pab567 Zgłoś #221 Napisano 26 Lipca 2016 Powinienem mieć niedługo urządzenie wpinane w OBD które po każdorazowym uruchomieniu silnika będzie wyłączać SS. Wielkość pudełka od zapałek z wbudowaną wtyczką OBD. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PeWoo Zgłoś #222 Napisano 26 Lipca 2016 Powinienem mieć niedługo urządzenie wpinane w OBD które po każdorazowym uruchomieniu silnika będzie wyłączać SS. Wielkość pudełka od zapałek z wbudowaną wtyczką OBD. Oooo, poprzosze o szerszą recenzję i fotki, jak tylko będzie taka możliwość. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pab567 Zgłoś #223 Napisano 26 Lipca 2016 Nie omieszkam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vahu Zgłoś #224 Napisano 26 Lipca 2016 Nie prościej to wyłączyć VCDS-em? 3min roboty. - - - - - aktualizacja - - - - - Panowie:11 stron a ja cały czas nie widzę tego ostatecznego rozwiązania dezaktywacji SS. Piszecie, sprzeczacie się a temat nie po to był założony. Kwestia jest już dawno rozwiązana - metoda napięciowa w VCDS. Ustawiasz 12V zamiast fabrycznego 8V i po kłopocie. SS nigdy nie zadziała. Nie wiem po co aż 11 stron żeby do tego dojść. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tobol Zgłoś #225 Napisano 26 Lipca 2016 Nie prościej to wyłączyć VCDS-em? 3min roboty. Wtedy nie da się włączyć SS "na żądanie" i komputer przy każdym zatrzymaniu pokazuje przekreśloną ikonę A w kółku (tzn. SS włączony ale nie mógł wyłączyć silnika). Jest to stan inny niż SS wyłączony i mnie by to trochę wkurzało (choć mniej niż wyłączający się silnik). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vahu Zgłoś #226 Napisano 26 Lipca 2016 Po pierwsze po co to włączać na żądanie? Po drugie ta ikona jest mniejsza niż moneta 1 groszowa i pokazuje się w lewym dolnym rogu AID - idąc tym tropem - nie wkurza się migająca strzałka zielona podczas używania kierunkowskazu? Nie wspomnę o awaryjnych bo tu o zgrozo mrugają dwie strzałki no i jeszcze ten wkurzający dźwięk. Jak Ty to znosisz? Nie wiem kto i po co to wymyślił ale bijecie pianę o nic. Ja u siebie na drugi dzień wyłączyłem to ustrojstwo VCDS-em w obu swoich autach i wiem, że będę miał zdrowszy motor, turbo i rozrusznik za kilka lat niż zagorzali zwolennicy oszczędności paliwa, które jest pozorne bo motor zużywa go najwięcej właśnie przy odpalaniu o czym nikt nie pisze. Jeden geniusz wymyślił SS, a reszta go słucha jak Jarka i Maciara 10-tego dnia każdego miesiąca. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cocosek Zgłoś #227 Napisano 26 Lipca 2016 po pierwsze po co to włączać na żądanie? Po drugie ta ikona jest mniejsza niż moneta 1 groszowa i pokazuje się w lewym dolnym rogu aid - idąc tym tropem - nie wkurza się migająca strzałka zielona podczas używania kierunkowskazu? Nie wspomnę o awaryjnych bo tu o zgrozo mrugają dwie strzałki no i jeszcze ten wkurzający dźwięk. Jak ty to znosisz?Nie wiem kto i po co to wymyślił ale bijecie pianę o nic. Ja u siebie na drugi dzień wyłączyłem to ustrojstwo vcds-em w obu swoich autach i wiem, że będę miał zdrowszy motor, turbo i rozrusznik za kilka lat niż zagorzali zwolennicy oszczędności paliwa, które jest pozorne bo motor zużywa go najwięcej właśnie przy odpalaniu o czym nikt nie pisze. Jeden geniusz wymyślił ss, a reszta go słucha jak jarka i maciara 10-tego dnia każdego miesiąca. "lubię to" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jot Zgłoś #228 Napisano 26 Lipca 2016 Nie znam ani jednej osoby, która po trwałym wyłączeniu SS zapragnęła to kiedykolwiek później dobrowolnie włączyć "na żądanie". To są jedynie tylko takie gadki typu "mieć, żeby mieć", pomimo że nigdy nie będzie potrzebne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tobol Zgłoś #229 Napisano 26 Lipca 2016 Jeden geniusz wymyślił SS, a reszta go słucha jak Jarka i Maciara 10-tego dnia każdego miesiąca Widzę, że specjalista od mechaniki samochodowej nam się znalazł. Najlepiej idź do szefa Volkswagena i im to powiedz bo ci debile chyba jeszcze tego nie zauważyli. Przez kilka lat jeździłem autem z start-stop ale z manualną skrzynią biegów i uważam to za bardzo dobre rozwiązanie. Żadnych problemów technicznych, a stojąc na światłach cisza i spokój. Póki co w automacie jest mi z tym niezbyt wygodnie bo nie mogę kontrolować kiedy silnik się wyłącza. Jeżdżąc przez miasto bardzo brakowało by mi tej absolutnej ciszy. Jednak w automacie SS nie działa tak fajnie jak z manualem i chciałbym mieć możliwość decyzji co do tej funkcji. Co do ikony - niektórzy może nie zwracają uwagi na szczegóły ale ja zwracam i dobrze w życiu na tym wychodzę. W każdym razie przeszkadzało by mi to ale to jest jak dyskusja o gustach, więc nie ma sensu tego ciągnąć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pasterz Zgłoś #230 Napisano 26 Lipca 2016 Widzę, że specjalista od mechaniki samochodowej nam się znalazł. Najlepiej idź do szefa Volkswagena i im to powiedz bo ci debile chyba jeszcze tego nie zauważyli. Kolega vahu ma racje i specjaliści z VW też o tym wiedzą. Po prostu jest to im na rękę. Auta będą się szybciej psuły. A system SS wprowadzono tylko po to aby silniki spełniały durne normy emisji spalin. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vahu Zgłoś #231 Napisano 26 Lipca 2016 Oczywiście jeden woli żonę, a inny teściową. Specjalistą nie jestem ale wszelkie modyfikacje mechaniczne przeprowadzam sam w swoich autach (mam jeszcze trochę zmodyfikowanego Golfa R 410PS) i wiem, że koncern nie robi nic dla klienta. Tu chodzi o coś zupełnie innego, ale nie o naszą wygodę. Nie wiem co Ci hałasuje w benzynie na postoju bo moja pracuje jakby jej tam nie było więc nie ma wielkiej różnicy w ''hałasie''. Dla mnie to najgłupszy gadżet jaki został wymyślony kiedykolwiek. BTW jeśli stoisz w korku np. na autostradzie, a za oknem ponad 30 stopni i auto gaśnie to nie przeszkadza Ci, że sprężarka klimatyzacji nie działa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tobol Zgłoś #232 Napisano 26 Lipca 2016 jeśli stoisz w korku np. na autostradzie, a za oknem ponad 30 stopni i auto gaśnie to nie przeszkadza Ci, że sprężarka klimatyzacji nie działa? Jeśli masz klimę na auto to komputer dba o to aby w aucie była zachowana temperatura i w razie potrzeby włącza silnik. Różnica w hałasie na postoju jest. Podobna jak w nocy w domu przy zamkniętym/otwartym oknie. Niby na dworze cicho ale po zamknięciu okna jakoś ciszej. Podróż autem to jedna z niewielu okazji kiedy mogę się wyciszyć i zaznać spokoju, często jeżdżę bez radia i wtedy różnica jest wyraźna. No ale mniejsza o to, wracając do tematu: w Audi A4 B9 sprzedawca na jeździe próbnej reklamował tą super funkcję, jaką jest zapamiętywanie ostatniego stanu SS. Auto jest na platformie MLB czyli pochodna MQB, kodowanie jest chyba podobne, ciekawe czy można z niego wyciągnąć tą opcję? Kolega jeździł zastępczą Octavią i też miał tam taką funkcję ale nie wiadomo w jaki sposób osiągniętą, może właśnie przez kodowanie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jot Zgłoś #233 Napisano 26 Lipca 2016 OK, każdy ma wolny wybór jak chciałby używać SS. Tylko po co ta cała analiza, skoro istnieją rozwiązania dla każdego. Chcesz mieć domyślnie wyłączony SS po pierwszym uruchomieniu silnika, to zamontuj na 2 druty prosty przekaźnik czasowy za 30 zeta. Gdyby Cię mocno wkurzało jedno kliknięcie przekaźnika, to zainwestuj kilkadziesiąt Euro w gotowy moduł pamięci ostatniego stanu przycisku SS, albo zleć to średnio zaawansowanemu elektronikowi i Ci takie coś zmontuje za kilkadziesiąt złotych. Z każdej strony da radę dopasować coś pod siebie. Wiem, wiem, zaraz będą lęki przed dołączaniem czegokolwiek do kabli w aucie. Z tym, że kodowanie to też ingerencja w oryginał. PS A zapalająca się kontrolka od SS ma jedną zaletę. Pokazuje ile razy nie musiałem się wkurzać podczas jazdy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Losec Zgłoś #234 Napisano 27 Lipca 2016 Ja nabrałem "automatyzmu ruchów" tzn. przy każdym uruchomieniu silnika wyłączam SS. Z modyfikacjami poczekam do końca gwarancji, bo nie mam zamiaru się przepychać z VW jak coś innego by się zepsuło, a usłyszałbym że mam modyfikacje wprowadzone. Mam tylko nadzieję, że przycisk SS do tego czasu się nie wytrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tobol Zgłoś #235 Napisano 27 Lipca 2016 @Losec dla ciebie dobrym rozwiązaniem byłoby to urządzenie wpinane w OBD, ponieważ przed wizytą w serwisie je zdemontujesz i nie ma śladu. @pab567 Jaka cena tego cuda? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pab567 Zgłoś #236 Napisano 27 Lipca 2016 Jeszcze Ci nie powiem...czekam na prototyp. Jeśli po jego testach nie będę miał uwag to wtedy dopiero będę w stanie podać cenę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Losec Zgłoś #237 Napisano 27 Lipca 2016 @Losec dla ciebie dobrym rozwiązaniem byłoby to urządzenie wpinane w OBD, ponieważ przed wizytą w serwisie je zdemontujesz i nie ma śladu. @pab567 Jaka cena tego cuda? Byłbym zainteresowany Ciągłe pamiętanie o dezaktywacji tego gówna zaczyna być stresujące Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vahu Zgłoś #238 Napisano 27 Lipca 2016 Kolega vahu ma racje i specjaliści z VW też o tym wiedzą. Po prostu jest to im na rękę. Auta będą się szybciej psuły. A system SS wprowadzono tylko po to aby silniki spełniały durne normy emisji spalin Dzięki za zrozumienie. W końcu ktoś myśli. - - - - - aktualizacja - - - - - PSA zapalająca się kontrolka od SS ma jedną zaletę. Pokazuje ile razy nie musiałem się wkurzać podczas jazdy Ja średnio kilkadziesiąt razy dziennie - najgorzej jak turbina rozgrzana. Sam się wtedy uśmiecham do siebie. Zmiana kodowania NIC nie powoduje w ASO. N I C! - - - - - aktualizacja - - - - - poczekam do końca gwarancji, bo nie mam zamiaru się przepychać z VW jak coś innego by się zepsuło, a usłyszałbym że mam modyfikacje wprowadzone. I tak się będziesz przepychał, chyba że popsuje Ci się pierdoła do 100zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
flankie Zgłoś #239 Napisano 31 Lipca 2016 Zmiana kodowania NIC nie powoduje w ASO. N I C Ale jak go odpalą żeby wjechać na stanowisko, to pojawi się przekreślone A. No i teraz jeśli w Discover Pro wejdą w status SS to wyskoczy informacja, ze nie można wyłączyć silnika, bo napięcie zbyt niskie, tak? A jesli zeskanują błędy z pamięci, to też wyskoczy zbyt niskie napięcie dla aktywacji SS? Tak czy nie? Bo jesli tak, No to tylko głupi by nie sprawdził tego napięcia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RedBool Zgłoś #240 Napisano 31 Lipca 2016 Nic nie wyskoczy. Niektóre procedury przeglądowe nakazują sprawdzenie poprawnego działania systemów i wtedy mogą dociekać dlaczego ss nie działa itd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach