Pasterz Zgłoś #201 Napisano 22 Lipca 2016 Po to żeby auto było lepiej widoczne. Ledy przy hamowaniu świecą wystarczająco mocno, a ja lepiej się czuję jak jestem oświetlony w 100%Mam to w Golfie R i jestem zadowolony że jest taka opcja. W autach ciężarowych przy DRL-u świecą się tylne postoje fabrycznie więc chyba coś w tym jest. Kończąc wątek bo nie piszemy na temat;) "W przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone. Ponadto (co ważne), w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 roku, światła pozycyjne tylne, światła obrysowe przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami dziennymi. W pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w taki sposób, że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy rejestracyjnej." Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vahu Zgłoś #202 Napisano 22 Lipca 2016 To firma Scania wypuszcza na rynek PL auta nie spełniające wymogów? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tobol Zgłoś #203 Napisano 22 Lipca 2016 Całkiem prawdopodobne. W Chevrolet Aveo był taki kwiatek, że auta z pierwszej serii (rocznik 2011) wyjeżdżały z dziennymi zgodnymi z przepisami, a 2012+ już miały włączone tylne światła na dziennych (ergo brak różnicy w stosunku do świateł mijania bo tam osobnych dziennych nie było). Co więcej jak ten z rocznika 2011 przyjechał na serwis to zaktualizowali mu oprogramowanie komputera pokładowego i też dostał w gratisie "zepsute" światła dzienne. Ludzie z forum pisali do rzecznika praw konsumenta w tej sprawie ale miał to gdzieś. Ostatecznie dla nikogo nie było to na tyle ważne żeby doprowadzić sprawę do końca. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jot Zgłoś #204 Napisano 22 Lipca 2016 Nie ma sensu dalsze drążenie tematu, który jest oczywisty. W autach rejestrowanych po raz pierwszy po 31.12.2009r. światła pozycyjne i oświetlenie tablicy rejestracyjnej NIE MOGĄ ŚWIECIĆ razem ze światłami do jazdy dziennej. Amen. Jak się komuś chce, to niech doczyta tutaj (tabele)http://isap.sejm.gov.pl/Download?id=WDU20090750639&type=2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tobol Zgłoś #205 Napisano 22 Lipca 2016 Ale producenci takie auta produkują bo brakuje przepisów, które nakazywały by komuś to kontrolować... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vahu Zgłoś #206 Napisano 23 Lipca 2016 Mogą czy nie mogą - mi pasuje jak się świecą tylne i dobrze że jest możliwość ich odblokowania. Innym użytkownikom drogi chyba nie szkodzę (jak np. niektórzy co mają źle ustawione światła mijania i oślepiają) więc mam jak mam. Tyle w temacie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kriss555 Zgłoś #207 Napisano 24 Lipca 2016 Ciekawe w jaki sposob audi ominelo ten przepis bo w nowszych modelach mozna przez mmi ustawic normalnie bez zadnego kodowania zeby przy dziennych palily sie tez tylne postojowki, tablica sie wtedy chyba nie podswietla ale nie wiem na 100proc bo nie zwrocilen na to uwagi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PeWoo Zgłoś #208 Napisano 24 Lipca 2016 Mogą czy nie mogą - mi pasuje jak się świecą tylne i dobrze że jest możliwość ich odblokowania. Innym użytkownikom drogi chyba nie szkodzę (jak np. niektórzy co mają źle ustawione światła mijania i oślepiają) więc mam jak mam. Tyle w temacie. W aktualnym aucie mam tak samo. Tylne światła ledowe świecą się razem z dziennymi (ringi), przydaje się to zdecydowanie. Lekki deszcz, trochę mgły, czy też zbliżający się wieczór... Daj znać proszę, czy udało Ci się to jakoś aktywować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pasterz Zgłoś #209 Napisano 24 Lipca 2016 Lekki deszcz, trochę mgły, czy też zbliżający się wieczór... . Kolego, poczytaj w Kodeksie o Ruchu Drogowym kiedy można używać świateł do jazdy dzienniej. Nie ma nic gorszego niż mokra nawierzchnia w zachmurzony dzień i auto oślepiające LEDami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PeWoo Zgłoś #210 Napisano 24 Lipca 2016 Czyli nie włączasz w ogóle świateł mijania przy gorszych warunkach? A co z autami bez świateł do jazdy dziennej? Muszą montować wyłącznik świateł tylnych na dzień? Tak, też nienawidzę oslepiania tylnymi światłami, ale mowa o przeciwmgielnych, które często ludzie włączają bezpodstawnie. Standardowe światła tylne w różnych warunkach moim zdaniem pomagają (widoczność z większej odległości, szybciej, itp.). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vahu Zgłoś #211 Napisano 24 Lipca 2016 Czyli przełącznika świateł w pozycji auto też nie należy używać bo jeśli nie zmieni świateł na mijania w trakcie lekkiego deszczu to popełniam wykroczenie? Dużo większym zagrożeniem są Ci co używają przeciwmgłowych w mieście lub wtedy kiedy nie trzeba lub mają co gorsza nie wypoziomowane mijania. Myślę, że nie powinieneś być tak zasadniczy Kolego Pasterz bo tylne światła z dziennymi mogą tylko pomóc a nie zaszkodzić, a czasem trzeba postępować zgodnie ze zdrowym rozsądkiem bo przepisy wszystkiego nie przewidzą. Ja wolę być bardziej widoczny, a sam widzisz że niektóre marki też doszły już do tych oczywistych wniosków i oferują fabrycznie tylne postojówki wraz z DRL. - - - - - aktualizacja - - - - - W aktualnym aucie mam tak samo. Tylne światła ledowe świecą się razem z dziennymi (ringi), przydaje się to zdecydowanie. Lekki deszcz, trochę mgły, czy też zbliżający się wieczór... Daj znać proszę, czy udało Ci się to jakoś aktywować. Dam znać - myślę że nowa wersja VCDS-a rozwiąże sprawę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jot Zgłoś #212 Napisano 24 Lipca 2016 Panowie, chyba trochę odlatujecie w inną stronę. Takie rozważania mogły mieć miejsce w fazie opracowywania stosownych przepisów. Teraz pozostaje tylko się do nich stosować. Kierowcę ma obowiązywać KODEKS DROGOWY, a nie to, jak sobie dany producent coś skonfigurował w produkowanym aucie. Fabryczna konfiguracja różnych opcji auta może co najwyżej pomagać w jego eksploatacji, ale nie zastępować stosowania się do przepisów w danym kraju lub tłumaczyć nie stosowania się do nich. Jeżeli ktoś lepiej się czuje, gdy w dzień świecą się w jego aucie również tylne światła, to niech jeździ w dzień z włączonymi światłami mijania, a nie z dziennymi. Tego przepisy chyba nie zabraniają. Może to trochę głupie mając DRL, ale raczej jedyna opcja zgodna z przepisami. Podobnie z czujnikiem zmierzchowym w trybie AUTO. To nie jest żadna wyrocznia określająca warunki załączenia świateł mijania. Tak w zasadzie jest to tylko niewiążący "pomocnik" (np. wjazd do tunelu), który nie zwalnia z myślenia, bo nie jest w stanie zawsze przewidzieć wszystkich warunków na drodze, np. gdy podczas dnia wystąpią warunki nakazujące jazdę z załączonymi światłami mijania, a automat jeszcze tego nie ogarnia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MM_VW Zgłoś #213 Napisano 24 Lipca 2016 Jot wyczerpał temat. Takie są przepisy i koniec, podobnie jak z trybem auto i włączaniem świateł mijania w warunkach ograniczonej widoczności. Reszta to już samowolka użytkownika, jak ksenony bez poziomowania z 30 letnim B3. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pasterz Zgłoś #214 Napisano 25 Lipca 2016 Kierowcę ma obowiązywać KODEKS DROGOWY, a nie to, jak sobie dany producent coś skonfigurował w produkowanym aucie. A już myślałem, że jestem sam;) Mam wrażenie, że nasza społeczność drogowa jeszcze nie dorosła do tych wszystkich wspomagaczy, które dziś zaczynają montować w autach. I bez nich ludziska wyłączają myślenie (patrz - prześciganie się w pomysłach jak oszukac LA że trzymasz kierownice) a co będzie za pare lat? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PeWoo Zgłoś #215 Napisano 25 Lipca 2016 Trochę rozmawiamy o czym innym... Przepis jest, to jest, trzeba przestrzegać. Wg mnie jest to przepis martwy, bo czym różni się włączenie świateł mijania (konieczne jak nie masz dziennych) od dziennych z przodu i "tyłu"? Tym, że z przodu świecę dużo mniej efektywnie w dzień zwykłymi światłami mijania. Nigdy nie spotkałem się z przypadkiem "mandatu" za włączone światła tylne, w przeciwieństwie do świateł przeciwmgielnych. Te właśnie bardzo mnie drażnią jak ktoś przede mną zapalala je przy "niby mgle". Natomiast nigdy nie przeszkadzały mi zwykle światła tylne u kogoś. Zgodzę się, że mogą przeszkadzać w bardzo specyficznych warunkach, ale raczej mówimy tu o porze dnia/nocy, które wymuszają już potrzebę włączenia świateł mijania. Kwestia lepszej widoczności świateł stop... Jest to jakiś argument, jednak 3cie światło stop jest tutaj lekarstwem. Tak, rozumiem że przepis to przepis.... rozumiem też, że płacicie abonament tv? (tak, to jest uśmiech). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vahu Zgłoś #216 Napisano 25 Lipca 2016 Bo czasem właśnie zdrowy rozsądek, a nie bezsensowny przepis powinien wziąć górę. I biorąc pod uwagę żartobliwie wspomnianą kwestię abonamentu wnioskuję, że DRL z postojem i zielone książeczki mają ze sobą wiele wspólnego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jot Zgłoś #217 Napisano 25 Lipca 2016 Ależ pełna zgoda. Absolutnie nie czepiam się tych tylnych świateł, w sensie że mi jakoś przeszkadzają w dzień. W pochmurne dni nawet wręcz przeciwnie. Wolałbym żeby świeciły, bo często nawet w deszczu jeździ sporo baranów tylko na dziennych (bo im AUTO nie przełączyło), a tył jest wówczas bardzo słabo widoczny. Dyskusja była na temat, czy wolno DRL+tył, czy nie wolno i dlaczego jedne auta świecą tyłem (np. wspomniana Scania), a inne nie. Tylko o to chodziło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tobol Zgłoś #218 Napisano 26 Lipca 2016 Idąc dalej w tą stronę dojdziemy do tego, że ogólnie światła dzienne są słabe skoro można jeździć cały czas na światłach mijania, wtedy też lepiej nas widać z przodu, a nadal nikogo nie oślepiamy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kameleon7 Zgłoś #219 Napisano 26 Lipca 2016 Panowie: 11 stron a ja cały czas nie widzę tego ostatecznego rozwiązania dezaktywacji SS. Piszecie, sprzeczacie się a temat nie po to był założony. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tobol Zgłoś #220 Napisano 26 Lipca 2016 Tak sobie myślę, że najfajniej byłoby dodać opcję SS do trybów jazdy, czyli np. w eko włączony, w sport wyłączony, w individual do wyboru + możliwość ad-hoc wł/wył przyciskiem tak jak jest teraz. Ale to chyba marzenia. Chciałbym wyłączyć chociaż opcję automatycznego włączania się SS po uruchomieniu samochodu, ponieważ nie chcę się tego systemu pozbywać całkowicie. Czy jest aktualnie taka opcja przez VCDS? Nie chciałbym się bawić w dodatkowe urządzenia montowane fizycznie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach