Skocz do zawartości
Tomek77

START/STOP- ostateczne rozwiązanie kwestii dezaktywacji

Rekomendowane odpowiedzi

Po to żeby auto było lepiej widoczne. Ledy przy hamowaniu świecą wystarczająco mocno, a ja lepiej się czuję jak jestem oświetlony w 100%

Mam to w Golfie R i jestem zadowolony że jest taka opcja. W autach ciężarowych przy DRL-u świecą się tylne postoje fabrycznie więc chyba coś w tym jest.

Kończąc wątek bo nie piszemy na temat;)

 

"W przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone. Ponadto (co ważne), w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 roku, światła pozycyjne tylne, światła obrysowe przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami dziennymi. W pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w taki sposób, że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy rejestracyjnej."

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To firma Scania wypuszcza na rynek PL auta nie spełniające wymogów?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Całkiem prawdopodobne. W Chevrolet Aveo był taki kwiatek, że auta z pierwszej serii (rocznik 2011) wyjeżdżały z dziennymi zgodnymi z przepisami, a 2012+ już miały włączone tylne światła na dziennych (ergo brak różnicy w stosunku do świateł mijania bo tam osobnych dziennych nie było). Co więcej jak ten z rocznika 2011 przyjechał na serwis to zaktualizowali mu oprogramowanie komputera pokładowego i też dostał w gratisie "zepsute" światła dzienne. Ludzie z forum pisali do rzecznika praw konsumenta w tej sprawie ale miał to gdzieś. Ostatecznie dla nikogo nie było to na tyle ważne żeby doprowadzić sprawę do końca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma sensu dalsze drążenie tematu, który jest oczywisty. W autach rejestrowanych po raz pierwszy po 31.12.2009r. światła pozycyjne i oświetlenie tablicy rejestracyjnej NIE MOGĄ ŚWIECIĆ razem ze światłami do jazdy dziennej. Amen.

 

Jak się komuś chce, to niech doczyta tutaj (tabele)->http://isap.sejm.gov.pl/Download?id=WDU20090750639&type=2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale producenci takie auta produkują bo brakuje przepisów, które nakazywały by komuś to kontrolować...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mogą czy nie mogą - mi pasuje jak się świecą tylne i dobrze że jest możliwość ich odblokowania. Innym użytkownikom drogi chyba nie szkodzę (jak np. niektórzy co mają źle ustawione światła mijania i oślepiają) więc mam jak mam. Tyle w temacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe w jaki sposob audi ominelo ten przepis bo w nowszych modelach mozna przez mmi ustawic normalnie bez zadnego kodowania zeby przy dziennych palily sie tez tylne postojowki, tablica sie wtedy chyba nie podswietla ale nie wiem na 100proc bo nie zwrocilen na to uwagi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mogą czy nie mogą - mi pasuje jak się świecą tylne i dobrze że jest możliwość ich odblokowania. Innym użytkownikom drogi chyba nie szkodzę (jak np. niektórzy co mają źle ustawione światła mijania i oślepiają) więc mam jak mam. Tyle w temacie.

W aktualnym aucie mam tak samo. Tylne światła ledowe świecą się razem z dziennymi (ringi), przydaje się to zdecydowanie. Lekki deszcz, trochę mgły, czy też zbliżający się wieczór...

 

Daj znać proszę, czy udało Ci się to jakoś aktywować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Lekki deszcz, trochę mgły, czy też zbliżający się wieczór... .

 

Kolego, poczytaj w Kodeksie o Ruchu Drogowym kiedy można używać świateł do jazdy dzienniej. Nie ma nic gorszego niż mokra nawierzchnia w zachmurzony dzień i auto oślepiające LEDami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli nie włączasz w ogóle świateł mijania przy gorszych warunkach?

A co z autami bez świateł do jazdy dziennej? Muszą montować wyłącznik świateł tylnych na dzień?

Tak, też nienawidzę oslepiania tylnymi światłami, ale mowa o przeciwmgielnych, które często ludzie włączają bezpodstawnie. Standardowe światła tylne w różnych warunkach moim zdaniem pomagają (widoczność z większej odległości, szybciej, itp.).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli przełącznika świateł w pozycji auto też nie należy używać bo jeśli nie zmieni świateł na mijania w trakcie lekkiego deszczu to popełniam wykroczenie? Dużo większym zagrożeniem są Ci co używają przeciwmgłowych w mieście lub wtedy kiedy nie trzeba lub mają co gorsza nie wypoziomowane mijania. Myślę, że nie powinieneś być tak zasadniczy Kolego Pasterz bo tylne światła z dziennymi mogą tylko pomóc a nie zaszkodzić, a czasem trzeba postępować zgodnie ze zdrowym rozsądkiem bo przepisy wszystkiego nie przewidzą. Ja wolę być bardziej widoczny, a sam widzisz że niektóre marki też doszły już do tych oczywistych wniosków i oferują fabrycznie tylne postojówki wraz z DRL.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

W aktualnym aucie mam tak samo. Tylne światła ledowe świecą się razem z dziennymi (ringi), przydaje się to zdecydowanie. Lekki deszcz, trochę mgły, czy też zbliżający się wieczór...

 

Daj znać proszę, czy udało Ci się to jakoś aktywować.

 

Dam znać - myślę że nowa wersja VCDS-a rozwiąże sprawę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, chyba trochę odlatujecie w inną stronę. Takie rozważania mogły mieć miejsce w fazie opracowywania stosownych przepisów. Teraz pozostaje tylko się do nich stosować. Kierowcę ma obowiązywać KODEKS DROGOWY, a nie to, jak sobie dany producent coś skonfigurował w produkowanym aucie. Fabryczna konfiguracja różnych opcji auta może co najwyżej pomagać w jego eksploatacji, ale nie zastępować stosowania się do przepisów w danym kraju lub tłumaczyć nie stosowania się do nich. Jeżeli ktoś lepiej się czuje, gdy w dzień świecą się w jego aucie również tylne światła, to niech jeździ w dzień z włączonymi światłami mijania, a nie z dziennymi. Tego przepisy chyba nie zabraniają. Może to trochę głupie mając DRL, ale raczej jedyna opcja zgodna z przepisami. Podobnie z czujnikiem zmierzchowym w trybie AUTO. To nie jest żadna wyrocznia określająca warunki załączenia świateł mijania. Tak w zasadzie jest to tylko niewiążący "pomocnik" (np. wjazd do tunelu), który nie zwalnia z myślenia, bo nie jest w stanie zawsze przewidzieć wszystkich warunków na drodze, np. gdy podczas dnia wystąpią warunki nakazujące jazdę z załączonymi światłami mijania, a automat jeszcze tego nie ogarnia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jot wyczerpał temat. Takie są przepisy i koniec, podobnie jak z trybem auto i włączaniem świateł mijania w warunkach ograniczonej widoczności.

Reszta to już samowolka użytkownika, jak ksenony bez poziomowania z 30 letnim B3.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kierowcę ma obowiązywać KODEKS DROGOWY, a nie to, jak sobie dany producent coś skonfigurował w produkowanym aucie.

 

A już myślałem, że jestem sam;) Mam wrażenie, że nasza społeczność drogowa jeszcze nie dorosła do tych wszystkich wspomagaczy, które dziś zaczynają montować w autach. I bez nich ludziska wyłączają myślenie (patrz - prześciganie się w pomysłach jak oszukac LA że trzymasz kierownice) a co będzie za pare lat?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę rozmawiamy o czym innym... Przepis jest, to jest, trzeba przestrzegać.

Wg mnie jest to przepis martwy, bo czym różni się włączenie świateł mijania (konieczne jak nie masz dziennych) od dziennych z przodu i "tyłu"? Tym, że z przodu świecę dużo mniej efektywnie w dzień zwykłymi światłami mijania. Nigdy nie spotkałem się z przypadkiem "mandatu" za włączone światła tylne, w przeciwieństwie do świateł przeciwmgielnych. Te właśnie bardzo mnie drażnią jak ktoś przede mną zapalala je przy "niby mgle".

Natomiast nigdy nie przeszkadzały mi zwykle światła tylne u kogoś. Zgodzę się, że mogą przeszkadzać w bardzo specyficznych warunkach, ale raczej mówimy tu o porze dnia/nocy, które wymuszają już potrzebę włączenia świateł mijania.

Kwestia lepszej widoczności świateł stop... Jest to jakiś argument, jednak 3cie światło stop jest tutaj lekarstwem.

 

Tak, rozumiem że przepis to przepis.... rozumiem też, że płacicie abonament tv? ;) (tak, to jest uśmiech).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo czasem właśnie zdrowy rozsądek, a nie bezsensowny przepis powinien wziąć górę. I biorąc pod uwagę żartobliwie wspomnianą kwestię abonamentu wnioskuję, że DRL z postojem i zielone książeczki mają ze sobą wiele wspólnego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ależ pełna zgoda. Absolutnie nie czepiam się tych tylnych świateł, w sensie że mi jakoś przeszkadzają w dzień. W pochmurne dni nawet wręcz przeciwnie. Wolałbym żeby świeciły, bo często nawet w deszczu jeździ sporo baranów tylko na dziennych (bo im AUTO nie przełączyło), a tył jest wówczas bardzo słabo widoczny. Dyskusja była na temat, czy wolno DRL+tył, czy nie wolno i dlaczego jedne auta świecą tyłem (np. wspomniana Scania), a inne nie. Tylko o to chodziło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Idąc dalej w tą stronę dojdziemy do tego, że ogólnie światła dzienne są słabe skoro można jeździć cały czas na światłach mijania, wtedy też lepiej nas widać z przodu, a nadal nikogo nie oślepiamy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie:

11 stron a ja cały czas nie widzę tego ostatecznego rozwiązania dezaktywacji SS. Piszecie, sprzeczacie się a temat nie po to był założony.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie myślę, że najfajniej byłoby dodać opcję SS do trybów jazdy, czyli np. w eko włączony, w sport wyłączony, w individual do wyboru + możliwość ad-hoc wł/wył przyciskiem tak jak jest teraz. Ale to chyba marzenia. Chciałbym wyłączyć chociaż opcję automatycznego włączania się SS po uruchomieniu samochodu, ponieważ nie chcę się tego systemu pozbywać całkowicie. Czy jest aktualnie taka opcja przez VCDS? Nie chciałbym się bawić w dodatkowe urządzenia montowane fizycznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności