Skocz do zawartości
Tomek77

START/STOP- ostateczne rozwiązanie kwestii dezaktywacji

Rekomendowane odpowiedzi

9 godzin temu, shibby napisał:

wybierasz sterownik 19 -> Adaptacje -> Limit napięcia start/stop -> i zamiast domyślnych 7,6V ustawiasz 12V

 

najlepiej ustawić sobie OBD11 na angielski, wtedy opisy będziesz miał tak jak powyżej.

Dziękuje. Ale co to sterownik 19? Silnik? Widziałem na YT, ale w Audi i wchodzili w Getway. I tu mam wątpliwość.  Dodam, że korzystam z VCDSa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, perzu126 napisał:

Dziękuje. Ale co to sterownik 19? Silnik? Widziałem na YT, ale w Audi i wchodzili w Getway. I tu mam wątpliwość.  Dodam, że korzystam z VCDSa.

w B8 sterownik 19 to Gateway.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem- dokładnie to "granica uruchomienia S/S".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich nie ma możliwości wyłączenia ss przez VCDS ja to przerobiłem i zakończyło się na wycięciu go w sterowniku tak jak się wycina pdf czas roboty 30 min gościu podjechał pod dom skasował 300 zł i jestem szczęśliwy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak sie nie da? Da sie

zmieniasz granice uruchamisnia albo napieciem albo temp zewnetrzna i masz spokoj

po co go ze sterownika az wywalac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po to by mieć 300pln w kieszeni mniej :D

 

Edytowane przez shibby

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie widziałem aby było o tym wspominane. Są dostępne układy odwracające działanie przycisku start stop. Domyślnie po uruchomieniu auta SS zostaje wyłączony, ale w każdej chwili można go włączyć.

Koszt około 100zł

Przykładowo: https://allegro.pl/dezaktywacja-start-stop-wylaczenie-start-stop-i7620304179.html

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie pisze do jakich aut ma to zastosowanie.

Linkowałem gdzieś tu na forum ofertę dedykowaną pod B8 wraz z trybem serwisowym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

daj 12V albo 12.1V. Mi przyjął 12V.

U mnie zdarzało się, że pokazywało komunikat "operacja niedozwolona" czy coś w tym stylu. Wyłączyłem wtedy obd11, odpaliłem silnik, podpiąłem się raz jeszcze na zapalonym silniku i wtedy kodowanie przeszło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki problem rozwiązany wystarczyło wyjść z programu jeszcze raz uruchomić jako administrator

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sorry ale jak zobaczyłem 15 stron na temat deaktywacji systemu Start/Stop to parskłem śmiechem. Jak zakupulem OBDleven to ten system poszedł w "siną dal" (cenzura) w pierwszej kolejności.

"Pies trącał" ten wymysł ekologów (za to zdrowszy akumulator i sam rozrusznik".

Potem aktywowałem "Video in motion".

 

Edytowane przez jopstons

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 9.12.2018 o 21:09, Majkel2017 napisał:

Nie widziałem aby było o tym wspominane. Są dostępne układy odwracające działanie przycisku start stop. Domyślnie po uruchomieniu auta SS zostaje wyłączony, ale w każdej chwili można go włączyć.

Koszt około 100zł

Przykładowo: https://allegro.pl/dezaktywacja-start-stop-wylaczenie-start-stop-i7620304179.html

 

I jak? Stosował ktoś ten wynalazek? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podobno w paskach MY2020 nie działa kodowanie napięciem bądź temperaturą. Ktoś przerabiał temat?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie po zmianie na 12V wszystko działa. Dzięki! 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No więc mogę potwierdzić, że w Passacie rok modelowy 2020 i Tiguanie też rok 2020 ŻADNE nastawy zmieniające jakiekolwiek parametry silnika w tym start-stop są NADPISYWANE po każdym uruchomieniu zapłonu. Można sobie zmieniać co się chce, jeśli VW uznał że jest to "system bezpieczeństwa" to nie zmienimy NIC w adaptacjach. To się prostu samo nadpisze po chwili. Także wpisałem np. napięcie 12V, po ponownym odpaleniu i kilku błędach jest tam ponownie wartość 7,8V. To samo z temperaturą i jeszcze jest parę miejsc gdzie jest start-stop wymieniony osobno i zmiany tam też nie są zapamiętywane. W takich autach jak moje możliwe jest jedynie wpięcie elektroniki między przycisk a wiązkę, układy są dostępne na portalach lub u tunerów. Można oczywiście wyciąć ten fragment kodu ze sterownika, ale to wiąże się ze zmienioną sumą kontrolną, w przypadku aut które raportują diagnostykę przez e-sim (moje raportuje), VW natychmiast dowiaduje się że było grzebane, może to skutkować anulacją gwarancji. Nawet jeśli są macherzy którzy potrafią to zrobić tak by auto tego nie zaraportowało, to w ASO i tak wyjdzie że jest wycięte. Także najmniej inwazyjna metoda to po prostu tzw. "chińska kostka" czy jak to się tam zwie :)

To samo tyczy się np. Lane Assist - w moim załącza się za każdym razem i mogę wyłączyć, a po ponownym odpaleniu znów jest załączone (podobnie jak zamknięty obieg powietrza, który jest zawsze resetowany, nie da się tego zakodować).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam pytanie do tematu - Start/Stop w Pasku. Chciałbym zapytać czy można zakodować system tak aby STOP uruchamiał się nie odrazu ale po jakimś czasie np. 10-15 s od zatrzymania ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że jakby to było możliwe, to byśmy o tym od lat wiedzieli ;-) Nie znalazłem niczego takiego niestety w całym internecie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam pytanie do osób znających temat SS, mam oczywiście dezaktywowane napięciem, jak w temacie a czy zmiana napięcia ma wpływ na to że pokazuje mi zawsze "Duże zapotrzebowanie na energię". Nawet na nowym aku Agm??? 

Edytowane przez Adr3k

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności