Skocz do zawartości
Tomek77

START/STOP- ostateczne rozwiązanie kwestii dezaktywacji

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 26.07.2021 o 19:28, Kamil M napisał:

Uwaga na kabel polecany w tym temacie u mnie cos nie dziala

 

Gdzieś czytałem że niektóre kabelki mają funkcję ukrywania swojego działania.

Może to miganie to właśnie moment w którym można wyłączyć/włączyć działanie kabelka ?

Próbowałeś w tym czasie gdy miga np przytrzymać dłużej wciśnięty ?

Edytowane przez pzi1967

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak niestety szaleje. Jakby nie widzial kabel stanu a probowal zmienic status

Takie cos na fb sie przewinelo na obdeleven. Kto testowal to?

image.thumb.png.976b12db55afcf4470b53860a4712216.png

Edytowane przez Kamil M

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

też mam ten sam kabel i u mnie działa prawidłowo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ja przez OBDEleven ( mam wersję PRO) zdezaktywowałem sobie SS od ręki. 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kabelek zamontowany. Działa jak należy, zapamiętuje ostatni stan przycisku Start/Stop.

 

Szybka przesyłka od chińczyka. Aktualna cena 50zł. 

Link inny niż w tym filmiku z Youtuba stronę wcześniej

 Aliexpress

Brałem opcję "Passat B8 Variant"

b8ss.jpg

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem przyjemność jeździć kiedyś fordem z cdti i tam start stop działał błyskawicznie (odpalał bardzo szybko), bez szarpnięcia i w zasadzie niezauważalnie. W passacie gorzej i tak od nowości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy tak ciezko zapamietać i po odpaleniu nacisnąć przycisk ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, Jedenastka napisał:

czy tak ciezko zapamietać i po odpaleniu nacisnąć przycisk ?

Ciezko. Zmuszony jestem tak robic w Kia i czesto zapominam albo przypominam sobie przed pierwszymi swiatlami. Na szczescie w kia aku moj ma 75% naladowania w tej chwili wiec w wiekszosci przypadkow nie dziala.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No własnie pierwsze swiatła i potem juz sie pamieta, 1-2 zgaszenia szkody nie zrobią ;

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, Jedenastka napisał:

czy tak ciezko zapamietać i po odpaleniu nacisnąć przycisk ?

odpalanie na korbę też nie było takie ciężkie ale... doceniamy wygodę.

Edytowane przez IgnisDriver
błąd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ćwiczenie pamięci jest bezcenne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy,  czy w poliftowym Passacie (MY2020)  te przełączniki zespolone są jakoś dodatkowo przymocowane? Na stronie 8 tego wątku ktoś nawet zdjęcia pokazał jak to powinno wyjść. 

Tak więc wyjąłem delikatnie ten kawałek maskownicy z tyłu i odsłonił mi się tył tego przełącznika zespolonego.  Niestety nijak nie mogę go wyjąć.  Wyskoczyły mi nawet pojedyncze zaślepki w miejscu gdzie nie ma przełączników i wychodzi tak jakby obrysówka która trzyma wszystkie pojedyncze przełączniki ale widzę że od spodu jest wspólna płytka drukowana i ta trzyma się mocno i za Chiny nie chce wyjść...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 19.10.2020 o 10:01, twinsen napisał:

No więc mogę potwierdzić, że w Passacie rok modelowy 2020 i Tiguanie też rok 2020 ŻADNE nastawy zmieniające jakiekolwiek parametry silnika w tym start-stop są NADPISYWANE po każdym uruchomieniu zapłonu. Można sobie zmieniać co się chce, jeśli VW uznał że jest to "system bezpieczeństwa" to nie zmienimy NIC w adaptacjach. To się prostu samo nadpisze po chwili. Także wpisałem np. napięcie 12V, po ponownym odpaleniu i kilku błędach jest tam ponownie wartość 7,8V. To samo z temperaturą i jeszcze jest parę miejsc gdzie jest start-stop wymieniony osobno i zmiany tam też nie są zapamiętywane. W takich autach jak moje możliwe jest jedynie wpięcie elektroniki między przycisk a wiązkę, układy są dostępne na portalach lub u tunerów. Można oczywiście wyciąć ten fragment kodu ze sterownika, ale to wiąże się ze zmienioną sumą kontrolną, w przypadku aut które raportują diagnostykę przez e-sim (moje raportuje), VW natychmiast dowiaduje się że było grzebane, może to skutkować anulacją gwarancji. Nawet jeśli są macherzy którzy potrafią to zrobić tak by auto tego nie zaraportowało, to w ASO i tak wyjdzie że jest wycięte. Także najmniej inwazyjna metoda to po prostu tzw. "chińska kostka" czy jak to się tam zwie :)

To samo tyczy się np. Lane Assist - w moim załącza się za każdym razem i mogę wyłączyć, a po ponownym odpaleniu znów jest załączone (podobnie jak zamknięty obieg powietrza, który jest zawsze resetowany, nie da się tego zakodować).

poradziłeś sobie z tymi dwoma ustawieniami? U mnie też S/S nie reaguje na zmianę na 12V i nadal wyłącza silnik. I Lane Assist też nie jestem w stanie wyłączyć na stałe - po każdym odpaleniu znów jest aktywne. Próbowałem

Cytat

Sterownik A5-> Long codding -> Perso_HC -> last_setting

Adaptacje -> Personalization of lane dept. Warning Cl. 15 on -> last setting

ale nie mam takich ustawień w obd11.

 

Próbowałem

Cytat

Sterownik A5

Adaptacje -> BAP Personalization - Zmień na OFF

ale przy próbie wejścia w BAP Presonalization dostaję błąd...

Ogólnie masę starych kodowań zwyczajnie nie działa w MY2020 :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 15.01.2022 o 18:53, Freddie napisał:

Aliexpress

Brałem opcję "Passat B8 Variant"

zakupiony i zamontowany - działa rewelacyjnie.

 

W dniu 24.08.2022 o 13:36, mareks6 napisał:

Koledzy,  czy w poliftowym Passacie (MY2020)  te przełączniki zespolone są jakoś dodatkowo przymocowane? Na stronie 8 tego wątku ktoś nawet zdjęcia pokazał jak to powinno wyjść. 

dokładnie tak. U mnie skończyło się na zdemontowaniu mieszka i odkręceniu całego panelu, podniesieniu go nieznacznie i wypięcia wtyczki start&stop od spodu.

1) podważamy niewielki kawałek plastiku od dołu

1689659572073.thumb.jpg.70954d58ebb506ee3f03b473d9ed32f4.jpg

2) od góry podważamy mieszek - są dwa duże zaczepy

1689659572083.thumb.jpg.d2f5ffe3d3ccdd02c36658582c15bf63.jpg

3) Odkręcamy 4 torxy i podnosimy całość nieznacznie do góry - to da nam dostęp do wtyczki od dołu (można też wyciągnąć cały panel ale trzeba zdemontować najpierw maskownicę od ekranu radia i klimatyzacji - ja tego nie robiłem)

1689659572080.thumb.jpg.ce7a3193ea0fd6d7f7b462a14f330908.jpg

Podpinamy chiński kabelek i gotowe.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic nie demontuj. Włóż rękę pod ten szeroki plastik osłaniający tunel z boku po lewej stronie i odchyl go na wysokości przycisku i wymacaj kostkę od przycisku i ją wypnij. Tak samo wspinasz kostkę od kabelka. 10 minut roboty.

Najlepsze jest to że ten sam kabelek pasuje doVW B8 i Skody Fabi 4 chyba w ogóle nie ma znaczenia po 2019 roku na platformie MQB jest unifikacji kostek i podłączeń części elementów. A chinole tylko zawyżają cenę w zależności od modelu samochodu.

 

Ja kupiłem ten i działa i w passacie i Skodzie. Jak już bardzo chcesz demontować górny panel to tu masz też filmik jak to zrobić w 2 minuty.

https://m.pl.aliexpress.com/item/1005003021631337.html?spm=a2g0n.order_detail.order_detail_item.3.5d5d43cefvZgT5&gatewayAdapt=glo2pol

Edytowane przez Kucharp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 29.06.2023 o 14:54, shibby napisał:

poradziłeś sobie z tymi dwoma ustawieniami? U mnie też S/S nie reaguje na zmianę na 12V i nadal wyłącza silnik. I Lane Assist też nie jestem w stanie wyłączyć na stałe - po każdym odpaleniu znów jest aktywne. Próbowałem

ale nie mam takich ustawień w obd11.

 

Próbowałem

ale przy próbie wejścia w BAP Presonalization dostaję błąd...

Ogólnie masę starych kodowań zwyczajnie nie działa w MY2020 :/

Spróbuj ustawić według sposobu z tej strony

 Ja ma ustawione że pamięta ostatni ustawienie z kierownicy.



https://www.vag-coding.fr/vw/passat-b8/passat-b8-facelift-activation-du-lane-assist/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 18.07.2023 o 16:54, Kucharp napisał:

Jak już bardzo chcesz demontować górny panel to tu masz też filmik jak to zrobić w 2 minuty.

ten filmik to można sobie w buty wsadzić. Już @mareks6 pytał wyżej czy te przyciski są jakoś przymocnowane bo sposób z filmiku nie działa. Ja szarpałem się z nimi blisko godzinę i nie dało rady ich wyjąć tak jak to filmik prezentuje. Dlatego finalne zdemontowałem mieszek, wykręciłem 4 torxy i 2min później było po temacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, shibby napisał:

ten filmik to można sobie w buty wsadzić. Już @mareks6 pytał wyżej czy te przyciski są jakoś przymocnowane bo sposób z filmiku nie działa. Ja szarpałem się z nimi blisko godzinę i nie dało rady ich wyjąć tak jak to filmik prezentuje. Dlatego finalne zdemontowałem mieszek, wykręciłem 4 torxy i 2min później było po temacie.

Czy to moja wina że nie potrafisz tego zrobić. Mi to zajęło 2 minut.

Po za tym w ogóle nie trzeba demontować przycisków żeby wypiąć wtyczkę . Ale jak ktoś nie potrafi to niech rozbiera plastyki.

Edytowane przez Kucharp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i w tym momencie możemy zakończyć rozmowę. Obrażając innych nie jesteś partnerem do rozmów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@shibby

@Kucharp

 

Ja ze swojej strony powiem Wam tak. Ten filmik co podesłał kolega Kucharp widziałem już w samej ofercie kabelka u chińczyka gdzie go kupowałem zanim trafiłem tu na forum. Niestety przyznaję, że w moim Passacie to takie proste nie było i męczyłem się dość długo, aż w końcu się poddałem i wtedy zacząłem szukać porad gdzie indziej. Trafiłem do tego wątku gdzie właśnie na 8 stronie był opis tego samego co próbowałem wcześniej po filmiku od chińczyka i mi się nie udało. Wtedy napisałem tu swoje pytanie lecz po dłuższym czasie bez odpowiedzi, napisałem to samo pytanie na grupie passata b8 na FB i tam od razu mi powiedzieli że ten przycisk nie wychodzi tak łatwo jak to jest pokazane na tym filmie od chińczyka  i że mam to zrobić w inny sposób. Ten sposób był dokładnie taki jak później opisał tu shibby i tak właśnie to zrobiłem.

Tak więc potwierdzam, że sposób z tego filmu nie w każdym Passacie się sprawdzi. Być może jest różnica między przedlift i lift. (ja mam lift), ale tego nie wiem. Wiem natomiast, że ja się z tym tak siłowałem, że aż lekko wgniotłem śrubokrętem ten chromowany pasek między przełącznikami a te nadal siedziały. Wtedy się poddałem

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności