TBN, TAN, zużycie silnika na danym interwale (na podstawie zawartości metali), zawartość paliwa oraz zastosowany pakiet dodatków. Robiłeś kiedyś takie badanie ( badanie reologiczne oleju smarnego) ? Jakby sie pokusił to nawet w domu mozna spróbować , tylko ogarnąć na zamówienie lepkosciomierz kalpialarny np-Pinkiewicza . Tbn i tan nie robiłem, a zużycie na podstawie zawartosci metali jest nie miarodajne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StreamHD Zgłoś #399 Napisano 6 Grudnia 2018 3 godziny temu, viking napisał: po zmianie tak jak by było ciszej na tej oliwce i to bardzo w porównaniu do tego co miałem zalane , powinna byc ok na 10 tys km bo od zawsze zmieniam co tyle olej Jasne, że ciszej bo wlałeś świeży dobry olej i porównujesz go do zużytego ścieku, który już stracił właściwości. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viking Zgłoś #400 Napisano 7 Grudnia 2018 tamten nie był zuzyty 4 tys km na nim nalatane ale był nie do tego silnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach