Skocz do zawartości
Tomek77

START/STOP- ostateczne rozwiązanie kwestii dezaktywacji

Rekomendowane odpowiedzi

Mi się akurat ten system podoba. Mam go aktywny w momencie gdy wiem, że czerwone trwa kilka minut lub gdy jest jakiś dłuższy postój > 2minut. W innym przypadku odruchowo już go wyłączam, co nie jest chyba wielkim problemem nacisnąć jeden guzik, który się znajduje w łatwo dostępnym miejscu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zrobiłem 1000km, ale już mnie irytuje bo potrafi przy powolnym wyjeżdzaniu z podwórka zgasić, a najgorzej jak gasi, nawet obroty nie zdążą spaść a już się odpala spowrotem.

Nie ma jakieś opcji, żeby opóźnić wyłączenie silnika o jakieś 2-3 sekundy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja zrobiłem 1000km, ale już mnie irytuje bo potrafi przy powolnym wyjeżdżaniu z podwórka zgasić, a najgorzej jak gasi, nawet obroty nie zdążą spaść a już się odpala spowrotem.

Nie ma jakieś opcji, żeby opóźnić wyłączenie silnika o jakieś 2-3 sekundy?

 

I to jest podstawowa wada w B8. W każdym, KAŻDYM innym samochodzie, którym jeździłem SS aktywował się w ułamkach sekund PO zatrzymaniu pojazdu. Nie wiem co za idiota w VW zaprogramował to tak, że potrafi zgasnąć gdy koła się jeszcze toczą. Już dwukrotnie zdarzyło mi się, że dojeżdżając do ronda auto zgasło przed samym zatrzymanie się, a po dodaniu gazu, zamiast zapalić ponownie, wyświetlił mi komunikat "uruchom silnik manualnie". Wtedy naciśnięcie przycisku Start/Stop nic nie daje, najpierw "przestaw dźwignię w pozycję n lub p. W dużym ruchu to prosta droga do spanikowania przez mniej doświadczonego kierowcę...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
że potrafi zgasnąć gdy koła się jeszcze toczą.

 

Cztery miesiące jeżdżę i jeszcze czegoś takiego nie miałem. Ja bym to zgłaszał w serwisie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zamieszczone przez Arnal_tp

że potrafi zgasnąć gdy koła się jeszcze toczą.

Cztery miesiące jeżdżę i jeszcze czegoś takiego nie miałem. Ja bym to zgłaszał w serwisie.

 

It's a feature, not a bug.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też mi tak to cholerstwo działa. Już kilka razy było tak, że uruchamiał jeszcze nie do końca zgaszony silnik. Tzn w momencie jego wyłączania, ja nacisnąłem gaz i on go zaczął odpalać...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cztery miesiące jeżdżę i jeszcze czegoś takiego nie miałem. Ja bym to zgłaszał w serwisie.

 

Nie ma co zgłaszać, nawet instrukcja mówi, że może zgasnąć gdy zatrzyma się lub jeszcze toczy....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I to jest podstawowa wada w B8. W każdym, KAŻDYM innym samochodzie, którym jeździłem SS aktywował się w ułamkach sekund PO zatrzymaniu pojazdu. Nie wiem co za idiota w VW zaprogramował to tak, że potrafi zgasnąć gdy koła się jeszcze toczą. Już dwukrotnie zdarzyło mi się, że dojeżdżając do ronda auto zgasło przed samym zatrzymanie się, a po dodaniu gazu, zamiast zapalić ponownie, wyświetlił mi komunikat "uruchom silnik manualnie". Wtedy naciśnięcie przycisku Start/Stop nic nie daje, najpierw "przestaw dźwignię w pozycję n lub p. W dużym ruchu to prosta droga do spanikowania przez mniej doświadczonego kierowcę...

 

 

Samo to, że auto wyłącza się jeszcze przed samym zatrzymaniem, zostało celowo tak zaprogramowane. jest to nowsza generacja systemu S/S, która ma za zadanie jeszcze bardziej oszczędzać paliwo. W tym celu komputer analizuje jeszcze więcej zmiennych i gdy podejrzewa, że samochód będzie wyhamowywany do samego zera, to często poniższej chyba 7 km/h (gdzieś to czytałem) wyłącza już silnik.

Jednak kwestia tego, że po dodaniu gazu silnik sam się nie uruchamia automatycznie - na pewno jest jakąś usterką u Ciebie. U mnie nigdy, przenigdy nic takiego się nie zdarzyło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie załącza się tylko i wyłącznie po wciśnięciu sprzęgła i po skręceniu kierownicą .. :) Naciśnięcie pedału gazu nic nie powoduje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie załącza się tylko i wyłącznie po wciśnięciu sprzęgła i po skręceniu kierownicą .. :) Naciśnięcie pedału gazu nic nie powoduje.

 

Czy niepiszecie o automacie i manualu, w manualu mini cooper zapala się po wciśnięciu sprzęgła , w automacie po naciśnięciu gazu ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli SS wymusza uruchomienie ręczne przyciskiem Start/Stop to jest zepsuty. Wiele razy silnik mi gasl gdy pojazd był bliski predkosci 0 ale wcisniecie gazu bez warunkowo go uruchamiala.

 

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
eżeli SS wymusza uruchomienie ręczne przyciskiem Start/Stop to jest zepsuty

 

bzdura

 

w szczególnych okolicznościach pojawi się komunikat

uruchom silnik ręcznie.

 

SS nie ma nic do tego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak otworzysz drzwi, ale nie jak dojeżdżasz do skrzyżowania

 

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy u Was system S/S wyłącza silnik gdy macie włączona klimatyzację? U mnie na włączonej klimatyzacji (niezależnie od ustawionej temperatury) S/S nie gasi silnika nawet przy dłuższym postoju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie gasi przy wlaczonej klimie, no chyba ze w poczatkowej fazie chlodzenia to nie,dlatego wylaczam ss zaraz po zapaleniu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jest jak u krissa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja chciałbym się dowiedzieć jaki jest powód używania przez Was SS i co jest w nim fajnego? Dla mnie to zbędny gadżet - szkoda mi auta na tyle odpaleń ponad program (zwłaszcza że auto pali 0.6-1.0l/h) Nie wspomnę, że auto w momencie rozruchu zużywa znacznie więcej paliwa niż jak stoi na biegu jałowym. Czy tacy z Was ekolodzy może, że chcecie dbać o środowisko?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja używam SS tylko wtedy, gdy stoję na skrzyżowaniach, gdzie wiem, że kolejna zmiana świateł będzie nie wcześniej niż za ok. 1 min. Zatem sporadycznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na pewno ekolodzy od start-stop mocniej "zadbają" o środowisko, gdy każdy z nich przez kilka lat eksploatacji dostarczy na złom o kilka więcej trujących akumulatorów zamiast jednego. Nie wspominając o innych szybciej zużytych podzespołach auta, które też ktoś będzie musiał wyprodukować w niepotrzebnie większej ilości. Oczywiście wypuszczając przy tym w atmosferę więcej syfu z fabrycznego konina. Tak wygląda to eko w ogólnym bilansie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności